Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 09:17
Computers & telefonie
Wat vinden jullie van deze actie van de Telegraaf?

Wat vinden jullie van deze actie van de Telegraaf?

Sinds een paar dagen is de Telegraaf begonnen met een offensief tegen het gebruik van Ad--Blockers. Ze proberen je met deze aktie zover te krijgen dat je de Telegraaf op de witte lijst zet, omdat: 'dankzij hun advertentie inkomsten de site gratis toegankelijk is'.

Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met een paar advertenties op een (nieuws)site, maar het is juist de belachelijke grote hoeveelheid advertenties die mateloos irriteert. Overdaad, schaadt nog steeds volgens mij.

Ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken.

6893 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Feb 4, 2016 om 10:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Probeer (anders) eens Ghostery, werkt (nog...) perfect. Ook bij de Telegraaf.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 10:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

@Hutch: Gebruik Ghostery, maar dat is geen ad blocker. Bovendien duurt het natuurlijk niet lang meer of ook Ghostery gaat geblokt worden.

Mijn vraag heeft dus meer betrekking op wat anderen van een dergelijke actie vinden? Begrijpelijk, onbegrijpelijk?

Want volgens mij is het toch nog steeds zo, dat OOK de Telegraaf de lezers hard nodig heeft. Net als alle andere sites. Geen bezoekers, is tenslotte einde oefening.

Tweakers geeft al heel lang een melding, maar dit doet het tenminste beschaafd, waardoor ik aan die vraag eerder gehoor zal geven, dan bij de Telegraaf. 

Ik ga in ieder geval de Telegraaf niet op de witte lijst zetten, maar kijk gewoon niet meer op die site.

hansje klein
door hansje klein - Feb 4, 2016 om 11:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Er zullen steeds meer media zo reageren wanneer ze er succes mee zullen hebben. Dus even niet meewerken?

Enerzijds logisch dat ze hun inkomsten uit advertenties niet willen afknijpen, anderzijds vraag ik me af wie zich door advertenties nog laat beïnvloeden. Vijftig procent is sowieso uit het raam gegooid geld voor de adverteerders. De branche houdt zichzelf in stand, door het tegendeel te beweren.

Uiteindelijk zal de prijs voor de Telegraaf wellicht omhoog moeten. Ik vind, dat de geïnteresseerde lezer best betalen wil voor goed nieuws en opmerkelijke diepte recherchen, óók wanneer de prijs omhoog moet door ontbrekende inkomsten uit advertenties.

Degenen die zich nu blockers noemen zijn de nieuwe grootverdieners, want tegen (horrende) betaling laten ze tòch af en toe advertenties door!

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik werk er ook niet aan mee. Sites die mij blokken omdat ik Ad Blocker gebruik, bezoek ik gewoon niet meer. Net als de Telegraaf bepaalde artikelen achter 'premium' zet, die artikelen lees ik dan of niet of op een andere site.

Voor een goede ad blocker wil ik best betalen als daarmee ALLE reclame geblokkeerd blijft worden. Maar die keuze was er niet, nu heeft ABP dus een andere manier gevonden om geld binnen te halen. Begrijpelijk, maar wel jammer dat ze geen koopversie aan hebben geboden.

crewmember
door crewmember Feb 4, 2016 om 22:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame werkt beter dan je denkt.  Iedereen denkt dat ze er niet gevoelig voor zijn en dat de reclame's altijd voor iemand anders zijn, en veel reclame's zijn dat ook inderdaad. Zeker op TV of op de radio.
Dat is nu ook de kracht van internet reclame's  daar kunnen ze een profiel van je maken en je steeds gerichter reclames voorschotelen.

Ik zie nu bijvoorbeeld reclame's dat de Decathlon 20% korting heeft, en toevallig was ik vorige week aan het kijken naar een backpack reis. Tja dat is dan wel interresant.

Een maand geleden was ik op zoek naar een spel online,  komt er reclame van een spel wat ik 3 jaar geleden veel speelde nu een maand gratis is.  Veer verdomd goed geregeld.
Vorige week zocht ik een cadeau voor mijn ouders die van films houden,  komt er een reclame van het Rotterdams film festival in combinatie met een high thea.  Ook weer een schot in de roos.    

Dit is wel even wat anders dan "Koop cillit bang nu!"  of de "nieuwe volvo v40!" reclame's die mij totaal 100% niks doen.  

Een vriendin van mij doet multimedia design en zei het volgende: Als je zelf nog geen goed gerichte reclame's krijgt dan is of jouw profiel nog niet genoeg opgebouwd, of je gebruikt constant adblocker of er  is nog niemand met een product die jou als doelgroep ziet.









Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 22:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat jij schrijft, herken ik niet. Gebruik idd altijd AdBlock en Ghostery en sinds enige weken Startpage. Radio luister ik nooit naar en kijk nauwelijks nog t.v. Reclame op t.v. zie ik al helemaal nooit. Bevalt prima.

hutch
door hutch - Feb 4, 2016 om 11:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen
1

Ik denk dat de meesten onder ons liever geen reclame 'ontvangt' en zich irriteren aan die rommel. De een irriteert zich daar meer aan dan de ander.
En het vreemde is, dat die reclame, waaraan de lezer zich irriteert, misschien wel juist tegen hen gaat werken. Dus die bedrijven/artikelen mijdt, niet koopt.

Bij de Telegraaf kan men (nog) gewoon verder gaan, door op de onderste link (Ik maak geen uitzondering voor Telegraaf.nl en blijf lezen met adblockers.) te klikken. Zelf gebruik ik beide 'blockers'. Scheelt een hoop rommel.



Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

@hutch: wat je laatste zin betreft: die had ik niet eens gelezen! Ergerde me blijkbaar zo aan het gebeuren, dat ik niet eens meer naar beneden scrolde.

........En het vreemde is, dat die reclame, waaraan de lezer zich irriteert, misschien wel juist tegen hen gaat werken. Dus die bedrijven/artikelen mijdt, niet koopt......

Dit werkt in ieder geval bij mij zo. En zo'n bijzonder geval zal ik toch niet zijn?:-)

Overdaad schaadt, wordt tijd dat dit eens gaat doordringen bij de verantwoordelijken. Zelfde als bij die overdaad aan reclameblokken bij de omroepen. Hoe langer en/of vaker die reclamezooi op beeld verschijnt (ook bij de NPO het geval), hoe MINDER ik naar televisie kijk. Genoeg andere alternatieven. 

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2016 om 12:29
16828 Antwoorden / 108 Vragen
0

Mij irriteert het mateloos, niet alleen bij de Telegraaf maar het AD kan men er ook wat van. Alles zie je voorbij sjezen; is heel vervelend. Advertenties werken, ook bij mij, tegendraads: probeer het te negeren (wat moeilijk is). Net als op TV. Ben best een commerciële kijker (geweest) maar iedere 10 minuten 8 minuten reclame: erg storend.
Dan maar NPO, hebben tenminste blokken. Maar op de digitale krant: waardeloos, al die flitsend voorbij razende reclame.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Volgens mij gebruik je toch Firefox? Daar kun je ook AdBlock Plus als extensie installeren. Op de AD site kom ik al jaren niet meer, omdat zij 1 groot blok gebruiken om cookies te accepteren. Niet eens de mogelijkheid om alleen de functionele cookies te accepteren.

Dat je op de AD site ook bestookt wordt met reclamezooi, terwijl je al abonnee bent, vind ik helemaal schandalig. Zou voor mij reden zijn om direct op te zeggen.

Ook op de NPO zijn de reclameblokken toe genomen (veelvuldiger EN langer). Dat mocht van meneer de Minister omdat zij minder geld krijgen van de overheid (lees: belastingbetaler).

Kortom: ze zijn stuk voor stuk bezig hun abonnees / kijkers af te stoten. 

DOOR TENORMIN - 04 FEB 2016 OM 12:29 
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN
0

Mij irriteert het mateloos, niet alleen bij de Telegraaf maar het AD kan men er ook wat van. Alles zie je voorbij sjezen; is heel vervelend. Advertenties werken, ook bij mij, tegendraads: probeer het te negeren (wat moeilijk is). Net als op TV. Ben best een commerciële kijker (geweest) maar iedere 10 minuten 8 minuten reclame: erg storend.
Dan maar NPO, hebben tenminste blokken. Maar op de digitale krant: waardeloos, al die flitsend voorbij razende reclame.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 4, 2016 om 12:52
423 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik ben abonnee van de Telegraaf
waarom moet ik dan Adblocker uit zetten?

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus als je ingelogd bent als abonnee wordt je ook bij de Telegraaf (net als bij AD) opgezadeld met die reclame zooi? Vind dit werkelijk niet kunnen. Tenslotte zit je als abonnee bepaald niet gratis hun site te lezen.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

@Tenormin: je zit toch bij Ziggo? Als je een Horizon mediabox bij Ziggo huurt, of zelf een Humax decoder met harde schijf koopt (veel op Marktplaats te koop aangeboden), kun je, als je de programma's op neemt, lekker al die reclamezooi door zappen. Ideaal!

tenormin
door tenormin Feb 4, 2016 om 15:03
16828 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Ben overloaded met info, HUMAX? Laat maar ff gaan...

newmikey
door newmikey - Feb 4, 2016 om 13:12
830 Antwoorden / 0 Vragen
2

Ik vind het een prima idee van de Telegraaf! Scheelt me weer één irritante website waar ik niet meer naar toe hoef. Maar ook niet meer komen zeuren om me een (proef)abonnement aan te smeren dan.

ab
door abvan - Feb 4, 2016 om 13:37
38 Antwoorden / 11 Vragen
0

Ik heb eigenlijk hierover al (off topic) gereageerd op de vraag van topic starter Damini, maar hier dus nog maar een keer. Er zijn wel meer sites, die met een pop-up een oproep doen om adblock uit te schakelen. De Telegraaf doet dit echter op een grote schreeuwerige manier. Ik ben niet tegen reclame op (gratis) sites, wel tegen die verschrikkelijke banners, die soms ook nog eens moeilijk zijn weg te klikken. Als de desbetreffende sites nu eens beginnen door dergelijke banners van hun sites te weren, dan zullen zij meer bereiken dan door op diezelfde banner achtige wijze op te roepen adblock uit te schakelen. Overigens ben ik al abonnee van de papieren Telegraaf, dus draag al bij aan hun inkomsten. Mocht de Telegraaf besluiten om hun site voor adblock gebruikers te blokkeren; dan niet. UIteraard zal ik in dat geval dan ook maar mijn abonnement opzeggen.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 13:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Precies zoals ik er over denk! De manier waarop EN de hoeveelheid bepaalt mijn handelen. Zo bescheiden als Tweakers het doet, kan het ook en roept bij mij eerder een: nou, vooruit dan maar op, terwijl de wijze waaop de Telegraaf het doet, bij mij op grote weerstand/irritatie stuit. 




DOOR ABVAN - 04 FEB 2016 OM 13:37 
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN
0

Ik heb eigenlijk hierover al (off topic) gereageerd op de vraag van topic starter Damini, maar hier dus nog maar een keer. Er zijn wel meer sites, die met een pop-up een oproep doen om adblock uit te schakelen. De Telegraaf doet dit echter op een grote schreeuwerige manier. Ik ben niet tegen reclame op (gratis) sites, wel tegen die verschrikkelijke banners, die soms ook nog eens moeilijk zijn weg te klikken. Als de desbetreffende sites nu eens beginnen door dergelijke banners van hun sites te weren, dan zullen zij meer bereiken dan door op diezelfde banner achtige wijze op te roepen adblock uit te schakelen

costnix
door costnix - Feb 4, 2016 om 14:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen
1

Er zijn veel veel plekken, waar u uw nieuws kunt ophalen.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat weet ik, maar de Telegraaf weet het niet.:-)

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 4, 2016 om 18:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Trackers en andere privacyschendenderommel op Telegraaf.nl is nog veel ergerlijker;

Ook voor mij geldt dat ik sites met dit soort meldingen niet meer bezoek, vooralsnog geen melding gezien.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 23:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik reageer hier ook maar even, anders krijg je geen melding en zie je ook mijn geplaatste vraag niet. Ik krijg sinds gister een paar x p.d. die melding.

La
door Lachebekje - Feb 4, 2016 om 19:40
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

Net als ieder bedrijf wil ook de telegraaf winst maken.
De inkomsten uit advertenties zijn een belangrijke inkomstenbron.
Heel velen, ook ik, irriteren zich aan de vele advertenties die je op internet om de oren vliegen.
Maar zonder al deze advertenties zijn de inkomsten, voor de bedrijven/websites, uit advertenties er niet meer.
Als iedereen een 'Ad-blocker' gaat gebruiken dan zal dat zijn weerslag hebben op de advertentie inkomsten.
Dat zal betekenen dat een website of uit de lucht gaat of dat men er voortaan voor zal moeten gaan betalen.
Of het zo zal gaan lopen zal de toekomst uitwijzen.
Ik laat in ieder geval de advertenties voor wat ze zijn en gebruik geen 'Ad-blocker' en geniet van de nu nog gratis websites.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lachebekje, dat een bedrijf advertenties nodig heeft als inkomstenbron, begrijp ik. Een aantal advertenties heb ik geen moeite mee, maar het moet wel bescheiden blijven. En dat is zeker bij de Telegraaf niet het geval. En waarom moeten abonnees (die betalen tenslotte) ook dood gegooid worden met reclame als zij hun digitale krant willen lezen?

jo
door jorisw Feb 5, 2016 om 07:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola: heb je cijfers waaruit blijkt dat de manier van adverteren zoals Telegraaf dat doet niet werkt? JIJ vindt het misschien irritant, maar wellicht levert het wel gewoon op wat ze willen.

Cookies
door Cookies Feb 5, 2016 om 09:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, natuurlijk heb ik geen cijfers, dat weet je ook wel. Maar hoor die klacht meer dan genoeg om me heen. Met name de Telegraaf en Nu.nl springen er uit. Het zeer grote aantal mensen die AdBlocker gebruiken, zegt ook genoeg, lijkt mij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2016 om 19:45
16843 Antwoorden / 202 Vragen
0

Niets is gratis (m.u. De zon) en blokkeren van advertenties op gratis sites betekent per definitie "einde site".

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen of weinig bezoekers op de site, is ook per definitie het einde van een site.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 21:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

@akkerdistel: je gebruik NoScript, zie ik. Misschien moet ik dat ook maar weer eens installeren. Maar de NPO sites kunnen er ook wat van, hoor! Wil jij daarvan (voor mijn 'plezier' en ter info voor anderen) ook eens een printscreen hier neer zetten?

crewmember
door crewmember - Feb 4, 2016 om 21:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeer begrijpelijk. Dit is de enige manier om geld te verdienen voor de Telegraaf online en het grootste deel van de andere gratis websites.
Zonder advertenties geen nu.nl, tweakers.net, youtube,facebook, google etc.  

Het tegen punt is inderdaad wel dat er teveel schreewerige en zelfs gevaarlijke (malware) reclames zijn. Adblock probeert nu met een speciale variant te komen die alleen dit soort reclames blokt.  Het nadeel is echter dat adblock veel geld vraagt om je reclame als "goede"reclame toe te laten voegen aan hun whitelist.

We zijn er nog niet helemaal uit dus, maar ik denk dat een standaard whitelist wel een goede optie is voor dit soort dingen. Eigenlijk moet een soort van non profit of open organisatie dit gaan bepalen denk ik.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 21:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Precies, het is veel te veel van het goede (nou ja, kwade dus eigenlijk) Hou het beschaafd en bescheiden en ik vermoed dat zo'n 75% van de surfers er dan geen moeite mee hebben.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als ik het goed begrijp, hebt u een abonnement op de Telegraaf en wordt u overladen met reclame als u de krant via internet leest?

Ik heb zo-even nog eens gekeken. Door de een of andere oorzaak heb ik al maanden de Telegraaf gratis op mijn I-pad en als ik die van vandaag doorblader, of beter gezegd doorveeg, zie ik in totaal vier pagina's die helemaal uit een of meerdere advertenties bestaan. Geen idee of dat in de papieren krant ook zo is.

ik zou niet weten wat en hoe ik dat zou moeten blocken, het stoort me ook niet want ik veeg het gewoon door.

Met de tv is het tegenwoordig toch simpel. Toets in wat je wilt kijken en neem dat op. Zit er reclame tussen, dan spoel je dat even door. En bijvoorbeeld op Belgie is er alleen aan het begin of eind reclame. Zo ook bijvoorbeeld op BBC First. Prima series, met nauwelijks reclame aan begin of eind. Bij KPN kan men 5 programma's tegelijk reserveren en naar iets anders kijken. Zie dus zelden reclame.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 23:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik heb geen abo op welke krant dan ook. Tenormin heeft een abo op de AD en ook zij krijgt al die bagger (van gratis is dan echt geen sprake) en iemand anders had weer hetzelfde bij abo op Telegraaf. Reclame op t.v. geen last van, zie mijn andere reacties hierover. Maar, ook voor t.v. geldt hetzelfde: hoe langer en hoe vaker reclameblokken, hoe meer mensen doorzappen, weg lopen, weg zappen enz. enz.

da
door daehanminguk - Feb 5, 2016 om 03:40
10 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zolang het geen opdringerige reclame is of clickbaits.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer