me
door menno1 Nov 8, 2017 om 11:30
Computers & telefonie

Wat moet ik doen aan een tablet die erg langzaam reageerd 2 jaar oud bvd .

Een 2 jaar oude tablet reageerd erg langzaam is daar nog een oplossing voor (schoonmaken?)
Hartelijk dank voor antwoord.

vr.gr.menno

15271 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2017 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn er wel veel apps in gebruik of staat er veel overbodig spul op. Kijk eens wat u allemaal kunt verwijderen.

me
door menno1 Nov 9, 2017 om 14:41
29 Antwoorden / 21 Vragen

Tijge1
hartelijk dank heeft geholpen anders ga ik terug naar fabrieks instellingen
wat een ander forum lid mij aanraden.

vr.gr en dank je wel   menno1

tijger1
door tijger1 Nov 9, 2017 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, weer veel plezier ermee. Bedankt voor het terugmelden.

ja
door janf43 - Nov 8, 2017 om 11:38
733 Antwoorden / 0 Vragen

Zet alles terug naar fabrieksinstellingen.

Ge
door Genee - Nov 8, 2017 om 11:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een van de sites waar u tips kunt vinden.
https://112android.nl/blog/tablet-erg-traag-geworden

newmikey
door newmikey - Nov 8, 2017 om 11:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

"een tablet" is wel een heel breed begrip. Merk, model en geheugecapaciteit zou handig zijn.

marita5
door marita5 - Nov 8, 2017 om 11:42
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Menno1 ,

Lees deze tips eens door , klik op de rode regel .

https://www.tabletsmagazine.nl/2014/03/android-tablet-sneller-maken/

gsm
door gsm - Nov 9, 2017 om 10:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer of het geheugen soms te vol is.
Als je op de tablet kranten leest, zorg dan dat er niet teveel edities tegelijk op de tablet geladen zijn.
Zorg dat in de internetbrowser niet oneindig veel tabbladen geopend zijn.
Sluit apps die nog op de achtergrond actief zijn. Gebruik hiervoor eventueel Advanced Task Killer Free of een vergelijkbare app.
Zet zo nu en dan de tablet eens echt uit en weer aan.
Verwijder alle apps die je toch nooit gebruikt, voor zover ze verwijderd kunnen worden.
Als dat alles niet geholpen heeft, dan kun je de tablet het beste eens een keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Als bij Android de back-up van gegevens aanstaat, dan worden de meeste apps en data daarna vanzelf teruggeplaatst.
Voor IOS geldt hetzelfde.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2017 om 15:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Te veel apps, te kort geheugen, opschonen, allemaal goedbedoeld maar als dat ding bijvoorbeeld een mediatek processor heeft houdt het al snel na aankoop op met het plezier.
Dus zoals eerder gevraagd, welk model en merk en liefst het processortype vermelden, daar zit 90 van de 100 keer de knoop.

pk49
door pk49 - Nov 10, 2017 om 12:38
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb een oude Asus en heb de harddisk vervangen door een SSD en opnieuw windows 10 erop geinstalleerd, met behoud van de oude data. En het is weer zo snel als in het begin.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2017 om 15:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het gaat over een tablet daar zit geen hdd in!
Daarnaast kun je wel een snelle ssd erin proppen maar als je fsb niet hoog is schiet je niets op..
Ook traag geheugen of een trage processor kunnen de  ssd snelheid behoorlijk beperken.

makreel18
door makreel18 - Nov 10, 2017 om 12:38
15 Antwoorden / 7 Vragen

Terug naar fabrieksinstellingen hielp bij mijn tablet.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2017 om 15:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die tip is dagen geleden al gegegeven, u had beter de reacties even kunnen lezen.

donna53
door donna53 Nov 11, 2017 om 10:54
98 Antwoorden / 10 Vragen

En vaak moet je dan weer alle updates opnieuw laden als je naar fabrieksinstellingen terug gaat. Niet doen dus!
Met schijfopruiming en CCleaner kom je al een eind.

pietergompie
door pietergompie - Nov 10, 2017 om 18:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Elk half jaar een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen..