sc
door schuw03 Apr 18, 2018 om 11:58
Computers & telefonie

Wie weet de oplossing:

Ik heb nog oude cassettebandjes en die wil ik overnemen op de computer. Ik doe dit met audacity. In de menubalk naast windows kan je kiezen tussen o.a. luidsprekers/microfoon e.d. om op te nemen. In de vorige versie van audacity stond nog vermeld bij opnamekeuze "inline". Deze moest ik gebruiken om op te kunnen nemen. Echter bij een update is de mogelijkheid om inline te kiezen niet meer aanwezig.
Wie kan mij vertellen hoe ik deze inline terug kan vinden om deze te gebruiken.
Bij voorbaat mijn dank alvast.

Wim

2119 6 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 18, 2018 om 12:08
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Als u de oude installatiebestanden nog heeft (bijvoorbeeld in de map downloads) de nieuwe versie de-installeren en de oude installatie nieuw laten lopen en deze niet meer updaten.

rf
door rfrijhoff Apr 18, 2018 om 12:29
41 Antwoorden / Vragen

Zo simpel ligt het niet.

ju
door juliomariner Apr 18, 2018 om 12:57
1311 Antwoorden / 2 Vragen

waarom niet?

rf
door rfrijhoff - Apr 18, 2018 om 12:26
41 Antwoorden / Vragen

Om welke windows gaat het? 7, 8 of 10? De opname keuze inline bestaat niet, het kan echter zijn dat het hier een fout in de tekst van het programma betreft. De enige 2 mogelijke aansluitingen zijn: Line-in en/of Aux afhankelijk van de audiokaart die er inzit, hetzij een losse hetzij een on-board. Daarnaast moeten de (juiste) audio drivers geïnstalleerd zijn en werken. Elk programma dat van hardware gebruik wil maken is nl. afhankelijk van de desbetreffende drivers. Als alles werkt zoals het zou moeten werken, zou je de line-in wel degelijk moeten kunnen kiezen: In Audacity: (NL) Bewerken/Voorkeuren (Ctrl+P)  Apparaten opnemen / (EN) Edit/Preferences (Ctrl+P) Devices recording.

gerbera
door gerbera - Apr 18, 2018 om 16:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u de recorder aansluit op line in van de pc kunt u opnemen. De instelling van audacity onder de bedieningsknoppen moet staan op Windows WASAPI. Met de volume mixer van de PC luidsprekers kunt u de opname volume regelen. De bovenste volumecurver (staat mic bij) is de opnamevolume de onderste is afspeelvolume. Zelf maak ik gebruik van een mengpaneel zodat de opnamesterkte daarmee geregeld kan worden. (Let op e.e.a. is afhankelijk van de versie van audacity)

tdmduc
door tdmduc - Apr 18, 2018 om 17:03
703 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan ook gewoon voor een paar euro zo'n USB cassette speler kopen.

Daar zit de juiste capture software bij en dan kan je vervolgens weer bewerken met Audacity of Adobe Audition

https://www.conrad.nl/p/cassettedigitaliseerder-basetech-bt-usb-tape-100-incl-kopt-1576982

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 19, 2018 om 01:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Adobe audition is veel te duur en overgewaardeerd. Particulier 24,19 0er maand.

sc
door schippernaastmathilde - Apr 19, 2018 om 12:35
38 Antwoorden / Vragen

Die nummers op dat cassettebandje zijn vast terug te vinden op YouTube en Spotify. Dan heeft u ook weer dat zuivere muziek.

gerbera
door gerbera Apr 19, 2018 om 15:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En dan, dan staan ze nog niet op de computer van de Ts. Neem aan dat deze ze op cd wil branden.

Ik heb nog oude cassettebandjes en die wil ik overnemen op de computer.

sc
door schippernaastmathilde Apr 19, 2018 om 15:54
38 Antwoorden / Vragen

CD's branden is nog iets uit de jaren 90, wij leven nu in de tijd van de USB stick en Bluetooth en niet te vergeten streamen. Firefox heeft een leuke extentie om van YouTube muziek te downloaden of maak bij die gratis Spotify een bibliotheek aan en speel af via Bluetooth op je radio of TV.

sc
door schuw03 - Apr 23, 2018 om 13:38
10 Antwoorden / 11 Vragen

Iedereen bedankt voor de suggestie.