Wat vinden jullie van deze actie van de Telegraaf?
Sinds een paar dagen is de Telegraaf begonnen met een offensief tegen het gebruik van Ad--Blockers. Ze proberen je met deze aktie zover te krijgen dat je de Telegraaf op de witte lijst zet, omdat: 'dankzij hun advertentie inkomsten de site gratis toegankelijk is'.
Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met een paar advertenties op een (nieuws)site, maar het is juist de belachelijke grote hoeveelheid advertenties die mateloos irriteert. Overdaad, schaadt nog steeds volgens mij.
Ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken.
@Hutch: Gebruik Ghostery, maar dat is geen ad blocker. Bovendien duurt het natuurlijk niet lang meer of ook Ghostery gaat geblokt worden.
Mijn vraag heeft dus meer betrekking op wat anderen van een dergelijke actie vinden? Begrijpelijk, onbegrijpelijk?
Want volgens mij is het toch nog steeds zo, dat OOK de Telegraaf de lezers hard nodig heeft. Net als alle andere sites. Geen bezoekers, is tenslotte einde oefening.
Tweakers geeft al heel lang een melding, maar dit doet het tenminste beschaafd, waardoor ik aan die vraag eerder gehoor zal geven, dan bij de Telegraaf.
Ik ga in ieder geval de Telegraaf niet op de witte lijst zetten, maar kijk gewoon niet meer op die site.
Er zullen steeds meer media zo reageren wanneer ze er succes mee zullen hebben. Dus even niet meewerken?
Enerzijds logisch dat ze hun inkomsten uit advertenties niet willen afknijpen, anderzijds vraag ik me af wie zich door advertenties nog laat beïnvloeden. Vijftig procent is sowieso uit het raam gegooid geld voor de adverteerders. De branche houdt zichzelf in stand, door het tegendeel te beweren.
Uiteindelijk zal de prijs voor de Telegraaf wellicht omhoog moeten. Ik vind, dat de geïnteresseerde lezer best betalen wil voor goed nieuws en opmerkelijke diepte recherchen, óók wanneer de prijs omhoog moet door ontbrekende inkomsten uit advertenties.
Degenen die zich nu blockers noemen zijn de nieuwe grootverdieners, want tegen (horrende) betaling laten ze tòch af en toe advertenties door!
Ik werk er ook niet aan mee. Sites die mij blokken omdat ik Ad Blocker gebruik, bezoek ik gewoon niet meer. Net als de Telegraaf bepaalde artikelen achter 'premium' zet, die artikelen lees ik dan of niet of op een andere site.
Voor een goede ad blocker wil ik best betalen als daarmee ALLE reclame geblokkeerd blijft worden. Maar die keuze was er niet, nu heeft ABP dus een andere manier gevonden om geld binnen te halen. Begrijpelijk, maar wel jammer dat ze geen koopversie aan hebben geboden.
Reclame werkt beter dan je denkt. Iedereen denkt dat ze er niet gevoelig voor zijn en dat de reclame's altijd voor iemand anders zijn, en veel reclame's zijn dat ook inderdaad. Zeker op TV of op de radio.
Dat is nu ook de kracht van internet reclame's daar kunnen ze een profiel van je maken en je steeds gerichter reclames voorschotelen.
Ik zie nu bijvoorbeeld reclame's dat de Decathlon 20% korting heeft, en toevallig was ik vorige week aan het kijken naar een backpack reis. Tja dat is dan wel interresant.
Een maand geleden was ik op zoek naar een spel online, komt er reclame van een spel wat ik 3 jaar geleden veel speelde nu een maand gratis is. Veer verdomd goed geregeld.
Vorige week zocht ik een cadeau voor mijn ouders die van films houden, komt er een reclame van het Rotterdams film festival in combinatie met een high thea. Ook weer een schot in de roos.
Dit is wel even wat anders dan "Koop cillit bang nu!" of de "nieuwe volvo v40!" reclame's die mij totaal 100% niks doen.
Een vriendin van mij doet multimedia design en zei het volgende: Als je zelf nog geen goed gerichte reclame's krijgt dan is of jouw profiel nog niet genoeg opgebouwd, of je gebruikt constant adblocker of er is nog niemand met een product die jou als doelgroep ziet.
Wat jij schrijft, herken ik niet. Gebruik idd altijd AdBlock en Ghostery en sinds enige weken Startpage. Radio luister ik nooit naar en kijk nauwelijks nog t.v. Reclame op t.v. zie ik al helemaal nooit. Bevalt prima.
Ik denk dat de meesten onder ons liever geen reclame 'ontvangt' en zich irriteren aan die rommel. De een irriteert zich daar meer aan dan de ander.
En het vreemde is, dat die reclame, waaraan de lezer zich irriteert, misschien wel juist tegen hen gaat werken. Dus die bedrijven/artikelen mijdt, niet koopt.
Bij de Telegraaf kan men (nog) gewoon verder gaan, door op de onderste link (Ik maak geen uitzondering voor Telegraaf.nl en blijf lezen met adblockers.) te klikken. Zelf gebruik ik beide 'blockers'. Scheelt een hoop rommel.
@hutch: wat je laatste zin betreft: die had ik niet eens gelezen! Ergerde me blijkbaar zo aan het gebeuren, dat ik niet eens meer naar beneden scrolde.
........En het vreemde is, dat die reclame, waaraan de lezer zich irriteert, misschien wel juist tegen hen gaat werken. Dus die bedrijven/artikelen mijdt, niet koopt......
Dit werkt in ieder geval bij mij zo. En zo'n bijzonder geval zal ik toch niet zijn?:-)
Overdaad schaadt, wordt tijd dat dit eens gaat doordringen bij de verantwoordelijken. Zelfde als bij die overdaad aan reclameblokken bij de omroepen. Hoe langer en/of vaker die reclamezooi op beeld verschijnt (ook bij de NPO het geval), hoe MINDER ik naar televisie kijk. Genoeg andere alternatieven.
Mij irriteert het mateloos, niet alleen bij de Telegraaf maar het AD kan men er ook wat van. Alles zie je voorbij sjezen; is heel vervelend. Advertenties werken, ook bij mij, tegendraads: probeer het te negeren (wat moeilijk is). Net als op TV. Ben best een commerciële kijker (geweest) maar iedere 10 minuten 8 minuten reclame: erg storend.
Dan maar NPO, hebben tenminste blokken. Maar op de digitale krant: waardeloos, al die flitsend voorbij razende reclame.
Volgens mij gebruik je toch Firefox? Daar kun je ook AdBlock Plus als extensie installeren. Op de AD site kom ik al jaren niet meer, omdat zij 1 groot blok gebruiken om cookies te accepteren. Niet eens de mogelijkheid om alleen de functionele cookies te accepteren.
Dat je op de AD site ook bestookt wordt met reclamezooi, terwijl je al abonnee bent, vind ik helemaal schandalig. Zou voor mij reden zijn om direct op te zeggen.
Ook op de NPO zijn de reclameblokken toe genomen (veelvuldiger EN langer). Dat mocht van meneer de Minister omdat zij minder geld krijgen van de overheid (lees: belastingbetaler).
Kortom: ze zijn stuk voor stuk bezig hun abonnees / kijkers af te stoten.
Mij irriteert het mateloos, niet alleen bij de Telegraaf maar het AD kan men er ook wat van. Alles zie je voorbij sjezen; is heel vervelend. Advertenties werken, ook bij mij, tegendraads: probeer het te negeren (wat moeilijk is). Net als op TV. Ben best een commerciële kijker (geweest) maar iedere 10 minuten 8 minuten reclame: erg storend.
Dan maar NPO, hebben tenminste blokken. Maar op de digitale krant: waardeloos, al die flitsend voorbij razende reclame.
Ik ben abonnee van de Telegraaf
waarom moet ik dan Adblocker uit zetten?
Dus als je ingelogd bent als abonnee wordt je ook bij de Telegraaf (net als bij AD) opgezadeld met die reclame zooi? Vind dit werkelijk niet kunnen. Tenslotte zit je als abonnee bepaald niet gratis hun site te lezen.
@Tenormin: je zit toch bij Ziggo? Als je een Horizon mediabox bij Ziggo huurt, of zelf een Humax decoder met harde schijf koopt (veel op Marktplaats te koop aangeboden), kun je, als je de programma's op neemt, lekker al die reclamezooi door zappen. Ideaal!
O.T. Ben overloaded met info, HUMAX? Laat maar ff gaan...
Ik vind het een prima idee van de Telegraaf! Scheelt me weer één irritante website waar ik niet meer naar toe hoef. Maar ook niet meer komen zeuren om me een (proef)abonnement aan te smeren dan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?
De capaciteiten van de pizzaboer, het contact met de klantenservice, een online opleiding, zakje kattenbakvulling, boek, tafeltje voor 2 geboekt.
Ik noem het al review-terreur! Het is al net zo irritant als verkopers aan de telefoon.
Moet je nou echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven of je mening geven? Denk ik dan...
Mijn vraag hier: b
...
Lees meer
Inklapbare fietshelm
De ANWB verkoopt een inklapbare fietshelm. Je kunt deze helm zonder moeite induwen.
Mijn vraag is wat gebeurt er als je een ongeluk krijgt boven op die helm, hoe beschermt die helm dan je hersenpan, nu die zo gemakkelijk ingeduwd kan worden?
Lees meer
Afspraakkosten bij tandarts
Als ik een afspraak bij de tandarts, voor bij voorbeeld stukje van een tand afgebroken, dan brengt de tandarts naast herstel van de tand, ook kosten in rekening voor het maken van de afspraak. De kosten die in rekening worden gebracht zijn meer dan 25 euro, voor de behandeling C003. Volgens mij is een afspraak maken een handeling en geen behandeling.
Volgens mijn tandarts is dat normaal.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer