pe
door petrao Jul 6, 2016 om 23:59
Computers & telefonie

Windows 10 foutcode

ik wil mijn computer upgraden naar windows 10.
Ik heb het inmiddels 3 keer geprobeert maar het lukt niet.
Krijg steeds foutcode 0x80070652
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

20198 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 06:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Petrao ,

Antivirus verwijderen en dan het volgende doen :

De foutcode 0x80070652 geeft aan dat er al een installatie op dit ogenblik actief is. Start de computer opnieuw op (dus via de "Opnieuw opstarten" optie, niet afsluiten en de computer aanzetten). Controleer of u alle updates heeft gedaan op uw computer, zo niet doe deze dan. Start de computer ook eens schoon op. Zie daarvoor deze pagina. Na de stappen hierboven gedaan/gecontroleerd, de upgrade starten met de Media Creation Tool

Bron : answers.microsft.com .

pe
door petrao Jul 7, 2016 om 15:42
12 Antwoorden / 4 Vragen

hallo maritas
Ik heb het antivirus programma uitgeschakeld en ik heb de computer ook schoon opgestart.
Maar het wil nog steeds niet lukken.
ik krijg nu foutcode 8007002c - 4000d

jo
door jorisw Jul 7, 2016 om 15:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Solution: Delete All files from Windows Update and then run Windows update

-- Stop Windows update service (services.msc)
-- Delete all files in:
     C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
     C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore

-- Start Windows update service
-- Update, Install and you are good :D

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 16:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Petrao ,

Lees dit eens , klik op de rode regels

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-10-update-mislukt-steeds/ee218f35-2fb1-46b1-a25e-f632ee01cd17

Hier nog een tip , de antivirus niet uitschakelen maar verwijderen .
Ik zie op veel site`s staan dat de antivirus de boosdoener is .

http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/upgrade-naar-windows-10-mislukt-steeds/

pe
door petrao Jul 7, 2016 om 16:47
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de virus scanner verwijderd en ga het nog eens proberen.
moet ik ook iets doen met de Windows firewall, die staat er standaard op

ph
door philip36 - Jul 7, 2016 om 16:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Laat de foutcode voor wat het is.
Beginnen met de iso upgrade file van windows10 te downloaden van microsoft site.
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10ISO

Deze iso file branden op een DVD.
Daarna in de verkenner naar de DVD en de setup zoeken in de bestandenlijst en daarop dubbelklikken.
De setup gaat de installatie van windows 10 voorbereiden.
Er komen in die voorbereiding ook wat opties voorbij, kiezen voor upgrade installatie, niet kiezen voor een 'schone' installatie want dan wordt windows 10 niet geactiveerd.

Als u wilt kunt u eerst van de bestaande windows een 'image' maken waarmee u altijd weer exact terug kunt naar wat u op het ogenblik hebt, wat er ook gebeurt met de installatie van windows 10.

pe
door petrao Jul 7, 2016 om 16:53
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo philip
ik heb geen brander meer in de pc want daar zit nu een ssd schijf .
ik kan het wel op een externe schijf zetten.
en hoe maak ik een image van mijn Windows 8.1

ph
door philip36 Jul 7, 2016 om 17:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het iso bestand kan ook op een usb stick gezet worden.
(Kijk op de downloadpagina van het windows10 iso bestand ook naar de info onder de knop  Voordat u begint.)
Dan in verkenner naar usb stick, setup zoeken en dubbelkikken.
Een image maken kan met het gratis EaseUs Todo Backup programma.
Lees https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
het stukje over Image maken met EaseUs Todo Backup.
U hoeft alleen maar een image te maken van de (C) partitie waar nu windows op staat.
De andere partities worden niet gewijzigd door de installatie van windows10.

De image van windows 8.1 op een externe hd of als u genoeg ruimte op een van de partities op de interne hd. Maar liever op externe hd.

ph
door philip36 Jul 7, 2016 om 17:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt binnen een maand ook vanuit windows10 weer terug naar windows 8.1, dus de installatie van windows 10 ongedaan maken,
Maar gaat er iets helemaal mis tijdens de upgrade naar windows 10 of later met een hardnekkig virus, dan heeft u altijd de image van 8.1 achter de hand en binnen een half uur weer een werkend systeem.
Als alles naar wens verloopt en windows 10 bevalt kunt daar ook weer een image maken.
Kijk wel na de upgrade of windows 10 geactiveerd is.

pe
door petrao Jul 7, 2016 om 18:31
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo philip
Het is gelukt , ik heb nu windows 10
Ik heb de virusscanner in plaats van uit ,helemaal verwijderd en toen weer opnieuw de upgrade uitgevoert en dat werkte.
In inder geval bedankt voor je hulp

ph
door philip36 Jul 7, 2016 om 19:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@petrao
Mooi dat het gelukt is.
Hou die 'image' in gedachten.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 16:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Petrao ,

Lees deze informatie eens door , hier staat in dat u de Firewall niet hoeft te controleren , klik op de rode regel .
Voordat u begint , lees alles goed door , staat duidelijk beschreven .

http://pc-totaal.com/windows-10/de-gratis-upgrade-van-windows-10/

pe
door petrao Jul 7, 2016 om 18:28
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo maritas

Het is gelukt, ik heb nu windows 10
Bedankt voor je hulp

marita5
door marita5 Jul 7, 2016 om 18:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Petrao , fijn om te horen dat het is gelukt , bedankt voor het terugmelden .

f.weele
door f.weele - Jul 8, 2016 om 07:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Als het bovenstaande allemaal niet lukt, start dan de ISO op vanuit de BIOS of anders gezegd bij het opstarten van de pc. Schijfje erin en opnieuw opstarten.  Je installeert windows 10 dan als een nieuw besturingssysteem. Kies niet voor upgraden maar voor geavanceerd. Activeren met de productcode van win 7 of win 8. Je hebt dan een geheel schone installatie van win 10. Zorg wel voor een back-up van je bestanden, want deze worden verwijdert.
m.vr.gr.

marita5
door marita5 Jul 8, 2016 om 08:21
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Fweele , als bovenstaande allemaal niet lukt , in de reacties geeft Ts aan dat het is gelukt .

f.weele
door f.weele Jul 8, 2016 om 20:36
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@marita5: sorry,  ik zie dat altijd over het hoofd. Na de vernieuwing van de website is het er allemaal niet duidelijker op geworden m.b.t. de visualiteit.
m.vr.gr.

marita5
door marita5 Jul 8, 2016 om 22:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Fweele , u bent niet de enige die de reacties over het hoofd ziet gebeurd mij ook , vind ik zelf ook vervelend vooral als je wilt reageren en je moet dan alle reacties gaan lezen om te zien of je niet dubbel reageerd , kon beter .Mvrgr .

pe
door petrao - Jul 8, 2016 om 09:27
12 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereen bedankt voor de hulp.
Het is gelukt
Windows 10 staat erop.

ajmvl44
door ajmvl44 - Jul 8, 2016 om 11:46
34 Antwoorden / 0 Vragen

dan gewoon niet doen alleen maar ellende

dokun
door dokun Jul 8, 2016 om 14:27
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin!!  Hoe komt u daarbij...?

Als mensen gewoon doen wat ze moeten doen, dan gaat er helemaal niets fout met upgraden en hebben ze enkel profijt en geen ellende...!!

diumenge
door diumenge Jul 8, 2016 om 14:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed gemotiveerd ook CTDCVL....

Ed
door EdwardWillem Jul 10, 2016 om 19:03
Antwoorden / Vragen

Inderdaad grote onzin.

vr1944
door vr1944 - Jul 8, 2016 om 12:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen
marita5
door marita5 Jul 8, 2016 om 12:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Vr1944  , klopt niet de gratis upgrade is nog geldig tot 29 juli 2016 . Ps ik zie nu dat u uw reactie heeft verwijderd , echter i.p.v. een leeg vlak schrijf dan edit .

vr1944
door vr1944 Jul 8, 2016 om 12:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Foutje bedankt

C.
door C.Boon - Jul 9, 2016 om 16:50
5 Antwoorden / Vragen

klopt: is ook bij mij het geval !