potato
door potato Oct 13, 2019 om 14:15
Computers & telefonie

Welke Type Printer voor Mac

Naar aanleiding van dit bericht
Vanaf volgende  maand kunnen Mac-gebruikers het nieuwe besturingssysteem Catalina verwachten. Volgens de website Cult of Mac zal dit gepaard gaan met het verdwijnen van 235 apps, omdat 32-bits apps niet langer worden ondersteund. Je kunt vanaf oktober dus enkel nog 64-bit programma's draaien op je Mac. Maar wat als je nog één of meerdere van die 235 apps wilt gebruiken?

Mijn printer is 32 bits ik moet dus een nieuwe kopen
Is Canon Pixma TR 7550 voor mij een goede keuze

5224 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2019 om 14:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een printer kan helemaal niet 32 bits zijn, mogelijk de driver wel.

En hoe kan iemand hier nu weten of willekeurig welke printer een goede keuze voor je is, zonder enige toelichting op wat je nodig hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 13, 2019 om 18:53
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@jammer dat ik dit + gaf!

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou heremietkreeft ik was er anders héél blij meer hoor :-(.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2019 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het meegeleverde stuurprogramma van de printer van de TS is 32 bits en dat werkt niet met Catalina. En Canon heeft daar nog geen 64 bits stuurprogramma voor en is de vraag of deze dat ooit zal doen.

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 22:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera, volgens je eigen antwoord / link werkt de printer wel, maar bijgeleverde software inderdaad niet meer.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2019 om 22:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waar schrijf ik dan dat de printer zelf niet werkt? Door de meegeleverde software 32 bits, incl. de driver, kan die dus niet gebruikt worden met Catalina.

diumenge
door diumenge Oct 14, 2019 om 06:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hierboven...

"Het meegeleverde stuurprogramma van de printer van de TS is 32 bits en dat werkt niet met Catalina."

gerbera
door gerbera Oct 14, 2019 om 09:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik schrijf in eerste instantie over het stuurprogramma waardoor de TS de printer vanaf de PC niet meer kan aansturen, de rest zijn hulpprogramma's en alles bij elkaar noemen we software.

Gr
door Grunn1 - Oct 13, 2019 om 15:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een app is geen printer en een printer geen app dus je stelling over het niet kunnen gebruiken gaat niet op.
Wacht eerst maar eens af welke hardware (een printer is hardware en geen app) je kan blijven gebruiken nadat er een update is geweest en wellicht worden de drivers wel bijgewerkt.

panter22
door panter22 - Oct 13, 2019 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op Kieskeurig.nl voor een printer en lees de specificaties. De printer die je gekozen hebt is al 2 jaar oud,
https://www.kieskeurig.nl/all-in-one_printer/product/3653024-canon-pixma-tr7550-4-in-1-printer-zwart/specificaties

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2019 om 15:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik sinds 2 maanden de Pixma TS 5050 printer en werkt heel goed. Is vrij zuinig met inktgebruik en makelijk in de bediening ook vanaf de telefoon (WiFi). Nadeel er wordt geen USB kabel meegeleverd en heeft geen papierlade waardoor je de vellen  van bovenaf in moet leggen. Ook foto's worden mooi afgedrukt. Installeer ook het Canon Quick Menu en Canon Easy PhotoPrint EX op de computer, is bediening nog eenvoudiger. Is een nieuwere versie in de 5000 serie en voordelig in prijs

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2019 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site van Canon ter info:

Dit product is compatibel met het geselecteerde besturingssysteem, maar alleen bij gebruik van AirPrint; een stuurprogramma is niet vereist.

Met de overstap van Canon-stuurprogramma's op AirPrint wordt de gebruikerservaring verbeterd omdat alle toekomstige updates automatisch worden toegepast via uw besturingssysteem.

Welke printer heb je nu?
Kijk eens op de site van Canon naar beschikbare drivers.

potato
door potato Oct 13, 2019 om 19:01
42 Antwoorden / 83 Vragen

Ik heb nu een Canon Pixma MG5450

edrick3
door edrick3 Oct 14, 2019 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Canon PIXMA MG5450

PIXMA MG5450

Beschikbare stuurprogramma's (0)

Voor bepaalde producten is een stuurprogramma nodig om een verbinding tussen uw product en een computer tot stand te brengen.
Op dit tabblad vindt u de juiste stuurprogramma's voor uw product. Als er geen stuurprogramma beschikbaar is, ziet u een uitleg over de compatibiliteit van uw product met elk besturingssysteem.

Uw operating systeem

Helaas wordt uw apparaat met het geselecteerde besturingssysteem (=Catalina)  niet meer ondersteund.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2019 om 17:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eens bij (aanbiedingen van) printers van Brother kijken, maar ik zou eerst maar eens afwachten om te zien of uw huidige printer straks echt niet meer werkt.
Voor Brother geldt over het algemeen dat het apparaat blijft printen als een van de andere cartridges leeg is. Verder kun je de inktpatronen laten navullen voor 10 euro of minder en meestal krijg je dan een gevulde cartridge mee en kun je die van jezelf behouden.
En het merk verkwist in de regel geen inkt als de printer een tijdje niet gebruikt is, anders dan de meeste andere merken. Overzichten daarover zijn of waren te vinden op de sites van Radar en de Consumentenbond.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2019 om 18:40
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb een oudere Canon printer die keurig op een Windows 64 bits systeem draait.
Zie ook dit:

Je favoriete apps.
Zo op je Mac.

Gebruik nu ook je favoriete iPad‑apps op je Mac. Met Mac Catalyst kunnen ontwikkelaars eenvoudig Mac‑apps maken op basis van de iPad‑apps die je al kent en waar je graag mee werkt. Ze werken gewoon naast je bestaande Mac‑apps, zodat je content van de ene naar de andere app kunt slepen. Ze benutten het grotere scherm en de snelle hardware van je Mac. En omdat ze op de iOS-versie zijn gebaseerd, werken ze op je Mac precies hetzelfde als op je iOS-devices. Er is een heel scala aan Mac‑apps verkrijgbaar voor van alles en nog wat. Denk aan reizen, amusement, gamen, bankieren, onderwijs en projectmanagement.

Als deel van : https://www.apple.com/nl/macos/catalina/

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit heeft wederom niets met de vraag te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 13, 2019 om 18:52
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, vraagt u om rapportering? Dit is de vraag: 'Vanaf volgende  maand kunnen Mac-gebruikers het nieuwe besturingssysteem Catalina verwachten. Volgens de website Cult of Mac zal dit gepaard gaan met het verdwijnen van 235 apps, omdat 32-bits apps niet langer worden ondersteund. Je kunt vanaf oktober dus enkel nog 64-bit programma's draaien op je Mac. Maar wat als je nog één of meerdere van die 235 apps wilt gebruiken?'

In mijn reactie verwijs ik naar de website van Apple over Catalina. Dat heeft dus alles met de vraag te maken!
Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat u in de korte tijd dat u regageert mijn reactie ook goed heeft gelezen incl, de verwijzing.
De verwijzing is m.i. helder voor de goede verstaander resp. begrijper.

Op de vraag og er een nieuwe printer moet worden gekocht vanwege een 64 bits systeem geef ik aan dat ik een oude Canon printer benut die ook eerst op een 32 bits EWindows versie werkte en nu op 64 bits Windows. En nieuwe printer lijkt mij dus niet nodig.  Dit is vandaag de tweede keer dat u kennelijk de voorwaarden van deze site negeert!

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Hermietkreeft, vraag ik om rapportering? Ga gerust je gang, weet niet wat er mee denkt te bereiken, maar doe wat je niet laten kan. En, nee voor de goeder verstaander respectievelijk begrijper is je verwijzing nog steeds nutteloos. Maar, hier heb je plusje terug hoor. Ik zie de reactie van de redactie wel tegemoed.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 13, 2019 om 19:09
16826 Antwoorden / 202 Vragen

U vraagt inderdaad om rapportering. Herhaald de vraag was hoe dan ook: 'Mijn printer is 32 bits ik moet dus een nieuwe kopen

Is Canon Pixma TR 7550 voor mij een goede keuze' en ik gaf o.a. als reactie dat mijn oudere printer vlekkeloos werkt op een 64 bits besturingssysteem. Bij deze dus - helaas -  gerapprteerd!

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

O nee, dus is mijn zondag verpest! Je weet overigens dat Windows 64 bits besturingssystemen nog steeds 32 bit ondersteunen i.t.t. macOS Catalina? Wéér appels en peren dus.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2019 om 22:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien wat meer duidelijkheid,

De printer werkt normaal op Catalina, maar de meegeleverde Canon 32-bits software werkt niet.
Canon moet 64-bits stuurprogramma's leveren als ze willen dat hun printers met Catalina werken.

bron

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2019 om 09:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Blijft overigens de vraag of een Canon printer wel zal werken in Catalina. De door Canon meegeleverde software, dus incl. het stuurprogramma, is voor Windows en OS dus zou daar maar eens goed naar informeren.

ma
door malty - Oct 14, 2019 om 09:44
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou nog geen nieuwe printer kopen want zeer waarschijnlijk blijft de printer gewoon werken ook al is het printerstuurprogramma 32 bits.
Wat ik lees is dat Apple voor het printerstuurprogramma zorgt dus printen blijft werken alleen het softwareprogramma van de printer zelf zou mogelijk niet werken.

suzanne1957
door suzanne1957 - Oct 20, 2019 om 16:04
31 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen software nodig van de fabrikant. Sluit je printer aan op de computer. Ga naar Systeemvoorkeuren en kies Printers en scanners. Klik op het plusje en jouw printer komt tevoorschijn. Kijk goed naar de foto's bij deze link.https://share.icloud.com/photos/0QawqLGc0wD7wMxtcmBshMzXw