boppe1943
door boppe1943 Mar 24, 2012 om 12:28
Computers & telefonie

Welk forum inzake computerproblemen?

Als ik mijn vragen op V&B bekijk, dan gaat het bijna altijd over computerproblemen. Soms heb ik een oplossing gekregen, maar lang niet altijd. Daarom wil ik graag een lastig, onopgelost probleem voorleggen aan een forum dat onervaren PC-bezitters helpt bij computervraagstukken. Er staan er genoeg op Google, maar kan iemand mij een bepaald forum aanbevelen?
M.vr.gr. Boppe1943.

1079 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is V&B?

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat maar. Ben net wakker.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn er zo veel. Deze site helpt zeker goed ook als je onervaren bent met computers en al wat daarmee samenhangt. Er zijn beantwoorders die daar heel goed op in weten te spelen. Je moet geen kennis veinzen en duidelijk kenbaar maken dat je nog moet vorderen. Dat maakt allemaal niets uit en helpt de beantwoorders zich aan je kennisnivo aan te passen. (Ik zag nog iets als Computerhelp, Computerforum, Het Absolute Beginnersforum en ga zo maar door. Dat moet je dus doen...)

Zwemmer

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo boppe1943,

Je zou het - naast seniorweb - ook eens kunnen proberen op helpmij.nl.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet dat letterlijke antwoorden, die je precies stap voor stap vertellen wat je moet je doen, niets oplevert. Je voert het uit en hierna weet je het niet meer, zelf opzoek gaan en problemen (tenslotte kun je toch niets stuk maken) daar leer je veel meer van..

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna elk probleem is al eens gevraagd en beantwword op een forum. Dus gewoon even zoeken en proberen. Zoals lekkerisdat al zegt er kan niet zoveel verkeerd gaan en door te lezen kom je er vanzelf achter welk forum goed is.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Help mij nl of Hijack this

Alleen, en dat blijft lastig ( ik spreek uit ervaring al kenner ) het blijft moeilijk om op afstand iemand stap voor stap te helpen. Een klik verkeerd, een file kwijt..en uiteindelijk ben je als vrijwilliger die de hulp aanbiedt de gebeten hond.

Het is dus vaak kiezen of kabelen,

Pc/ Laptop kapot? naar de winkel of zelf knutselen. De winkel betekend flinke kosten, zelf knutselen drukt deze kosten, zei dat men wel enige ervaring en handigheid hierin moet hebben. En dan kun je nog wel 100de forums opnoemen maar uiteindelijk is het de eigenaar van de pc of laptop zelf verantwoordelijk, voor datgene wat er met zijn of haar pc / laptop gebeurd.

De beste ervaringen zijn zonder meer de bovengenoemde, zeg ik als ex-ict'r en hardcore overclocker..

Linkjes:

http://www.helpmij.nl/forum/

http://www.hijackthis.nl/forum/

Suc6!

ve
door verwijderd - Mar 25, 2012 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boppe1943,

Ook het nationaal computer forum is een goede; klik hier.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik ga daar zeker gebruik van maken.

Voor de meelezers: Van Seniorweb ben ik al lid en het heeft zeker z'n goede kanten zoals de nieuwsbrieven, cursussen, het kwartaalblad Enter en computerhulp aan huis voor een schappelijke uurvergoeding en reisgeld. Maar over computerhulp van Seniorweb via internet ben ik niet enthousiast. Het duurt doorgaans 48 uur voordat je antwoord krijgt en dan van één enkele persoon. Op een forum heb je grote kans dat er meerdere personen advies geven, dus is er ook een veel grotere kans van slagen. Het antwoord van Seniorweb is zelden afdoende en dan moet je je vraag uitbreiden, waarna het weer lang duurt voordat je antwoord krijgt. Daarom probeer ik nu via een forum aan de weet te komen waarom Hotmail voortdurend uitvalt en wat daaraan te doen is. Nogmaals dank aan iedereen die geprobeerd heeft me daarbij te helpen.
M.vr.gr. Boppe1943.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

boppe1943 schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:20: Maar over computerhulp van Seniorweb via internet ben ik niet enthousiast. Het duurt doorgaans 48 uur voordat je antwoord krijgt en dan van één enkele persoon. Op een forum heb je grote kans dat er meerdere personen advies geven, dus is er ook een veel grotere kans van slagen. Het antwoord van Seniorweb is zelden afdoende en dan moet je je vraag uitbreiden, waarna het weer lang duurt voordat je antwoord krijgt.

Ja, die oudjes zijn natuurlijk niet zo snel.

Dat je je vraag mnoet uitbreiden is meeatal het gevolg van de vraagstelling en dat het lang duurt voordat je antwoord krijgt vind ik een drogreden. Je bent zelf nu ook snel in het reageren op je eigen topic hier.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 12:49: Laat maar. Ben net wakker.

Slaap gerust verder Winterman, als u ooit nog eens een vraag van mij tegenkomt op V&B (Vraag en Beantwoord, weet u wel?). Met uw antwoorden op mijn vorige vraag zat u voornamelijk anderen, die me echt probeerden te helpen, af te katten. Ook dit antwoord slaat weer kant noch wal!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

boppe1943 schreef op maandag 26 mrt 2012, 21:26: Met uw antwoorden op mijn vorige vraag zat u voornamelijk anderen, die me echt probeerden te helpen, af te katten.

Heb je volkomen gelijk in. Hoeveel schoot je eigenlijk op met hun hulp? Ik heb je van het begin al verteld wat je probleem was. Dagen later kwamen zij ook eens tot die conclusie. Wat wil je nu? Hulp of een gezellig praatje? Als je mijn vragen had beantwoord was je al een heel stuk verder geweest, maar prima. Ga naar een computerforum en laat je daar helpen. Probeer wel een beetje op te letten, want die antwoorden daar raken dezelfde kant en wal.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mayonaise schreef op donderdag 11 apr 2013, 23:45: pclooptvast.nl pchulp en gratis chathulp

"Mosterd na de maaltijd!"

ve
door verwijderd - Apr 12, 2013 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mayonaise,

Beetje late reactie. ;-)
Daarbij komt dat TS aan de door jou opgegeven link weinig tot niets heeft.
Helpt niet echt bij computerproblemen:
.....We geven u onafhankelijk advies op het gebied van glasvezel en providers.
wij laten u dus niet alleen de positieve kant zien van diensten en producten maar ook de negatieve kant. We willen eerlijk zijn tegen onze klanten!
.....