va
door vanekelen Sep 19, 2016 om 15:48
Computers & telefonie

Wat is een goede vervanger voor een HP printer?

HP blokkeert printers als er een ander merk inkt wordt gebruikt.
Waar blijft onze vrijheid als consument??
Daarom: wat is een goede vervanger? Eruit die HP!

21841 47 Rapporteer

simon55
door simon55 - Sep 19, 2016 om 15:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Canon

lo
door loritta Sep 21, 2016 om 14:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

CANON heeft ook zoiets, maar dan wordt je alleen geblokkeerd om te kunnen printen bij het gebruik van één van hun programma's zoals "Canon My Inmage Garden".
Je moet dan even alle cartriges tijdenlijk even vervagen door de originele van CANON en dan werkt het wel.
Daarna gauw weer omwisselen met de "veel goedkopere en prima wrkende van een NIET-Canon leverancier".

Groetjes
Dirk

ja
door jackyh - Sep 19, 2016 om 15:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt heel wat HP toners kopen voor de prijs van een  nieuwe printer. Wat een onzin.

edrick3
door edrick3 Sep 19, 2016 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heel wat? Wat een onzin!

ja
door jackyh Sep 19, 2016 om 16:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

?

mathijs_b
door mathijs_b Sep 20, 2016 om 11:20
641 Antwoorden / 77 Vragen

Een setje patronen kost vaak hetzelfde als een nieuwe printer. Wel ziten er dan in die printer "uitprobeer patonen" die maar half gevuld zijn. Dus om de printer écht te gaan gebruiken ben je al de dubbele prijs kwijt.

djfox741
door djfox741 Sep 21, 2016 om 12:45
40 Antwoorden / 3 Vragen

Om te beginnen zit er in de betreffende printer waar het omgaat geen Toners, bij Toners hebben we het onder andere over "Laser printers" die overigens geen last hebben dat de koppen dan wel inktpatronen verdroogd zijn als je na een aantal maanden weer iets wilt printen.

Wel vind ik overigens dat Uw antwoord behoorlijk het gehalte ASO heeft.

ja
door jackyh Sep 21, 2016 om 12:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

DJFOX741, heeft u het over mij? Dan graag uitleg over het aso-gedrag.

blackjes
door blackjes Sep 21, 2016 om 18:33
141 Antwoorden / 34 Vragen

Met deze politiek van HP zou ik uit principe deze HP printer er ook uit mikken. Duur of niet. Zij willen de dienst uit maken maar niet uit mijn portemonnaie.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2016 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u het nog niet gedaan heeft zou ik eerst bij een hervulwinkel te rade gaan, bijv. Inkstation/Refill24. Vragen of die problemen er ook zijn als u uw cartridges laat hervullen.
Anders zou ik eens in de Consumentengids van 2014 kijken naar het overzicht van inktgebruik bij weinig gebruik van de printer. Voor mij was dat overzicht destijds reden om een Brother te kopen (DCP-J132W). Het kan tot 420% verschillen. Ik had voorheen Canon's en vond dat die nogal veel inkt verbruikten bij weinig gebruik.
Verder is der de test van 2016: http://www.oeps-inktop.nl/beste-koop-printer-consumentenbond-brother-dcp-j4120dw/
U zou in die gids van januari eens kunnen kijken of er weer een dergelijk overzicht in staat, of mogelijk in latere edities. De consumentengids kunt u eventueel in de Bibliotheek inzien.

gsm
door gsm Sep 19, 2016 om 21:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb een Brother DCP-J140W. Werkt ook draadloos onder linux (Ubuntu). Set van 4 patronen verkrijgbaar voor minder dan €10. Wel veel slechtere kleurenafdruk dan bij de meeste Canons.

aurora1
door aurora1 Sep 20, 2016 om 19:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die heeft in ieder geval (ook) geen hoger inktverbruik bij incidenteel gebruik. Mijn versie werkt draadloos onder windows (in ieder geval W7).
Wat betreft al dan niet een slechtere kleurafdruk dan met Canon weet ik het niet omdat ik zelden met kleur print, maar ik heb geen klachten en vind het wel prima zoals deze het doet, en soms kan het aan de soort papier liggen. Ik laat de printer ook niet in stand-by staan (ondanks de gebruiksinstructies) omdat hij dan eens per week een riedeltje gaat doen. Als ik hem niet gebruik haal ik de stroom eraf. Bij incidenteel gebruik hoef ik ook niet eens per week iets te printen om problemen te voorkomen. So far so good dus sinds medio 2014.... (knock-knock on wood)...

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2016 om 16:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hp beweerd dat er iets mis is gegaan met een upgrade van de software. Gebleken is dat dit een smoes is en moet nog maar afwachten of Hp dit vol blijft houden. Een van de goedkopere leverancier is al druk bezig de chip aan te passen.

Het betreft hier de printers met de volgende serienummers;

Getroffen printertypes **

HP Officejet Pro 6830, HP Officejet Pro 8610, HP Officejet Pro 8615, HP Officejet Pro 8620, HP Officejet Pro 8625,
HP Officejet Pro 8630, HP Officejet Pro 8640, HP Officejet Pro 8660, HP Officejet Pro x451dn, HP Officejet Pro x451dw
HP Officejet Pro x476dn, HP Officejet Pro x476dw, HP Officejet Pro x551dw, HP Officejet Pro x576dw

Dus zit die van u er niet bij kunt u gewoon blijven printen met goedkopere cardridges.
** bron 123 inkt.

marita5
door marita5 Sep 19, 2016 om 16:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , dank u voor de melding van de printers , gelukkig staat mijn printer er niet tussen .

zoekster1
door zoekster1 Sep 19, 2016 om 16:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig staat de mijne er ook niet bij. Al heb ik er tot nu toe echte HP cartridges in gedaan. Niet zulke geweldige ervaringen met neppers bij mijn vroegere Canon printer. Zwart was donkergrijs.

marita5
door marita5 Sep 19, 2016 om 16:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 , ik gebruik ook alleen de orginele cartridges , had wel eens gevraagd om te vullen , maar ik durfde niet goed .

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2016 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb bij de aanschaf van een printer altijd eerst gekeken of er vervangende cartridges beschikbaar waren.
Goede ervaringen met Epson.

he
door henkjj Sep 21, 2016 om 12:37
14 Antwoorden / Vragen

Ik heb juist hele beroerde ervaringen met Epson.
Inmiddels alles de deur uit gegooid en vervangen door Brother.
Heerlijk!

me
door mein33 - Sep 19, 2016 om 16:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kreeg gisteren 18/9 een e.mail van 123inkt waar ik altijd de cardridges koop voor m'n HP printer.
Ze geven aan dat er door de leveranciers van huismerken hard wordt gewerkt om het probleempje welke is onstaan door het ingrijpen van HP op te lossen.
Gebruik zelf nog een ouderwetse HP Photosmart 2575 printer en die werkt nog steeds en daaraan verbindt ik de conclusie dat het ingrijpen van HP niet op alle printers van toepassing is.

Ahh, ik zie nu 16.25h, dat @gerbera alle printers die 123inkt opgeeft al heeft genoemd.

gerbera
door gerbera Sep 19, 2016 om 16:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Had ook de mail gehad dus leek het mij makkelijk dit ff te melden;-))

me
door mein33 Sep 19, 2016 om 17:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik had m'n berichtje al getikt en moest even naar de mail terug om zien om welke modellen het ging en zag daarna dat u ze reeds had vermeld.  ;-))

ve
door verhaad Sep 21, 2016 om 13:50
Antwoorden / 1 Vragen

mijn HP 2575 werkt ook niet op andere cartridges.
Jammer dat je ze hebt gekocht maar gelukkig iemand gevonden die ze kan gebruiken

hansje klein
door hansje klein - Sep 19, 2016 om 16:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik geef alvast de tip voor alle HP-afspringers: vandaag heeft HP de gehele printerdivisie gekocht van Samsung, die één miljard Dollar nodig zullen hebben om de batterijen in hun nieuwste telefoonmodel terug te roepen. De koopsom van de printerdivisie was bijna één miljard Euro (en dat moet misschien via HP-inktpatronen terugverdiend worden....?).

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2016 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan die HP er nou wel uitgooien, maar wat HP heeft gedaan, kan iedere andere fabrikant ook gaan doen. Bovendien gaat het (tot nu toe) alleen om bepaalde modellen.

Overigens las ik vandaag dat blokkering bewust is gedaan.

@zoekster: als je wilt voorkomen dat jouw printer eventueel een volgende keer aan de beurt is, kun je natuurlijk het beste automatische firmware update uitschakelen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 19, 2016 om 22:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mee eens,  veel meer merken zullen dit soort trucjes gaan toepassen.
Een printer kost bijna niets meer dus ergens moet de marge vandaan komen.
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 Sep 20, 2016 om 00:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik ervan heb begrepen is dat het geen update is geweest, maar iets wat al in de printerinstellingen was versleuteld en wat 13 september ten uitvoer kwam.

Cookies
door Cookies Sep 20, 2016 om 01:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is wel degelijk via een - eerdere - firmware update al geregeld dat dit ging gebeuren. Zal morgen een link plaatsen, werk nu op tablet en kan geen link op @kassa plaatsrn ( wel op andere sites). Wees verstandig en schakel die automatische firmware updates uit.

zoekster1
door zoekster1 Sep 20, 2016 om 01:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja baas! ;-)

Cookies
door Cookies Sep 20, 2016 om 09:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, sorry, was niet zo bedoeld hoor. Is ook helemaal up to you of course. Hier de link, zie met name het statement van HP https://www.computable.nl/artikel/nieuws/ecm/5838989/250449/hp-zet-bewust-inktleveranciers-buitenspel.html

wa
door walsum107 - Sep 19, 2016 om 17:31
54 Antwoorden / 0 Vragen

Als HP succesvol is, is het een kwestie van tijd dat de andere merken hetzelfde gaan doen. Dit riekt lijkt mij naar iets van kartelvorming maar daar heb ik geen verstand van. Ik gebruik voor mijn Canon MG5250 al enige jaren klonen gewoon te koop bij mijn Laptop leverancier, wel iets duurder dan via Koopjedeal of anderen maar als er onverhoopt iets niet werkt wordt de cartridge gelijk kosteloos vervangen.

f.weele
door f.weele - Sep 19, 2016 om 17:49
1085 Antwoorden / 27 Vragen

lees ook het stukje eens van Ghacks; klik hier

bo
door bojaybo - Sep 19, 2016 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

eigelijk alles  o/a epson    ik koop niets meer van hp  na  de garantie of het een laptop  is of  printer   enz  de service is slecht binnen de garantie  en buiten de garantie alles word opgestuurd naar duitsland en polen  duurt erg lang koop asus indien stuk  en binnen 6 werkdagen is het apparaart weer terug

Pe
door PeterSchilstra - Sep 19, 2016 om 18:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Goedenavond ,

Een goede vervanger voor een HP printer zou een Canon printer zijn , welk type inktjet of laser kunt U het beste vragen bij een kantoorvakhandel .
Waarom Canon , omdat bij Canon de Inktkop in de machine zit waardoor de Cartridges een stuk goedkoper zijn dan die van HP . Bij HP zit de Inktkop op de Cartridges en daarom zijn die bijna 2 keer zo duur .
Voorwaarde ( verstandig ) is wel dat bij Canon alleen originele Canon Cartridges gebruikt dienen te worden om te voorkomen dat goedkope inktcartridges de spuitkop verstoppen .
Wij hebben al jaren een Canon printer en het is een prima en betaalbare machine .

Peter

de
door dewaal - Sep 19, 2016 om 21:21
15 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Epson geen probleem en Bij Action kun je heel voordelig alternatiefe inktpatronen kopen.

gsm
door gsm - Sep 19, 2016 om 22:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit bewijst maar weer eens dat een firmware update riskant en ook niet verstandig is, zolang een apparaat of onderdeel goed werkt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 19, 2016 om 23:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Naast de genoemde merken wil ik toevoegen dat ik zowel zakelijk als privé een Brother all-in-one gebruik.
4 patronen voor 6,95, dus niet per stuk! Brother kan met een aantal modellen ook A3 printen.
Maar het is lastig want de keuze is enorm. Enige echte buitenbeentje is Epson die gebruikt een piezo printkop.
Waar alle merken printers minimale inktdruppels de omgeving in sturen doet Epson dat niet. Dat is de reden dat aan boord van het ISS een Epson wordt gebruikt zodat zwevende inkt geen schade aan kan richten.
Diewilik

Lu
door Lucieke - Sep 20, 2016 om 08:20
5 Antwoorden / Vragen

Waar gaat dit over?
Als dit het verdienmodel is van een fabrikant: een spotgoedkope printer aanbieden en dan je centen verdienen met de inktpatronen. Daar is niks mis mee. En de inkt in de originele patronen is veel beter dan de chinese rommel in de namaak. (kijk maar naar de tests van inkt op de consumentenprogramma's allerhande, ook Kassa geloof ik)
Kijk, eerst bijna niets willen uitgeven aan een printer en daarna bijna niets willen uitgeven aan inkt. Wat komt daarna? Het papier is te duur?
Tegenwoordig wordt bijna alles uitgeprint. Leven we in een maatschappij waar nagenoeg alles digitaal is en ook op die manier kan bewaard en verstuurd worden, willen we tóch alles uitprinten.
Ik geef toe: er zijn twee merken (HP en Epson) die het wat té bont maken met hun inktpatronen, op het bedriegelijke af zelfs, maar wanneer je zoveel mogelijk digitaal afhandeld heb je jouw printer niet zoveel meer nodig. Ik heb een ander merk printer en gebruik de originele patronen, ben dagelijks druk in de weer op het vlak van administratie en facturen en dien de patronen een tweetal keren per jaar te vervangen. Dit kost me dus ongeveer €60,- per jaar. Dit is amper €5,- per maand. Dat is toch het einde van de wereld niet!

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 20, 2016 om 11:22
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik vermoed dat het probleem niet in de printer maar in de driver op de PC/laptop o.i.d. zit. Bewaar zorgvuldig de laatste nog goed werkende driver en zet die terugals het probleem zich voordoet.

gerbera
door gerbera Sep 20, 2016 om 22:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem zit in de inktpatroon, daarin bevindt zich een chip welke door de HP printer wordt geaccepteerd, Door de upgrade wordt de chip van andere patronen niet meer gelezen dus niet geaccepteerd.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 20, 2016 om 11:29
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je af en toe een afdruk moet maken, b.v. tickets, belastingaangifte of zo dan kun je het beste een goedkope laserprinter nemen.
Die zijn te koop vanaf € 50 en de "uitprobeer" cartridge toner die erin zit is altijd nog goed voor een paar honderd vellen papier.
Bijkomend voordeel: De patroon droogt na lang stilstaan nooit uit. de printer kan jaren ongebruikt staan en werkt daarna nog als een tierelier.

jo
door joopvankatwijk - Sep 21, 2016 om 11:53
2 Antwoorden / Vragen

Een goede vervanger voor HP printer is de Canon, ik heb pas mijn HP printer vervangen voor de Canon Pixma MG 6852 die werkt prima en de cartridges zijn zuiniger en goedkoper

kr
door krozema - Sep 21, 2016 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak al jaaaaren gebruik van een Canonprinter. Werkt prima!

gj
door gjs - Sep 21, 2016 om 12:06
35 Antwoorden / 23 Vragen

goede ervaring met Epson kan per kleur vervangen worden en de goedkoopste inkt patronen haal ik bij de action.

harrie roos
door harrie roos - Sep 21, 2016 om 12:07
2 Antwoorden / Vragen

Schaf een printer aan die geen gebruik maakt van chips in de inktpatroon, ik heb een Brother A3 3 in 1 en heb hervulbare patronen aangeschaft en werkt perfect.

maffy1948
door maffy1948 - Sep 21, 2016 om 12:36
45 Antwoorden / 0 Vragen

In het begin had ik ook HP en wel de profesionele serie het koste een hoop geld en niet beter als de andere printers ach het is maar een naam die je betaald. Nu al jaren gebruik ik Brother DCP-J152W voor een paar euro's en de inkt ook goedkoop en goed daarbij ook nog zuinig.

fl
door flipflipsen - Sep 21, 2016 om 13:06
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier is gebruik gemaakt van sjoemel software. Er zal nog wel meer uit de bus komen.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2016 om 13:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ga ook voor Canon. Ik heb een bejaarde 2dehands Printer, die het nog prima doet met Windows 7.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2016 om 13:29
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik meende deze vraag ook te hebben beantwoord maar zie dat niet.

Ik heb veel jaren diverse HP inktjetprinters benut en m.u.v. de laatste 2 met overwegend na aankoop zelf gedane navulling. Ook daarmee kon er al een probleem zijn maar er waren aardige instructies te vinden zoals bijv. afplakken van enkele koperpuntjes op de cartridge en dan resetten.

Ik heb nu nog een HP 6700Premium maar daar was, mede dankzij de aparte printkop (zat bij eerdere op de catridge) een deels defecte printkop die voor dit apparaat niet te vervangen bleek. Daarna heb ik ook nog even een pro gehad maar die begaf het qua loopwerk. De HP 6700 benut ik nog wel voor multiscan.

Ik beschik nu ook over een CANON MG3550, specifiek gekocht omdat ook bij die de cartridges zelf gevuld kunnen worden.
Maar ook daar geldt de truc dat op gegeven moment het apparaat meldt dat de cartridge leeg is. Remedie: reset tot en met 4 x knipperen.
Nu doet zich ook het probleem voor dat er steeds een melding komt dat het inktopvangbakje vol is. Is ook te recetten (tip verkregen via dit medium). Reparatie zou ca 3 x zoveel kosten dan de aanschafkosten. Bij alle nieuwere printers met aparte printkop geldt dat je wel zelf kunt navullen maar dat dit wel uiters ingewikkeld is. Remedie: dummies zoals er veel en goed te krijgen zijn. Een reactie dat de printkop sneller verstopt zou zijn is van het zelfde soort broodje aap dan dat benzine van merkpompen beter zou zijn dan die van goedkope pompen. Heel vaak komt de inkt van de verschillende merken en ook navul van een enkele en zelfde inktleverancier! (In nederland o.a. van Talen).

De essentie is dat de merken juist hun geld proberen te verdienen met de verkoop van inkt van 'eigen merk'. Hun verdienmodel dus. Op de printer zelf wordt nauwelijks iets of niets verdiend.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 21, 2016 om 16:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@gerritaltena, ik durf er heel wat euro''s op in te zetten dat Shell, BP en andere grotere stations wel degelijk betere brandstof leveren.
Van Shell weet ik zelfs dat ze er zogenaamde dopes bij doen om een betere verbranding te realiseren. Auto's met flink wat paardenkrachen presteren behoorlijk beter met een merkbenzine. Dit is dus zeker weten geen broodje aap verhaal. Mensen die dat roepen tanken waarschijnlijk met hun brikkie bij de witte pomp en denken zo te besparen, maar uiteindelijk is er meer onderhoud nodig en is het aantal gereden kilometers per liter ook lager.

Dan even over de inkt, ooit bezat ik een prima Canon printer en gebruikte originele patronen, afgedrukte foto's zijn nu jaren later nog prachtig.
Daarna heb ik ook foto's afgedrukt met immitatieinkt en nu na zoveel jaar zijn die foto's mat aan het worden. Dus zelfde printer, zelfde fotopapier maar nu na jaren een groot verschil in resultaat.

Diewilik

al
door alyvaneijk - Sep 21, 2016 om 13:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de HP Eny, maar daar waren nog geen aandere cartridges voor, dan alleen HP. Bij de vorige printers van HP kocht ik altijd een goedkopere versie, dubbel zoveel inhoud en de prijs! Deze cartridges gaan heel kort meee, twee nieuwe zwart en wit kosten rond de 30 euro. Dit is voor het laatst dat ik HP gekocht hem, jammer.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 21, 2016 om 13:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag van Ekelen,

Vooropgesteld, ik krijg pensioen van HP, en kan relatief goedkoop printers en cartridges van HP kopen, doch ik vul zelf de cartridges van namaak bij in mijn voor noppes gekregen Canon printers, met inkt van Aldi. Als ik een printer zou moeten kopen dan een Epson met voor elke kleur een afzonderlijke cartridge en een grote cartridge voor zwart, want ik print hoofdzakelijk zwart: da's veeeeel goedkoper!

HardwareERrorMAN.

erto171
door erto171 - Sep 21, 2016 om 13:50
12 Antwoorden / 1 Vragen

voor alle zekerheid met systeemherstel, WINDOWS 10  teruggezet naar 10 september, na de melding dat het systeemherstel was geslaagd verscheen onmiddellijk de update van HP weer,  gekozen voor "niet installeren" en toekomstige updates uitgeschakeld. Zo hoef je geen nieuwe printer te kopen om  huismerk inktpatronen te blijven gebruiken. ernst

ph
door philip36 Sep 21, 2016 om 15:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zal niet helpen, het is de software op de printer (firmware) die aangepast is en dan helpt een systeemherstel niet.

sa
door sandette - Sep 21, 2016 om 14:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hr/Mw van Ekelen

Ik  heb zelf een Canon mg 4250 printer en die is ook draadloos te gebruiken ik heb deze nu ruim 3 jaar en en hij bevalt nog steeds prima.
Veel succes met de aanschaf van u nieuwe printer.

Groetjes van Sandette

gu
door guust flater - Sep 21, 2016 om 14:52
9 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb altijd een heel goede ervaring met de seikoprinters met de naam epson en al soorten,de inkt is ook makkelijk tekrijgen en zij zijn niet zo dat als je van een ander inkt gebruikt dat je service meteen weg is,bij hun geld service is service en je word netjes er mee geholpen.
Wij hebben al printers van hun uit de grijze oud heid zeg maar nooit geen problemen gehad.
En je hebt ze al in heel goedkoop tot erg duur.Net wat je wil.Dus doe je voordeel ermee zou ik zo zeggen.

se
door senior07 - Sep 21, 2016 om 14:56
2 Antwoorden / Vragen

Als u graag foto`s afdrukt zult u veel plezier hebben van een Epson printer.
Een wat oudere zoals de XP 600 of 700 kosten minder dan € 100 en werkt prima met inkt van go4inkt van € 4.95.
De eerst keer wel de originle cartridges gebruiken en daarna de goedkope. Succes

besseldekker
door besseldekker - Sep 21, 2016 om 15:29
123 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou de vraag "onzin" zijn? Dat is geen antwoord. Iedereen mag er moeite mee hebben dat elke nieuwe set cartridges even veel kost als het apparaat, en iedereen mag een ander betaalmodel ambiëren. Iedereen mag ook de bestaande situatie aanvaarden, maar daarmee wordt een andere mening nog geen onzin.

Het lijkt er inderdaad op dat Canon een goede vervanger is. Maar is Brother niet ook met een ander systeem gekomen, van navulbare flesjes? Dit is iets voor iemand die er meer verstand van heeft dan ik. Zie de suggesties hierboven.

Jo
door Jote - Sep 21, 2016 om 15:55
1 Antwoorden / Vragen

Onze HP officejet 6500 Aplus met 123 inkt werkt ook niet meer.

ho
door honda98 - Sep 21, 2016 om 16:04
103 Antwoorden / 1 Vragen

canon MG 7150

re
door red1 - Sep 21, 2016 om 16:20
329 Antwoorden / 1 Vragen

Werk al jaren met Canon , heb nu na 10 jaar een nieuwe , de MG7750

blackjes
door blackjes - Sep 21, 2016 om 18:35
141 Antwoorden / 34 Vragen

Na HP ben ik nu in het gelukkige bezit van een Canon MG 7750. Deze heeft 6 cartridges maar zijn van een huismerk lekker goedkoop.

jimmysmith
door jimmysmith - Sep 21, 2016 om 19:03
26 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je de HP's er uit willen doen: ik heb goede ervaringen met Brother. Gebruik Brother thuis al jaren en op de zaak zijn in het afgelopen jaar alle printers (HP) vervangen door Brothers.

Ma
door Mat Matheij - Sep 21, 2016 om 19:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

De in dit geval Consumentenbond zegt wel meer. De vraag is of de HP cartridges buitensporig duur zijn en het antwoord is nee. Of u een grote besparing bereikt door het toepassen van een b-merk is de vraag. De Consumentenbond constateerde dat veel cartridges lekten geen behoorlijke kleurenweergave hadden en meer van dat soort zaken. Wanneer u desondanks TOCH iets anders wilt had 123inkt chipresetters voor Epson en in het algeheel moeten cartridges vervangen worden door enig b-merk alvorens het vervangen signaal door de printer wordt aangegeven. Van echte blokkade lijkt geen sprake. 123inkt zich natuurlijk behoorlijk aangevallen te voelen meende eerdere bestellers van enig tegendeel te moeten overtuigen.Bij ZW/W gebruik een laserprinter en voor foto's ga met een usb stick naar Het Kruidvat of gewoon naar uw dichtsbijzijnde fotograaf of o.m. Albelli of zo voor boekwerken.

wa
door wandersj - Sep 21, 2016 om 22:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat doen meer fabrikanten. Maar vaak niet voor alle types van zo'n merk. Een voordelige aanbieding van een printer in de winkel kan achteraf een dure aankoop blijken als je gedwongen bent om steeds erg dure inktpatronen daarvoor te moeten kopen. Het lijkt mij dan ook verstandig om, voor je een nieuwe printer gaat kopen, eerst eens bij de leveranciers van de huismerk-intpatronen te informeren of ze daar wel de goedkope huismerk-inktpatronen kunnen leveren.
Dat kan je namelijk een boel geld schelen in het gebruik.
Joep Wanders

ronaldvw
door ronaldvw - Sep 22, 2016 om 08:31
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Brother printer gekocht en die bevalt mij uitstekend. Niet duur in aanschaf en snelle en mooie afdrukken.

frits
door frits - Sep 22, 2016 om 21:43
146 Antwoorden / 5 Vragen

ook Canon !

lu
door lucyl - Sep 22, 2016 om 23:31
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de hp printer ook weggedaan i v m te dure inkt,heb nu een epson zijn 4 aparte toners zodat je niet alles hoeft te vervangen als 1 kleur meer gebruikt,daarbij heb ik de printer ingesteld op alleen zwart zodat ik dan ook alleen maar zwart hoef te vervangen +|- €9,00 ,ben er zeer tevreden over.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 20:02
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas en helaas heeft mijn canon MG 3550 het ook onverwachts begeven, waarschijnlijk door het vol zijn van inktbakje dat ondanks tips en leegzuigen toch leiidee tot volledige uitval. Maar ja, gelet op de prijs en ca 3 jaar intensief gebruik op zich niet zo'n probleem. De vervanger: een andere MG 3550 enm in extreem geval kan il ook de HP 6700 benutten ook al is daarvan de prinkop niet helemaal ok. Ik gaf al eerde aan: op zich ben ik geen HP liefhebber meer gelet op de 'falende' ondersteuning in vergelijking met een aantal jaren geleden.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2016 om 08:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo VanEkelen ,

Lees deze informatie eens , ( HP gaat software aanpassen ) klik op de rode regel .

http://nos.nl/artikel/2134971-hp-zegt-sorry-voor-weigerprinters-en-gaat-software-aanpassen.html

ph
door philip36 Sep 29, 2016 om 08:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een interessante printer voor mensen die nogal veel printen is de ecotank serie van Epson.
70 ml inkt voor nog geen €10, prijs van printer is wel voor de ET 2550 b.v. €289.
Op internet veel review filmpjes te vinden.
Het is wel een 'basic' printer.

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 08:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Philip36 , uw link werkt niet ( er staat achter de link Een in het roze )  ,  ik heb het wel gelezen ,  daar geeft iemand een reactie hoe Engelfriet erover denkt : Dat gaat volgens Engelfriet de nodige juridische problemen opleveren voor HP. In ieder geval is nu wel duidelijk welk merk printer je niet moet kopen.

ph
door philip36 Sep 29, 2016 om 09:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik geef het op, kan geen link maken.

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 09:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ook deze link werkt niet , word door de site veranderd naar https , @Philip36 is het niet beter om deze link te plaatsen als een antwoord ? in een reactie word vaak een link veranderd naar https .

marita5
door marita5 - Sep 29, 2016 om 09:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen
borreman2011
door borreman2011 - Sep 29, 2016 om 15:38
20 Antwoorden / 17 Vragen

Ik gebruik al jaren met veel plezier on zondet zorgen Canon.
Vooral omdat ze ook met losse inktpatronen werken.
Kleur op? Nieuwe erin en doorprinten zonder de hele cassette te vervangen waar misschien nog genoeg inzat.