sa
door sachtje Jan 5, 2013 om 20:14
Computers & telefonie

Waterschade laptop

ik heb 2-1-2012 een laptop gekocht bij de mediamarkt. in oktober 2012 ging deze kapot. hij laadde niet meer op tot 100 procent. bij de mediamarkt hebben ze de accu en batterij vervangen. na 3 weken ging ik deze weer ophalen. thuisgekomen deed deze het niet. binnen 2 dagen heb ik de laptop weer terug gebracht. na 3 weken kreeg ik bericht dat er waterschade is aangetroffen in de laptop. ik heb dit ook gezien op het scherm bij de mediamarkt vestiging dat er waterschade inzit. alleen ik heb deze schade niet veroorzaakt en dat weet ik heel zeker. waterschade valt niet onder de garantie bij de mediamarkt. dus hebben ze het moederboard en toetsenbord vervangen en nu is de reparatie 529 euro. de laptop zelf is 700 euro waard en is nog niet afbetaald. daar zit ik nu maar mooi mee. ik ga de schade niet betalen en heb mijn rechtsbijstandverzekering aangesproken, deze hebben een brief gestuurd naar de mediamarkt. ik heb nog geen bericht van mijn rechtsbijstand verzekeraar ontvangen. ik kreeg een brief van de mediamarkt dat als ik de laptop niet zou ophalen bij de vestiging ze deze zouden weggooien. ik moet eerst weten wat de mediamarkt in hun brief zegt natuurlijk. als het een negatief bericht is kan de rechtsbijstandverzekering niets meer voor mij doen. de mediamarkt is niet aangesloten bij de geschillencommissie. mijn vraag is, omdat ik zeker weet dat ik de waterschade niet veroorzaakt heb wat ik nu moet doen.

3929 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 5, 2013 om 22:42
3774 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zit in een lastige situatie. Zolang u de laptop niet hebt kunt niet vragen om een second opinion, al is de vraag of dat nog mogelijk is nu deze is gerepareerd. Als u de laptop niet ophaalt bent u de laptop kwijt maar NIET de rekening die zult u dan ook nog moeten betalen en dan bent u en de laptop en het geld (+ incassokosten) kwijt.
Ik zou de laptop ophalen en onder protest (duidelijk laten aangeven op de factuur) de rekening betalen en vervolgens hopen dat de rechtsbijstand met MM tot een vergelijk komt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer