schneider
door schneider Dec 27, 2018 om 16:06
Computers & telefonie

Wie weet een goed (gratis) programma om PDF om te zetten naar bewerkbare docx

wie van jullie weet een goed programma om een pdf over te zetten naar een word docx waarin je ook nog dingen kan wijzigen en invullen

8120 29 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2018 om 16:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Handig hoor, i.p.v. op je andere vraag reageren gewoon een nieuwe stellen.

Ge
door Genee - Dec 27, 2018 om 16:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens in de Microsoft app store en naar de beoordelingen erbij..

ju
door juliomariner - Dec 27, 2018 om 16:53
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Pdf is niet voor niets beschermd zidat u niets kunt veranderen

diumenge
door diumenge Dec 27, 2018 om 16:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin. PDF formaat is prima te bewerken.

mo
door mohkraats Dec 29, 2018 om 11:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige pdfs zijn beveiligd tegen veranderen.
Zo een beveliging kan je aanbrengen als je een pdf aanmaakt.
Maar dat is in dit geval niet ter sprake.
Ik denk dat er hier gescanned is naar een plaatje, dan kan je daar wat betreft text niks meer aan editen.

Betreft een beveiligde pdf:
Daar kan je nog enigsinds wat mee als je hem saved naar een nieuw bestand, of print naar pdf.
Je kunt dan alleen niet meer rechtstreekd de pdf bronnen meer aanpassen die er evt in het orgineel nog zouden kunnen zitten.
Maar verder kan je met het resultaat dan weer rommelen.
Die beveiliging is dus maar betrekkelijl.

schneider
door schneider - Dec 27, 2018 om 17:10
28 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo Diumenge, wat een nare reactie. Ik zit de hele middag al te zoeken naar allerlei oplossingen maar kom er niet goed uit. dus dacht ik stel mijn vraag anders wellicht krijgi k dan een reactie van iemand die ervaring heeft met een bepaald programma. U geeft mij de indruk dat ik iets verkeerds doe....

diumenge
door diumenge Dec 27, 2018 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij je andere vraag zijn tegenvragen gesteld, als je die zou beantwoorden dan zou dat een stuk handiger zijn dan een nieuwe vraag te stellen.

schneider
door schneider - Dec 27, 2018 om 17:11
28 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo Genee, ga ik zeker doen. Heeft u zelf ervaring er mee???

Ge
door Genee Dec 27, 2018 om 18:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, zelf geen ervaring met een scan app met ocr uit de windows store.
Gebruik zelf voor die enkele keer dat ik ocr nodig heb de ios app textgrabber.
Wat u ook kunt doen is PDF PRO van ashampoo, (ze maken prima software), eens proberen.
Ik dacht 30 dagen gratis te gebruiken, is nu nog 1 dag in de aanbieding voor €30.

https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/0274/office-software/pdf-pro

Cookies
door Cookies - Dec 27, 2018 om 18:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lukt het scannen ondertussen wel dan?

Su
door Sulvix - Dec 27, 2018 om 18:10
2 Antwoorden / Vragen

Hier heb je geen programma voor nodig.

Sinds Office 2013 kun je een pdf document gewoon met de rechtermuisknop aanklikken een kiezen voor: Openen met > Word

Vervolgens wordt het document gewoon in word geopend en kun je hem opslaan als docx (of iets anders).

gerbera
door gerbera Dec 28, 2018 om 21:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dit werkt niet met een zelf gescand bestand. Wel met een pdf document wat u ontvangt cq binnenkrijgt.

Cookies
door Cookies - Dec 27, 2018 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pdf maken in Windows 10

Windows 10 heeft tegenwoordig de mogelijkheid ingebouwd om pdf'jes te maken. Je hebt er geen aparte software meer voor nodig. Vanuit elk programma in Windows 10 kun je een pdf'je maken!

https://www.gratissoftwaresite.nl/gratis-pdf-maken-beste-windows-10-7-macos-linux-android-ios

gerbera
door gerbera Dec 27, 2018 om 21:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maar de TS wil juist van een PDF document een Word document maken. Vaak slaat de scanner een bestand als PDF op en daar wil de TS dus een Word bestand van maken.

Cookies
door Cookies Dec 27, 2018 om 22:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stom, slordig gelezen.

gerbera
door gerbera Dec 27, 2018 om 22:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het zij u vergeven;-))

Ma
door Master Wim - Dec 28, 2018 om 13:02
12 Antwoorden / Vragen

Er zijn ook goede gratis pdf programma's waarin je de pdf kunt bewerken

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 13:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldig antwoord op de vraag "Wie weet een goed (gratis) programma om PDF om te zetten naar bewerkbare docx"!

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 29, 2018 om 12:03
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad een geweldig antwoord

sira
door sira - Dec 28, 2018 om 13:41
2321 Antwoorden / 24 Vragen

2pdf is een gratis programma

marita5
door marita5 Dec 28, 2018 om 14:38
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , bedoelt u dit programma ? https://pdf2doc.com/nl/

sira
door sira Dec 29, 2018 om 09:26
2321 Antwoorden / 24 Vragen

@marita5, nee, de link van jou is voor omzetten van jpg naar pdf.

Indien ik het nodig heb, dan gebruik ik https://www.2pdf.nl. Dit is voor pdf naar o.a. Word-documenten.

Thuis werk ik met WordPerfect X8, daarmee kan ik sowieso pdf documenten omzetten. Eén van de (vele) voordelen is dat ik met WP geen tekstblokken (zoals in Word) hoef te gebruiken.

ja
door januitgroningen - Dec 28, 2018 om 13:47
53 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan via Adobe Acrobat Pro, een pdf 'opslaan als' een docx document.

En met microsoft word, kan je een pdf ook openen. Ga daarvoor naar het icoontje van je pdf. En met je rechtermuisknop 'openen met'

sjjoppy
door sjjoppy Dec 28, 2018 om 14:19
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@jan uit Groningen,
openen zal wel gaan maar hoe kunnen er wijzigingen aangebracht worden?

ja
door januitgroningen Dec 28, 2018 om 14:30
53 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft de proef op de som genomen; zoals ik al aangaf, kan je een pdf in 'word' openen en vervolgens ook bewerken. En eventueel weer opslaan als 'pdf'

sjjoppy
door sjjoppy Dec 28, 2018 om 15:04
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt @januitgroningen.

ja
door januitgroningen Dec 28, 2018 om 15:16
53 Antwoorden / 2 Vragen

Zo'n 10 jaar geleden is het pdf-formaat ook erkend als een officieel bestandsformaat door de ISO organisatie. Om die reden heeft Microsoft dit formaat ook als mogelijkheid toegepast in zijn besturingssystemen om een pdf-formaat te kunnen opslaan. Via de printoptie is dit mogelijk. In principe heeft de vraagsteller alle gewenste opties al in huis. Microsoft Word en een pdf te kunnen openen alsook de mogelijkheid voor het opslaan in pdf formaat.

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 15:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS wil een formulier uit een boek inscannen, deze als PDF opslaan en vervolgens naar Word-bestand omzetten. Dat is wel even wat anders. De tekst zal eerst herkend moeten worden, maar het blijft een bitmap afbeelding met tekstherkenning waar tekst staat. De opmaak van het formulier zal niet (correct) omgezet kunnen worden.

Overigens zou het veel eenvoudiger zijn om het formulier gewoon als PDF op te slaan en de gewenste tekst toe te voegen met de type-machine optie in Adobe.

ja
door januitgroningen Dec 28, 2018 om 19:00
53 Antwoorden / 2 Vragen

De type-machine optie is een onding. Probeer er maar eens mee te werken. Je blijft altijd stoeien met de regelafstand. Vaak is de OCR functie automatisch zo ingesteld tijdens het inscannen, waardoor het de tekst ook dusdanig wordt herkend. Maar dit is nooit één op één. In dat geval is een bitmap wel een uitkomst. Maar dan is die ook niet meer te bewerken. In principe zijn PDF's ooit in een word-document gemaakt. Als je een PDF wilt bewerken is het opslaan als een word-document een must. Dit is tegenwoordig zeer nauwkeurig en vrijwel één op één met het oorspronkelijk PDF-document. En vervolgens weer opslaan in het pdf-formaat.

Een PDF heeft als voordeel, dat dit bestandsformaat altijd de tand des tijds zal doorstaan. En nooit in zijn structuur zal veranderen, zoals het ooit is gemaakt. En ook nooit corrupt door een veranderde versie. Vandaar ook de officiele erkenning door de ISO organisatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2018 om 16:24
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Frappante vraag: in mijn word applicatie (MS Office 2016) is de mogelijkheid om pdf te converteren naar doc (docx) ingesloten.
Hetzelfde is het geval bij mij Word Perfect X6 applicatie.

Maar het kan ook zijn dat u doelt op de mogelijkheid om pdf bestanden zelf te bwerken door bijv. overzichten/declaratieformulieren verder in te op het pdf formulier en kijk dan eens bij een zoekmachine met zoeknaam pdf verwerken. Dan zien u diverse en ook gratis mogelijkheden. Let bij gratis applicaties wel op of er geen ongewenste andere zaken meekomen.

Na dit antwoord zie ik het antwoord van @JANUITGRONINGEN dat eerst nu zichtbaar is.

edrick3
door edrick3 Dec 28, 2018 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar het kan ook zijn dat u doelt op de mogelijkheid om pdf bestanden zelf te bwerken

Ja, dat schrijft TS toch: een word docx waarin je ook nog dingen kan wijzigen en invullen

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2018 om 16:37
16825 Antwoorden / 202 Vragen

@EDRICK, waarom converteren naar  .doc of . .docx formaat als je binnen .pdf zelf kunt bewerken?

Zodra er een .doc of .docx document is kun je dat altijd bewerken resp. aanpassen maar ben je (vaak) het eerdere pdf formaat kwijt. Dat is hetgeen de gedachte achter mijn reactie is.

En Ts, doelt in zijn vraag duidelijk op converteren naar .docx m.a.w. dat is hetgeen geschreven wordt: een word docx waarin je ook nog dingen kan wijzigen en invullen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2018 om 16:43
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook @DIUMENGE m.b.t. de opmerking dat de opmaak (vaak/bijna altijd) verloren gaat bij converteren van .pdf naar .doc of .docx.

sira
door sira Dec 29, 2018 om 09:31
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Met https://www.2pdf.nl gaat er geen enkele opmaak verloren. Na bewerken sla je het document weer op als pdf

he
door heideveld - Dec 28, 2018 om 16:57
43 Antwoorden / 6 Vragen

https://smallpdf.com/nl is een gratis programma waar ik goede ervaringen mee heb. Biedt nog veel meer varianten. Succes.

rembrantd
door rembrantd - Dec 28, 2018 om 17:06
116 Antwoorden / 36 Vragen

zamzar wellicht?

ro
door ron503 - Dec 28, 2018 om 17:18
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik voor mijn werk de Adobe Pro versie maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een ingescand PDF bewerkbaar te maken. Het scanbestand is van het type 'read only' en dat is niet te veranderen. Een OCR programma werkt ook niet want als PDF ziet het er goed uit maar na het converteren en opslaan als Word bestand blijft er niets van de tekst over. In het Windows 98 tijdperk waren er stand alone scanners in de handel die standaard OCR software hadden en toen kon je een scanbestand nog bewerken. Anno nu zijn scanners zo beveiligd dat veranderingen in de scanbestanden niet meer mogelijk zijn want een uitgeprint contract zou dan veranderd kunnen worden. Als een PDF bestand zoals een invulformulier op een website beschikbaar wordt gesteld dan geeft de auteur daar toestemming voor maar enkel de invulvelden zijn vrijgegeven.

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben het grotendeels met je eens, maar ingescande PDF's zijn wel degelijk beperkt te bewerken. Wat TS wenst is echter een stuk ingewikkelder, een PDF waar OCR op los gelaten is blijft namelijk een bitmap met waar tekst staat (en de tekst herkend is) een soort 'laag' met die tekst, vervolgens omzetten naar Word wordt dan lastig.

ro
door ron503 Dec 28, 2018 om 19:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een bitmapbestand was een bestandsformaat die de toenmalige scanners nog konden verwerken maar dat bestand was qua omvang zo groot dat de harde schijf van om en nabij de 4.3 gig zo vol was. De Trust scanner die ik uit nogstalgie bewaard heb kon dat allemaal maar en dat weet ik niet helemaal zeker was het met de komst van Window XP einde oefening.

Ge
door Genee Dec 28, 2018 om 19:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@ron503
Wilt u zeggen dat wanneer u zelf een pdf bestand maakt deze naderhand niet meer te wijzigen is?
Je kunt zelfs pdf bestanden maken met invulvelden die zoals u zegt op websites wel tegenkomt.
Of het pdf bestand naderhand bewerkbaar is voor anderen bepaalt de auteur door de instellingen in het pdf bestand.
Lees de handleiding van adobe pro eens door.

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@ron503, een gescande PDF is nog altijd een bitmap (rasterafbeelding), niet te verwarren met het BMP formaat (een -meestal- niet gecomprimeerde bitmap) die inderdaad heel groot kan zijn.

ro
door ron503 Dec 28, 2018 om 20:32
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De auteur van het PDF bestand bepaald of het bestand bewerkbaar is of niet, dus als u zelf een PDF bestand maakt dan bent u de auteur en kunt daar restricties aan geven. In dit geval gaat het om een ingescand bestand waarvan een PDF bestand wordt gemaakt en read only is. Hypothetisch u krijgt een contract op papier en die scant u in om later het bestand te kunnen bewerken om relevante zaken aan te passen dan heeft u een gigantische lek in de beveiling van documenten die op PDF formaat aan geboden worden boven water gehaald.

diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Ron503, ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Ja, je kan restricties aan het PDF-bestand geven, maar dat is hier niet de vraag. De TS wil een formulier uit een boek inscannen en kunnen bewerken, lijkt mij nog al voor de hand liggen dat hij er dan geen restricties aan meegeeft. Dus het gaat in dit geval juist niet om een PDF-bestand dat read only is. Sowieso onzin dat gescande PDF's read only zijn en overigens zijn die restricties ook weer relatief eenvoudig te verwijderen als je een beetje handig bent. Als je zeker wilt weten dat een PDF naderhand niet is aangepast (bijvoorbeeld in het geval van een contract) dan kan je 'm digitaal ondertekenen, maar daar gaat het hier helemaal niet over. Als ik nu een formulier inscan en opsla als normale PDF dan kan ik het bestand gewoon bewerken, omdat het een bitmap is zijn mijn mogelijkheden wel wat beperkt.

Ge
door Genee Dec 28, 2018 om 23:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@ron503
Een OCR programma probeert de vormen op een afbeelding te herkennen als tekst en dat te vertalen in letters en cijfers.

Wanneer je tekst uit een boek wilt bewerken heb je twee mogelijkheden, overtypen of een OCR programma gebruiken, het resultaat is hetzelfde.
Dus wanneer je de tekst van een contract wilt wijzigen kun je het beter overtypen, ben je waarschijnlijk sneller klaar.
Maar getint papier en vormen zoals een logo of handtekening worden niet herkend door het OCR programma.
Dus een contract vervalsen zal niet meevallen.

audb
door audb - Dec 28, 2018 om 17:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen
diumenge
door diumenge Dec 28, 2018 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heel fijn, maar dat is niet wat TS zoekt.

sira
door sira Dec 29, 2018 om 09:36
2321 Antwoorden / 24 Vragen

@diumenge, het lijkt mij dat de TS dit juist wèl zoekt. Ook zie ik daartussen het door mij aanbevolen 2pdf staan

diumenge
door diumenge Dec 29, 2018 om 11:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Sira, ik heb het maar even getest. Wat een geweldig resultaat....

Ik heb een standaarformulier uit Word uitgeprint (link 1), ingescand naar PDF (link 2) en daarna die PDF weer geconverteerd naar Word (link 3) met 2PDF. Het resultaat is een Word file met daarin het gescande formulier als één afbeelding. Heeft TS dus helemaal niets aan, want dat formulier is op die manier niet meer in te vullen.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2018 om 18:10
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @heideveld:
https://smallpdf.com/nl

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 28, 2018 om 23:49
641 Antwoorden / 77 Vragen

Probeer eens met MS Word.

holiday
door holiday - Dec 29, 2018 om 00:14
102 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat niet om het converteren denk ik.
Je krijgt wel eens een PDF file die je in moet vullen, je moet deze dan uitprinten en met een pen invullen.
Mooier is het om dit met de computer in te vullen en eventueel te tekenen, zodat je die file weer terug kan sturen.
Zelf gebruik ik daar PDF-XChange Editor voor, alleen is deze niet gratis.

marita5
door marita5 - Dec 29, 2018 om 09:57
11505 Antwoorden / 15 Vragen

De link van @sira ,

https://www.2pdf.nl/

br
door brui0929 - Dec 29, 2018 om 10:10
632 Antwoorden / 10 Vragen

Acrobatreader lees het bestand met 1 .pdf formaat in Klik op bewerken.

diumenge
door diumenge Dec 29, 2018 om 12:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oja? Sinds wanneer kan je met Adobe Reader PDF's bewerken?

br
door brui0929 - Dec 29, 2018 om 13:48
632 Antwoorden / 10 Vragen

Vanaf Acrobat Reader DC is dit mogelijk.

diumenge
door diumenge Dec 29, 2018 om 15:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

ro
door ron503 - Dec 29, 2018 om 14:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nog even aan het stoeien geweest met het OCR programma van Soda en het blijkt wel mogelijk te zijn om het ingescande formulier bewerbaar te maken. Na het scannen het bestand converteren naar een tekstbestand waarna het bestand in een werkmap wordt geopend en is dan al bewerkbaar. Vervolgens het bestand opslaan en dan openen met Office Word en kies voor de standaard Office instellingen. Maar toch de kwaliteit word door de scanner bepaald en zomaar een pagina van een compleet boekwerk in scannen geeft fouten in de tekstherkenning omdat het boekwerk niet plat op de glasplaat ligt.

wm
door wmbremmer - Dec 30, 2018 om 19:43
57 Antwoorden / 55 Vragen

Hoe betrouwbaar is "Simpel" als telefoon abonnement???

diumenge
door diumenge Dec 30, 2018 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WMBremmer, dit is niet de manier om een vraag te stellen. Open een eigen topic om je eigen vraag te stellen.

jhogaarts
door jhogaarts - Dec 30, 2018 om 20:11
101 Antwoorden / 1 Vragen

https://smallpdf.com/nl/pdf-naar-word

jhogaarts
door jhogaarts - Dec 30, 2018 om 20:12
101 Antwoorden / 1 Vragen

https://smallpdf.com/nl/pdf-naar-word

schneider
door schneider - Jan 3, 2019 om 11:54
28 Antwoorden / 28 Vragen

Allereerst voor jullie allemaal de beste wensen en bedankt voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de gang. Ik denk dat de tip dat ik een pdf gewoon in word kan opslaan het meest makkelijke is maar ik moet nog uitproberen of ik hem dan ook kan bewerken. In ieder geval bedankt