door wilo1957 Aug 31, 2011 om 12:55
Computers & telefonie

Welke programma's heb ik echt nodig

Daar ik mijn pc aan het opschonen ben vroeg ik me af welke programma's ik nu eigenlijk echt nodig heb:
van de microsoft en de HP programmas blijf ik af..
maar de volgende programmas vraag ik me echt af of ik ze wel nodig heb:
wie kan mij vertellen waar ze voor dienen?
Apple application support 2,53 mb
Apple mobile device support
Apple software update
Atheros Client installation programma
Babylon toolbar
Bing bar
Bonjour
CIR toolkit
Mediabar
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB954430)
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB973688)

Ook lukt het niet om Bearshare te verwijderen die blijft bij elke verwijdering staan.
als laatste: Hoe hou je de PC nou echt schoon, ik gebruik PC veilig van KPN.
als ik een demo download van een opschoonprogramma (reg clean pro) zegt hij dat mijn pc overvol met fouten zit (1064) en kan ik bij hun een programma kopen vanaf €19,95

8584 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wilo,

Zou om te beginnen eens scannen met bv. Emsisoft - wél de volledige scan doen.
Hopelijk verdwijnt dan die bearshare en de babylon toolbar.
NOOIT zomaar cleaningprogramma's downloaden als je niet weet wat het inhoudt.
Die geven aan dat je barst van de rommel en willen dan graag geld vangen.
Nergens voor nodig; er zijn voldoende gratis programma's.
Lees bv. eens hier over het opschonen van je pc.
Laat maar even horen wat de stand van zaken straks is.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo,

De Bing Bar uit zowel Firefox als Internet Explorer verwijderen

(Het de-installatieprogramma kent geen optie voor het verwijderen uit één browser.)

1. Selecteer Bestand in het menu boven in het Firefox-venster, gevolgd door het menu-item Afsluiten.
2. Selecteer Configuratiescherm vanuit het menu Start en open Software (Windows XP) of Programma’s en onderdelen (Windows Vista of Windows 7).
3. Selecteer Bing Bar in de programmalijst en klik op Verwijderen (Windows XP) of klik hierop met de rechtermuisknop en kies Verwijderen (Windows Vista of Windows 7).
4. Volg de stappen in het de-installatieprogramma van Bing Bar.

Bron: Firefox Help

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Edrick,
Bing bar is toch al gelukt om te verwijderen , jij hebt het over firefox maar ik geloof niet dat ik firefox gebruik. ik ben bezig met emsisoft en ik laat je snel weten hoe dat gegaan is.
een ander probleem dat zich regelmatig voordoet: dan wil een internetpagina openen en slaat hij vast minuten lang het scherm is dan heel wazig.
ook bij sommige handelingen binnen words en excel is dat de pc heel traag reageert (bij mijn cursor verschijnt dan een rondje dat draait)

in welke hoek moet ik dat probleem zoeken?

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilo schreef op woensdag 31 aug 2011, 16:37:
een ander probleem dat zich regelmatig voordoet: dan wil een internetpagina openen en slaat hij vast minuten lang het scherm is dan heel wazig.
ook bij sommige handelingen binnen words en excel is dat de pc heel traag reageert (bij mijn cursor verschijnt dan een rondje dat draait)

in welke hoek moet ik dat probleem zoeken?

Kan verschillende oorzaken hebben: een besmette p.c., te weinig schijfruimte, te weinig geheugen. Als je klaar bent met Emsisoft, dan kun je zien of het probleem v.e. eventuele besmetting is opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Babylon toolbar
Bing bar
Mediabar
deze 3 lijken mij toolbars in je browser.. weg ermee dus ! :-)

CIR toolkit (Nuvoton? geen id of je dat nodig hebt, lijkt me haast niet)

Bonjour is voor de zeroconfig bij Mac os/x ?

MSMXLL 4.0 SP 2 (KB954430)
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB973688)

service pack 2 beveiligingsupdates.. gewoon laten staan :-)
heb je al wel SP3 ?

Atheros is je wifi spul neem ik aan.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Apple application support (wordt geinstalleerd door iTunes)
Apple mobile device support (wordt geinstalleerd door iTunes)
Apple software update (wordt geinstalleerd door iTunes)
Atheros Client installation programma (nodig voor draadloos internet)
Babylon toolbar (vertaalbalk in internet explore of firefox, kan je verwijderen)
Bing bar (zoekbalk in internet explore of firefox, kan je verwijderen)
Bonjour (is een service dat er voor zorgt dat je bluetooth kan gebruiken op je pc)
CIR toolkit (geen idee wat dit is)
Mediabar (is dit de mediabar van Bearshare?)
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB954430) (niet aankomen)
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB973688) (niet aankomen)

Verder raad ik je aan om Firefox te installeren, indien je dit nog niet gebruikt. Firefox is een alternatieve browser voor internet explorer, die een stuk veiliger is om op internet te surfen.

Ik weet niet of je al een virusscanner gebruikt, zoniet gebruik dan het gratis pakket Microsoft Security Essentials. Dit is een hele goede virusscanner van Microsoft die je systeem weinig belast en toch goed beschermt.

Firefox kan je hier downloaden
Microsoft Security Essentials kan je hier downloaden

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het resultaat is zonder meer goed te noemen. met emnisoft de PC is echt al sneller ,maar....de kleine problemen( die echt irritant zijn) zij er nog wel.. zoals het langzaam reageren bij opdrachten in words als printvoorbeeld dat gaat echt langzaam. de cursor draait, ook het probleem met de vastzittende pagina op internet is nog niet weg (scherm wordt dan mistig)
Maar ieder geval tot zover bedankt

edrick3 schreef op woensdag 31 aug 2011, 13:32: Hallo wilo,

Zou om te beginnen eens scannen met bv. Emsisoft - wél de volledige scan doen.
Hopelijk verdwijnt dan die bearshare en de babylon toolbar.
NOOIT zomaar cleaningprogramma's downloaden als je niet weet wat het inhoudt.
Die geven aan dat je barst van de rommel en willen dan graag geld vangen.
Nergens voor nodig; er zijn voldoende gratis programma's.
Lees bv. eens hier over het opschonen van je pc.
Laat maar even horen wat de stand van zaken straks is.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo,

De stappen uit de 'hier'-link voor een schone pc al opgevolgd?

Zou in ieder geval CCleaner even z'n werk laten doen! (knop rechts bovenaan!)

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel vreemd....ik download SP3 aan het eind zegt hij dan: SP3 is niet geiinstalleerd omdat hij er al op staat of in een ander programma mee zit??? SP 3 zit er dus wel ergens in maar ik zie hem nergens?

neusbeer schreef op woensdag 31 aug 2011, 17:54: Babylon toolbar
Bing bar
Mediabar
deze 3 lijken mij toolbars in je browser.. weg ermee dus ! :-)

CIR toolkit (Nuvoton? geen id of je dat nodig hebt, lijkt me haast niet)

Bonjour is voor de zeroconfig bij Mac os/x ?

MSMXLL 4.0 SP 2 (KB954430)
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB973688)

service pack 2 beveiligingsupdates.. gewoon laten staan :-)
heb je al wel SP3 ?

Atheros is je wifi spul neem ik aan.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo,

Ga naar Start - Configuratiescherm - Software
Klik het hokje aan voor: updates weergeven (staat bovenaan)
Kijk of Windows Servicepak SP3 wel of niet vermeld staat.
Zo ja, dan staat-ie er op.
Zo nee: downloaden
Zie ook deze tip!

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ie tussen de 'software' staat hoeft nog niet te betekenen dat hij goed geïnstalleerd is.
Start -> Configuratiescherm -> Systeem
Systeem sp3 vb
Zeker als hij een foutmelding geeft aan het einde kan het zijn dat ie hem niet goed overneemt.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIER SNAP IK NIET VEEL VAN ALS IK DOE WAT JIJ ZEGT KRIJG IK EEN HEEL ANDER SCHERM(IK HEB DAN OOK WINDOWS 7 EN GÉÉN XP)
IK HEB IN MIJN SCHERM GEKEKEN MAAR DAAR STAAT SP3 NIET IN

neusbeer schreef op donderdag 1 sep 2011, 17:23: Dat ie tussen de 'software' staat hoeft nog niet te betekenen dat hij goed geïnstalleerd is.
Start -> Configuratiescherm -> Systeem
Systeem sp3 vb
Zeker als hij een foutmelding geeft aan het einde kan het zijn dat ie hem niet goed overneemt.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

My bad.. ik dacht dat je xp had.
MSMXLL 4.0 SP 2 (KB954430) is inderdaad update van Vista.
Ik had niet goed gekeken.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK na een week stoeien is mijn PC behoorlijk verbeterd. er zit echter nog wel een foutje in office (words/excell) ik kan er mee leven maar had het graag anders gezien. als ik bijvoorbeeld afdrukvoorbeeld aanklik gaat de cursor nog steeds draaien en gebeurt er niets dat duurt seconden en is gewoonweg irritant.
Firefox: moet ik wel ff aan wennen, het gebruik is wat vriendelijke doordat de functie van wachtwoorden onthouden er in zit. dat is makkelijk daar ik veel inlog op sites en dan moet ik steeds mijn wachtwoord opzoeken (ik onthou niet zo best)
als iemand nog een oplossing weet voor dat words/excel probleem graag!
Verder iedereen bedankt dat jullie op een heldere manier hebben geholpen