Waterdicht Samsung S7?
Ik heb sinds 2 maanden een Samsung S7. Omdat op alle commercials en op de site van Samsung zelf staat aangegeven dat dit toestel waterdicht is heb ik gekozen voor dit type. 3 weken geleden is er een klein beetje water op mijn toestel gevallen, naar mijn idee geen probleem ivm de waterdichtheid. Toen ik hem later op die dag wilde opladen kreeg ik de melding dat mijn USB-poort droog moet zijn. Op de één of andee manier is er dus toch ietwat water in mijn toestel gekomen waardoor hij zeer slecht nog op kan laden. Nadat ik contact met Samsung heb gehad omdat ik er vanuit ging dat het onder de garantie van 24 maanden valt kreeg ik te horen dat dit gebruikerssporen zijn en dus geen garantie. Ik kan hm laten maken maar dan kunnen de kosten oplopen tot € 250.
Inmiddels ben ik 3 weken dagelijks in contact en discussie met Samsung maar ze blijven zeggen dat ze niets voor me kunnen doen. Mijn vraag is dan ook als Samsung overal garandeerd dat de S7 volledig waterdicht is en mijn toestel na contact van hooguit 5 seconden met (niet eens zoveel) water gebreken vertoont ik totaal geen recht heb op de garantie van dit toestel en de reparatiekosten voor mijn rekening komen. Klopt deze redenering van Samsung??
Ik hoor graag jullie mening.
heeft u frontje verwisseld gehad, toestel open gehad of iets dergelijk. Keer gevallen waardoor schade heeft ergens waardoor er water in kon komen?
mijn man heeft s7 zelfs in zwembad laten vallen en zakje 1,5 meter naar bodem en doet het nog steeds. Hij hoort dus echt water dicht te zijn.
Beide telefoons (S7 & S7 Edge) beschikken over een IP68-certificering. Dit houdt in dat beide telefoons gedurende 30 minuten in 1,5 meter diep water kunnen liggen, zonder schadelijke gevolgen.
ook andere oorzaken die het kunnen veroorzaken:
- Opladers gebruiken die te weinig stroom leveren (meestal de budget en niet de orginele)
- Kabels gebruiken die een te grote weerstand hebben
- Hoesjes die te dik zijn , waardoor de connector net niet lekker er in gaan
- Er vuil in de oplaadpoort zit (bijv wat zand of stof)
maar de oplaadpoort schoon met wat water en dan kan dus je probleem verhelpen. klinkt niet logisch maar kan helpen
Bedankt voor uw antwoord maar er is totaal nog nooit iets met dit toestel gebeurd. Nooit gevallen of iets dergelijks. Ook gebruik ik de originele Samsung kabels voor het opladen. En idd wat u zegt over de waterdichtheid van 30 minuten in 1,5 meter diep water staat ook op de Samsung site. Maar het probleem is dan ook echt om dit aan Samsung duidelijk te maken en dat mijn toestel of reparatie vergoedt gaat worden.
Heeft u de telefoon rechtstreeks bij Samsung gekocht? Zo nee, dan moet u met uw garantie claim bij de verkoper zijn en niet bij de producent.
Wordt uw garantieclaim niet erkent dan moet u gaan procederen. Waarbij u het "geluk" hebt dat defecten geconstateerd binnen 6 maanden na aankoop geacht worden reeds aanwezig te zijn geweest. Maar wederom u moet bij de verkoper zijn.
Als er een klein beetje water op het toestel valt is er toch niets aan de hand? Ook als het toestel niet waterdicht is kan je best een klein beetje water op een telefoon laten vallen. Wat is er precies gebeurt?
Mijn telefoon lag naast me op de bank en toen viel er een glas om waar nog voor 1/3 water in zat. Dit viel over mijn telefoon en ik dacht ook dat dit beetje geen kwaad kon. Later die avond bij het opladen kreeg de melding dat de USB poort droog moet zijn en is opladen erg lastig.
Die melding geeft mijn samsung ook als hij nat is geworden.
je moet dan de telefoon (eigenlijk alleen de ingang) laten drogen.
Ik haal dan de accu er uit en met 5 a 6 uur is hij droog genoeg om weer op te laden.
En ja; ik ben nogal onhandig; hij is al eens in het toilet gevalen en in een emmer water...
Een S7 heeft geen batterij die ik er uit kan halen
Hoeveel miljoenen van dit soort telefoons zijn er niet verkocht ik denk heel veel en dan kan het best zijn dat er net een tussen zit die op een maandag morgen door een mederwerkster van Foxconn in elkaar is gezet en juist die is aan u verkocht.
Nou is het discuseren met een koreaanse fabrikant een die echt niet aan te raden is.
Terug naar de winkel waar u hem hebt gekocht is dan de beste oplossing zeker als u ook kan aantonen dat de telefoon als waterdicht is verkocht.
Willen ze niet mee werken dan kan u alsnog de koop ontbinden en krijgt u uw aankoop bedrag terug.
Een paar mooie brieven vind u op https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven en deze als eerste gebruiken: Niet akkoord bijbetalen bij reparatie ondeugdelijk product
Dank u wel voor de informatie, ik ga ermee aan de slag
Beste Dianes,
Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn vraag is of dit bij u al opgelost is en wat u hiermee gedaan heeft of hoe dit opgelost is? Ik lees dat iemand haar of zijn accu eruit gehaald heeft maar dit is niet mogelijk toch bij de s7?
Groetjes Emmelie
De usb connector zelf is niet afgesloten (daarachter wel) en daar kan altijd water inkomen. Zolang dat niet is opgedroogd kan je 'm niet gebruiken. Als het wel is opgedroogd zou het kunnen zijn dat er kalkresten of ander residu is achtergebleven waardoor het laden niet lukt. Misschien eens met zo'n oording dat de huisarts gebruikt de connector van binnen bekijken.
Best Dianes en Emmelie 1992,
Mijn schoonzoon had hetzelfde probleem, water in usb-poort. Hij heeft een DRAADLOZE oplader van Samsung bij de MediaMarkt gekocht voor ongeveer 33 Euro en het toestel werkt weer als een tierelier.
Na enkele dagen is ook de melding op het toestel verdwenen. Misschien wel verstandig om goed na te vragen of ie ook voor jouw Samsung geschikt is. Succes
ElizabethJe
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer