ma
door marinavaniperen May 26, 2013 om 12:21
Computers & telefonie

Wat kunnen we doen?

computer 3 keer blauw scherm voor reperatie na winkel toe zodra computer terug is worden we continu gebeld door buitenlandse nummers dit na 3 keer reperatie aan toe ? wat kunnen we er aan doen

846 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

marinavaniperen schreef op zondag 26 mei 2013, 12:21: czodra computer terug is worden we continu gebeld door buitenlandse nummers dit na 3 keer reperatie aan toe ? wat kunnen we er aan doen

1. Niet opnemen.
2. Hoorn er naast leggen.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps: Hoorn er naast leggen als dit nr. belt, bedoel ik natuurlijk.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is het verband tussen een gerepareerde computer en gebeld worden door buitenlandse nummers? Ik zie dat niet direct, of het moet via Skype (o.i.d.) gebeuren? Dus stel je vraag eens wat duidelijker.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso zou ik voor de 4de keer naar een winkel gaan waar ze wel verstand van zaken hebben. Of vraag even iemand in jouw omgeving, zaakje formatteren kunnen de meeste wel.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blauw scherm kan ook hardware gerelateerd zijn, dan helpt formatteren niet. Ben het er wel mee eens dat de reparateur geen goed werk heeft verricht.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke windowsversie wordt gebruikt?

Laptop of desktop met beeldscherm (welk merk)?

Bij een vierde aanbieding van de reparatie kunt u de overeenkomst laten ontbinden en dient uw volledige aankoopbedrag terugbetaald te worden. Geen tegoedbon accepteren.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

gudinne freya aka börgemeister aka sweeterlake aka wolfgang wölfe schreef op zondag 26 mei 2013, 13:01: Welke windowsversie wordt gebruikt?

Laptop of desktop met beeldscherm (welk merk)?

Bij een vierde aanbieding van de reparatie kunt u de overeenkomst laten ontbinden en dient uw volledige aankoopbedrag terugbetaald te worden. Geen tegoedbon accepteren.
Wie zegt er dat die computer onder reparatie wordt gerepareerd?

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 26 mei 2013, 13:30: Wie zegt er dat die computer onder reparatie wordt gerepareerd?

Die snap ik even niet. Hoe wil je dan repareren?

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

worst schreef op zondag 26 mei 2013, 16:18:
diumenge schreef op zondag 26 mei 2013, 13:30: Wie zegt er dat die computer onder reparatie wordt gerepareerd?

Die snap ik even niet. Hoe wil je dan repareren?

Coulantie van de winkelier omdat de klant de pc steeds laat crashen :P

Dat is het nadeel van een blauwscherm, het is niet meteen duidelijk wat het probleem veroorzaakt, misschien komt het wel door een stukje software, misschien een onderdeeltje. Moeilijk te zeggen zonder de computer op mijn werkbank te hebben :)

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

worst schreef op zondag 26 mei 2013, 16:18:
diumenge schreef op zondag 26 mei 2013, 13:30: Wie zegt er dat die computer onder reparatie wordt gerepareerd?

Die snap ik even niet. Hoe wil je dan repareren?
Gewoon opdracht geven tot reparatie van 'n PC waarvan de garantie verlopen is. Uiteraard kan je op de reparatie zelf weer garantie krijgen.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 26 mei 2013, 16:47:
worst schreef op zondag 26 mei 2013, 16:18:
diumenge schreef op zondag 26 mei 2013, 13:30: Wie zegt er dat die computer onder reparatie wordt gerepareerd?

Die snap ik even niet. Hoe wil je dan repareren?
Gewoon opdracht geven tot reparatie van 'n PC waarvan de garantie verlopen is. Uiteraard kan je op de reparatie zelf weer garantie krijgen.

Sorry hoor, maar wat is dan onder reparatie repareren?

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

worst schreef op zondag 26 mei 2013, 17:03: Sorry hoor, maar wat is dan onder reparatie repareren?

Oeps, je hebt helemaal gelijk, was er even niet bij ;-) Ik bedoel natuurlijk onder [u]garantie[/u] repareren.

Afijn, eerst maar afwachten of TS nog 's wat van zich laat horen, want ik zie nog steeds het verband tussen reparatie en de telefoontjes niet...

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit klinkt als een randsomware virus, heeft u zelf al met een opstart cd zoals die van AVG en/of Kaspersky gekeken of de pc virusvrij is?

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier dus.

marinavaniperen schreef op zondag 26 mei 2013, 19:21: ja weet het ook niet of inderdaad virus pc of winkel. maar raar die buitenlandse telefoontjes? lijkt wel hacken ps bedankt voor de berichtjes

Doe je op dat moment dan ook iets met de PC, ofwel voer je de instructies van deze oplichters (want dat zijn het) uit?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2013 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marina,

Je legt verband met de reparateur en het gebeld worden door afzetters. Dat verband hoeft niet moeilijk te zijn. Ik kan zonder nauwkeurig onderzoek natuurlijk niet zeggen dat het zo gegaan is, maar het is wel logisch.

Stel dat je een besmet e-mail bericht hebt ontvangen of degene die de computer heeft gebruikt is op een foute website geweest. Daardoor is de pc besmet geraakt en dat kan vrij makkelijk als gevolg hebben dat er fouten gingen optreden. Met die fouten ben je naar de vakman geweest en die heeft mogelijk het virus verwijderd en daarna werkte de computer weer.

Je bent dus enige tijd gebruiker geweest van en besmette computer. Daarin staat dus heel vaak jouw eigen e-mail adres en jouw eigen telefoonnummer. Het verband is gelegd.

Hackers bellen niet, tenzij ze ook een telefoonnummer hebben en op die manier willen toeslaan. Het gaat hun tenslotte om geld 'verdienen'.

Zelfs als jouw e-mail en jouw adres in de computer van een goede kennis of familie staat (zie contacten) dan kunnen ze daar ook bij als die machine van die relatie is besmet.

Je kan de computervakman aansprakelijk stellen, maar toon eerst maar eens aan dat de besmetting pas daar heeft plaats gevonden ... Dit is niet vervelend bedoeld, maar de situatie waar je je nu in bevindt.

Heb je nu nog steeds blauwe schermen? Dus heeft de reparateur zijn werk niet (goed) gedaan? Want er is na de 4 reparaties bij de reparateur geen verbetering opgetreden? Vraag dan je geld terug en ga naar een andere reparateur.

Groet,
Erky