cr
door crazydave Oct 20, 2003 om 20:11
Computers & telefonie

Wie weet de beste en goedkoopste adsl aanbieder

wie kan mij advies geven over welk adsl abonnement ik het best kan nemen en waarom?

3617 30 Rapporteer

va
door vannisius - Apr 16, 2004 om 11:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als u veel gebruik maakt van internet, kies dan de goedkoopste internetaanbieder die onbeperkt dataverkeer aanbied, en ook snel is (512Kbits of hoger). Maakt u minder gebruik van het internet, en download u weinig, dan kunt u ook kiezen voor een aanbieder met een datalimiet. Zonnet lite vraagt daarvoor b.v. maar 14,95 per maand.

Kortom, hoe meer u er gebruik van maakt, hoe hoger de benodigde snelheid, en dan ook geen datalimiet. Voor prijsvergelijk kunt u gebruik maken van www.internetten.nl een onafhankelijke vergelijker.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag. groet, wim van nisius

adjudant
door adjudant - Apr 16, 2004 om 11:43
6 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer Zonnet wordt aangeraden, dient daarbij wél vermeld te worden dat zij vooralsnog geen ADSL over ISDN (kunnen) aanbieden!

vi
door victor_1 - Apr 16, 2004 om 11:43
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
Ik kan de site www.breedbandshop.nl aanraden. Alle aanbieders worden hier overzichtelijk weergegeven en je pikt de voor jou goeie er zo tussenuit.

el
door elmertje - Apr 16, 2004 om 11:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van ADSL metacrawler staan vele aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar. Wat ik zelf belangrijk vindt is dat je een laag bedrag per maand betaald, en een helpdesk die niet 1 euro per minuut rekent o.i.d. Let hier ook goed op bij de aanbieder. Een datalimiet is op zich niet zo erg, maar de praktijk leert dat je (eenmaal aan de ADSL) steeds meer gaat internetten en dus downloaden. Wat verder nog goed is om op te letten in de voorwaarden van de aanbieder is dat het contract voor 1 jaar afgesloten kan worden. Dus niet dat je gelijk voor 2 jaar moet tekenen. Als je dan voor die tijd er af wilt is dat moeilijk. En aangezien de abonnementen alleen nog maar goedkoper worden is het zeker zaak om de mogelijkheid open te houden om na maximaal 1 jaar over te stappen.

whlandmeter
door whlandmeter - Apr 16, 2004 om 11:43
6 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst dient U zich af te vragen waarvoor u de verbinding nodig heeft.
heeft U een vaste telefoonlijn ja dan kunt u de prijzen vergelijken op breedband.nl.
als uw rekening bij inbellen boven de 14.95 komt per maand kunt u een lite abbonnement overwegen. voor zware downloads kunt u beter een family 512 kbps overwegen.
een makkelijke manier van vergelijken is http://breedband.pagina.nl hier vindt U alle aanbieders van ADSL en kabel
houdt U rekening met wat U gaat betalen na de actieperiode ! en welke middelen gratis worden geboden (modem e.d en is Uw computer daarvoor geschikt ?
mvg wim

itdree
door itdree - Apr 16, 2004 om 11:43
10 Antwoorden / 0 Vragen

kies een betrouwbare provider, die al langer op de markt zit. Planet / XS4ALL / EURONET.
Dit zijn de grote spelers, die veel kennis van zaken hebben, dus een goede infrastructuur.
De nieuwkomers moeten zich nog bewijzen, en goedkoop is niet altijd het beste. Voorwaarden inderdaad lezen.
Je ziet het vaak al aan de helpdesk pagina's van de providers, hoeveel en hoe goed zij informatie verschaffen.
Er zijn zelfs providers, die het durven op supportpagina's een 'under construction' te tonen. Hoe durven ze!!

pc
door pctje - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg er voor dat je veel vooronderzoek doet naar wat voor soort Breedband internet je wilt. Hoe vaak denk je er gebruik van te maken? Hoe veel wil je kwijt zijn per maand?
Een goede website om prijzen te vergelijken is www.internetten.nl Hier zijn alle Breedband aanbieders duidelijk gerangschikt en kan je kijken welk pakket het beste bij je past.

mrcableguy
door mrcableguy - Apr 16, 2004 om 11:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat beste en goedkoopste gaan niet zo geweldig samen. Ik zou de ADSL providers welke voor 14,95 of 20 euro p/maand een abbo aanbieden bij voorbaat wegstrepen. Bedrijven als Tiscale, Planet, Zonnet, Wanadoo, Wanadoo werken met 0900 helpdesks die vaak naar een te groot call center gaan waar wat mij betreft allemaal ondergekwalificeerd personeel zit uitzonderingen daar gelaten. Mijn top 3 van bedrijven die ADSL aan particulieren lveren is:

1. Demon
2. XS4ALL
3. Concepts ICT (voormalig Cistron)

Deze bedrijven zijn naar mijn inzicht het kundigst. Daarnaast kun je kiezen voor verschillende infrastructuren. De 2 grootste zijn BBNED en KPN. Hier zou ik kiezen voor BBNED (algemeen verkrijgbaar) want deze hanteren kleinere overboekingen wat meer garantie geeft op een constante snelheid. Mijn advies Demon + BBNED abbo.

Kijk eventueel op www.adslmetacrawler.com wat er allemaal beschikbaar is.

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 11:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

oooops Planet heeft ook een gewoon nummer, maar die weet ik niet omdat ik ze nooit hoef te bellen.
Ik heb ADSL vanaf het begin, en nooit problemen gehad.
Soms heb ik wel problemen met diensten die ze WEL/NIET hebben, maar verder niet.
Ook toen ze een 09(nog wat) hadden, was dat geen probleem omdat ze ook gewoon een 033 nummer hadden.
Laatst had ik een storing (mijn fout) en toen hebben ze mij gewoon teruggebeld.
Planet zal niet de goedkoopste zijn, oke, maar zeker wel betrouwbaar.
Maar ook ik zou nooit een abb nemen van 14 of 15 euro, maar dat is weer voor iedereen anders.
Ik denk dat een gezin met een paar kids (netwerkje) snel extra moeten betalen met een abb van 14 euro.
Dan zou ik de comfort nemen van Planet (of een ander).

Groet
Paul.

ellentje_1
door ellentje_1 - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Neem in ieder geval geen Planet. Ik heb hier al jarenlang problemen mee.

Een hele betrouwbare en stabiele provider is Solcon. Ze bieden een enorme snelheid een mailbox waar je meerdere adressen op aan kunt maken met inboxen van 20 MB. Je kunt een goede homepage maken. Als er problemen zijn staan ze gelijk klaar met de helpdesk en helpen je perfect op weg.

Een zeer goede service. Hoge kwaliteit van de ADSL lijn en scherp geprijsd!

ar
door arne1984 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dave, ik geef je het advies om op de volgende website te kijkken www.vergelijk.nl. Dit is een site waar leveranciers van producten worden vergeleken. Ook ADSL staat vermeld, ik vond 66 aanbieders. Wat staat er allemaal vermeld:
-de aanbieder
-up en downloadsnelheid
-maandelijkse kosten
-eventuele aansluitkosten
-datalimiet

(klik op adsl&kkabel button, voer je postcode etc, klaar is kees)

Ik hoop hiermee je geholpen te hebebn

ar
door arne1984 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dave, ik geef je het advies om op de volgende website te kijkken www.vergelijk.nl. Dit is een site waar leveranciers van producten worden vergeleken. Ook ADSL staat vermeld, ik vond 66 aanbieders. Wat staat er allemaal vermeld:
-de aanbieder
-up en downloadsnelheid
-maandelijkse kosten
-eventuele aansluitkosten
-datalimiet

(klik op adsl&kkabel button, voer je postcode etc, klaar is kees)

Ik hoop hiermee je geholpen te hebebn

petervankl
door petervankl - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals al eerder gezegd: hangt van je internetverbruik af. Ik ga uit van een gemiddeld gebruik. Voor school heb ik onderzoek gedaan naar de adsl-aanbieders. De uitkomst daarvan is dat je je nu niet moet blindstaren op de aanbiedingen van providers! Ze bieden dit scherpe tarief nu om jou als klant binnen te hebben. Ze gaan onder de kostprijs van adsl zitten. Kies daarom voor een betrouwbare provider! De prijs van adsl zal met de jaren toch wel rond de dertig euro uitkomen. Ik zou voor Planet Internet of HetNet gaan, Wanadoo is ook een goede mogelijkheid. Zonnet (onbetrouwbaar) en Tiscali (zwak) zijn absoluut af te raden, evenals Versatel (duur) en xs4all (ook duur). Bovendien zitten er bij die providers teveel addertjes onder het gras. Die addertjes zijn bijvoorbeeld een datalimiet, een tijdelijke actieprijs die na zes maanden omhoog gaat, aansluitkosten en slechte downloadsnelheden. Doe eerst even de postcode-check op breedband.pagina.nl en kijk of adsl bij jou beschikbaar is. Veel succes!
Peter van Klinken

va
door vannisius - Apr 16, 2004 om 11:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer, wat voor een onderzoek heeft u gedaan? Ik heb nu al een jaar zonnet breedband family (VERSATEL) en nog nooit technische problemen gehad, ik heb nog nooit zo'n goede provider gehad! Dat de helpdesk zeer slecht is, dat geef ik zo toe, maar om dan maar te zeggen dat zonnet onbetrouwbaar is, dat is natuurlijk niet gebaseerd op degelijk onderzoek en veel te generaliserend.
Aangezien ik zelf nogal technisch ben, ben ik zeer blij met Zonnet Breedband want het werkt als een speer.
En om dan te zeggen dat de providers die nu 14,95 rekenen in de toekomst toch wel 30 gaan rekenen is natuurlijk onzin. Het ligt aan de provider. Men zegt het duidelijk . Als men een abonnement neemt van 14,95 met onbeperkt dataverkeer dan staat er ook duidelijk dat het een aanbieding is voor 6 maanden, en daarna 30. Zonnet bied trouwens een van 14,95 aan met BEPERKT dataverkeer, het is onmogelijk dat ze daar later 30 voor rekenen, want ik betaal nu 30 voor 768/256 Kbps en onbeperkt dataverkeer.

tr
door trixy - Apr 16, 2004 om 11:44
4 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn advies is neem Planet Internet,er zijn wel eens negatieve berichten over geweest,maar ik blijf er bij dat Planet-internet het beste is.Het is niet de voordeligste provider,maar ik vind de service wel heel goed en duidelijk,maarja dat is natuurlijk mijn ervaring met planetinternet.

whlandmeter
door whlandmeter - Apr 16, 2004 om 11:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

mensen dit gaat lijken op een forum.
het gaat om prijs, kwaliteit en mogelijkheden voor de gebruiker die een vraag had.
het lijkt mij dat deze ruimschoots beantwoord is.
en wat de beste keus is is puur subjectief.
laat de keuze over aan de vraagsteller wat hij wil. wij kunnen niet in zijn portefeulle kijken dus doe dat ook niet.
ik heb persoonlijk een hekel aan hetnet,tiscaly en planet maar dat wil niet zeggen dat deze slecht zijn. alleen doe ik er geen zaken mee

so
door soskja - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van alle aanbieders met elkaar te vergelijken zou ik eerst voor jezelf goed op een rijtje zetten wat je wilt van internet. Gebruik je het voornamelijk voor surfen en email? Of wil je films, muziek en programma's gaan downloaden? Wil je een eigen website? Sommige mensen willen graag het beste van het beste terwijl ze dat niet eens gebruiken. Denk ook goed na over of je een ethernetmodem wilt, deze heeft meer mogelijkheden maar is vaak ook duurder in aanschaf. Als je voor jezelf hebt bedacht wat je wilt kun je goed gaan kijken op enkele sites die in eerdere reacties al genoemd zijn. Als laatste; over elke provider zijn goede en slechte verhalen. Ik zou me daar niet teveel door laten beinvloeden.

Veel internet-plezier!

ge
door geenkpn - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Advies kan ik je niet geven maar wel een tip.
bij telecomadvies.nl kun je je eigen postcode en huisnummer opgeven en krijg je alle voor jou beschikbare providers te zien.

ik wil nog wel even iets kwijt over mijn login naam.

ik heb zelf isdn en wil hier wel vanaf om over te stappen naar adsl, eerst heb ik mijn provider opgezegt ( support.nl ) en dit was niet omdat deze slecht was maar omdat ik al vier jaar lid was en nu heb gekozen voor tiscali ahv. telecomadvies.nl.
als eerste had ik pech want ik kan niet van een aanbieding profiteren waar ze op het moment mee adverteren want in mijn gebied moet het via kpn en dat kost mij 20 euro meer.
tiscali adviseerde mij eerst mijn isdn op te zeggen en mij dan pas aan te melden voor adsl omdat kpn hier nogal moeilijk over doet
mbt. levering van apparatuur.
dus heb ik kpn gebeld om mijn isdn op te zeggen en terug te willen naar analoog
en nu komt het, dat terugzetten kost mij 49 euro en waarom wilt u terug ( omdat ik naar een adsl account toe wil ) en naar welke provider wilt u ( dat doet toch niet ter zake )
jawel want anders kan ik u niet afmelden, ik moet weten naar welke provider u gaat ( wat adviseerd u ) planet internet dat kunnen wij in een week realiseren ( planet kost 88 euro p/mnd en tiscali kost 69 euro per maand dus dan ga ik naar tiscali ) oh, dan kunt u zich over 10 weken aanmelden voor adsl ( pardon, wat is dat voor flauwekul planet 1 week en tiscali 10 weken ) ja meneer als u kiest voor tiscali moet u gewoon 10 weken wachten "i've got the powerrr" ( weet u wat ik doe meneer ik ga eerst wel even informeren bij de consumentenbond of julie praktijken allemaal wel legaal zijn ) doet u dat meneer daaag.

nou je begrijpt het al advies kan ik je niet geven ik kan alleen mijn ervaring met kpn doorgeven en als je hun instelling niet interreseert moet je mischien naar planet.

maar check de site die ik boven heb genoemd daar krijg je een duidelijk overzicht van je mogelijkheden.

groet.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 11:44
82 Antwoorden / 0 Vragen

Iets meer info zou handig zijn. En uw postcode wijst al uit welke netwerken beschikbaar zijn. Als u eenmaal voor een netwerk zoals kpn-adsl / bbned / versatel etc heeft gekozen kunt u een ISP kiezen.

Kijk naar uw verbruik, bereikbaarheid van isp etc.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 11:44
82 Antwoorden / 0 Vragen

Iets meer info zou handig zijn. En uw postcode wijst al uit welke netwerken beschikbaar zijn. Als u eenmaal voor een netwerk zoals kpn-adsl / bbned / versatel etc heeft gekozen kunt u een ISP kiezen.

Kijk naar uw verbruik, bereikbaarheid van isp etc.

ma
door marylou - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Om ook eens een ander geluid te laten horen: Cistron is een kleiner bedrijf dat al lang op de markt is en zeer goed bekend staat. Zojuist hebben ze mij weer in no time geholpen online te komen. De telefonische helpdesk is uitstekend. Ik heb overigens al jaren ervaring met dit bedrijf, toen nog als Internetprovider.
www.cistron.nl

ht
door hter - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

lOG IN OP WWW.BREEDBANDSHOP.NL. Hier kun je controleren welke providers op jouw postcode ADSL kunnen leveren.

zafira_1
door zafira_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
9 Antwoorden / 5 Vragen

Oke , geen lange teksten.
Hier komt op dit moment de goedkoopste aanbieder:
www.speedlinq.nl

Kijk en vergelijk. (let je wel even op je datalimiet!!?? )

zh
door zhoerd - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Xs4all.nl is volgens mij de beste. Geeft je erg veel vrijheid, zorgt voor je als gebruiker en is erg op de privacy. Een informeel bedrijf dat volgens Kassa! de beste Helpdesk heeft. Ook volgens de consumenten bond.

Het bedrijf is ooit opgericht door hackers en de originele drang naar het vechten voor vrijheid en bescherming van de privacy zie je nog steeds terug. Voor een kleine 50,- in de maand ben je lid. In die 50,- is KPN inbegrepen.

wv
door wvsound - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

het is moeilijk om een beste provider aan te wijzen. Het is ook afhankelijk in van het postcode gebied waar je woont. Daarnaast moet je opletten op de extra's die providers bieden. Zelf ben ik zeer tevreden over Wanadoo ADSL Lite, hiervoor worden geen aansluitkosten berekend en betaal je het eerste half jaar 19.95. Het tweede half jaar kost het 24.95 en je hebt geen data-limiet.
Dat betekend dat je kunt downloaden wat je wil met een vrij hoge snelheid (1024 kbs). Er wordt wel gebruik gemaakt van een Fair Use Policy, dat houdt in dat er wel gelet wordt op het download gedrag van de klant, dit om illegaal gebruik tegen te gaan.

wv
door wvsound - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

voor dat ik het vergeet, Wanadoo kan ook gebruikt worden door IDSN gebruikers

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 11:44
13 Antwoorden / 0 Vragen

kijk op de site van hccnet.nl ,en laat je adviseren.Je hoord nooit iets van hccnet.nl maar het is de grootste van nederland ,deze mense werken met vrijwilligers over het hele land,en hebben geen belang om de boel op te lichten. want kijk maar om je heen .Het is een en al ellende .daar heb je bij hccnet .nl geen last van.veel plezier

ha
door harrie113 - Apr 26, 2005 om 23:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zeer tevreden met Demon (19,95pm) gratis helpdesk, virusfilter en na het 1e jaarcontract kun je per maand opzeggen. Geen geruisloze verlenging met nog een jaar zoals meestal het geval is.

re
door reinier_1 - Nov 10, 2006 om 19:52
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Telke2 Compleet dan heb je 4mb en gratis bellen in de daluren en in de piek betaal je een paar cent per minuut voor 29,95 en je hoeft niks aan KPN te betalen. Bij mij werkt het uitstekend en heb het vanaf mei en heb maar een keer een landelijke storing gehad van een halve dag maar verder absoluut geen storingen. Ik kan je het aanbevelen. Maar je moet eerst naar je zelf kijken wat je wilt en belangrijk vind zoals snelheid of goedkoop bellen. Als je dat voor jezelf weet kan je makkelijker kiezen.

ti
door tiny0607 - Nov 22, 2007 om 11:36
2 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Je moet eerst voor 100% zeker weten welke downloadsnelheid er op jou adres mogelijk. Vandaar uit kun je pas gaan kijken welk abonnement het beste voor je is.

Dus niet naar de adresmetingen kijken wat ze op de internetsites hebben staan. Die kloppen niet, omdat er hemelsbreed gemeten wordt en in werkelijkheid de lijnen veel langer zijn.

Ik ben al een maand bezig om voor mijn recht op te komen bij Orange. Max. downloadsnelheid 20 mb actie voor 24,95 euro per maand. Nu blijkt dat in werkelijkheid geen snellere verbinding kan krijgen dan max 3mb, terwijl er op de site vermeld staat dat ik minimaal downloadsnelheid van 8mb kon ontvangen.

Dus als je verstandig bent doe je er goed, op papier te krijgen welke snelheid op jou adres werkelijk is. In mijn geval wilt Orange het wel downgraden, maar niet voor de actieprijs van 8,95 euro pm, maar het volle pond van 17,95 per maand( Orange ADSL 4 mb). De actie Orange ADSL max 20mb is nu 19,95. Als ik de werkelijke snelheid had geweten, dan had ik de Orange ADSl van 8,95 genomen, maar ik kan het niet etrug naar de actie prijs, terwijl ik pas 1 maand lid van hun ben.

Dus denk goed na wat je gaat doen.

Met vriendelijke groeten, Tiny