Wat kan ik doen om bij de kpn mijn nieuwe mobiel omgeruild te krijgen
We hebben 11 december de nieuwe mobiel ontvangen. Deze bleek gloeiend heet te worden en heel snel leeg te lopen. Na bezoek aan de kpn winkel (konden ons niet helpen) de mobiel retour gezonden. Deze is 20 december ontvangen bij de kpn (antwoordnummer). Sindsdien is de mobiel zoek. Ik heb 4 januari gebeld en er is een vermissings formulier opgesteld. Dinsdag 11 januari weer gebeld (3x) maar ze konden mij niet verder helpen. Ik moest bij de chat zijn van de kpn. Via de chat kreeg ik te horen dat ik donderdag 13 januari gebeld zou worden. Er is niet gebeld. Dat zou vrijdag 10.00u worden. Geen telefoontje. Weer op de chat. Ik kreeg te horen eind van de middag. Wederom geen telefoontje. Weer op de chat. Ik zou zaterdag gebeld worden. Ze konden verder niks zeggen dat is een andere afdeling. Ik moest gewoon afwachten. Heb vermeld dat ik het vertrouwen kwijt ben dat ik gebeld wordt maar volgens hun komt het goed. Niet dus. Weer geen telefoontje.
Wat kan ik nu nog doen om onze nieuwe mobiel te krijgen?
Topantwoord
Geachte Jeanine,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Heeft u de mobiel per post ontvangen of in de KPN winkel?
Heeft u de mobiel aangetekend opgestuurd of verzekerd?
Persoonlijk zou ik een dure smartphone persoonlijk brengen......
Als de telefoon op 20 december is ontvangen bij KPN, wat maakt het dan nog uit hoe de telefoon opgestuurd is? En waarom is het belangrijk om te weten hoe TS de telefoon thuis heeft ontvangen?
Geachte Neodutchio,
Als de mobiel aangetekend of verzekerd is gestuurd, staat TS sterker.
Het is niet helemaal duidelijk of TS de mobiel in de winkel of per post heeft ontvangen.
Wat maakt het uit HOE de telefoon ontvangen is? Het gaat er om dat die terug gestuurd is, bij KPN is aangekomen en daar is kwijt geraakt.
Zonloze vragen
Hoe kan u 11 januari gebeld hebben als het nu nog maar 10 januari is?
Niet meer bellen en een brief zenden, zie de klachtprocedure https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/klacht-oplossing/ser-klacht-oplossing-mobiel-uitleg en dan doorklikken naar: 'stuur een brief' en kijk ook verder bij 'geschillencommissie'. Ik vind het zeer opvallend dat men u niet kon helpen bij de KPN winkel en vind dat ook klachtwaardig. Zend de brief aangetekend!
Ps. U kunt hoe dan ook onderdelen van deze voorbeeldbrief benutten: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/klacht-oplossing/ser-klacht-oplossing-mobiel-uitleg en dit als info omdat men bij KPN in gebreke lijkt te zijn m.b.t. naleving consumentenwetgeving https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/
M.b.t. de wetgeving mogelijk ten overvloede: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
en de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25,
Wat belangrijk is, is het feit dat je de telefoon moet opsturen c.q. brengen naar de partij die de telefoon geleverd heeft. Stel, daarbij zeg ik dus niet dat dat zo is, als je je abonnement met toestel afgesloten hebt bij Belsimpel o.i.d. dat is dan namelijk je contractpartij.
Heb je hem rechtstreeks bij KPN hebt besteld dan zou ik een aangetekende met ontvangstbevestiging brief EN per gewone post stuurt met daarin een ingebrekestellinn en een periode waarbinnen het probleem opgelost moet worden. Lukt dit niet dan vraag je ontbinding van de overeenkomst.
Op de site van consuwijzer kun je een voorbeeldbrief vinden.
voorbeeldbrieven
Succes.
maar het is nu nog maar 9 januari
Scherp gezien! Ts zal zich hiere een week hebben vergist.
Goed gezien.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om dit soort zaken schriftelijk te doen, dan pas heb je harde bewijzen, nu is het gissen met data.
Allereerst: ik ben er vanuit gegaan dat u de GSM bij KPN heeft gekocht en ook daarom bij een KPN winkel bent geweest en men u daar heeft aangegeven om het toestel terug te zenden (naar KPN).
Als dat zo is heb ik heb nog een tip voor u: plaats uw klacht bij klachtenkompas, de gratis service vanb de Consumentenbond. Men zal dat dan niet voor direct vHet zal dan als klacht worden doorgespeeld naar KPN en geplaats op hun site.https://www.klachtenkompas.nl/ (Indien u lid bent kan men ook juridische hulp verlenen - zie ook de info daarover)
Een probleem kan hier zijn dat u de telefoon niet verzekerd heeft teruggezonden en bent u wettelijk in die zin verantwoordelijk of de zending wel of niet aankomt.
Maar als al eerder gezegd ben ik van mening dat men in gebreke is door het toestel niet in de winkel terug te nemen voor voor reparatie of vervanging. KPN is de verkoper en een KPN winkel is ook KPN! U had het dan helemaal niet terug behoeven te zenden. Men had dat daar voor u moeten doen.
Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Zet je vraag eens op het forum van kpn
https://forum.kpn.com/mobiel-15/mijn-bestelling-is-zoekgeraakt-550728#post1394931
Ik heb eerst geprobeerd de mobiel in de kon winkel retour te laten sturen maar zij nemen geen tiestellen meer aan ivm overvalken. Ik heb de mobiel 18 december via een retourformier van de kpn met de ptt opgestuurd. Deze hebben hem op 20 december om 20.30 bij de kpn geleverd. Sindsdien is de mobiel zoek.
KPN moet eerst een onderzoek instellen waar de mobiel gebleven is. Dat kan wel een maand duren.
Ben je niet in de war geweest met de datums waarop je teruggebeld zou worden?
Je hebt bericht gekregen dat het goed zou komen.
Dus nog maar even wachten.
Heeft KPN beloofd dat je een nieuwe mobiel opgestuurd zou krijgen?
Het kan ook zijn dat je je geld terugkrijgt, want je hebt de mobiel binnen 14 dagen teruggestuurd.
Dan kan de KPN er vanuit gaan dat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht.
Nee ik ben niet in de war geweest met de datums. Ze hebben gezegd dat ze bunnen 5 werkdagen contact op zouden nemen en specifiek de datum's vermeld. Helaas is dat dus niet gebeurd. Je hoirt gewoon niks.
Het is nu nog maar 10 januari. Dus je kunt 11 januari niet gebeld hebben.
Oh sorry nu zie ik het ook. 28 december de eerste keer gebeld en 4 januari weer opnieuw begonnen. Slordig foutje van mij. Dat is de radeloosheid omdat je gewoon niet geholpen wordt. Fijn dat u mij er op wijst.
Je wordt wel geholpen, alleen niet direct. Er moet nog uitgezocht worden waar de mobiel zoekgeraakt is. Bewaar dus de track en trace code goed.
Vorige week waren de scholen nog gesloten dus veel mensen waren met de kinderen op vakantie. Dus je moet donderdag nog gebeld worden.
Met radeloos worden krijg je geen nieuwe mobiel.
Kloppen de datums wel,u belt nml op dagen die nog moeten komen, 11 jan is morgen en 13 jan. komende donderdag
Nee het gaat om 28 december de eerste keer bellen en dan vanaf 4 januari. Ik ben er al op grwezen. Dank u.
"Dinsdag 11 januari weer gebeld (3x)"
"Via de chat kreeg ik te horen dat ik donderdag 13 januari gebeld zou worden. Er is niet gebeld."
"Dat zou vrijdag 10.00u worden."
"Ik kreeg te horen eind van de middag. Wederom geen telefoontje. "
Op 11 januari 3 keer gebeld, op 13de zou er opnieuw gebeld worden en op de 14de weer. Alle keren is er niet gebeld. En dan op 9 januari een topic openen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer