hehahi
door hehahi Dec 10, 2018 om 14:09
Computers & telefonie

Werkt oude sim-kaart na activeren nieuwe?

als je een nieuwe sim-kaart van je provider activeert, werkt dan de oude ook nog in een telefoon? Of 'overrulet' de nieuwe de oude kaart?

Voor in een nieuwe smartphone heb ik een nieuwe aangevraagd, was benieuwd wat er straks gebeurt met de oude als het nieuwe exemplaar actief is....

8935 11 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Dec 10, 2018 om 14:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Werkt net als een bankpas, zodra je de nieuwe activeerd werkt de oude niet meer.

zw
door zwaardvis Dec 12, 2018 om 13:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Daar zou ik niet te zeker van zijn. Toen ik onlangs mijn nieuwe ING pas kreeg heb ik daarmee geld opgenomen en just for fun een aantal keren mijn oude pas gebruikt. En ja hoor die deed het nog. Ook de volgende dag. Daarna niet meer geprobeeerd.

Gr
door Grunn1 Dec 12, 2018 om 19:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@zwaarvis, dan zou ik maar eens contact met uw bank opnemen want in de brief die je ontvangt als je een nieuwe pas krijgt staat toch heel duidelijk dat de oude pas geblokkeerd wordt zodra je de nieuwe voor het eerst gebruikt hebt.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2018 om 14:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De oude werkt niet meer zodra de nieuwe is geactiveerd. Dat zal ook wel ergens bij de instructies of op de site vermeld staan.

gsm
door gsm - Dec 10, 2018 om 22:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt nog wel 112 er mee bellen, maar dat kan ook zonder sim-kaart.

jo
door jorisw - Dec 11, 2018 om 08:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hangt er van af hoe jouw provider dat doet. Het is mogelijk om meerdere SIMs voor 1 MSISDN uit te geven. Als ze dat doen blijven beide SIMs actief.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2018 om 10:31
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Navragen bij uw provider. U kunt de oude sim kaart actief laten als u dat zelf wenst (voor begruik in bijv. uw oude telefoon). Wilt u dat niet, dan (laten) vernietigen. Als u data op de sim kaart heeft staan, zet die dan over resp. laat die over zetten.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2018 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stop je nieuwe sim straks in je nieuwe phone, stop daarna je oude sim in je oude phone en je weet het antwoord. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn oude sim actief bleef na activatie van de nieuwe.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2018 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen
gero
door gero - Dec 12, 2018 om 13:14
28 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien al te laat, maar je kan bij je provider (bij b.v. KPN is dit gratis) een z.g. duo-simkaart aanvragen. Dan krijg je er twee en zijn zowel oude als nieuwe telefoon te gebruiken, alleen NIET tegelijk.

mo
door mof - Dec 12, 2018 om 14:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De oude wordt gedeactiveerd, werkt niet meer.

endemion
door endemion - Dec 12, 2018 om 14:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je simkaart zelf heeft een uniek nummer welke vervolgens weer gekoppeld wordt aan een telefoonnummer + provider. Die koppeling wordt dus bij een nieuwe sim overgeheveld. De oude sim heeft geen koppeling meer dus zal ook niet meer werken. Tenminste doorgaans werkt dat zo. Technisch is er meer mogelijk maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.

sjj
door sjj - Dec 15, 2018 om 20:04
13 Antwoorden / 1 Vragen

Oude wordt geblokkeerd