Op
door Opa Eus Oct 19, 2015 om 13:38
Computers & telefonie

Wat te doen aan gebeld worden door onbekende nummers??

Wordt regelmatig gebeld op vaste telefoon door melding PRIVE of 0039 nummers etc.
Hoe kan ik voorkomen dat dit zo blijft doorgaan. Weet wel, ik neem nooit op dus aan mij hebben zij niets maar is irritant steeds weer naar die vaste telefoon te lopen die ik op 3 verdiepingen in huis heb staan.
Weet iemand een goede raad??
Graag hoor ik verder en alvast bedankt.

20505 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een brute wijze om zo'n beller af te schrikken en met een scheidsrechterfluitje in de Hoorn te blazen (een luchtsoorten of vuvuzela mag ook).
Een vriendelijke manier is de telefoon op nemen en elke keer vragen: " Wat zegt u? kUnt u wat luider praten? " De beller hangt dan ontmoedigd op. Als er een buitenlander op belt, blijft u gewoon Nederlands praten.
Het door u genoemde 0039 nummer is van een Italiaans bedrijf, die u allerlei "gezonde" Etenswaren wil aansmeren.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo janlida,

Dat hoeft niet altijd iets 'vervelends' te zijn.
Veel bedrijven hebben hun nummer afgeschermd en als er dan gebeld wordt staat er Privé of 000000
Opnemen kan geen kwaad. De hoorn kun je altijd weer neerleggen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig, spreek een vreemde taal, nee ik heb geen interesse en of leg gewoon neer. Je doet er niets aan dat iemand een nummer belt. Ook een optie: "Heeft u een momentje?" leg de hoorn ernaast zonder op een bevestiging te wachten, zet even koffie, drink die, maak een toiletstop enz. en gegarandeerd dat er neergelegd is.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom je er vanaf? Gewoon eens een keer opnemen en aangeven dat je geen interesse hebt.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

janlida schreef op maandag 19 okt 2015, 13:38: Wordt regelmatig gebeld op vaste telefoon door melding PRIVE of 0039 nummers etc.
Hoe kan ik voorkomen dat dit zo blijft doorgaan. Weet wel, ik neem nooit op dus aan mij hebben zij niets maar is irritant steeds weer naar die vaste telefoon te lopen die ik op 3 verdiepingen in huis heb staan.
Weet iemand een goede raad??
Graag hoor ik verder en alvast bedankt.

Nam je 20 jaar geleden ook nooit je telefoon op dan? Toen was nummerweergave er nl nog niet.

Sorry hoor, maar ik begrijp die paranoia echt niet. Je wordt echt niet gebeten door de telefoon als je bij een afgeschermd nummer op neemt.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 19 okt 2015, 14:12: Hallo janlida,

Dat hoeft niet altijd iets 'vervelends' te zijn.
Veel bedrijven hebben hun nummer afgeschermd en als er dan gebeld wordt staat er Privé of 000000
Opnemen kan geen kwaad. De hoorn kun je altijd weer neerleggen.

Klopt inderdaad. Het is soms erg vervelend dat mensen almaar niet opnemen als het nummer afgeschermd is. Ik werk voor een organisatie met o.a. maatschappelijk werk en wij hebben een afgeschermd nummer, ter bescherming van de client, die niet altijd voor bv familieleden wil laten weten dat wij gebeld hebben. Het is echter soms bijzonder lastig om mensen zover te krijgen dat ze de telefoon aannemen als je afgeschermd belt. Ik snap het wel, maar er zit niet altijd wat slechts achter.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015, 16:14:

. Het is soms erg vervelend dat mensen almaar niet opnemen als het nummer afgeschermd is. Ik werk voor een organisatie met o.a. maatschappelijk werk en wij hebben een afgeschermd nummer, ter bescherming van de client, die niet altijd voor bv familieleden wil laten weten dat wij gebeld hebben. Het is echter soms bijzonder lastig om mensen zover te krijgen dat ze de telefoon aannemen als je afgeschermd belt. Ik snap het wel, maar er zit niet altijd wat slechts achter.

Ik snap het, jij snapt het, iedereen snapt het, toch bellen veel bedrijven en instelingen incognito.
Want er zijn redenen daarvoor, ze willen niet dat jij hun (terug)belt.

Met alle respect> hun probleem.

Politie belt ook altijd incognito, maar je kan ze gewoon zelf bellen.
Zoiets valt ook te regelen voor een bedrijf of instelling.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die laatste twee zinnen zijn misschien niet helemaal duidelijk.

Lost het probleem natuurlijk niet op, wel de bereikbaarheid.

Maar bedrijven die incognito bellen nemen voor lef dat veel mensen de telefoon dan niet opnemen.
Ze nemen zelf het risico, dan ook niet klagen.

Belde eens een keer met de politie, deden ze gelijk wantrouwend want de nummerherkenning stond niet aan zeiden ze.
Juist,
Zo reageren gewone mensen ook.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afscherming van de nummers kan dus ook in belang van de mensen zelf zijn, zoals in ons geval.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015, 16:14:
edrick3 schreef op maandag 19 okt 2015, 14:12: Hallo janlida,

Dat hoeft niet altijd iets 'vervelends' te zijn.
Veel bedrijven hebben hun nummer afgeschermd en als er dan gebeld wordt staat er Privé of 000000
Opnemen kan geen kwaad. De hoorn kun je altijd weer neerleggen.

Klopt.
Niet opnemen kan ook geen kwaad, als het dringend is merk je het vanzelf wel.
Sturen ze maar een brief ofzo.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015, 16:50: De afscherming van de nummers kan dus ook in belang van de mensen zelf zijn, zoals in ons geval.

Volkomen duidelijk, het is om het personeel te beschermen.
Maar reken niet op begrip van de gebelden.
Steeds meer mensen nemen geen anonieme gesprekken (meer) aan.
Teveel slechte ervaringen.
Zoals gezegd, dan is het ook niet dringend en zal je een brief moeten sturen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als instellingen het belang van het personeel zwaarder laten wegen dan de openbaarheid van een telefoonnummer kan dat levens kosten.
Kan dus.

Het zij zo, hun keus.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt begrip gevraagd als bedrijven en instellingen anoniem bellen.
Want?
Dat is in het belang van het personeel.

Maar je weet toch dat een deel van de consumenten nooit zal opnemen.
Want?
Dat is in het belang van zichzelf, consumenten willen zich ook graag beschermen. (tegen verkooppraatjes enz)

Telt dat dan niet?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 19 okt 2015, 17:09: Als instellingen het belang van het personeel zwaarder laten wegen dan de openbaarheid van een telefoonnummer kan dat levens kosten.
Kan dus.

Het zij zo, hun keus.

U wilt het niet snappen geloof ik. Het is om de client te beschermen. Stel je voor iemand zoekt hulp bij ons ivm mishandeling of geplande scheiding, maar wil niet dat haar partner te weten komt dat ze met ons heeft gebeld, ivm allerlei gevolgen voor haar, daarom is het nummer dus afgeschermd, ter bescherming van de client, niet voor ons!!!!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015, 17:16:

U wilt het niet snappen geloof ik. Het is om de client te beschermen. Stel je voor iemand zoekt hulp bij ons ivm mishandeling of geplande scheiding, maar wil niet dat haar partner te weten komt dat ze met ons heeft gebeld, ivm allerlei gevolgen voor haar, daarom is het nummer dus afgeschermd, ter bescherming van de client, niet voor ons!!!!

Jij wilt niet snappen dat ik het al lang gesnapt hebt.
Hoeveel berichten moet ik nog sturen?

Wat is er nou niet aan te snappen dat instellingen incognito bellen om hun personeel te beschermen?
Wat ik zelf dus al twee keer duidelijk vermeld heb?

Doe je ook altijd zo raar naar je klanten toe?
Blijven roepen dat ze het niet snappen ook al staan ze je na te praten?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 19 okt 2015, 17:39:
getty schreef op maandag 19 okt 2015, 17:16:

U wilt het niet snappen geloof ik. Het is om de client te beschermen. Stel je voor iemand zoekt hulp bij ons ivm mishandeling of geplande scheiding, maar wil niet dat haar partner te weten komt dat ze met ons heeft gebeld, ivm allerlei gevolgen voor haar, daarom is het nummer dus afgeschermd, ter bescherming van de client, niet voor ons!!!!

Jij wilt niet snappen dat ik het al lang gesnapt hebt.
Hoeveel berichten moet ik nog sturen?

Wat is er nou niet aan te snappen dat instellingen incognito bellen om hun personeel te beschermen?
Wat ik zelf dus al twee keer duidelijk vermeld heb?

ik geef het op.

Doe je ook altijd zo raar naar je klanten toe?
Blijven roepen dat ze het niet snappen ook al staan ze je na te praten?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan wel 1000 smoezen aanvoeren, of er een stalkerig persoon in de omgeving is zal best, Soms zal daar best een client mee geholpen zijn. Dat geloof ik wel.

Maar dat is een smoes, veel bedrijven en instellingen doen dat standaard.
Jullie ook, het is je goed recht, maar het is ook een goed recht om anonieme telefoontjes te weigeren.

Als dat nou waar is wat jij zegt, dan zeg je toch gewoon tegen die persoon dat er anoniem gebeld wordt?
Me dunkt dat ze of hij dan wel opneemt.
Zeker als het belangrijk is.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als bedrijven of instellingen incognito bellen is dat altijd om het eigen personeel voor "vervelende" telefoongesprekjes te behoeden. Of het wordt misschien te druk dan.

Dat er dan af en toe een klant bijzit die beschermd zou moeten worden (want als iemand in haar omgevimg erachter komt dan..) is een smoes.
Want je hoeft dan toch niet altijd standaard anoniem te bellen?
Maar dat doen ze wel.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien maak je met anoniem bellen de boel alleen maar erger.
Je weet dat het "gevaarlijk" kan zijn. of dat het nodig is dat bepaalde personen niet mogen weten met wie er gebeld wordt, dus bel je anoniem.
Voor de veiligheid van de klant zeg maar.

Maar hoe weet je nou of je gelegen belt? Misschien is die persoon die het onveilig maakt voor de klant ook wel in de buurt.
Dan gaat hij of zij vragen wie er belt, gegarandeerd, anders zou het wel als een veilige situatie worden aangemerkt.

Hoe dan ook, het anoniem bellen van bedrijven en instellingen is alleen maar in het belang van hunzelf.
Ook al is er misschien een patient mee geholpen, dat is dan mooi meegenomen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan de klant terugbellen?

Op een ander nummer?

Dan heb ik niks gezegd, kan me dat niet voorstellen, want dan is er een telefoonummer beschikbaar.
Niet alleen voor de klant, maar ook voor die persoon die het niet hebben mag.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van Leyden: het zit u wel hoog of niet gezien u vele posts. Ik reageer er verder niet meer op. Ik heb mijn punt gemaakt. U heeft een eigen mening erover en daarover discussiëren heeft geen zin.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel bedrijven zijn alleen maar bereikbaar via dure 0900 nummers.
Kan je nog in de wacht staan ook a raison van een eurootje of wat per minuut.

Doen ze zelf, ze hebben wel een regulier telefoonnummer, maar alleen voor een beperkt aantal mensen.
Soms kom je daarachter. omdat een slimmerik een lijstje heeft van de reguliere telefoonnummers

Dat soort bedrijven belt ook altijd met een afgeschermd nummer, het is niet de bedoeling dat je ze ooit terugbelt op dat nummer. Daar is dat dure "service" nummer voor (service. what service???)
Daarom>> 99 procent doet dat uit eigenbelang.

En heel soms is er een klant mee geholpen. gewoon toevallig, omdat het systeem zo werkt.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015, 18:27: Van Leyden: het zit u wel hoog of niet gezien u vele posts. Ik reageer er verder niet meer op. Ik heb mijn punt gemaakt. U heeft een eigen mening erover en daarover discussiëren heeft geen zin.

Jammer dat ik je niet kan overtuigen om voortaan gewoon met nummerherkening te bellen en alleen in "onveilige" situaties anoniem.

Dan was je wel geloofwaardig.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal.
Het dreigt een beetje uit de hand te lopen met reacties, dus bij deze sluit ik de discussie.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 19, 2015 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even terug naar het onderwerp.

Niet opnemen, nooit opnemen.
Want ze willen wat van je, maar toch willen ze anoniem blijven.
Dat mag, jij mag dan bepalen of je die onbekende te woord wilt staan.

Wat zou er eigenlijk gebeuren als iedereen dat deed?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 00:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

tl;dr

Koop een voip-router / voip-telefoon heb je het helemaal in eigen hand en kun je dit soort zaken blokkeren (als bonus bespaar je ook nog centjes).

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mochten er telefoontjes bij zitten die u wel wilt aannemen ondank de melding anoniem of privé dan kunt u deze personen of instanties vragen in het vervolg #31# voor uw nummer te toetsen.
Het nummer van de beller wordt dan voor u zichtbaar.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een telefoon kopen met een 'Niet Storen'-modus. Telefoonlijst invoeren van bekenden en indelen in "Familie","Vrienden" en "Werk". U kunt vervolgens de 'Niet Storen'-modusperiode instellen. De hele dag is van 0:00 uur tot 24:00 uur. Als nu iemand belt die niet onder de genoemde categorieën valt, gaat de telefoon niet eens over. Er brandt dan alleen een rood lampje ten teken dat iemand aan het bellen is. U bepaalt dan zelf of u op wilt nemen of niet. Persoonlijk neem ik nooit op. Ik heb wel een antwoordapparaat. Als het belangrijk is, kan de beller iets inspreken. Wel zo lekker rustig.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

janlida schreef op maandag 19 okt 2015, 13:38: Wordt regelmatig gebeld op vaste telefoon door melding PRIVE of 0039 nummers etc.
Hoe kan ik voorkomen dat dit zo blijft doorgaan. Weet wel, ik neem nooit op dus aan mij hebben zij niets maar is irritant steeds weer naar die vaste telefoon te lopen die ik op 3 verdiepingen in huis heb staan.
Weet iemand een goede raad??
Graag hoor ik verder en alvast bedankt.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zo iemand als van leyden niet tussentijds worden 'uitgezet'
Hij vervuilt, wil zich (te) graag profileren en is dus geen verrijking van dit forum.
Advies aan hem: beperk je tot één (helpend) antwoord op een vraag!

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op maandag 19 okt 2015: . Het is soms erg vervelend dat mensen almaar niet opnemen als het nummer afgeschermd is. Ik werk voor een organisatie met o.a. maatschappelijk werk en wij hebben een afgeschermd nummer, ter bescherming van de client, die niet altijd voor bv familieleden wil laten weten dat wij gebeld hebben.
Beste mevrouw getty en anderen,
Op mijn telefoon kan ik de nummers die ons gebeld hebben, naar believen wissen. Als uw argument valide is, zou u uw cliënten misschien op die mogelijkheid kunnen attenderen.
Persoonlijk neem ik ook geen anonieme gesprekken meer aan. Ik houd gewoon niet van onaangename verrassingen en beschouw bellers die mij hun nummer niet willen laten zien als indringers.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem ook nooit op bij vreemde nummers. Hoogst irritant om het wel te doen en bedrijf nummer zoveel aan de telefoon te krijgen die weer wat van je wil en dan ook nog zegt ... ohhh u staat in het 'bel me niet register ..... goh wat vervelend ,misschien nog eens registreren ..... om vervolgens terug te gaan naar zijn zeurpraatje ....
Laatst pakte ik dus wel een keer op omdat ik telefoon verwachte , zat ik gelijk met 1 of ander verweggistan land aan de lijn en werd me in gebrekkig engels wat gevraagd. Later zag ik op mijn afschrift dat er geld betaald moest worden voor dat telefoontje ..... Gelukkig viel bedrag mee omdat ik ,.zeiden ze . snel had opgehangen.
Dus ik heb het weer afgeleerd... ik neem niet meer op. Is het belangrijk dan sturen ze me maar mailtje ,brief of sms-je.

En af en toe krijg ik nu geirriteerde post ... wij hebben u meerdere malen proberen te bereiken maar troffen u nooit thuis .... en of ik maar even wil bellen : -) En soms doe ik dat dan : -)

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er gebeld wordt op mijn vaste telefoon laat ik die steevast lopen omdat niemand die mij nodig heeft dat nummer heeft een mobiel neem ik bij een onbekend c.q. privé nummer pas op na de derde keer zodat ik zeker weet dat het geen loterij of wat dan ook is die mogen de telefoon namelijk maar twee keer over laten gaan.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Janlida,
om te beginnen een tip van Wimmi.
U vertelt dat bij u thuis de telefoon op 3 verdiepingen staat.
Bedoelt u dat u op iedere verdieping een telefoon hebt, of moet u steeds naar de 3e verdieping als de telefoon gaat ?
Overigens : al jarenlang worden er vragen gesteld op het internet over ongewenst gebeld worden door een 0039 nummer (Italie)
Klop in bij koekel: 0039 telefoonnummer.
Een vraag met een lange baard.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem de hoorn op en stel allerlei vreemde vragen, zoals waar belt U van daan, waar bent U gevestigd, hoe heet U en na minuten lang gaat ineens de hoorn erop. Antwoorden, dat U niets gewenst wilt worden heeft geen zin. Ze blijven bellen , soms vlak na elkaar.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Algra,
heel goed.
Dat zal ze leren .
+++++++++++++++++++++++++++++++++=========

Algra schreef op woensdag 21 okt 2015, 16:38]Neem de hoorn op en stel allerlei vreemde vragen, zoals waar belt U van daan, kent u Wimmi20, en waar kent u Wimmi20 van? En hoe denkt u over Wimmi20 ?

ve
door verwijderd - Oct 22, 2015 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

janlida, het probleem herken ik, heb je KPN compleet vast en mobiel dan kan je de vaste telefoonlijn gratis laten doorschakelen naar je mobiel telefoon, bij de meeste mobiele telefoons kun je bij de telefoon instellingen nummers blokkeren instellen, ik heb een nummer met allemaal nul nummers ingesteld, daar ik toch altijd mijn mobieltje bij me heb was dit voor mij de beste oplossing, ik heb geen last meer van onbekende nummers.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2015 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op het bandje van mijn telefoonbeantwoorder staan dat ik afgedekte nummers nooit opneem. Vervolgens kan een boodschap worden ingesproken.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2015 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

sarash schreef op woensdag 21 okt 2015, 14:53: ...
Laatst pakte ik dus wel een keer op omdat ik telefoon verwachte , zat ik gelijk met 1 of ander verweggistan land aan de lijn en werd me in gebrekkig engels wat gevraagd. Later zag ik op mijn afschrift dat er geld betaald moest worden voor dat telefoontje ..... Gelukkig viel bedrag mee omdat ik ,.zeiden ze . snel had opgehangen.
...
Het ontvangen van een telefoontje kan je helemaal geen geld kosten, behalve als met je mobiele telefoon in het buitenland hebt opgenomen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2015 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden,
bedrijven bellen helemaal niet incognito om het personeel te beschermen.
Dat slaat nergens op.
Bedrijven en instellingen hebben meerdere telefoon aansluitingen, en je moet de receptionist/telefonist naar een bepaalde aansluiting of naam vragen.
Het bellen gaat via hun telefoon centrale.
En zo'n nummer zie je nooit op de nummermelder.
Het niet opnemen van niet zichtbare nummers is totaal niet slim.
Als bv de politie belt om te vertellen dat een geliefde een ongeval heeft gehad dan zie je hun telefoonnummer niet.
Van Leyden, uw verhaaltje klopt totaal niet !
+++++++++++++++++++++++++++++=============

van leyden schreef op maandag 19 okt 2015, 17:16: Er wordt begrip gevraagd als bedrijven en instellingen anoniem bellen.
Want?
Dat is in het belang van het personeel.