Ma
door Marimelda Jan 9, 2017 om 23:13
Computers & telefonie

Wat is een 'notificatie'?

Is een 'notificatie' positief of negatief uit te leggen? Wie weet waar je de uitleg kan vinden op deze website?

6015 4 Rapporteer

Topantwoord

ja
door janf43 - Jan 9, 2017 om 23:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een notificatie is een melding of kennisgeving. Of die positief is of negatief is niet te zeggen, dat hangt af van de context en het onderwerp.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2017 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt op veel gebieden een notificatie krijgen. Lees bijvoorbeeld hier.

http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/tip-schakel-notificaties-uit-voor-android-apps.html

En op deze site staat er een cijfertje bij uw avatar.

U kunt in uw profiel aangeven dat u notificaties wilt ontvangen.

Ma
door Marimelda Jan 10, 2017 om 09:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

'Android-apps' is dat niet meer iets voor de smartphone? Een smartphone heb ik, maar ik gebruikt het niet, want het staat op non-actief. Ik begrijp nu inmiddels wel dat het in mijn geval meer met deze website te maken heeft en dat je op je profiel wel of niet notificaties en/of reacties e.d. in- uit-schakelen kan voor het ontvangen van e-mails. Om teveel e-mails te vookomen in mijn e-mailbox heb ik alle e-mailfuncties uitgeschakeld.

Af en toe kom ik hier kijken of er nog wat nieuws is,eventuele antwoorden zijn, of zelf weer een vraag hebt over het een en ander. (de vliegjes  die ik als probleem vorig jaar had ingebracht, daar kreeg ik goede adviezen bij en ik heb, na een behandeling met soda, ze de laatste tijd niet meer gezien. De soda heeft tot nu toe afdoende geholpen, waarvoor nogmaals dank voor alle mensen die mij probeerden te helpen met hun adviezen. Het heeft goed gewerkt.). Bedankt voor uw antwoord.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jan 9, 2017 om 23:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

HIER  kunt u zelf onderzoeken wat een notificatie is.

Wikipedia  geeft nog méér uitleg/mogelijkheden.

Wat dit forum betreft kunt u een 'notificatie' (e-mail-bericht) toegestuurd krijgen wanneer er een nieuwe reactie aan een onderwerp toegevoegd is, door deze functie aan te vinken. Ook kunt u rechts boven bij uw avantar/naam zien of er een reactie heeft plaatsgevonden. Klik erop en het systeem zoekt zelf de aangegeven reactie voor u op. Inhoudelijk kan een notificatie zowel en goede als een slechtere mededeling zijn.

Ma
door Marimelda Jan 10, 2017 om 09:27
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het klopt inderdaad wat u zegt.
Leuk, het woordenboek (ook puzzelwoordenboek) erbij halen. Dus op dit forum is de Notificatie een 'inkomend bericht' en dat kan antwoorden zijn of nieuw ingebrachte vragen. Maar er stond zo expliciet 'Notificatie' bij, ik meende het nooit eerder gezien te hebben, dat ik dacht dat het wat anders was/is, terwijl het er misschien altijd al heeft bij gestaan.
Naar Wikipedia heb ik nog niet gekeken. Bedankt voor uw antwoord.

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2017 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klik op je gebruikersnaam
Klik op 'Bewerk profiel'
Dan kun je aangeven waarvoor je een 'notificatie' wilt ontvangen.
Dat heeft niets met positief of negatief van doen.