ja
door jayzmeer Jan 31, 2011 om 06:42
Computers & telefonie

Wat is er aan de hand met mijn computer ?

goeiemorgen , mijn computer doet nogal raar .soms als ik aan het surfen ben maakt de computer een raar geluid en gaat ie ineens opnieuw opstarten . het geluid is hetzelfde als de computer uitgaat nadat ik windows heb afgesloten . soms wordt de onder staande foutmelding gegeven . ik heb een hp d330 p4 met xp home . is het de voeding , harde schijf of wat anders ?
drivers zijn de laatste nieuwe die er waren .

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

Samenvatting probleemrapport

Type probleem

Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?

Nee

Wat betekent dit probleem?

Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak

Onbekend

Computersymptomen

Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Wat kunt u nog meer doen?

Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

1867 12 Rapporteer

invalide
door invalide - Jan 31, 2011 om 09:27
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vermoed dat het de harde schijf is.

Als je gelijk naar goede monteur gaat kan deze het beoordelen aan geluid en vermoedelijk alles nog overzetten zonder verlies van Windows en opnieuw moeten installeren van alles.
Ook foto's en zo worden dan gelijk overgezet, inclusief alle wachtwoorden dus zo kun je nu deze nog werkt alles voordelig overzetten voor betrouwbaarheid.

Verder zal een goede monteur gelijk de fan van processor even schoon maken zodat die ook niet kan storen, net zoals die op sommige video kaarten.
Dus niet meer gebruiken en snel laten overzetten op nieuwe HD die meestal ook groter en betrouwbaarder is als die van 5 tot 10 jaren terug.

pino123
door pino123 - Jan 31, 2011 om 10:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer eerst eens naar een eerder herstelpunt de computer te herstellen. Voorafgaand aan de periode dat je hiermee last hebt gekregen!

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2011 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jayzmeer,

Vermoedelijk heb je een probleem met een stuurprogramma voor je hardware.
Kijk eens bij de hardware-informatie of je ergens gele uitroeptekens bij hebt staan.
Start - deze computer - zet de cursor in het witte veld en klik met rechtermuisknop - Eigenschappen - tabblad Hardware en dan Apparaatbeheer.)
Staat er ergens iets bij?

invalide
door invalide - Jan 31, 2011 om 11:53
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben het met de bovenstaande antwoorden wel eens maar....

Er was ook geluid en als dat een slechte harde schijf is.....?
Als geen harde schijf is dat de weg, maar ik ben bang dat als je dat gaat proberen de kans groot is dat je te lang doorgaat en alles kwijt bent.

erik008
door erik008 - Jan 31, 2011 om 11:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dit schrijft Microsoft er over

Het probleem kan ontstaan als je meerdere brand programma's er op hebt staan.
De ASPI drivers zitten mekaar dan in de weg.
Vaak is de Adaptec ASPI de boosdoener.
Op het web staat een programma van adaptec dat "ASPI Check" heet.
Daarmee kun je zien of je de ASPI Drivers hebt,

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2011 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jayzmeer / invalide,

Je kunt ook even een harddisk-test doen om de 'gezondheid' te bepalen.
Hiervoor zijn er diverse programma's. Hier vind je er bv. eentje.

gsm
door gsm - Jan 31, 2011 om 12:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Open het Startmenu van Windows XP en klik op Uitvoeren.
Type het commando eventvwr en druk Enter of klik OK.

In de Eventviewer open je de Systeemlog en let op de regels die gemerkt zijn met een wit kruis in een rood en rond schijfje.
Hier kun je waarschijnlijk nadere aanwijzingen vinden over het defecte stuurprogramma en waarschijnlijk ook welke STOPcode (0x????????) er gegeven wordt.
Wanneer de harde schijf slecht zou zijn, dan vind je hier ook meerdere disk fouten.

Heb je de PC misschien overclocked?

ja
door jayzmeer - Feb 1, 2011 om 06:30
16 Antwoorden / 9 Vragen

iedereen bedankt

ik ga er mee aan de slag en laat het nog wel ff weten .

gr Jeroen .

ja
door jayzmeer - Feb 1, 2011 om 07:00
16 Antwoorden / 9 Vragen

@ gsm

ik heb systeemlog geopend en er staan wel wat uitroeptekens met als bron : dhcp , ftdisk en tcpip .

ook staat er zo'n rood rondje met wit kruis met als bron : service control manager ( meerdere )

ook 1 met DCOM .

ik gebruik ook windows steadystate en als ik dubbelklik op zo'n regel met rood rondje en wit kruis dan staat er dat de windows steadystate service bij het starten is vastgelopen . ( service control manager )

bij DCOM staat : de server ( hoop letters en cijfers ) heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd .

heb je enig idee wat dat allemaal betekent ?

alvast bedankt voor al je moeite en reaktie .

ja
door jayzmeer - Feb 1, 2011 om 07:58
16 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 31 jan 2011, 11:17]Hallo jayzmeer,

Vermoedelijk heb je een probleem met een stuurprogramma voor je hardware.
Kijk eens bij de hardware-informatie of je ergens gele uitroeptekens bij hebt staan.
Start - deze computer - zet de cursor in het witte veld en klik met rechtermuisknop - Eigenschappen - tabblad Hardware en dan Apparaatbeheer.)
Staat er ergens iets bij?

onder overige apparaten bij ethernetcontroller staat een vraagteken en een uitroepteken .

ik weet dat ik niet met de onboard netwerkkaart werk , maar met een pci netwerkkaart .
ik doe dit al vanaf het begin dat ik met deze computer werk en de problemen zijn pas van de laatste paar weken en ik heb de computer al een paar jaar .
dus ik denk zelf eigenlijk dat het niet hieraan ligt .

bedankt voor je reactie

gr

pino123
door pino123 - Feb 1, 2011 om 08:28
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Systeemherstel al gedaan?

gsm
door gsm - Feb 1, 2011 om 13:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hebt geen netwerkverbinding (DHCP fouten).
Je kun in apparaatbeheer de netwerkadapter met het uitroepteken en / of vraagteken het beste verwijderen (installatie ongedaan maken, of op de delete toets drukken).
Daarna de pc opnieuw opstarten.
Als het goed is moet daarna de netwerkadapter opnieuw en vanzelf geïnstalleerd worden.
Meldingen: Nieuwe hardware gevonden en de nieuwe hardware kan gebruikt worden.

Wellicht heb je het stuurprogramma voor de netwerkadapter van HP nodig.
Je kunt deze met een andere PC van HP downloaden (zoek op type van de PC en geef het juiste besturingssysteem op).
Voer het HP-bestand dat je gedownload hebt uit door het te dubbelklikken, waarna het stuurprogramma geïnstalleerd zou moeten worden.
Zo nodig nogmaals de PC herstarten.