maklane
door maklane Jun 15, 2004 om 17:05
Computers & telefonie

Weergave "Downloaded Program Files" Map

Hallo,

De map downloaded program files geeft alle bestanden weer ivp alleen de .ocx bestand. Kan ook niet meer opvragen waarvan de "plugins" afhankelijk zijn. Het desktop.ini bestand is ook weg, wat volgens mij hiervan de oorzaak is. Wie kan mij daar een kopie van verstekken?

Groeten

MakLane

736 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 15, 2004 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken die hele map niet...

ve
door verwijderd - Jun 15, 2004 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb ik wat aan.......

ve
door verwijderd - Jun 15, 2004 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ActiveX elementen werken wel gewoon hoor. Het is net als met de map tijdelijke internetbestanden of geschiedenis, die een andere opmaak hebben dan gewone mappen. Ik wil gewoon weten wie er mij kan vertelllen wat er staat in het bestand desktop.ini in de map downloaded program files

ve
door verwijderd - Jun 15, 2004 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bestand desktop.ini hoort niet in de map 'downloaded program files' te staan.
Desktop.ini staat in C:/Windows/system (of system32 voor Win 2000/XP).
Maar hoe dan ook, normaalgesproken open je desktop.ini (zoals trouwens alle .ini-bestanden) in 'kladblok'.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi MakLane,
Mijn vorige bericht moet je maar vergeten, ik heb even doorgezocht en begin nu te begrijpen wat je bedoelt.
Ik heb deze link gevonden en gelezen:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_basics/shell_basics_extending/custom.asp

Als ik het goed begrijp word een desktop.ini-bestand ook aangemaakt in de map waarvan je opmaak veranderd hebt (in jouw geval dus de map downloaded program files) en dit bestand bedoel jij dus.

Ik hoop dat je wat kunt met deze info, dus succes gewenst...

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise, je bent met toewijding actief op dit forum! Maar die link die je hebt opgeven had ik al gevonden. Ik kan wel een desktop.ini bestand aanmaken, maar moet wel weten welke waarden er in moeten. Omdat het bestand moeilijk "zichtbaar" is te maken, moet je een beetje handig zijn om de inhoud hiervan te verkrijgen. Maar dit moet jou toch wel lukken denk ik. Als je hier de inhoud van jouw desktop.ini bestand even copy/paste (moet misschien via de DOS-prompt, met de commando's "type desktop.ini" of "edit desktop.ini") kom ik misschien verder.

Groeten,

MakLane

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi MaKlane, bedankt voor het compliment... ;-)

Je gaat dit niet geloven maar in mijn desktop.ini (het systeembestand onder C:/windows/system32) staat dus niets...
Ik heb alle systeembestanden 'zichtbaar' staan en ook onder DOS geeft hij geen inhoud van het bestand.

Ook in de map 'downloaded program files staat bij mij geen desktop.ini-file, terwijl er over de hele schijfinhoud toch zat staan...!?

Als ik ergens anders moet zoeken of een andere 'benadering' moet proberen hoor ik het wel, want dit wordt een interessant probleem.

Groet,
Enterprise

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise>

Heb je in DOS-prompt "dir /a" commando geven? in de DPF map?

Niet dat het enig kwaad het het probleem, maar gaat om hetide

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise>

Heb je in DOS-prompt "dir /a" commando geven? in de DPF map?

Niet dat het enig kwaad het het probleem, maar gaat om hetide

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise>

Heb je in DOS-prompt "dir /a" commando geven in de DPF map?

Niet dat het enig kwaad doet, het het probleem, maar gaat om het idee.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

MakLane (McLain?)

Yep, maar in DPF staat (bij mij althans) geen desktop.ini.
Ik heb op mijn andere PC gekeken (Win98), daar staat in de map DPF ook geen desktop.ini-file maar ik heb wél een desktop.ini met inhoud in de map C:/windows/system32...(van Win98 dus)
Kun je die gebruiken...?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

MakLane,
vergeet bovenstaand antwoord ook maar weer...

Stond er bij jou voorheen eigenlijk wel een desktop.ini bestand in DPF...?
Kan het niet zijn dat de reden dat je de afhankelijkheid van de plug-ins niet kan opvragen een hele andere reden is?
Dus niet het ontbreken van een desktop.ini bestand in deze map.
Ik vind het namelijk zo vreemd dat er bij mijzelf in de map DPF ook géén desktop.ini staat, maar ik kan de plug-in afhankelijkheid wél opvragen...

Groet weer,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de map gewist.

Windows heeft een nieuwe aangemaakt, mét een desktop.ini bestand. Weergave weer naar normaal. Moet nu alleen weer alle plugins downloaden. Vreemd dat er bij jou geen desktop.ini's te vinden zijn. Elke windows-map heeft er een voor zover ik weet. Zoals "mijn afbeeldingen" en "mijn video's", waarin staat welke achtergrond de map heeft etc.

Bedankt voor je aandacht

MakLane

ve
door verwijderd - Jun 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

MakLane,
ze staan bij mij ook overal, behalve in de map DPF... (?)
Maar goed, alles werkt prima dus het zal wel goed zijn.

Bij jou is het ook weer in orde begrijp ik, alleen ff de plug-ins downen.

Succes ermee en tot horens...

ve
door verwijderd - Jun 23, 2004 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi MakLane,

dat deze map alle bestanden laat zien komt misschien omdat in de mapopties staat aangegeven dat ook de verborgen bestanden weergegeven moeten worden.
Op zich mag dit voor het functioneren van de .ocx controls (ActiveX) niet uitmaken natuurlijk.
Maar welke bestandstypen staan hier dan...?
Voor zover mij bekend wordt deze map door Windows gereserveerd voor uitsluitend ActiveX-controls (VBX en OCX controls samen).

Staat het desktop.ini-bestand niet ergens in een .cab-bestand op de Windows- (welke versie?) installatie-CD...?

ve
door verwijderd - Jun 24, 2004 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in die desktop.ini het volgende staan:

[.ShellClassInfo]
CLSID={88C6C381-2E85-11d0-94DE-444553540000}