en
door engel_1 Apr 28, 2004 om 18:56
Computers & telefonie

Welk merk PC is prijs/kwaliteit het beste

Heb in afgelopen tijd best wel wat reclame blaadjes bekeken en winkels in en uit gelopen voor een nieuwe PC. Je komt er zo achter dat er veel bekende maar ook onbekende merken bestaan...... Nou noem ik er zo eens een paar Fujitsu Siemens, Compaq, Packard Bell, HP en My Com, Paradidgit.

Wie kan mij wegwijs maken welk merk of meerdere er echt goed zijn. Wil er o.a. wel een met flinke werkgeheugen, en met een MP3 speler werken, DVD's bekijken daar heb je toch een speciale kaart voor nodig? en uiteraard internetten en ook spellen mee doen evt instaleren. Ook wil ik daar ook wel een paar jaar mee kunnen werken en hoe zit het met met de beeldschermen, is een platte TFT of ??? beter.

Alvast bedankt,

Groet Angelique

10594 45 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 28, 2004 om 21:58
763 Antwoorden / 1 Vragen

In principe worden er geen slechte pc meer gemaakt, ik ben zelf in het bezit van een hp pavillion deze kan praktisch alles, het merk doet er vaak niet zoveel toe de configuratie is belangrijker stel je veel eisen dan kom je dus vaak uit in de duurdere pcklasse of de laatste twee die in een serie worden verkocht, het is dan meestal een kwestie van schrappen, je hebt dan het meest aan de volgende confguratie processor pentium4 of amd athlon XP 2800+, wat geheugen betreft hebben de meeste pc's tegenwoordig een geheugen van 512MB, en een schijf van 120GB, voor het spelen van spelletjes is natuurlijk een goede videokaart met 128mb geheugen geen overbodige luxe, wat dvd's betreft heb je nu alleen wat software en een dvd-speler nodig wil je nog wat verder gaan in het entertement pakket dan kan je kiezen voor een videokaart met tv-tuner en digitale video je hoeft dan alleen je coax of antenne kabel aan te sluiten en je kunt de pc als tv of videorecorder gebruiken  en dan natuurlijk niet uit te sluiten wil je cd's en dvd's branden. wat betreft de schermen kijk je met meerdere mensen dvd of tv dan is een wat oudere crt monitor het meest geschikt deze heeft net zoals een tv een iets grotere kijkhoek ook vanaf de zijkant, de vraag is natuurlijk of je dit mooi vind ook tft schermen heb je tegenwoordig in een groter formaat ze zijn alleen nog erg prijzig, en dan nog wil je er ook nog graag een redelijk pakket software bij zodat je niet meteen op kosten wordt gejaagd. wat de merken betreft packerd bell staat bekend om een slechte garantie, wat betreft de merken leveren HP pavillion, sony vaio, fujitsi siemens complete pc's. ook de huismerken van dixons en dynabyte worden regematig bekroond met best geteste pc. succes

tigertje
door tigertje - Apr 28, 2004 om 22:05
402 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, het is natuurlijk gedeeltelijk persoonlijk. Ik zweer zelf al jaren bij zelfbouw PC's, zogenaamde kloons. Maar veel mensen hebben toch liever een merk computer.

Een korte uitleg: PB, Dell, HP, Fujitsu Siemens en Compaq zijn merkcomputers. Zij maken een PC en gebruiken daarbij onderdelen van fabrikanten waarmee ze samenwerken. De onderdelen zijn doorgaans goed op elkaar afgestemd en de PC werkt dus doorgaans goed. De (telefonische) helpdesk is meestal ook dik in orde. Nadelen zijn echter dat het soms lastig om te PC te upgraden anders dan met onderdelen van het merk zelf en die zijn duur en moeilijk aan te komen. En bovendien zijn de PC's erg prijzig. Laat u niet bedriegen door de mooie reclame praatjes: what you see is NOT what you get. De software zit daarbij vaak vol met onnodige rommel

Mycom en Paradigit zijn computerwinkels die zelf PC's maken van onderdelen van gerenommeerde merken. Deze kloon PC's vallen geregeld in de prijzen van computerbladen. Bij merk PC's is dat minder. Een helpdesk is er doorgaans niet. Wel kunt met de PC terug naar de winkel om hem te laten controleren. Bij deze PC's krijgt u meer waar voor uw geld. Maar ook hier is het uitkijken. Veelal zijn de genoemde prijzen zonder software en beeldscherm. Upgraden gaat hier makkelijker en goedkoper dan bij merk PC's. Bovendien kunt u de PC samenstellen naar uw eigen wens(en) en in elk vorm en maat. Ook de software kunt zelf samenstellen tegen een meerprijs (en dus lager dan in de losse verkoop).

Het beeldscherm: ook hier is de keuze persoonlijk. TFT is mooi maar duur. Wilt u ook spellen kunnen spelen dan wordt dit al gauw erg prijzig met TFT. CRT is ook mooi, veel minder duur maar neemt ook meer ruimte in beslag. Maar is goed voor alles.

Werkgeheugen: tussen 512 en 1024 MB is prima.

MP3 spelers zijn of los te koop of u kunt gaan voor speciale een Stereo/PC combi (wel duurder). O.a. bij Mycom te krijgen (MSI Mega PC).

DVD's worden afgespeeld door een DVD-rom en die zijn standaard tegenwoordig.

Tot slot nog dit: de Lidl, AH en m.n. Aldi bieden uitstekende PC's aan. Ze worden bijna zonder uitzondering prima getest, zijn relatief erg goedkoop en hebben een uitstekende helpdesk.

skymaster
door skymaster - May 2, 2004 om 22:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn weinig slechte pc's maar wel een aantal met vervelende specifieke eigenschappen. Ik zou geen Packard Bell, Compaq of HP nemen voor thuis gebruik. Het vervelende bij deze merken is dat ze vaak aparte hardware gebruiken. Bij Compaq en HP kan upgraden wel een veel duurder uitvallen dan je zou mogen verwachten. Packard Bell is erg slecht met driver ondersteuning en gebruikt nog al eens hardware van b merken. gevolg je hebt nu XP je wil gaan upgraden en je bent je rot aan het zoeken naar de benodigde drivers.

Zelfbouw is een goede optie bij winkels zoals bijv MyCom maar ik heb ook prima ervaringen met Dell.

Ga bij je keuze niet op de top van de mogelijkheden zitten want dan betaal je de hoofdprijs kies voor net een stapje er onder voor de beste prijs kwalitiet verhouding.

voorbeeld PIV 3,2 Ghz, 1024 MB geheugen 200 GB HD, 128 MB ATI radeon 9800 kaart, DVD rewriter + CD writer, soundblaster audigy

Je kunt dan voorlopig even verder met de pc.

door 007 - May 9, 2004 om 14:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

medion of dell weinig geld veel kwaliteit

maccer
door maccer - May 15, 2004 om 16:43
27 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Angelique,

behalve pc's die als besturingssysteem Windows hebben (of Linux),
bestaat er ook Apple met besturingssysteem Mac OS X (hier kan ook Linux
op). In GTST zie je ze ook bij Jef en Robbert op het bureau staan. En
de notebooks bij bijv. Janine en Ludo.

Ik heb zelf thuis 4 van deze Apple-computers, ook wel 'Macs' genoemd.
De computer waar ik nu achter zit, is een iMac met 17-inch LCD-scherm.
Je kan deze bekijken op

http://www.apple.com/nl/imac/

Er bestaat ook een goedkope uitvoering van de consumenten-Mac: de eMac, zie http://www.apple.com/nl/emac/

Wat ik een enorm verschil in beeldscherm-gebruik vind, is dat de meeste
pc-flatpanel beeldschermen een beetje stug bewegen, terwijl die van de
iMac zeer soepel gaat, als zijnde hydrolisch. Een hele aparte ervaring!
En de iMac neemt heeeel weinig plaats in en is vrij stil.

Op een Mac kan je hetzelfde doen als op een pc, maar als je een echte
gamer bent, zou ik je in dat geval een pc aanraden. Voor de rest is een
Mac compatibel met pc's, zoals documenten uitwisselen e.d.

Ook een mp3-speler kan je er makkelijk op aansluiten via de USB-2 of
FireWire-aansluitingen. Dvd's kan je ook prima bekijken en branden. Er
worden met de iMac 2 hele mooie bolspeakers, veel software e.d.
bijgeleverd.

Ga niet de mhz van pc's met Apple vergelijken, want dat klopt niet op deze simpele manier.

Een van de belangrijkste dagelijkse dingen die je op een Mac niet doet,
maar wel op een pc is controleren op virussen. Dat werk kan je
overslaan, alsmede de spyware. De computer met systeem X loopt
eigenlijk nooit vast.

Een systeem installeer je op een Mac normaal gesproken maar 1 keer; de
volgende keer dat je een systeem installeert, is meestal de nieuwe
versie van het volgende systeem.... Defragmenteren hoeft niet met
systeem X.

Je merkt dat ik heel erg positief over de Mac ben. Dat is niet voor
niets, want al die jaren dat ik met mijn Mac bezig ben, heb ik nooit
last gehad van nare ervaringen. Ik weet niet waar je woont, maar er
zijn onlangs in diverse steden grote Apple-winkels geopend, zie bijv.

http://www.apple.com/nl/buy/applecentre/

Mocht je meer willen weten, kijk (ook voor mijn email) op www.stauttener.tk

Veel succes met je aankoop!

nightwish
door nightwish - May 18, 2004 om 15:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

de compact of packard bell zou ik niet pakken want daar kun je niet alles op je kunt ook eens naar www.regenboog.net gaan daar heb ik mijn computer gekocht en de laagste hardeschijf wat ze in een computer hebben is 40Gb en je kunt ze daar ook samen laten stellen. TFT scherm van atec system(ook wel philips)die zijn best wel goed die heb ik ook. en voor dvd'des heb je geen speciale kaart voor nodig.

john_1
door john_1 - Jul 7, 2004 om 20:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben sinds 1.5 jaar gebruiker van de Apple computers, precies zo
eentje als het plaatje van maccer ( mooi he, zo'n beeldscherm OP de
computer ) en ik kan je zeggen, IK WIL NOOIT MEER IETS ANDERS.

9 van de 10 x werkt alles gewoon beter, vlotter dan XP en ziet
bestuurings systeem het er ook nog een mooier uit + je hebt totaal geen
last van al die virussen en wormen ( Dat is een feit ).

Laat je niet afschrikken door de relatief gezien trage processor van de
iMac, want het berstuurings systeem OSX valt een stuk minder zwaar op
de maag van de mac dan XP doet op de PC.

Als je dan toch nog een nieuwe PC wil kopen doe er dan igg Linux op, is namelijk ook ERG betrouwbaar !

be
door bepje - Jun 28, 2012 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind hem duidelijk genoeg jullie moeten de kleine lettertjes ook eens lezen maar dat doet schijnbaar niemand

p7
door p750mmx - Jun 28, 2012 om 12:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Bol heeft bij de TV reclame links-onder in beeld staan dat de gratis verzending pas geldt vanaf 20 euro. Dit is niet voldoende?
Er wordt toch heel erg veel geadverteerd met sterretjes in beeld waarbij ergens op het TV scherm wordt toegelicht wat het sterretje inhoud. Vaak staat het zo kort in beeld dat het niet helemaal te lezen is. Bij de Bol reclame is die tijd voldoende lang maar mogelijk door de lettergrootte op sommige TV's niet helemaal goed leesbaar.
Ik kan me vinden in het oordeel maar men mag dan ook wat kritischer zijn naar andere reclames. MediaMarkt maakt er als voorbeeld toch ook regelmatig gebruik van, net als vele andere aanbieders.
Is het toevoegen van de tekst aan de reclame, "vraag naar de voorwaarden", wel voldoende om het toe te staan?

betondorp_1
door betondorp_1 - Jun 28, 2012 om 12:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

In de TV spot wordt met zeer kleine, nauwelijks te lezen, letters aangegeven dat gratis retourzenden geldt vanaf € 20,=.
De tekst staat links onder in de reclame-uiting en zal door de kijker meestal niet worden waargenomen.
Toch zal BOL.com aanvoeren dat er geen sprake is van misleiding. Of ze daar mee wegkomen is de vraag.

ha
door haj - Jun 28, 2012 om 12:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat viel mij ook al op.
Ik kreeg een aanbieding van bol.com per email en daar stond bi boven de j €20,
ik dacht he, het was toch gratis?
De laatste tijd bestel ik de boeken bij De Slechte, beviel mij prima ook de tweede hands boeken

visvest
door visvest - Jun 28, 2012 om 12:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

Over het algemeen wat minder reclame zou heel fijn zijn...er zijn grote bedragen mee gemoeit. Gaat allemaal ten koste van de productprijs! Minder reclame betekent goedkopere producten en betere salarissen. Linksom of rechtsom, de producten kopen we toch wel.

rhea1111
door rhea1111 - Jun 28, 2012 om 12:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga nou toch weg, Bol! Het is gewoon misleiding, ja. Die kleine lettertjes (en dat weten jullie) worden vaak niet waargenomen door de kijkers - en al helemaal niet door mensen die wat ouder zijn of zij die wat slechter zien. Ikzelf ben een oplettende kijker en toch viel de kleine tekst me de eerste keren niet op. Dat komt door de beeldwisseling en het 'geschreeuw' van de reclame. Je krijgt de tijd niet om 'het' waar te nemen. Waarom niet iemand in beeld (+ grote tekst) die ons verteld dat de gratis verzending alleen geldt bij besteding boven de 20 euries? Da's helder. Voor de rest zijn jullie een prima bedrijf - ik heb verder geen klachten.

hoemoemenoemoe
door hoemoemenoemoe - Jun 28, 2012 om 12:28
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoewel ik Bol.com heel goed vind, moeten ze niet denken dat ze alles mogen.
Goede uitspraak en Bol doe nu niet moeilijk en voeg een zinnetje toe aan jullie reclame:vanaf 20 euro; of doe de verzending gewoon GRATIS.

hanedorp
door hanedorp - Jun 28, 2012 om 12:31
38 Antwoorden / 16 Vragen

Toevallig gisterenavond een boek besteld bij Bol.com. en op de site is duidelijk te lezen, dat bij bestelling boven € 20,00 geen verzendkosten in rekening worden gebracht.
Als iedereen nu eerst goed leest hoe of wat, dan hoeft deze discussie niet te worden gevoerd.

feya13
door feya13 - Jun 28, 2012 om 12:43
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hebben we hier niet pasgeleden ook al een discussie over gehad?
Maar ja Op heel veel reclames worden kleine lettertjes toegevoegd, dit is overal zo. en Bol.com is nog de meest duidelijke.
Je weet tegenwoordag dat je deze ook moet lezen, dus of het er nu duidelijk staat of niet, altijd erst goed nalezen.
Als je bol.com hierover aanspreekt moet je dat ook bij alle anderen vele "misleidende" reclames doen.

je
door jelle1st - Jun 28, 2012 om 12:47
11 Antwoorden / 3 Vragen

Lola,

Er moet eens actie gepleegd worden tegen de kleine letterjes.
Soms zijn die zo moeilijk te interpreteren dat ze gewoon niet te lezen zijn.
Het zijn ontsnappingsclausulen uit de overeenkomsten die gesloten worden
De meeste maatschappijen maken er gebruik van.
Denk je een overeenkomst toe te kunnen passen dan blijkt dat niet te kunnen vanwege die letterjes.

dfacerpe48
door dfacerpe48 - Jun 28, 2012 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op de website van Bol.com staat heel duidelijk dat gratis verzending plaatsvind voor bestellingen vanaf 20 euro. Dat is voor mij voldoende.

hoemoemenoemoe
door hoemoemenoemoe - Jun 28, 2012 om 12:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bepje, hou je van kleine letterjes of van meer duidelijkheid?

wildy
door wildy - Jun 28, 2012 om 12:58
27 Antwoorden / 2 Vragen

Toen Bol.com nog Bol.com was.

Je kon dit bedrijf blindelings vertrouwen. Ik heb dit bedrijf toendertijd de triple A status gegeven.

Toen Bol.com geen Bol.com meer was. ( maar Albert Heyn )

Pas op je tellen, vertrouw niets. Ik heb dit bedrijf afgekeurt, naar de Junk status.

Semi slimme boefjes proberen hun salaris terug te verdienen.

br
door brons005 - Jun 28, 2012 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt het staat nu ook linksonder de tv reclame. MAAR het zo klein dat je er met je neus en loep bovenop moet zitten om het te kunnen lezen.

no
door nobolak18 - Jun 28, 2012 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met heel veel mensen niet eens, dat de reclame van Bol.Com
misleidend is, heb laatst een 2e hands DVD gekocht, de prijs ervan
was E.9,95 en daar heb ik geen verzendkosten voor hoeven te betalen.

ma
door manwijf - Jun 28, 2012 om 13:55
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er toch nog mensen zijn zoals bepje, die het helemaal niet erg vinden, dan een bedrijf probeert om je in de maling te nemen, vind ik onvoorstelbaar.
Het is zo iets als "Nee, geeft niks hoor. U mag tegen mij wel liegen". Hoe zot is het eigenlijk, dat je nu al bij het kopen van iets eenvoudigs als een boek op de kleine lettertjes moet letten.

Het hele fenomeen 'kleine lettertjes' is wat mij betreft sowieso heel dubieus.

@p750mmx Inderdaad, 'vraag naar de voorwaarden' deugt ook niet.

@visvest Wat zou het heerlijk zijn!

door 222bbb - Jun 28, 2012 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is beslist niet duidelijk want die kleine lettertjes zijn heel erg klein. Ik had ze niet eens gezien later pas. Maar wat er staat weet ik nog steeds niet. Dus Bol.Com doe hier iets aan want dit is heel misleidend. ik had toevallig iets besteld en zag tot mijn verbazing dat ik moest betalen toen het bedrag lager was dan 20.00 euro.
Een misleidende reclame!!!!!!!!!!!!!!!!

snrwo1
door snrwo1 - Jun 28, 2012 om 14:02
33 Antwoorden / 2 Vragen

tijdens reclame wil ik nog wel eens 'koffie' gaan zetten oid. Als dan de reclame 'voorbij' komt, hoor je dus alleen maar de reclame, en zie je deze niet. Er wordt duidelijk gezegd dat de verzending gratis is, inclusies terugzenden, maar de 'kleine' letterjes zie je dan dus niet, omdat je niet aan het kijken bent. Hoe is dat overigens bij deze reclame op de radio, of is deze daar niet ook op te horen? Er moet dus duidelijker melding worden gemaakt in de begeleidende tekst, niet alleen in beeld. Ik denk dat de RCC daar rekening mee heeft gehouden bij haar oordeel.

hoemoemenoemoe
door hoemoemenoemoe - Jun 28, 2012 om 14:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste nobolak 18,
Heb je de kleine lettertjes gelezen, zo ja dan weet je waarom je geen verzendkosten moest betalen! Anders vraag je het toch gewoon aan Bepje, deze houdt en leest altijd de kl let.

ma
door mariavliem - Jun 28, 2012 om 14:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ook als je twee aparte dingen besteld, samen meer dan €20 en ze hebben verschillende levertijden, dan wordt alles pas verstuurd als de langste levertijd er is. Wil je het anders, dan moet je toch verzendkosten betalen. Vroeger werden ze gewoon apart verzonden. Daarom ben ik afgehaakt. Ik bestel niet meer bij Bol, ik voel me genomen en was een trouwe klant.

s.
door s.cat - Jun 28, 2012 om 14:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Reclames zijn altijd misleidend.
Nog nooit heb ik gekregen wat ze op TV laten zien of op de plaatjes van de verpakkingen.

Er zitten altijd addertjes onder het gras en je moet altijd de aktievoorwaarden lezen waarmee ze juridisch weer onder al het beloofde uit willen komen.
Tenzij je een mega-order plaatst.

Dus waarom nu bol.com eruit gepikt terwijl ze allemaal zo zijn.
Leer liever zelf reclame op zijn waarde in te schatten.
Er is geen enkel bedrijf dat jouw blij of rijk wil maken.
Alleen jouw geld moet zo snel mogelijk ontfutseld worden.

door 47sijmen - Jun 28, 2012 om 15:31
5 Antwoorden / 3 Vragen

graag wil ik even erop reageren,inderdaad dat is waar,maar
als je goed naar de spot kijkt van de tv en links onderin staat er zeker bestellingen boven de € 20.- wou ik even kwijt ; groetjes Hanna

hc
door hcw17 - Jun 28, 2012 om 15:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Niet alleen de verzendkosten van bol.com zijn misleidend, ook de levertijd van een artikel. Bestel een dvd staat er 5 tot 10 dagen levertijd, na die 10 dagen ontvang ik een ,mail dat het nog eens 3 weken duurt. Bel je ze op is de reactie:'ja wij betreuren het, maar wij hebben de artikelen niet op voorraad. Als de leverancier ons niet wil leveren, moet u nog maar even wachten." Zet er dan geen levertijd bij! En maar reclame maken, vandaag besteld morgen in huis.

le
door ledna - Jun 28, 2012 om 15:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Net bestelling(totale kosten €19,90) van Bol.com binnen gekregen, geen verzendkosten.

Eusie
door Eusie - Jun 28, 2012 om 17:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben twee jaar geleden al behoorlijk afgeknapt op Bol.com na een discussie met dit bedrijf over het niet kunnen leveren van een artikel welke ik besteld had en hetgeen er toen vanuit dit 'bedrijf' los kwam toen ik ze wees op hun kleine lettertjes. Ben dus helemaal klaar met Bol.com; ze zullen het namelijk nooit leren daar !!!!

jpm
door jpm - Jun 28, 2012 om 17:36
820 Antwoorden / 28 Vragen

Je zou haast zeggen: als je een boek besteld dan bestel je de kleine lettertjes expres. Maar zo klein als die zijn in de reclame, gecombineerd met de korte weergavetijd, ongelooflijk. Nu ik weet dat het er staat kijk ik, op een scherm dat groot genoeg moet zijn (ik geloof 80 cm. diagonaal) naar die kleine lettertjes en dan nog krijg ik het zinnetje niet helemaal gelezen voordat het weer weg is. En lezen is toevallig wel een onderdeel van mijn vak.
Het misleidende zit hem niet in de te kleine of te kort weergegeven tekst, dat is sowieso niet voldoende. Het zit hem meer in de tegenstelling van de gesproken tekst (zonder de voorwaarde: dit geldt vanaf € 20,--) en de afbeelding van die kleine lettertjes. Wie gaat die nu nog lezen als er duidelijk wordt gezegd dat verzenden en terugzenden gratis is? Dan is de informatiebox van de meeste mensen al vol. Wat een bolle rottoestand, gelukkig dat ze die misleiding aan hun broek hebben, zullen ze toch wat mee moeten.

wi
door wimien - Jun 28, 2012 om 18:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Halloallemaal.

Steeds vaker begin ik te geloven dat ik de enige normale persoon op de wereld ben.
Hoe heb ik ook weer een bestelling gedaan bij bol.com, o ja, ik weet het weer, via m,n pc, toch? Net als ieder ander toch?
Bij de reclame op tv staat het al te lezen, ik kan begrijpen dat dit niet iedere kijker direct opmerkt, vooral met een klein beeld.

Ok.
Ik heb voor de eerste keer wat besteld deze week bij bol.com, en alles is perfect verlopen, levering perfect ontvangen zoals men aangeeft.
Wat heb ik gedaan? gewoon winkelen en afrekenen.
Mijn bestelling was boven de twintig euro, dus ik wist dat de levering gratis was.
Dat staat namelijk heel duidelijk op de site!!!
Toen ik ging afrekenen op de site, via ideal, stonden er ook geen verzendkosten op de rekening, dat kon ik goed en duidelijk zien!!!

Als er klachten zijn, hebben de bestellers dan goed opgelet?
Niet gezien de 20 euro op TV, OK.
Op de site staat het zeer duidelijk toch?
Bij de afrekening staat toch een bedrag?
Datgene wat je gekocht heb voor, laten we zeggen 9,99 euro?
Je moet bij je betaling ineens een aantal euro,s meer betalen, kijk je dan wel of niet waar dit voor is? DIT IS NIET VERSTANDIG,TOCH?
De reclame code commissie, betalen we als belasting betaler hiervoor?
Hmmmm, zonde van het geld toch, hebben ze geen nuttiger dingen te doen.
En Kassa? ik zeg verder maar niets meer, ik kijk namelijk erg graag naar dit programma.

cj
door cjmvee - Jun 28, 2012 om 18:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad misleidend. Zelfs voor een bestelling van 19,99 moet ik nog portokosten betalen...

h19l49
door h19l49 - Jun 28, 2012 om 19:14
121 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien deze firma gestuurd wordt door een supermaktketen die op de kleintjes let mag ik toch aannemen dat die kleine lettertjes ook duidelijk zichtbaar moeten zijn, niet dus.
En inderdaad maken veel bedrijven zich hier schuldig aan maar we hebben het nu over Bolcom.nl en niet over die andere bedrijven.
Zelf heb ik een zeer slechte ervaring en ontdekking gedaan bij de firma Bolcom.nl en dat betrof bij mij de kwaliteit van de muziek dvd,s, ik ga hier over niet verder in details gezien het bij hun nog vers in het geheugen zal liggen ook al is het al enkele jaren geleden.
Bolcom.nl?, nee dank U.

ra
door raster - Jun 28, 2012 om 19:36
50 Antwoorden / 8 Vragen

wimien, donderdag 28 jun 2012, 18:30

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Men moet eens leren verder te kijken dan je neus lang is.
Bol.com is een van de betrouwbaarste webwinkels, hier kan menige webwinkel een voorbeeld aan nemen.

ar
door ariekonings - Jun 28, 2012 om 20:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen moeten gewoon even iets verder kijken dan hun neus lang is. Op de site van bol.com is duidelikjk te lezen dat het verzenden gratis is boven een bedrag van 20 euro. Daaronder kost het trouwens maar 1,95.

rhea1111
door rhea1111 - Jun 28, 2012 om 20:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, we zijn niet allemaal zoals dat 'enige normale (bijdehandte) persoon'. Veel mensen laten zich naar de site lokken (joepieee! geen verzendkosten!) en kopen een boek van b.v. 16 euro's - als ze bij 'de kassa' staan en zien dat er toch wat berekend wordt aan verzendkosten, dan halen ze vaak ontmoedigt de schouders op en plaatsen hun bestelling. Zo lok je mensen die wat 'gullible' zijn en dat is precies de bedoeling van 'BOL'. Dat is niet netjes - hoe vaak er ook in mini lettertjes staat dat gratis betekend: bestellingen boven de 20 euro's. Ik ben al jaren klant bij Bol - maar heb geen mail ontvangen die me informeerde. Niets. Nada.

co
door conpom - Jun 28, 2012 om 22:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Laatst heb ik een bestelling bij Bol.com geplaatst van ruim € 40,-- en toch werden er portokosten berekend. Nu gaat het mij echt niet om die € 1,95 maar ik vond het een principekwestie dat ze dan ook die portokosten niet zouden berekenen. Ik heb er wel een paar mailtjes tegenaan moeten gooien maar dat kwam voornamelijk omdat de factuur niet overeenkwam met de bestelstatus. Je moet de facturen van Bol.com dus gewoon goed controleren.

fe
door festinger - Jun 29, 2012 om 01:22
410 Antwoorden / 18 Vragen

Bol is overgenomen en van AH en cs. Daar is eigenlijk alles mee gezegd. Want ze adverteren en beloven sprookjes eigenlijk enkel alleen geld te maken .

donna
door donna - Jun 29, 2012 om 10:48
207 Antwoorden / 43 Vragen

Ik hoor de reclame meestal meer dan ik hem zie, hoorde dus van die gratis verzendkosten, maar ik zag niet de kleine lettertjes van boven 20 euro.
Reclame is meestal al niet zo transparant, maar als er pertinente onjuistheden in staan is het goed dat er een commissie is die kan ingrijpen.
Ik heb overigens meermalen wat besteld bij Bol en een perfecte levering gehad, moest wel verzendkosten betalen omdat dat toen bij hen normaal was en ik dat ook wist.

Maar meestal bestel ik bij Cosmox, levert snel en betrouwbaar en berekent nooit verzendkosten.

ma
door manwijf - Jun 29, 2012 om 12:40
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij dat we toch nog enigzins beschermd worden voor gehaaide marketingjongens.
Als het ze al lukt om ons op het verkeerde been te zetten, dan is het helemaal geen kunst om bv goedgelovigen, of simpelen een oor aan te naaien. Dat moeten we niet willen.

Het is sowieso al een nationale sport geworden om onze ouderen voortdurend te bestoken met foute loterijen, verkoopreisjes, zgn. aanbiedingen van prullaria en niet te vergeten het gebedel van goede doelen. Als ik zie wat mn moeder op jaarbasis binnen krijgt aan bedelbrieven, dan schik ik daar van.

an
door analyzer - Jul 2, 2012 om 03:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bol.com was net als Amazon is één van de bedrijven die op een eerlijke manier met klanten omgaan. Helaas lijkt dit meteen na de overname van Bol door Albert Heijn 180 graden gedraaid te zijn. Vandaag kreeg ik weer een mailtje met als kop 75% korting op alle vakantie artikelen. Na klikken op een link wordt er echter gemeld tot 75% korting en blijken bijna alle kortingen veel lager. Oneerlijk, misleidend en mij als klant wegjagend gedrag. DVD prijzen bij Amazon UK zijn meestal de helft van Bol en die bezorgen ook gratis.

ma
door manwijf - Jul 2, 2012 om 10:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

@analyzer
Inderdaad! Zie je bv bij een kledingzaak als SPS ook. Grote plakkers met 70% korting. Pas als je bijna binnen bent en je loep te voorschijn hebt gehaald, zie je dat het "tot" 70% is. Ofwel alles is 35% afgeprijst en slechts een of twee dingen echt 70%.

Ik heb een hekel aan winkels die op deze manier afprijzen, want het is misleidend en dat zegt iets over die winkel. Meestal loop ik dan door, maar als ik al ben binnengelokt, koop ik bij voorkeur niets, dat minder is afgeprijsd.