ke
door kees hoek May 21, 2014 om 13:46
Computers & telefonie

Welke webplayer nodig

Ik heb een simpele website waarmee ik elke zondagavond een radio uitzending mee maakt. Sinds vorige week is de website aan gepast aan HTML5 en gebruik een webplayer.
Heb nu meer luisteraars die mij eerder niet konden ontvangen dit vanwege bv chrome Firefox en dergelijke.
Maar nu kunnen mensen die per telefoon of tablet mij niet meer horen er staat dan op hun scherm plug-in niet geinstalleerd. Moet ik een andere webplayer instaleren? Zo ja welke en ja als het kan gratis wie kan me helpen
Groet van Kees www.radio807.nl

1577 7 Rapporteer

pi
door pieterwolters - May 21, 2014 om 14:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt de webplayer gebruik van Flash?

ke
door kees hoek - May 21, 2014 om 14:52
23 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 21 mei 2014, 14:46]Maakt de webplayer gebruik van Flash?

Hoi
Ik heb gen flauw idee iemand heeft mij geholpen, maar die is een paar weken weg

aurora1
door aurora1 - May 21, 2014 om 15:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je rechts/dubbelklikt op de radio op de site wordt informatie over de Adobe flashplayer gegeven. Daar zou het probleem dan voor tablets e.d. te zoeken moeten zijn.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2014 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook even klik hier de informatie over de Muses player die geïnstalleerd lijkt te zijn. Bovenaan How to set up your player en dan eventueel ook bij Faqs kijken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 21, 2014 om 16:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon de directe link naar de stream vermelden, voorbeeld; http://82.201.100.5:8000/radio538

ke
door kees hoek - May 21, 2014 om 18:41
23 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik het zo lees dan zal de player die nu op de website is geinstaleerd waarschijnlijk de boosdoener zijn dat sommige luisteraas met telefoon en tablet mij niet meer kunnen horen. Ja dan moet ik maar even geduld hebben voor dat die persoon weer terug is van vakantie die de player geinstaleerd heeft. Ik snap er niet veel van hoe het allemaal werkt. Maar toch fijn dat jullie mee wilde denken. En als je van echte piratenmuziek houd stem dan eens af op de RADIO 807
www.radio807.nl

Groet van Kees

aurora1
door aurora1 - May 22, 2014 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De meeste telefoons en tablets hebben geen flashplayer. Zouden ze dan moeten installeren als het op die apparaten mogelijk is, dat zou het mogelijk kunnen oplossen.
Inderdaad beter maar even wachten tot die persoon weer terug van vakantie is.