willem3e
door willem3e May 19, 2018 om 16:09
Computers & telefonie

Wat kan ik doen aan het regelmatig wegvallen van de internet verbinding

Regelmatig valt de internet verbinding weg.tijdens het opnieuw verbinden krijg ik van windows de melding; stel de draadloze netwerkadapter opnieuw in. is dit een probleem in mijn laptop ? Hoe los ik dit op?

10599 15 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - May 19, 2018 om 16:25
949 Antwoorden / 18 Vragen

U zou ook contact kunnen opnemen met de provider.

Die meten de zaak dan door, of sturen een nieuw modem.

koekeloer
door koekeloer May 22, 2018 om 09:49
562 Antwoorden / 18 Vragen

wat moet hij met een nieuw modem als het probleem in de netwerkadapter in zijn PC ligt?

marita5
door marita5 - May 19, 2018 om 16:50
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willem3e ,

Probeer dit eens :

Configuratiescherm-> Apparaatbeheer,  klik met links op het pijltje voor netwerkadapter ,  rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies installatie ongedaan maken of soms: verwijderen. sluit scherm netjes af, sluit de pc echt af en herstart de pc.

Bij de herstart wordt de adapter opnieuw fabrieksnieuw geïnstalleerd.

Bron : pc-helpforum.be

Of haal de modem een paar seconden van de stroom af .

zw
door zwaardvis - May 19, 2018 om 18:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zie je vaak met laptops, dat de ingebouwde wifi adapter niet lekker, niet optimaal, communiceert met de Wifi router. Als het niet op te lossen is met een nieuwere driver dan kun je voor een paar euro's (Aliexpress) een externe wifi adapter bestellen en deze in een USB poort stoppen. Zo werk ik ook, want de ingebouwde blijkt van slechte kwaliteit te zijn die regelmatig terugvalt naar 0,02 MB/s. Met de externe (Chinese) adapter van nog geen 2 euro, heb ik nooit problemen gehad.

Ge
door Genee - May 19, 2018 om 18:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens
https://www.internetvergelijk.nl/vragen/waarom-valt-draadloos-wifi-internet-steeds-weg/

Wat @zwaardvis aangeeft is prima alternatief, gebruik zelf ook een wifi usb adapter voor de laptop en desktop.
Dual band wifi usb adapters van bekende routerfabrikanten zo’n €25.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2018 om 20:22
16767 Antwoorden / 202 Vragen

De oplossing kan ook zijn: contact opnemen met uw provider en uw wifi verbinding instellen op een ander kanaal. De reden van uitval kan het zich beveinden van veel buurtgenoten op het zelfde wifi kanaal. U kunt die instellingsverandering ook zelf doen aan de hand van de instructies maar normaliter is dat via de provider op afstand zo gepiept.
(Als er interferentie/storing is door veel gebruikers op het zelfde kanaal zal een versterker niet helpen)

holstein
door holstein May 19, 2018 om 22:48
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kijk even in het boekje of sticker op u router/modem, daar kun u zo op inloggen en ga inderdaad het kanaal eens veranderen.
Ze staan standaard meestal op automatisch en dan zoeken ze het beste kanaal, maar ik heb hem op een vast kanaal gezet
en dat is hier een stuk stabieler.

gsm
door gsm - May 19, 2018 om 23:04
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Belangrijk om vast te stellen is of het een probleem is met de  draadloze verbinding tot aan de modem (WiFi) of een internet verbindings probleem. Heb je in de de lijst met SSID namen nog steeds verbinding met jouw modem, dan is het waarschijnlijk een internetverbinding probleem en geen wifi probleem.
Als de WiFi verbinding inderdaad verbroken is controleer dan of je een voor Europa geschikt stuurprogramma hebt. In de USA mode kan de WiFi adapter de kanalen 12 en 13 niet gebruiken, terwijl de modem die wel kent. Een oplossing is dan om een vast kanaal in te stellen in de modem (keuze uit 1 tot 11).

Ik had dezelfde problemen, maar dan met de LAN aansluiting.
Fouten in de systeemlog van Windows: DNS timeouts.
Oorzaak een brak stuurprogramma!
De WiFi verbinding werkte wel goed.
Als je geen nieuwer stuurprogramma kunt vinden voor de probleemadapter, dan is een USB WiFi adapter inderdaad vaak een goede oplossing. Koop er dan wel een met de AC standaard, die ook geschikt is voor de 5 GHz WiFi kanalen.

Tot slot doet het ´Opnieuw opstarten´, via Start, Aan/uit, van Windows 10, vaak al wonderen.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2018 om 14:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Installeer een wifi analyzer (eventueel op uw smartphone) en bekijk hoe sterk of zwak uw signaal is. U kunt zelf in uw modum eventueel een kanaal instellen met een sterker signaal.
Kijk anders eens bijv. bij de Action voor een wifi adapter. Die zijn daar voor een enkele euro te koop.

jo
door jorisw May 20, 2018 om 15:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je stelt je modem niet in op een kanaal met een sterker signaal, maar op een kanaal waar minder ander AP's zitten. Het signaalniveau blijft hetzelfde, alleen je hebt minder interferentie van anderen.

br
door breha38 - May 21, 2018 om 22:35
13 Antwoorden / 0 Vragen

L.S. Al eens uitgezocht of er een update is voor uw netwerkadapter. Ook kan het WiFi signaal zwak zijn. Een z.g. WiFi versterker zou dan kunnen helpen.

vo
door vogelkobus - May 21, 2018 om 23:30
1 Antwoorden / Vragen

Heb hetzrlfde gehad een week lang na werkzaamhewden van Ziggo.Niets hielp tot ik een harde reset toepaste en de ellende was over. Op je modem moet een reset knop zitten, zet je modem/router aan en druk de resetknop 30 sec. in. Daarna is hij even bezig +- 5 tot 10 min. daarna zou het weer goed moeten zijn.....succes.

Jo
door JokeSk55 - May 22, 2018 om 00:07
20 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een andere provider nemen. Er zit tussen de providers soms een aardig verschil in kwalitei van ontvangst.

audb
door audb - May 22, 2018 om 08:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een losse netwerk adaptor /usb stick https://nl.hardware.info/categorie/36/netwerkadapters/producten#filter:RY9NT4MwHMa_y__sgbIyHLfJqiFjuA22CcYsrNa1Miy0WMRl391qlnh73g6_5wxaqg4CqMVHowRl-1JTuAHdMErlCdnG-bfu1fJScyvXOYpDOe0JWZpK7eLMIK6GSBRp37ah22Eyv_0cFtI38_Tuu16_JV9cL7yDmD36I1E8cL6iGk2ie7N733ezYkiWHHthVaVx7mxqscUbb_W0zU7ZtGvDJpIHQ9jRI86QG5r8cbFSUd5L9aotjw2a8sisQldmCM6A_MnYg-AZ0BgjB14udvX71M7cYITh8gM

Beter dan een ingebouwde in een laptop

Maar controlleer eerst of de driver wel in orde is en download alleen die van de fabrikant zelf.
In windows 10 zitten wel drivers maar dat zijn in het algemeen niet de nieuwste en zijn eigelijk als basis bedoeld zodat je zelf de nieuste kan installeren.

Werkt dat niet? probeer dan de router eens op een ander kanaal te zetten.
Veel mensen gebruiken het liest kanaal 11 omdat die het sterkst is maar daar door stoort deze wel bij anderen die op het zelfde kanaal zitten.
Ook zou u misschien de 5 ghz band kunnen gebruiken deze wordt minder gebruikt dan de 2,4 ghz.

re
door red1 - May 22, 2018 om 13:27
329 Antwoorden / 1 Vragen

laptop wegdoen en een echte comp. kopen

wessel
door wessel - Jun 25, 2018 om 16:47
3 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien heb je iets aan deze informatie:

Zakelijk internet vergelijken

Er staat veel over hoe je wifi werkt.

br
door brui0929 - Jun 25, 2018 om 18:01
629 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit de laptop met een UTP kabel op het modem aan start de labtop op deze krijgt nu een IP adres toegewezen. Sluit windows af haal de UTP kabel uit het modem en uit de labtop. Internet zou nu moeten werken.  Ga naar deze site: https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ om te zien welk IP adres u labtop en andere apparatuur hebben.