Wat kan ik doen aan het regelmatig wegvallen van de internet verbinding
Regelmatig valt de internet verbinding weg.tijdens het opnieuw verbinden krijg ik van windows de melding; stel de draadloze netwerkadapter opnieuw in. is dit een probleem in mijn laptop ? Hoe los ik dit op?
Mss heb je hier iets aan: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues
U zou ook contact kunnen opnemen met de provider.
Die meten de zaak dan door, of sturen een nieuw modem.
wat moet hij met een nieuw modem als het probleem in de netwerkadapter in zijn PC ligt?
Hallo Willem3e ,
Probeer dit eens :
Configuratiescherm-> Apparaatbeheer, klik met links op het pijltje voor netwerkadapter , rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies installatie ongedaan maken of soms: verwijderen. sluit scherm netjes af, sluit de pc echt af en herstart de pc.
Bij de herstart wordt de adapter opnieuw fabrieksnieuw geïnstalleerd.
Bron : pc-helpforum.be
Of haal de modem een paar seconden van de stroom af .
Zie je vaak met laptops, dat de ingebouwde wifi adapter niet lekker, niet optimaal, communiceert met de Wifi router. Als het niet op te lossen is met een nieuwere driver dan kun je voor een paar euro's (Aliexpress) een externe wifi adapter bestellen en deze in een USB poort stoppen. Zo werk ik ook, want de ingebouwde blijkt van slechte kwaliteit te zijn die regelmatig terugvalt naar 0,02 MB/s. Met de externe (Chinese) adapter van nog geen 2 euro, heb ik nooit problemen gehad.
Lees eens
https://www.internetvergelijk.nl/vragen/waarom-valt-draadloos-wifi-internet-steeds-weg/
Wat @zwaardvis aangeeft is prima alternatief, gebruik zelf ook een wifi usb adapter voor de laptop en desktop.
Dual band wifi usb adapters van bekende routerfabrikanten zo’n €25.
De oplossing kan ook zijn: contact opnemen met uw provider en uw wifi verbinding instellen op een ander kanaal. De reden van uitval kan het zich beveinden van veel buurtgenoten op het zelfde wifi kanaal. U kunt die instellingsverandering ook zelf doen aan de hand van de instructies maar normaliter is dat via de provider op afstand zo gepiept.
(Als er interferentie/storing is door veel gebruikers op het zelfde kanaal zal een versterker niet helpen)
Kijk even in het boekje of sticker op u router/modem, daar kun u zo op inloggen en ga inderdaad het kanaal eens veranderen.
Ze staan standaard meestal op automatisch en dan zoeken ze het beste kanaal, maar ik heb hem op een vast kanaal gezet
en dat is hier een stuk stabieler.
Belangrijk om vast te stellen is of het een probleem is met de draadloze verbinding tot aan de modem (WiFi) of een internet verbindings probleem. Heb je in de de lijst met SSID namen nog steeds verbinding met jouw modem, dan is het waarschijnlijk een internetverbinding probleem en geen wifi probleem.
Als de WiFi verbinding inderdaad verbroken is controleer dan of je een voor Europa geschikt stuurprogramma hebt. In de USA mode kan de WiFi adapter de kanalen 12 en 13 niet gebruiken, terwijl de modem die wel kent. Een oplossing is dan om een vast kanaal in te stellen in de modem (keuze uit 1 tot 11).
Ik had dezelfde problemen, maar dan met de LAN aansluiting.
Fouten in de systeemlog van Windows: DNS timeouts.
Oorzaak een brak stuurprogramma!
De WiFi verbinding werkte wel goed.
Als je geen nieuwer stuurprogramma kunt vinden voor de probleemadapter, dan is een USB WiFi adapter inderdaad vaak een goede oplossing. Koop er dan wel een met de AC standaard, die ook geschikt is voor de 5 GHz WiFi kanalen.
Tot slot doet het ´Opnieuw opstarten´, via Start, Aan/uit, van Windows 10, vaak al wonderen.
Installeer een wifi analyzer (eventueel op uw smartphone) en bekijk hoe sterk of zwak uw signaal is. U kunt zelf in uw modum eventueel een kanaal instellen met een sterker signaal.
Kijk anders eens bijv. bij de Action voor een wifi adapter. Die zijn daar voor een enkele euro te koop.
Je stelt je modem niet in op een kanaal met een sterker signaal, maar op een kanaal waar minder ander AP's zitten. Het signaalniveau blijft hetzelfde, alleen je hebt minder interferentie van anderen.
L.S. Al eens uitgezocht of er een update is voor uw netwerkadapter. Ook kan het WiFi signaal zwak zijn. Een z.g. WiFi versterker zou dan kunnen helpen.
Heb hetzrlfde gehad een week lang na werkzaamhewden van Ziggo.Niets hielp tot ik een harde reset toepaste en de ellende was over. Op je modem moet een reset knop zitten, zet je modem/router aan en druk de resetknop 30 sec. in. Daarna is hij even bezig +- 5 tot 10 min. daarna zou het weer goed moeten zijn.....succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer