Ap
door Apeters92 Mar 4, 2016 om 11:05
Computers & telefonie

Wat is een goede externe harde schijf?

Ik ben op zoek naar een goede maar niet al te dure externe harde schijf. Iemand tips?

34254 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 4, 2016 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen
who cares
door who cares - Mar 4, 2016 om 12:22
146 Antwoorden / 9 Vragen

De Beste zijn: WD en Seagate, gebruik ze al jaren en nooit geen problemen.

Cookies
door Cookies Mar 4, 2016 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad, zelf een WD gekocht, bevalt prima.

lo
door lomdelo Mar 4, 2016 om 12:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit GEEN is altijd wel.

gsm
door gsm Mar 4, 2016 om 13:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

"Nooit geen" is een normale uitdrukking  voor "nooit", in het Tukkers ;-).

crewmember
door crewmember Mar 4, 2016 om 16:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ze jou geen problemen geven zegt niks over de kwaliteit dit kan ook toeval zijn.  Ik heb bijvoorbeeld wel een kapotte WD schijf.

gsm
door gsm Mar 5, 2016 om 20:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alle harde schijven zijn uiterst kwetsbare en complexe apparaten. Dat zelfs de beste schijven stuk kunnen gaan is dus logisch. Het hangt er ook van af, vooral bij externe schijven, hoe voorzichtig er mee wordt omgegaan.

ha
door harryromijn - Mar 4, 2016 om 12:51
272 Antwoorden / 0 Vragen

Diegene, die u bevalt.
Vraag een HD-bezitter, die met een merk problemen heeft gehad, en die zal dat merk altidj afkraken.

Als het zo duidelijk en eenvoudig te vidnen was, dat er één beter was dan alle anderen, waren al die anderen reeds lang van de markt gedrukt.

ru
door ruudkats - Mar 4, 2016 om 12:54
15 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nauwelijks slechte HDD's te koop bij NL winkels. Ga uit van +/- € 35 per TB.

gsm
door gsm - Mar 4, 2016 om 13:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alle los geleverde schijven zijn in principe goed, maar kunnen voor het inbouwen en in gebruik nemen al gemakkelijk defect raken.

Ingebouwde OEM schijven in budget PC's zijn meestal een stuk slechter van kwaliteit dan los gekochte schijven uit de winkel. Bij goedkopere PC's heb ik te vaak schijven gezien, die minder goed gebalanceerd zijn (trillingen en luidruchtig) en minder lang meegaan. Ook de garantie via de PC leverancier is meestal waardeloos.

Het belangrijkste is dat je zelf een schijf heel voorzichtig behandelt en vooral ook goed oplet om geen statische elektriciteit los te laten op de harde schijf.
Elke statische ontlading maakt de schijf misschien nog niet direct onbruikbaar, maar beschadigt en vermindert wel de kwaliteit van de electronika.
Verwijder de antistatische zak om de schijf pas op het laatste moment voor het inbouwen. De electronica print onder op de schijf nooit aanraken!

Ik heb goede ervaring met Western Digital Green (WD Green) 2 TB. Deze schijven zijn niet de snelste, maar wel voordelig, redelijk stil en zuinig met energiegebruik.

Cookies
door Cookies Mar 4, 2016 om 16:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS heeft het over een externe harde schijf.

gsm
door gsm Mar 4, 2016 om 20:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hebt gelijk! Maar ik bouw ze meestal zelf in, in een apart gekochte adapter of behuizing. Dan weet je zeker dat je de best mogelijke schijf hebt. Bij veel kant en klare externe schijven kan er een willekeurig merk schijf in zitten. In het geval van WD en Seagate mag je uiteraard wel schijven van het eigen merk verwachten. WD heeft een hele mooie US3 schijf met een capaciteit van 5 TB.

joaglema
door joaglema - Mar 4, 2016 om 13:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga maar naar Aldi winkel daar hebben ze?mischien nog een Intensu externe harde schijf die super werk en goed in prij ik heb een afgeprijsde gekocht voor €.60.00 daar kun je dus geen buil aan vallen.succes Joubaa

gompy2
door gompy2 - Mar 4, 2016 om 16:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn genoeg site’s waar men al enige tests gedaan heeft met allerlei soorten externe harddisks/SSD's of waar deze artikelen uitgebreid worden besproken.

Daar heb je meer aan als dat iemand hier schrijft “Je moet die of dat nemen, die heb ik ook en die zijn goed, alsof dat een toegevoegde waarde is.

Quote:

Op Hardware.Info kun je de specificaties van 4.883 externe harddisks/ssd's vergelijken. Hulp nodig de juiste keuze te maken? Hardware.Info heeft 211 externe harddisks/ssd's getest, waarvan 19 in de afgelopen 18 maanden. Onze uitgebreide externe harddisk/ssd reviews inclusief vergelijkingstests vind je op het tabblad reviews. Wil je een externe harddisk/ssd kopen? De Hardware.Info Prijsvergelijker indexeert 18x per dag de prijzen en voorraad van 253 webshops.
Zo vind je altijd de beste deal.

Klik -> Hier

UU
door UUT-GRUNN - Mar 4, 2016 om 16:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Statisch gezien zijn de schijven van Hitachi het beste, gevolgd door Western Digital.
Met name de 3TB schijven van Seagate zijn erg slecht.

Ga ook eens kijken op http://www.tweakers.net

gompy2
door gompy2 Mar 4, 2016 om 17:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

uut-grunn heb je een bron voor je bewering?
Waar kan ik lezen dat "statisch" gezien Hitachi de beste schijven zijn?
Zou het graag eens zelf willen lezen...

UU
door UUT-GRUNN Mar 4, 2016 om 17:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Uit (jaren lange) eigen ervaring, maar ook :

https://www.backblaze.com/blog/best-hard-drive-q4-2014/

Schijven van Hitachi worden aangeboden onder de naam HGST Deskstar

De 3Tb schijven van Seagate zitten ook in de iMac : https://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive-3tb/

UU
door UUT-GRUNN Mar 4, 2016 om 17:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

"statisch" ... fun die autocorrect :-)

gompy2
door gompy2 Mar 4, 2016 om 17:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja gelezen uut-grunn, bedankt voor je link, interessant.
Alleen gaan de tests over gewone harde schijven en er wordt gevraagd naar externe harde schijven maar dat hoeft niets te zeggen, intern zal er niet veel verschil zijn tussen beide soorten schijven als het om gewone HDD's gaat.

SSD's is uiteraard een ander verhaal.

De Deskstar was ooit ontwikkelt door IBM, in 2003 overgenomen door Hitachi en in 2012 weer overgenomen door Western Digital die er de naam HGST aan toevoegde ( Hitachi Global Storage Technologies)

gsm
door gsm - Mar 4, 2016 om 20:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Persoonlijk heb ik goede ervaring met WD schijven.
Voor goede informatie over externe schijven zie Tweakers: http://tweakers.net/categorie/334/externe-harde-schijven/producten/

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gompy2: dat is onzin wat je schrijft, want waarom denk je dat ik een bepaalde WD schijf heb gekocht? Ik koop nooit blind zomaar iets, datzelfde zal waarschijnlijk ook tellen voor anderen.

DOOR GOMPY2 - 04 MAR 2016 OM 16:44
2702 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Er zijn genoeg site’s waar men al enige tests gedaan heeft met allerlei soorten externe harddisks/SSD's of waar deze artikelen uitgebreid worden besproken.

Daar heb je meer aan als dat iemand hier schrijft “Je moet die of dat nemen, die heb ik ook en die zijn goed, alsof dat een toegevoegde waarde is.

gompy2
door gompy2 - Mar 5, 2016 om 14:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je nog wel ergens een gewone harde schijf liggen, of heeft iemand in je kennissen/familiekring nog ergens z'n ding liggen waar die niets meer mee doet, dan zou je ook een behuizing voor een HDD kunnen kopen.

Werkt net zo goed, ik gebruik beide, complete externe schijven en schijven die in een externe behuizing zitten.

Klik hier->  Uw interne harde schijf extern maken

gompy2
door gompy2 - Mar 5, 2016 om 14:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@carola83.

>@gompy2: dat is onzin wat je schrijft, want waarom denk je dat ik een bepaalde WD schijf heb
>gekocht? Ik koop nooit blind zomaar iets, datzelfde zal waarschijnlijk ook tellen voor anderen.

Wil dat zeggen dat omdat jij WD'schijven hebt gekocht ze dan onverdeeld goed zullen zijn?

Dikke quatsch natuurlijk.

Precies dezelfde quatsch als dat er hier figuren zijn die beweren dat de merken die zij gebruiken de beste zijn omdat zij ze gebruiken, raakt allemaal kant nog wal.

Omdat ik o.a. ook WD’s schijven heb, wil dat dan zeggen dat ze daarom onverdeeld goed zijn?

Net zulke quatsch als dat jij schrijft natuurlijk.

Lees hier de reviews van type WD schijven die ik ook gebruik, en ik zal niet beweren dat ze onverdeeld goed zijn.

Er zijn positieve reviews en negatieve reviews over WD’s.

Klik hier-> WD GREEN HDD.

gompy2
door gompy2 - Mar 5, 2016 om 15:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@carola83.

>@gompy2: dat is onzin wat je schrijft, want waarom denk je dat ik een bepaalde WD schijf heb
>gekocht? Ik koop nooit blind zomaar iets, datzelfde zal waarschijnlijk ook tellen voor anderen.

Klik-> Jouw WD

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2016 om 15:10
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@gsm, Waarom zo'n moeilijk verhaal over inbouwen e.d. als Ts het over een externe schijf heeft. Ik heb zelf een WD 2TB en werkt, en bevalt mij prima.  En heus daar zit een WD schijf in en best wel snel genoeg voor huis tuin en keukengebruik. Maar zal niet beweren dat dit de beste is. Zijn ook aardig aan de prijs.

gsm
door gsm Mar 5, 2016 om 20:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Gerbera,
Het is de leeftijd zal ik maar zeggen. Ik had even het woord extern uit het oog verloren. Mijn excuses voor deze onoplettendheid.
Voordeel is natuurlijk dat je die dingen zo uit de doos kunt aansluiten en gebruiken.

Niettemin gebruik ik liever een zelf gekozen interne schijf en monteer die dan zelf in een behuizing, die ook eenvoudig hergebruikt kan worden.
Van de kant en klare externe schijven weet je misschien wel het merk, maar niet het type schijf dat er in zit. Reeds ingebouwde schijven zijn zeker niet altijd het allerbeste. Voor een externe harde schijf geldt natuurlijk ook dat je de schijf schokvrij moet verplaatsen.

mi
door michel domero - Mar 5, 2016 om 23:17
1 Antwoorden / Vragen

Ten eerste is een externe harde schijf hetzelfde als een interne, er zit alleen een caddy omheen met wat extra hardware die dingen regelt als de USB aansluiting naar SATA. Dus de kwaliteit van een externe harde schijf hangt voornamelijk af van de degelijkheid van de behuizing.
De beste harde schijven die ik ken worden gemaakt door Samsung, alleen maken die tegenwoordig uitsluitend nog SSD. De technologie die Samsung gebruikte is nu te koop als Toshiba harde schijven, en die bevallen me erg goed, snel en robuust, zo kocht ik 3TB voor 70 euro (via Tweakers). Een caddy kost ongeveer 25 euro.
Succes!