WiFI problemen met de Ziggo connect box, heeft iemand advies?
Wij hebben thuis last van een instabiele wifi verbinding met de Connect box (Compal modem) van Ziggo.
In november vorig jaar zijn wij overgegaan van KPN (met een experia box) naar Ziggo (met een compal modem). Al vanaf het begin hebben wij problemen met internet en televisie. Na de overstap zijn de problemen meteen ontstaan. De problemen zijn gedeelte opgelost nadat de zoveelste monteur de hoofdaansluiting heeft vervangen. Bedraad is de verbinding nu redelijk met nog heel af en toe pagina's die niet laden. Alleen draadloos internet werkt echt niet. Ik heb nu verschillende medewerkers gesproken en heb echt de meest uiteenlopende oorzaken en oplossingen gehoord:
u heeft last van de wifi van de buren;
u heeft last van de wifi van de horizon;
u heeft last van de wifi van uw andere access point;
uw houten plafonds verstoren uw wifi;
u modem staat op een verkeerd kanaal;
u gebruikt google chrome en internet explorer, deze staan erom bekend niet goed te werken;
u heeft teveel apparaten in uw netwerk, uw modem is overbelast;
uw modem staat op een verkeerde plek;
De oplossingen die zijn aangeboden zijn:
het uitzetten van de wifi van de horizon;
het uitzetten van uw andere access point;
het aanpassen van de wifi namen;
het ontelbaar keren resetten van het modem;
het aanpassen van de wifi kanalen;
het gebruiken van mozilla firefox;
het (hoger) (ver)plaatsen van het modem;
het gebruiken van 5ghz in plaats van 2,4ghz;
het ontlasten van het modem;
het in bridge modus zetten van het modem en het aanschaffen van een duurdere router;
Dat het probleem misschien aan het half jaar oude modem kan liggen, gaat er bij de klantenservice niet in.
Het modem staat er prima bij volgens de klantenservice. Ook een speedtest geeft de maximaal haalbare snelheid aan op 5ghz. Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat pagina's tussen de 20 en 30 seconden nodig hebben om te laden. Soms laden ze helemaal niet. Apps geven "network connection error", "no internet connection", "internet connection unstable", "unable to connect", etc. en zelfs de Ziggo Go app geeft aan verbindingsproblemen te hebben. Het afspelen van videos downscaled naar de laagst mogelijke resolutie en dan nog moet het bufferen. De WiFI verbinding zelf geeft aan verbonden te zijn, daarnaast staat soms dat er geen internet verbinding is. Ik heb verschillende toestellen in huis die allemaal dezelfde problemen hebben. De problemen verergeren met de tijd. Tot vanmorgen toen wij merkten helemaal geen internet verbinding meer te hebben. Na het opnieuw opstarten accepteerde het modem het WiFi wachtwoord niet meer. Na een reset konden wij weer verbinding maken maar het internet is nog steeds traag.
Ziggo wil geen nieuw modem sturen. Ook wil Ziggo geen monteur meer sturen onder garantie. Ik heb eerlijk gezegd geen hoge pet op van enkele monteurs die bij ons langs zijn geweest. Ik vrees dat de monteur net als de laatste keer, zonder aandacht te besteden aan ons probleem, binnen een paar minuten weer weggaat. En wij dit keer zonder garantie wel de rekening voorgeschoteld krijgen.
Terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik bij een kennis mijn toestellen te testen op een andere internet verbinding. Het verschil is duidelijk merkbaar. Op al mijn toestellen laden de pagina's vlot en de verbinding blijft stabiel.
Ik weet het niet meer. Ik weet vrijwel zeker dat het probleem aan het modem ligt. Ziggo klantenservice heeft mij laten twijfelen of het probleem niet aan mijn thuissituatie ligt. Nu mijn toestellen op 4G en op de internet verbinding van een ander wel vlot reageren twijfel ik weer.
Misschien dat iemand hier op het forum mij kan helpen?
Alvast bedankt!!
Daar de bekabelde aansluiting kennelijk ook problemen geeft en er wel een wifi verbinding is, lijkt dit mij meer een probleem met internetaansluiting dan met de wifi. Het zit 'm kennelijk ook niet in de gebruikte apparaten, want die functioneren op een andere aansluiting dus wel goed. Ik zou het dan ook in het modem zoeken, maar hoe overtuig je Ziggo daarvan?
Hallo Dahanminguk ,
Plaats uw klacht op FB / of op het Ziggo Community Forum , bij de klantenservice komt u nooit verder .
U kunt ook een brief / of mail sturen naar Ziggo , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv
Het probleem zou weleens de bekabeling van buiten naar binnen kunnen zijn, laat Ziggo dat eens doormeten i p v steeds maar te zeggen dat het binnen niet klopt want dat is hun algemene maatregel
Misschien staat de oplossing hier:
https://community.ziggo.nl/internet-wifi-gebruiken-102/nieuw-modem-connect-box-toch-haperende-wifi-12130
Welk ander accesspoint gebruikt u? Ik herken dit probleem als u een accesspoint via het stopcontact gebruikt. Als u zich met het probleem op het Ziggo forum meldt wordt u vast wel verder geholpen.
De WiFi van de Horizon box is zeer matig mits je vanaf de modem een utp cat5e of 6 direct in poort 1 aansluit. Voordeel hiervan is dat de horizobox in uw huiskamer een 2.4 en 5.0 GHz WiFi verspreid die prima dienst doet voor de benedenverdieping, of in ieder geval voor de etage waar de Horizon staat.
De routerfunctie in de modems is slecht. Ze hangen ze ook nog meestal in de meterkast waarmee je gelijk 40% signaal kwijt bent.
De modem bridgen met daarachter een goede router is echt één van de betere adviezen. Niet de goedkoopste maar wel een goede oplossing.
Beste Daehanminguk,
Wat een gedoe zeg, dit is niet wat je van onze diensten mag verwachten natuurlijk. Omdat je er bij de klantenservice niet uitkomt wil ik graag kijken wat wij voor je kunnen doen. Dit moet namelijk opgelost worden zodat je ongestoord kan genieten van onze diensten.
Om jou goed te kunnen helpen heb ik wat informatie nodig. Vanwege jouw privacy kan ik dit niet openbaar vragen en wil je daarom adviseren om ons een privébericht te sturen via Facebook of Twitter samen met een verwijzing (url) naar dit topic. Ik of een collega zal dan niet opnieuw om uitleg vragen en we kunnen direct samen kijken naar een oplossing.
We horen graag van jou.
Groet,
Pim - Ziggo Webcare
@Ziggowebteam
Beste Pim,
Ik heb gisteren contact opgenomen via FB messenger maar nog geen reactie mogen ontvangen. Graag hoor ik van jullie.
We zijn inmiddels weer een dag verder en nog geen reactie mogen ontvangen.
Ik heb nog steeds geen reactie ontvangen. Op jullie FB pagina heb ik gelezen dat jullie de inbox niet kunnen bijhouden. Kan ik op een andere manier contact krijgen met webcare?
Je hebt inmiddels een reactie van ons gehad op Facebook.
Groet,
Pim
Ik heb in het Compal modem onder uitgebreide instellingen -> DHCP -> ipv6 instellingen; de automatische instellingen van Stateless (SLAAC) naar Stateful (DHCPv6) gezet. Op de toestellen die ik tot zo ver heb kunnen testen doet internet het nu. Alleen krijg ik geen internet verbinding meer op 5GHz, ook niet na een reboot....
Iemand nog een idee?
Wat ik lees is dat de 5 GHz wel aan staat maar dat deze dezelfde naam heeft. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/frequentieband-aanpassen/naar-5ghz/#Connect-Box
@Toonder 2.4 en 5ghz hebben bij mij al andere namen. Vandaar dat ik weet dat 5ghz wel verbind maar geen internet doorgeeft. 2.4 ghz geeft wel internet door.
Oké, heb zelf geen Ziggo maar misschien dat de reacties op de link u kunnen helpen. https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-5ghz-wifi-valt-soms-uit-14300
Ik heb contact gehad met Pim van Ziggo webcare. Over een paar dagen ontvang ik een nieuw modem en dan zullen we zien of internet dan wel goed werkt.
Ik zal dan weer een update plaatsen.
Nou het nieuwe modem is binnen. Netjes zoals afgesproken met Pim. Het is ook een Compal modem. Deze aangesloten en gewacht met het aansluiten en instellen van de apparatuur. Eerst getest met mijn Galaxy S6. En helaas ook op dit nieuwe modem langzaam internet. Duurde het eerst minimaal 20 seconden voordat de pagina's beginnen met laden duurt het nu minimaal 60 seconden.
Weer een bericht geplaatst op de FB pagina van Ziggo en een privé bericht gestuurd via FB messenger. Want telefonisch wordt telkens de verbinding verbroken. Ik krijg Ziggo klantenservice dus niet te pakken.
En ja hoor heel het proces / stappenplan begint weer opnieuw. Ik krijg weer een standaardantwoord dat ik de WIFi netwerknamen moet aanpassen. Oftewel, weer een andere medewerker die niet de historie leest (mocht deze worden bijgehouden) waarin als het goed is staat dat dit al tientallen keren gedaan is!
Ik word echt knettergek van dit gezeur! Al vanaf oktober/november vorig jaar traag internet en niemand die hier iets aan kan doen bij Ziggo. Als klap op de vuurpijl blijkt het extra Movies en Series XL zender pakket uit ons abonnement te zijn gehaald. Ik kan alleen nog maar de standaard zenders ontvangen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer