ka
door kanariepiet Jan 25, 2011 om 15:35
Computers & telefonie

Welke printer ????

Ik ben aan 'm nw printer toe,heb nu nog een HP psc 1510 all-in-one, maar de inkt vind ik duur. Wat is een geschikte all-in-one printer voor een redelijkeprijs en geen dure inktvullingen

19735 39 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2011 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanariepiet,

Die vraag is al vaker gesteld. Krijg je hele discussies over het al dan niet gebruiken van niet-originele inktpatronen.
Ik zou kijken naar een printer waar gescheiden inktpatronen in zitten en waar je goedkope inktpatronen voor kunt krijgen.
Er zijn regelmatig aanbiedingen.
Kijk bv eens Paradigit.. Een Epson stylus SX125 voor € 44

Suc6

bj
door bjorn437 - Jan 25, 2011 om 16:20
11 Antwoorden / 1 Vragen

In sommige zaken heb je ook namaak blokjes.
Is precies het zelfde alleen 'nep' en goedkoper.
Ik heb zelf ook een printer en daar zijn de inkt blokjes ook heel duur van.
Ik haal die neppe altijd bij De Jong in Vriezenveen.

marcel75
door marcel75 - Jan 25, 2011 om 16:32
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Over het algemeen is in het computerland heel simpel: des te goedkoper de (in dit geval) printer, des te duurder de originele cartridges.

melati
door melati - Jan 25, 2011 om 16:52
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb precies dezelfde printer als jou kanariepiet. Ik gebruik nu, na afloop garantie uiteraard, het eigen merk van 123 inkt. Zijn een stuk goedkoper en de inhoud is meer. Meestal bestel ik per set, dan is het nog goedkoper.

birdies
door birdies - Jan 25, 2011 om 17:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=kanariepiet schreef op dinsdag 25 jan 2011, 15:35]Ik ben aan 'm nw printer toe,heb nu nog een HP psc 1510 all-in-one, maar de inkt vind ik duur. Wat is een geschikte all-in-one printer voor een redelijke prijs en geen dure inktvullingen

Kijk eens op kieskeurig.nl We kunnen nu wel merken gaan lopen roepen, maar iedereen roept wat anders. Bovendien: wat vind jij een redelijke prijs? Ik vind 150,- euro een redelijke prijs, jij misschien 50,- of 300,- euro.

Verder: ben je een veelgebruiker, moet hij draadloos kunnen printen enz. enz.

ka
door kama - Jan 26, 2011 om 12:01
161 Antwoorden / 19 Vragen

Ik kan me de vraag van Kanariepiet goed voorstellen. Ook wij zijn al een tijd op zoek. Maar alle onderzoeken ten spijt: we komen er niet uit.

We zouden een simpel overzicht willen vinden met:
- aanschafprijs printer of all-in-one
- kosten per kleurenafdruk
- kosten per zwart-wit afdruk

En dat zowel voor inktjetprinters als voor laserprinters (cartridges ipv inktpotjes uiteraard).

Wij vinden het nergens en ook de computerwinkel kan ons er niet over informeren.

Verder dan de hierboven gegeven vuistregel: dure printer - goedkopere inkt en andersom komen we niet. Nergens vinden we duidelijke getallen.

Als de andere forummers die wel hebben gevonden: graag een duidelijke URL.

fredstaf
door fredstaf - Jan 26, 2011 om 12:02
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo ,ik heb een brother printer,de inkt kost in een setje +/- € 22.00 je heb namelijk 3 kleuren en 1 zwarte is draadloos en werkt geweldig.
ben al jaren tevreden over deze printer

aragon
door aragon - Jan 26, 2011 om 12:18
106 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kanariepiet,

Je zou bv. ook eens aan een Canon all in one kunen denken.
Deze printers hebben 5 gescheiden inkttanks, zodat je alleen de lege tank hoeft te vervangen.
Als vervangende inkt kan ik die van "officesavers" aanraden voor deze printers; die is van zeer goede kwaliteit, en niet al te duur.

Ik gebruik tot nu toe ook deze inkt, met meer dan volle tevredenheid, aangezien ik regelmatig foto's print.

cosima
door cosima - Jan 26, 2011 om 12:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Die 123inkt is een goed bedrijf, heb ik ervaren. Scheelt veel geld en ze zijn snel & coulant!! Aanrader.

ko
door koningsjpc - Jan 26, 2011 om 12:26
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf een laserprinter (Brother) en een inktjetprinter (HP). Ik bestel voor beide printers altijd bij 123inkt en koop dan het eigen merk. Veel meer inhoud en aanmerkelijk goedkoper en net zo goed als de originele. Bij Hp wel opletten, dat je er de chipset bijkoopt bij 123inkt. Chip kun je op elke nieuwe cardridge zetten (per kleur uiteraard), dus 4 kleuren, dus 4 chips. Chip kan elke keer gereset worden met de chipresetter en daarna weer op een nieuwe cardridge (dus cardtridge wel kopen zonder chip) geplaatst worden. Handleiding is te downloaden bij 123inkt. Werkt perfect. Bij 123inkt, vandaag besteld, morgen gevelerd, verzendkosten 2,95, betalen binnen 14 dagen na ontvangst.

he
door herman h - Jan 26, 2011 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf ook een paar keer een printer HP gebruikt (inktslurper)
nu reeds tot veel genoegen een Brother DCP -195-C
prima printer en wordt dagelijks gebruikt
1 x LC-1000BK - zwart 25ml.
1 x LC-1000C - cyaan 14ml.
1 x LC-1000M - magenta 14ml.
1 x LC-1000Y - geel 14ml.
een setje van 4 cartridges voor 14,95
en daarbij ook nog es gemakkelijk zelf na te vullen
Geen printkop op d eprinter dus geen gedoe met reinigen ed
In het nederlandse menu is snel alles te vinden
Zou zeggen gewoon doen

noudvb
door noudvb - Jan 26, 2011 om 12:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk vooral ook eens op de website www.printer.com.
Dit is een printer vergelijkingssite.
Er wordt onder andere gevraagd naar je print wensen, print gedrag en printerwensen.
Vervolgens komt daar een printeradvies uit.
Probeer het maar eens uit.

op
door opahans - Jan 26, 2011 om 12:36
15 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb een HP Photosmart C5380 all-in-one met laaiend dure cartridges, voor 'mooi' werk, en de afgedrukte foto's zijn van bijzonder goede kwaliteit. Daarnaast een Canon BJC-250 voor E 10 uit de Kringloop, alleen voor zwarte afdrukken. En mijn patronen haal ik bij 123inkt, van harte aanbevolen!

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Jan 26, 2011 om 12:39
73 Antwoorden / 6 Vragen

heb laatst ook een nieuwe all-in-one gekocht.
eerst op http://www.kieskeurig.nl/ een zoekopdracht opgegeven (wilde zelf een fax erbij wat de keus al wat beperkte) en die eruit kwamen ben ik toen gaan vergelijken.

Welke specificaties spreken je aan? Wil je een goede scanner of is een middelmaatje ook goed? Wel of geen ingebouwde cardreader? Knoppen/vensters voor of bovenop? Enzovoorts.
Je kan behoorlijk veel printers tegelijk aanvinken om te vergelijken. Door ze naast elkaar te bekijken en vergelijken kan je er steeds weer wat weg klikken tot je er nog een paar over hebt.
Van die laatste selectie ga je de prijzen van de cardridges vergelijken en dan kom je er wel uit. Kan even wat tijd kosten.

Of je voor de originele of imitatie inkt kiest is natuurlijk aan jezelf. Heb zelf m'n vorige printer maar afgedankt omdat de geel olijfgroen geworden was door de imitatie inkt en niet meer geel te krijgen was, dus die koop ik nooit meer!

maffy
door maffy - Jan 26, 2011 om 12:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een brother ik heb zelf DCP357c en de zelfde cardridges als 195 serie 123 inkt is goed en goedkoop maar je kan ook via EBAY.DE kijken naar tintenpatrone daar zijn ze nog goedkoper en 2x geel 2x blauw 2x rood en 4x zwart ondanks de verzendkosten.

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2011 om 12:45
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan als je grootverbruiker bent ook denken aan een laserprinter (kleur of zwart/wit).

tw
door tweelingen - Jan 26, 2011 om 12:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag allemaal,
wij hebben al jaren HP printers
die stel je zoin,de beschrijving
is zo eenvoudig kind kan de was doen
nooit geen problemen,hij geef aan
als de inkt op is,en als er iets
niet goed zit,en eigen merk inkt,
orgineel is het beste,dan doe je
met je printer lang mee
afz [edit redactie]

audb
door audb - Jan 26, 2011 om 13:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik koop liever de inktpatronen bij www.officesavers.nl.

Dat somigen goedkoper zijn weegt niet af tegen de garantie die officesavers bied.

Maar let wel goed op, niet iedere printer kan zonder meer werken met niet orginele patronen.

Canon en Epson heeft er een chip op zitten die behalve de inkt status bij houd ook er voor zorgt dat alleen hun patronen er in gaan.

Een resetter kan dan uitkomst bieden maar is slechts voor enkele type patronen beschikbaar maar het weegt wel op tegen de kosten van de orginele patronen.

Zo heb ik de canon CLI 521/520 nodig en kosten als set 35 euro en bij officesavers heb ik daar een tweede set gratis
Wel komt er dan nog €1,95 (Kiala afhaalcentrum) of €4,50 (DPD) of €4,95 (TnT) er bij.

danath
door danath - Jan 26, 2011 om 13:22
88 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een vraag, zoek op 't internet en je weet het. hier bv. ;
www.kieskeurig.nl

danath
door danath - Jan 26, 2011 om 13:25
88 Antwoorden / 1 Vragen

Voor inkt? kijk hier maar eens, zeer goede service daar....
http://www.pmteurope.com/catalog/index.php

ka
door kanariepiet - Jan 26, 2011 om 13:55
15 Antwoorden / 30 Vragen

Iedereen die op mijn vraag gereageerd heeft wil ik bedanken
vriendelijke groet
Kanariepiet

rembrantd
door rembrantd - Jan 26, 2011 om 13:56
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik doe het tegenwoordig zo: de folders nakijken op een goedkope printer en dan bij meerdere inktleveranciers kijken of er goedkope imitatie-inkt is.
Als dit alles positief verloopt heb je van alles het goedkoopst.

door 421122015 - Jan 26, 2011 om 14:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op: "http://www.printer.com"

ko
door kooikertje60 - Jan 26, 2011 om 14:27
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo,

Ik bestel de inkt bij MyCom.nl. Is nog goedkoper.
Afgelopen weekend besteld en na 2 dagen al binnen.

eu
door eukie - Jan 26, 2011 om 14:34
61 Antwoorden / 70 Vragen

Het moet (na vele malen eerder) toch maar weer eens gezegd worden: voor NIET alle merken en types kan je bij InkClub of andere goedkope cartridge bedrijven NEP of NAMAAKpatronen kopen. Ik heb een CanonPixma IP 2700 gekocht (hardstikke goedkoop - ik geloof krap € 40,), maar ik ben aangewezen op de originle CANON cartridges, en voor een setje ben ik meer kwijt dan de prijs van de printer was.

vliegenderob
door vliegenderob - Jan 26, 2011 om 14:52
292 Antwoorden / 1 Vragen

laat ik dan mijn tevredenheid betuigen over mijn EPSON office BX300F. Fax, kleurencopieren vlakglas, voor bijv, een bladzijde uit een boek,maar ook automatische invoer zoals bij de professionele machines, printen, ook vanaf camera, scannen. Als één inktpatroon (Pelikaan, € 7,99 bij o.a. Mediamarkt en V&D) bijna leeg is vraagt hij om en mengeling van kleuren te mogen gebruiken om zo zuinig mogelijk met de inkt om te gaan en de echte kleuren zo goed mogelijk te benaderen.. Alle cartridges los vervangbaar, ook leverbaar met grotere inhoud. Vele instellingen mogelijk door uitgebreid menu, ook voor foto's waarvoor enkele vellen worden bijgeleverd evenals alle aansluitkabels. Toen ik hem een maand na aanschaf helaas drie maanden in een vochtige koude schuur moest parkeren deed hij het daarna, na uiteraard een uurtje acclamatiseren, weer helemaal goed met nog steeds zeer mooie kleurencopies. Prijs? € 49,00!!

sp
door spikkel - Jan 26, 2011 om 14:59
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=kama schreef op woensdag 26 jan 2011, 12:01]Verder dan de hierboven gegeven vuistregel: dure printer - goedkopere inkt en andersom komen we niet. Nergens vinden we duidelijke getallen.

Dan lijkt het me vrij simpel. Print je veel dan koop je een duurdere printer, print je weinig dan neem je de goedkopere printer.

Als je er niet uitkomt kan het wellicht betekenen dat het lood om oud ijzer is.

Tips:
Aparte inkttankjes. Voorkomt het weggooien van inkt / kleuren die nog niet op zijn. Nadeel hiervan is dat er vaak een vaste printkop in de printer zit. Als deze kapot gaat kost reparatie meer dan een nieuwe printer. Uiteraard zijn er mensen die al 10 jaar zo'n printer gebruiken maar je zal maar de pech hebben dat je printkop net na de garantie stuk gaat.
Na de garantietermijn geen originele cartridges meer kopen. Die compatible cartridges zijn net zo goed.
Weleens gedacht aan navullen ? Gewoon de cartridge die in de printer zit bij blijven vullen totdat het printresultaat minder wordt. Dat scheelt echt veel geld aangezien je zeker 10 keer na kan vullen.
Vergelijk de prijzen op internet eens. Kan behoorlijk veel geld schelen.

Geen idee wat een printje kost maar maakt het echt veel uit of het 0,8 of 0,9 cent kost ? Voor een bedrijf kan ik het me voorstellen maar hoeveel printjes maak je nou eigenlijk thuis. Foto's afdrukken is zooo duur dat je dat beter kan laten doen.

weetnietveel
door weetnietveel - Jan 26, 2011 om 15:01
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zelf heb al bijna drie jaar een Brother DCP-135C en ben daar erg tevreden over. De cartridges kosten per 4pack zo'n 35/37 euro maar zijn heel zuinig in gebruik. Ik print heel veel. Echt een aanrader.

tinus12
door tinus12 - Jan 26, 2011 om 16:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

He kanariepiet je kunt wel navullers gebruiken maar dan na verloop van tijd kun je de printer wel afschrijven, wat is dan goedkoop {duurkoop}

re
door red1 - Jan 26, 2011 om 16:25
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf de canon MG5150 , kost bij Wehkamp € 80, is heel stil , en zuinig met inkt en energie . gebruikt 18 watt . En inkt koop ik al jaren bij : www.123inkt.nl

to
door tom1944 - Jan 26, 2011 om 17:49
24 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Kanariepiet,

Misschien kom ik als mosterd na de maaltijd maar ik kan de website van 123inkt absoluut aan bevelen.
Zelf gebruik ik voor twee HP printers al enige jaren het huismerk van hun. Nog nooit een probleem gehad met mijn printers ( ze gaan niet kapot zoals sommige beweren).
Voor één printer heb ik cartriges met verwisselbare chip toen deze niet meer gereset konden worden was 1 telefoontje voldoende om gratis een complete nieuwe set te krijgen.
Dat noem ik service. Spotgoedkoop in vergelijking met de originele cartridges.
Betaling op verschillende manieren en levering de volgende dag.
Ik kan het iedereen aanbevelen. (doe ik ook)

Tom

to
door tom1944 - Jan 26, 2011 om 17:51
24 Antwoorden / 1 Vragen

Kanariepiet,

Ter aanvulling: Ik gebruik oa. een HP 5610 All in One. (printer,scannen,kopiëren en faxen)
werkt voortreffelijk.

Tom

bi
door billbull - Jan 27, 2011 om 10:58
10 Antwoorden / 4 Vragen

als je een zwart/wit laserprintertje koopt ben je voor een paar tientjes klaar en het verbruik van de toner is aanzienlijk goedkoper (10.000 afdr./cartridge) en de bediening gemakkelijker. Dus vraag je goed af of een kleurenafdruk de moeite/kosten waard is.

vlinder279
door vlinder279 - Jan 27, 2011 om 13:04
14 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk, aan zo'n tip van noudvb heb je nog eens iets!!!
Printerwensen en gebruik zijn tenslotte bij iedereen verschillend.
Dankjewel noudvb, ik zelf ben ook al een tijdje aan het kijken en vergelijken,
zo'n site heb je echt iets aan.

ft
door ftm - Jan 28, 2011 om 01:00
102 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een regel in de printerbussiness:
Goedkope printers gebruiken dure cartridges waarin ook nog eens weinig inkt zit.
Dure printers gebruiken meestal goedkopere cartridges.

De tijd van de printers die de relatief goedkopere HP 45 cartridges (waarvan ook nog eens nog goedkopere imitaties te krijgen zijn) gebruikten is definitief voorbij sinds de fabrikanten mensen lokken met lage prijzen voor relatief goede printers, om ze daarna kaal te plukken met de dure cartridges.

Print je veel? Koop een duurdere printer. Door de goedkopere cartridges ben je per afdruk goedkoper uit.
Print je weinig? Neem een goedkoper printer.

ga
door gabberpiet - Jan 29, 2011 om 04:13
136 Antwoorden / 23 Vragen

hallo allemaal

elke printer is goedkoop (met of zonder fax) maar de cartiches zijn duur
dus neem een printer die veel van die dingen heeft ---hoef je alleen bij te vullen die leeg is

ve
door veryfr14 - Jan 30, 2011 om 08:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kanariepiet,

Ik zou kiezen voor een HP.
Ik heb meerdere HP's gehad tot nu toe. Mijn vorige liet ik de cartridges van bijvullen. In verband met de garantie doe ik dat nu nog niet !!!
HP ALL IN ONE C4580 is mij tot nu toe prima bevallen. De iets duurdere HP all-in-one printers zijn zelfs wireless te verbinden met PC en/of laptop(s). Zowel met scannen, printen als kopieren. Scannen en kopieren werkt simpel met HP solution center wat je op de PC(s) en/of laptop(s) hebt geinstalleerd.
Standaard bijgeleverde cartridges bevatten weing inkt.
Koop de grotere inktcartridges(in mijn geval de 350XL en 351Xl ipv resp. de gewone 350 en 351) dat scheelt vele milliliters per cartridge!!!
Goedkoper adres voor goed werkende grote inktcartridges www.123inkt.nl

mi
door mickeyendonald - May 2, 2011 om 23:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op printgoedkoop.be. Goedkoop en snelle levering.
123inkt schijnt ook super te zijn.

mmmarian
door mmmarian - May 3, 2011 om 15:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een Epson BX 300, nieuwprijs slechts €49,00, kan ook kleurkopieren, scannen en faxen. als een inktpatroon (bijna) leeg is gaat hij na gevraagde toestemming, kleuren mengen om zo dicht mogelijk bij de originele kleur tóch door te kunnen gaan. Nieuwe patroon, €7,00. Goedkope printer en goedkope patroon kan dus ook, ik kan ze ook per stuk vervangen