Welke voorwaarden (en criteria) hanteert Vodafone bij het bepalen van een betalingsregeling?
Mijn moeder heeft momenteel een openstaande saldo van 2 facturen bij Vodafone die door omstandigheden vrij hoog zijn uitgevallen. Het gaat niet om honderden euro’s, maar wel om een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. Ze wil daar nu een betalingsregeling voor treffen om het bedrag gespreid te betalen. Het betreft overigens een Bel+Sms+Web abonnement.
Ze heeft het abonnement afgesloten in combinatie met een kado. Dit was een actie van Vodafone. Er was een korting op de abonnementskosten (50% korting op de abonnementssskosten het eerste jaar). En er zat ook een gratis kado bij. Dat maakte het extra aantrekkelijk om het abonnement toendertijd af te sluiten. De kosten (van de 2 openstaande facturen) zijn overigens ontstaan door te bellen en niet door data gebruik.
Weet iemand van jullie (uit ervaring) welke voorwaarden en criteria Vodafone hanteert bij het toekennen van een regeling? Ik ben benieuwd of iemand van jullie recente informatie heeft.
Ik vraag mij het volgende af:
A. Is er een minimum aantal termijnen? En een maximum? Zo ja, hoeveel?
Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?
B. Is er minimum bedrag?
C. Zijn er nog andere belangrijke criteria om rekening mee te houden? Zijn er bijvoorbeeld andere zaken waar Vodafone op let bij het bepalen en toekennen van de regeling?
D. Binnen hoeveel dagen moet het 1e termijn betaald worden nadat de regeling is getroffen? Is dat gelijk de zelfde week of is er een ruimer termijn?
E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.
Ik beb benieuwd naar de antwoorden op de bovenstaande vragen. Als een van jullie al een antwoord op een van de vragen weet zou dat mooi zijn. Als iemand (eventueel uit eigen ervaring) een antwoord op alle vragen weet zou dat fantastisch zijn :-)
Beste zoo,
Heeft u deze vragen al aan Vodafone gesteld? Het lijkt mij dat zij dit het beste kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Paul Schaecker
Kan ik een betalingsregeling krijgen?
Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie. Bel voor meer informatie 1200 (mobiele telefoon) of 06 54 50 01 00 (vaste lijn), kies de optie 'Betalingen' en een van onze medewerkers helpt je verder.
bron: klik hier
Bedankt voor jullie reactie.
Het gaat juist om die ene zin -> "Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie."
Daaruit maak ik op dat er bepaalde voorwaarden (en criteria zijn) die ze hanteren.
Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers hier.
Maar ik begrijp dat niemand uit ervaring een antwoord op de vragen weet?
Bellen heb ik nog niet gedaan. ga ik uiteraard wel doen nog :-)
De wachttijd was de laatste keer vrij lang.
"E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.
"
De meeste bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig ingericht op klant interactie via call center, email, social media en website. Een brief voegt niet veel toe, behalve dat het een officieelere status heeft. Aangezien het in eerste instantie om informatie gaat, heeft een brief op dit moment dus niet zoveel zin.
........Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?......
Weet het niet zeker (nooit mee te maken gehad) maar ik vermoed dat 3 maanden een maximale termijn is. Bovendien moet het aflossingsbedrag wel reëel zijn.
Aan de betalingsregeling dien je je overigens strikt te houden, 1x een dagje te laat en het contract wordt beëindigd, maar dan wel met doorbetaling van abonnementskosten tot einde contractdatum.
Maar zoals al gezegd, de enige die daar een goed antwoord op kan geven, is Vodafone zelf.
Beste zoo,
Zoals tdehond in bovenstaand bericht vermeld en de verwijzing naar onze website hangt dat af van je persoonlijke situatie. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice via 1200 vanaf het mobiele toestel of via 0654500100. Mijn collega's bij de afdeling betalingen zullen je dan verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Rachelle
Vodafone Webcare Nederland
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer