td
door tdejong Feb 12, 2007 om 13:50
Computers & telefonie

Welke beveiliging

Ik heb thans uitsluitend een proefpakket van AVG op mijn computer met Windows XP, maar heb geen verstand van spam, spyware, virusscanner, firewall e.d.

Ik had Norton maar ben daarmee gestopt vanwege te weinig intern geheugen.

Welk pakket, al of niet gratis, kan ik het beste nemen?

302 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt AVG free 7.5.441 downloaden.Werkt prima

http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-anti-virus-free

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft je provider geen anti virussoftware voor je?
Bij een betaald pakket heb je ondersteuning, ben je handig kan je ook een geratis versie nemen.
Zelf gebruik ik McAfee

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal u heel eerlijk en uit de grond van mijn hart zeggen, neem NORMAN en wel om de volgende redenen.

Een serieuze Firewall die goed reageerd op aanvallen van buiten, ook al omdat er vrijwel dagelijks wel een update is.
Daarom ook een goed antivirusprogramma.

Maar het belangrijkste....... norman is gewoon telefonisch (snel) bereikbaar en kent een deskundige helpdesk die desnoods via een code die u moet intoetsen uw PC kan overnemen en kijken naar fouten en/of virussen.

Dij mij was de CD-rom verouderd wat na een crash bleek.
De Norman helpdesk liet ik het overnemen om de nieuwste na een contractverlenging en ik zag op mijn scherm wat men daar deed!

Ook de productcode werd door hen er weer ingezet en alles werkt gewoon perfect.

voordat anderen weer gaan mopperen.......
Het moet algemeen bekend zijn dat geen enkele virusscanner alle virussen herkend.
Menige test zoals die bijvoorbeeld van PC-Totaal geeft dit aan.
McAfee en Norton vooral waren slechte scoorders en uit elke test kwam weer naar voren dat men beter een aantal antivirusprogramma's kan laten speuren.
Er zijn er genoeg, gratis en betaalde.

Maar na een virusherkenning waarbij, hoewel het virus in quarantaine, er toch vreemde berichten nog verschijnen dan kan men met zoeken nog resten vinden die zo'n mededeling veroorzaken.

En dan nog wat; Ja opa zal het eerlijk bekennen dat ook op sekssites er weleens mededelingen komen als zou je PC besmet zijn.
Welnu, klik nooit, ik zeg nooit op dit soort berichten omdat dit soort mededelingen altijd fake-berichten zijn.

En dan tenslotte (omdat je schrijft weinig ervaring te hebben met virussen en dergelijke) ook met e-mails moet je erg oppassen.
E-mails worden vaak gebruikt om virussen te verspreiden.
Virussen die niet alleen worden verstopt in bijlagen"" (het paperclipje of envelopje)maar ook wel in de e-mail zelf omdat zelfs een punt een virus kan bevatten zo heb ik eens gelezen.
Zelfs een onschuldige e-mail van vrienden/ kennissen/familieleden dat kennelijk door anderen naar hen is doorgestuurd kan een virus bevatten.

Tsja, het internet zit vol gevaren want nu hebben wij het nog alleen maar over virussen!
D'r valt een boek te schrijven over de vele andere gevaren.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste kan je op www.gratissofwaresite.nl kijken welke antispyware programma's je het beste naast AVG free 7.5.441 kan gebruiken.
Kijk bij ''ideale PC'' onder Windows, daar zie je met welke programma's je de PC afdoende kunt beveiligen zonder dat ze met elkaar in conflict komen.
Zorg ook voor dat Windows XP update automatisch wordt uitgevoerd en dat de firewall is ingeschakeld. Zie bij beveiliging in het configuratiescherm.
Succes Deja.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOD32