rembrantd
door rembrantd Oct 18, 2015 om 18:24
Computers & telefonie

Wat is goedkoper: bellen met whatsapp of gewoon?

Dus bellen van de ene naar de andere mobiel via een netwerk. (dus niet met wifi)

19080 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2015 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janpatat,

Wat kost het?

Als je verbonden bent met een wifi-netwerk kost bellen via WhatsApp geen data, maar hoeveel kost het zodra je geen wifi-verbinding hebt? Laten we even rekenen: één minuut bellen via WhatsApp verbruikt ongeveer 250 KB. Bel je vier minuten, dan verbruik je 1 MB (1024 KB dus).
(Bron)

Lees ook even hier.

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2015 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janpatat schreef op zondag 18 okt 2015, 18:24]Dus bellen van de ene naar de andere mobiel via een netwerk. (dus niet met wifi)

Wat goedkoper is, hangt natuurlijk af van het abonnement dat je hebt afgesloten. Als je geen bundel (of een kleine bundel) voor mobiel internet hebt afgesloten, moet je vanzelfsprekend niet WA gebruiken (tenzij via wifi).

jo
door jo-el - Oct 19, 2015 om 15:03
18 Antwoorden / 4 Vragen

bellen met whatsapp.....dat kan toch alleen maar met een internetverbinding/wifi?

dutch1
door dutch1 - Oct 19, 2015 om 16:16
90 Antwoorden / 46 Vragen

Ik gebruik Whatsapp om o.a. te bellen in een wifi omgeving (b.v. thuis)
Ik bel daarbij met mijn vrouw en derden, die b.v. in China wonen.
Tot heden nog geen cent betaald.
Wat ik wel hoorde is dat als je daarbij ook beeld gebruikt dat je dan moet uitkijken met het aantal Gb's, dit voor diegenen die denken dat je zo maar in het wilde onbeperkt kunt bellen.
Het werkt overigens feilloos.
Ik bel dan wel met iemand die ook Whatapp heeft.

Dutch

wimmi20
door wimmi20 - Oct 19, 2015 om 23:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is alweer de 17e vraag die onze Jan bij KASSA stelt.
Gaat goed Jan ! Vooral doorgaan !
Enne Jan : gewoon bij koekel inkloppen wahatsapp bellen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

quote=janpatat schreef op zondag 18 okt 2015, 18:24]Dus bellen van de ene naar de andere mobiel via een netwerk. (dus niet met wifi)

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2015 om 23:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jo-el schreef op maandag 19 okt 2015, 15:03]bellen met whatsapp.....dat kan toch alleen maar met een internetverbinding/wifi?
Het kan ook met een mobiele internet verbinding, dus bijvoorbeeld 3G of 4G. Maar afhankelijk van je abonnement kan dat je dus ook geld kosten.

jo
door jo-el - Oct 20, 2015 om 00:46
18 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 19 okt 2015, 23:28][quote=jo-el schreef op maandag 19 okt 2015, 15:03]bellen met whatsapp.....dat kan toch alleen maar met een internetverbinding/wifi?
Het kan ook met een mobiele internet verbinding, dus bijvoorbeeld 3G of 4G. Maar afhankelijk van je abonnement kan dat je dus ook geld kosten.

jo
door jo-el - Oct 20, 2015 om 00:50
18 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 19 okt 2015, 23:28][quote=jo-el schreef op maandag 19 okt 2015, 15:03]bellen met whatsapp.....dat kan toch alleen maar met een internetverbinding/wifi?
Het kan ook met een mobiele internet verbinding, dus bijvoorbeeld 3G of 4G. Maar afhankelijk van je abonnement kan dat je dus ook geld kosten.

vraag van patat was ...via netwerk......dus niet internet
netwerk lijkt mij toch o.a. kpn,vodafone enz.
zonder internetverbinding werkt mijn whatsapp niet

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2015 om 06:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jo-el schreef op dinsdag 20 okt 2015, 00:50]vraag van patat was ...via netwerk......dus niet internet
netwerk lijkt mij toch o.a. kpn,vodafone enz.
zonder internetverbinding werkt mijn whatsapp niet
De vraag was:

"Wat is goedkoper: bellen met whatsapp of gewoon? Dus bellen van de ene naar de andere mobiel via een netwerk. ([u]dus niet met wifi[/u])"

Je hebt internet via een vaste aansluiting (kabel, ADSL), waar je telefoon via wifi vervolgens weer gebruik van kan maken, of via de mobiele telefonie provider (mobiel internet).

Dus netwerk is zowel "vast" internet als mobiel internet. Maar uit het "dus niet wifi" kan een normaal mens begrijpen dat janpatat een vraag heeft over het gebruik van whatsapp via mobiel internet.

jo
door jo-el - Oct 20, 2015 om 09:50
18 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 20 okt 2015, 06:38][quote=jo-el schreef op dinsdag 20 okt 2015, 00:50]vraag van patat was ...via netwerk......dus niet internet
netwerk lijkt mij toch o.a. kpn,vodafone enz.
zonder internetverbinding werkt mijn whatsapp niet
De vraag was:

"Wat is goedkoper: bellen met whatsapp of gewoon? Dus bellen van de ene naar de andere mobiel via een netwerk. ([u]dus niet met wifi[/u])"

Je hebt internet via een vaste aansluiting (kabel, ADSL), waar je telefoon via wifi vervolgens weer gebruik van kan maken, of via de mobiele telefonie provider (mobiel internet).

Dus netwerk is zowel "vast" internet als mobiel internet. Maar uit het "dus niet wifi" kan een normaal mens begrijpen dat janpatat een vraag heeft over het gebruik van whatsapp via mobiel internet.

goedemorgen diumenge, bedankt voor de extra uitleg, had het idd verkeert begrepen.
maar om mij dan gelijk te benoemen als ,,niet normaal,,............hhmmzzzzzzzz

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2015 om 09:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@jo-el, je hebt gelijk dat kwam er wat verkeerd uit. Excuses daarvoor.