labelle
door labelle Dec 31, 2008 om 10:38
Computers & telefonie

Welke gratis spyware?

Hallo,

Als antivirus programma gebruik ik de gratis versie van Antivir van Avira.
Voor spyware, of eigenlijk tegen spyware ;-), heb ik geen apart programma. Mijn vraag: Wat is het beste gratis spyware programma?
Ik heb Vista Basic op mijn laptop.

Met vriendelijke groet,
Labelle

862 15 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 31, 2008 om 11:15
463 Antwoorden / 14 Vragen

Windows-Defender is een goed programma.Zit trouwens standaard in Vista.Daarnaast zijn een paar goede gratis programma's:Spybot search en destroy en Ad-aware.
En als echte aanrader zou je je systeem een keer per maand of zo kunnen scannen met Trend-Micro Housecall.

gsm
door gsm - Dec 31, 2008 om 11:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ad-aware en Spybot Search&Destroy zijn prima.

Installeer echter niet de Teatimer van Spybot Search&Destroy.
Dat vertraagt namelijk je PC enorm.
Een erg goede extra scanner is het gratis MBAM (Malware Bytes Anti MAlware).

GSM

aurora1
door aurora1 - Dec 31, 2008 om 12:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Labelle,

Ik gebruik naast Windows Defender o.a. ook de gratis Spyware Blaster. Een erg klein en handig gratis progje. Af en toe updaten.

vr.gr. en fijne jaarwisselening aan allen.

Aurora1

bi
door bikerrhenen - Dec 31, 2008 om 13:32
14 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom gebruik je geen NOD32 werk uit stekend en niet belastend voor de PC. Je heb er 3 varianten er van Business, Antivirus en de gewone NOD32. Ik gebruik die al jaren met XP en nu met Vista. Je moet op letten als je Vista gebruikt dat je daar de goede versie er van download.
Er zijn zoveel site's waar je het kan downloaden.

holstein
door holstein - Dec 31, 2008 om 14:16
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb hier XP home en heb Defender er een tijd opgehad, maar mijn computer begon steeds langzamer te worden, totdat ik de tip kreeg Defender er eens af te gooien en voila, dat was de boosdoener.
Misschien dat Defender door alle updates steeds zwaarder werd, geen idee, maar vond hem in het begin beter.
Nu Spybot S&D en SpywareBlaster, twee programma's waar je weinig van merkt en toch goed werken.
Niet te veel er op zetten, heeft geen enkele zin, hou het simpel.
Updaten en bijwerken en niks aan de hand, twee aanraders.....

labren
door labren - Dec 31, 2008 om 14:30
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je windows vista heb zit daar defender in die haalt de spyware van je computer, moet je hem een keer update en gebruiken.laat hem je computer eens scannen, want alle "gratis"programmaatjes werken niet optimaal.

labren

holstein
door holstein - Dec 31, 2008 om 15:00
922 Antwoorden / 16 Vragen

Niks werkt optimaal, zoals je zegt, maar Defender ook zeker niet zoals ik zei in mijn vorige betoog....

vo
door voordeurknop - Dec 31, 2008 om 16:34
8 Antwoorden / 16 Vragen

 hallo labelle

Uitleg gratis anti-spyware software

 kijk hier maar eens

 http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareas.php

groetjes

gsm
door gsm - Dec 31, 2008 om 16:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een trage Windows Defender kan duiden op een vervuild register.
CCleaner kan in zulke gevallen helpen om de boel weer snel te maken, ook met Windows Defender. Omdat Windows Defender in Windows Vista niet te verwijderen is, kan het zo nu en dan nodig zijn om het register schoon te maken.

GSM

labelle
door labelle - Dec 31, 2008 om 19:05
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor alle antwoorden!,

Antivir en Defender worden elke dag automatisch geupdate.
Ik heb Mbam geinstalleerd en daarmee een uitgebreide scan gedaan, computer is helemaal schoon. Mijn vervolg vragen; nog een programma installeren, of is het zo echt wel goed. En wat is de aanbevolen frequentie om een (snelle) scan met Mbam te doen.

Groet,
Labelle

gsm
door gsm - Dec 31, 2008 om 20:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met MBAM scan je alleen als je denkt dat er misschien een virus of spyware op de PC aanwezig is.
Voor de rest is het voldoende om zo nu en dan, als je toch niets anders te doen hebt, te scannen met MBAM. Eens per week is meer dan vaak genoeg.

GSM

aurora1
door aurora1 - Dec 31, 2008 om 21:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hierboven is al genoemd de Gratis Software Site. Als u op die site beveiliging bovenaan aanklikt, kunt u nog wat uitleg over e.e.a. lezen, waaronder over de Spyware Blaster (klein, weinig/niet belastend progje) dat preventief werkt. Ikzelf heb ook nog de CWshredder erbij (ook niet belastend). Ik scan afwisselend met mijn diverse programma's onder het motto: wat het ene progje niet ziet, komt het andere mogelijk wel tegen. De praktijk heeft me geleerd dat het in de regel ook zo werkt.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Jan 1, 2009 om 03:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De titel van de vraag lezend denk ik: "spyware is altijd gratis" ;)
Van PC Tools is er de Spyware Doctor die een goede naam heeft, daarvan is een gratis versie beschikbaar gesteld via Google Pack. Kijk daar maar 's naar.

js
door jserle - Jan 1, 2009 om 15:03
30 Antwoorden / 1 Vragen

Moet zijn ANTIE-spyware

er
door erikdo - Jan 2, 2009 om 09:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

In een eerdere reactie wordt NOD32 aangeraden.
De oorspronkelijke vraag kwam er op neer welke gratis antispyware het beste is.
NOD32 kost € 36,90 voor een jaar, voor thuisgebruik.