su
door sutileeg Feb 22, 2019 om 14:01
Computers & telefonie

Wifi printer offline

Hallo, als ik wil printen op mijn wifi Epson printer, zegt ie vaak dat de printer offline is, terwijl de verbinding goed is.
Ik verwijder de printer en installeer hem opnieuw, maar zegt dan dat het stuurprogramma niet beschikbaar is, terwijl ik al vele malen geprint heb. Wat is voor mij nu de volgende stap??

3847 13 Rapporteer

Ge
door Genee - Feb 22, 2019 om 14:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet zo dat uw Epson printer na een bepaalde tijd zichzelf uitschakeld?
Meestal kun je instellen hoelang de printer in de slaapstand moet blijven en na hoeveel tijd de printer zich moet uitschakelen.
Welke printer is het?
Ik verwijder de printer zegt u, wat verwijdert u precies Epson software?

su
door sutileeg - Feb 22, 2019 om 14:16
100 Antwoorden / 70 Vragen

Ik verwijder gewoon de hele printer en daarna opnieuw installeren. Het is 'n Epson XP 442 445
De printer stond maar pas aan..

mo
door moetdat - Feb 22, 2019 om 14:20
104 Antwoorden / 19 Vragen

Gebeurt bij mijn printer soms ook (HP) als ik deze een tijd niet heb gebruikt.
Dan start ik mijn laptop opnieuw op en , walla hij doet het weer.

Ge
door Genee - Feb 22, 2019 om 14:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Op pag. 111 sleeptimer instellen en pag. 117 printerdriver.
Misschien maar helemaal opnieuw beginnen met installatie.
Zie voor informatie de uitgebreide handleiding op gebruikershandleiding.nl
Klik op de regel hieronder
https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=845158&c=151967,816657291&t=22-2-2019%2014:26:53

panter22
door panter22 - Feb 22, 2019 om 15:06
6599 Antwoorden / Vragen
tdmduc
door tdmduc Feb 22, 2019 om 16:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Daarvoor koop je geen WiFi-printer natuurlijk ;-)

gerard van tol
door gerard van tol Feb 22, 2019 om 16:41
26 Antwoorden / Vragen

Helaas geen mogelijkheid om een kabel dwars door mijn huis aan te leggen, vandaar dat ik dus een WIFI printer heb. Ook vaak onbereikbaar, ik ga dan naar de printer en herstel daarop de wiffiverbinding.

panter22
door panter22 Feb 22, 2019 om 18:09
6599 Antwoorden / Vragen

@Tdmduc, Als de wifi het steeds niet doet, dan moet je wat. Mogelijk heeft ts een update van Epson gemist.
@Gerard van Tol, Je hoeft toch geen enorme kabel aan te leggen. Een kabeltje tussen de computer en printer is voldoende.

marita5
door marita5 - Feb 22, 2019 om 15:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen
aw
door awm - Feb 22, 2019 om 15:54
44 Antwoorden / 8 Vragen

Het is toch vaak een zwakke wifiverbinding. Verplaats de modem of de printer iets, vaak is 10 cm al voldoende.
Wat ik ook weleens doe is de pc even op vliegtuigstand zetten, of helemaal opnieuw opstarten. Wat ook helpt is wachten tot er weer verbinding is. Irritant en zeer herkenbaar jouw probleem.

br
door brui0929 - Feb 22, 2019 om 15:59
632 Antwoorden / 10 Vragen

verwijder en installeer de driver opnieuw. kijk in dezelfde serie of er een alternative driver is van epson. Ga hiervoor naar Epson.com kies dan voor Uk of USA bijvoorbeeld. Staert het systeem opnieuw op na installatie.

gsm
door gsm - Feb 22, 2019 om 17:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 10 opnieuw opstarten via Start, Aan/uit knop, "Opnieuw opstarten" is vaak al voldoende.
Zeker niet steeds het printer stuurprogramma (de printer) verwijderen en opnieuw installeren!

Via Instellingen, Apparaten, Printers en scanners, de Epson zoeken en een keer klikken.
Klik op Wachtrij openen.
In het nieuwe venster klikken op Printer.
- Als er een V voor "Printer offline gebruiken" staat, dan is dat het probleem en weet Windows dus nog niet dat de printer weer is aangezet..
Klik hier alle vinkjes (V teken) weg,(behalve bij "Als standaard printer instellen", als daar een V voor stond).
Zie ook de link van Marita5..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2019 om 17:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al enkele tips m.b.t. gebruiksaanwijzing en dergelijke maar in aanvulling op de opmerking van slechgte WiFi: ga eens na of uw WiFi inderdaad slecht is (op bepaalde tijden) waardoor er geen verbinding wordt gemaakt tussen router en printer. U kunt dat nagaan met bijv. de app net analyzer waarmee u kunt zien of er veel storing/interferenrie is op het kanaal waarop uw WiFi is ingesteld. Als het hoger is dan -40 dBm kan dat problemen geven en is omzetten naar een ander kanaal mogelijk de oplossing. Het helpcenter van uw provider kan u daar bij helpen.

su
door sutileeg - Feb 22, 2019 om 21:59
100 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo, ik heb alle opties van jullie bekeken en stuurprogramma's gedownload en hij doet 't weer! Hartelijk dank allemaal!

Ge
door Genee Feb 23, 2019 om 08:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi, bedankt voor het melden.

ma
door malhy2 - Feb 24, 2019 om 17:52
309 Antwoorden / 13 Vragen

Wat ik ook nog zou doen is de printer een vast IP adres geven in ue router.
Hierdoor zal uw router de rpinter eerder vinden.

Gr ED

gerbera
door gerbera Feb 24, 2019 om 22:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

su
DOOR SUTILEEG - 22 FEB. 2019 OM 21:59
92 ANTWOORDEN / 63 VRAGEN

Hallo, ik heb alle opties van jullie bekeken en stuurprogramma's gedownload en hij doet 't weer! Hartelijk dank allemaal!

ma
door malhy2 Feb 28, 2019 om 07:48
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik neem aan dat u het vreemd vind dat ik reageer op een vraag van iemand die al aangegeven heeft dat alles weer werkt. Echter het is internet en er zit een zoekfunctie op deze site zodat iemand anders met een soortgelijk probleem deze vraag en de antwoorden ook onder ogen kan komen. Wij doen dit niet alleen voor de vraagsteller maar voor iedereen met een soortgelijk probleem toch?
Mijn antwoord kan een hoop problemen voorkomen en het was nog niet gegeven vandaar.
Nu ik er verder over nadenk vind ik het vreemd dat u mijn reactie bekijkt terwijl u vind dat het onderwerp gesloten is?

Ed