empee
door empee Oct 23, 2020 om 21:38
Computers & telefonie

Wijzigingen najaarsupdate windows 10

De najaarsupdate van Windows 10 is ineens geïnstalleerd op mijn desktop. Dat het lang duurde, is niet erg. Wel dat de kleuren op de achtergrond en ook alle  tegels nu zo goed als dezelfde lichtgrijze kleur hebben gekregen. Hoe kan ik dat duidelijker en naar mijn eigen wensen wijzigen?
Prettig weekend allemaal.

1840 9 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 23, 2020 om 21:43
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is ook een van de wijzigingen van de najaarsupdate. Microsoft heeft deze keuze voor u gemaakt en kan binnen Windows niet meer aangepast worden.
Wellicht dat er een oplossing komt middels een app door een andere software maker.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2020 om 22:27
7156 Antwoorden / 3 Vragen

In  deze  link staat een antwoord dat als beste gekwalificeerd is.
Zelf heb ik de najaarsupdate nog niet.

marita5
door marita5 - Oct 23, 2020 om 22:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Dit verfijnde Start-ontwerp ziet er geweldig uit in zowel een donker als een licht thema, maar als u op zoek bent naar een vleugje kleur, zorg er dan eerst voor dat u het Windows donkere thema inschakelt en schakel vervolgens 'Toon accentkleur op de volgende oppervlakken' in voor 'Start, taakbalk en actiecentrum ”onder  Instellingen> Persoonlijke instellingen> Kleur  om uw accentkleur op elegante wijze toe te passen op het startkader en de tegels.

Lees ook hier welke veranderingen er zijn ,

https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws-wat-is-nieuw-in-windows-10-versie-2009-oktober-2020-update-20h2-19042

marita5
door marita5 - Oct 23, 2020 om 23:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@empee ,

Bekijk ook dit filmpje ,

https://www.youtube.com/watch?v=njxrVFS3RwU

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2020 om 11:28
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Toch een opmerking / vraag omdat ik wel op twee laptops de update binnenkreeg enn installeerde maar geen verschil zie. Kan het zijn dat de reden daarvan is dat ik  eigen achtergrondschermen heb?

marita5
door marita5 - Oct 24, 2020 om 13:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@empee ,

ik had op 1 laptop nog altijd versie 1909 , versie 2004 werd mij niet aangeboden via Windows update .

Vandaag via Media Creation Tool , de nieuwe versie  Windows 10 versie 20H2  geïnstalleerd , duurde 2½ uur .
De kleur van het startmenu kan ik veranderen , maar wanneer het startscherm op volledig staat , kunt u alleen kiezen uit licht / of donker .
Startscherm op volledig is de achtergrond kleur en tegels donkergrijs , irritant .

Dit zijn bij mij de instellingen : Instellingen > Persoonlijk Instellingen > Kleuren .

Donuts
door Donuts - Oct 24, 2020 om 15:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zoiets wilt u? Wel storend dat de Office onderdelen zwart blijven.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Oct 24, 2020 om 15:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als aanvulling op mijn eerdere reactie:

"Heb je liever de 'ouderwets' lichte vensters met de zelfgekozen kleur voor Start, de taakbalk en het actiecentrum terug? Wijzig deze optie dan in
Aangepast, zet de standaardmodus voor Windows op Donker, de standaard app-modus op Licht, activeer vervolgens de optie Start, taakbalk en actiecentrum en selecteer ten slotte de gewenste accentkleur."

Bron en meer informatie  https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_onderdeel_persoonlijke_instellingen.html

empee
door empee - Oct 25, 2020 om 21:28
177 Antwoorden / 138 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties en uitvoerige aanwijzingen. Ik heb een groot vertrouwen in dit forum, al ben ik meestal wel de vragende partij.
Groetjes en tot snel.

gerbera
door gerbera Oct 25, 2020 om 21:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

al ben ik meestal wel de vragende partij.
Daar is dit forum juist voor, dus schroom niet als u vragen heeft.
Bedankt dat u, als een van de weinigen, een bedankje schrijft.☺