cees60
door cees60 Sep 27, 2017 om 19:03
Computers & telefonie

Windows 10 installeren over Windows 7 ult

Ik maak gebruik van twee desktops waarvan één met Windows 10 en één met Windows 7 ultimate. Als ik nu (uiteraard) een legale
versie van Windows 10 aanschaf (op usb-stick of dvd) kan ik deze dan gewoon over de W7 ult versie installeren?
Ik heb n.l. geen idee hoe ik een schone installatie zou moeten doen. Heb op internet al tig sites bezocht maar daar
word ik niet veel wijzer van. De W7 ult versie die ik nu heb is in het verleden door een neef van mij ook over de toenmalige
Windows Vista geïnstalleerd en werkt (tot nu toe) prima. Ik wil niet nog eens een nieuwe editie van Windows over de bestaande
versie upgraden. Dank voor elke reaktie.

16481 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2017 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In principe kan je die er overheen installeren ja, maar ik zou inderdaad toch gaan voor een schone installatie. Er vanuitgaande dat je kan opstarten vanaf USB of DVD wijst het zichzelf.

Face
door Face Sep 27, 2017 om 22:21
10 Antwoorden / Vragen

Ja? Gewoon USB erin stoppen en dan pakt hij de installatie automatisch?

frits
door frits Sep 29, 2017 om 16:31
146 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad als je toekomstige problemen wilt voor komen ALTIJD een schone instalatie.

cees60
door cees60 - Sep 27, 2017 om 19:19
362 Antwoorden / 216 Vragen

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik al mijn programma's en bestanden wil behouden en niet van een externe back-up schijf moet overzetten.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 27, 2017 om 20:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

1 back up is geen backup. Dus ik hoop dat u naast de bestanden op de pc weldegelijk een USB stick of HD hebt met deze gegevens. Alleen uw informatie op de pc bewaren en daar een installatie overheen doen kan tot problemen leiden.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2017 om 19:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je géén schone installatie doen natuurlijk.

Ge
door Genee - Sep 27, 2017 om 19:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Voordat u windows10 gaat kopen, dacht dat windows10 nog gratis te downloaden is.
https://seniorweb-leek.nl/ja/artikel-rubrieken/windows-nieuws/556-windows-10-nog-steeds-gratis-te-downloaden
Waarom zou u op beide desktops windows10 installeren?

diumenge
door diumenge Sep 27, 2017 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In principe is dat niet legaal, tenzij TS ondersteunende technologieën gebruikt. MS zal dat echter niet controleren.

Face
door Face Sep 27, 2017 om 21:10
10 Antwoorden / Vragen

29 juli 2016 was de laatste dag dat de upgrade nog toegepast kon worden. Het geval is dat Microsoft niet controleert of u dit daadwerkelijk doet met behulp van de bovengenoemde website.

zw
door zwaardvis Sep 27, 2017 om 23:07
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt in ieder geval gewoon een verse install doen mbv een installatie download van Win10 van de MS-site en dan de Win7 productcode op de sticker op de onderzijde invullen. Dat werkt nog altijd en er wordt nergens gevraagd of je invalide bent of zo.

Ge
door Genee Sep 27, 2017 om 23:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@zwaardvis
Dacht niet dat je de productkey in hoeft te vullen want windows7 staat op de computer en windows10 setup herkent legale windows7.

zw
door zwaardvis Sep 27, 2017 om 23:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Toonder. Ik had het over een verse installatie op die PC, niet over een upgrade. Bijv. nadat je de schijf eerst geCleand hebt met Diskpart.

kv
door kvjapio - Sep 27, 2017 om 19:51
281 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf twee jaar geleden een win 10 over win 7 geïnstalleerd. Dat werkt zonder problemen.

tdmduc
door tdmduc - Sep 27, 2017 om 21:52
703 Antwoorden / 2 Vragen

Voor een paar legale euro's heeft u een legale Windows 10 Pro.

Heb hier al diverse producten succesvol goedkoop gekocht. Of anders hier (Nederlandse site)

Deze kunt u probleemloos W7 laten upgraden naar W10.

Mijn advies is echter een schone installatie uit te voeren.

Kijk ook hier even voor handige Windows 10 tips.

https://www.schoonepc.nl/windows10.html

cees60
door cees60 - Sep 28, 2017 om 16:19
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de reakties. Ga maar een W10 pro aanschaffen maar heb toch besloten om over de
bestaande W7 versie te upgraden. Hoef ik niet al mijn programma's en bestanden opnieuw te installeren.
Vooral TDMDUC dank voor de informatie waar ik W10 pro kan aanschaffen.

br
door brui0929 - Sep 28, 2017 om 17:17
634 Antwoorden / 10 Vragen

Om Windows 10 te installeren download de Windows 10 mediacreationtool. Start de tool op en Windows 10 wordt geïnstalleerd.
zet alle rand apparatuur aan.

ro
door ron503 - Sep 28, 2017 om 17:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de versie van Windows 7 naar behoren functioneert dan is de versie ook geáctiveerd en voor Microsoft legaal. Met het downloaden van de mediatool kit worden de systeembestanden van Windows 7 niet vervangen door Windows 10 maar in een map geplaatst voor het geval u weer terug wil. Windows 10 maakt daarna een schone installatie aan met behoud van uw persoonlijke instellingen, programma's, benodigde drivers en uw data bestanden. Er zijn wel wat valkuilen want na een bepaalde tijd kunt u niet meer terug naar Windows 7 maar omdat u Windows 10 al kent zal dat geen probleem zijn. Waar u wel op dient te letten is dat Windows 10 de installatie herstel functie standaard uitzet dus worden er geen herstelpunten meer aangemaakt, u dient die voor de systeemschijf zeker in te schakelen want als het een keer misgaat kunt u het systeem naar een vorige datum terug zetten.

p7
door p750mmx - Sep 29, 2017 om 13:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ter info, Windows 10 kan op dit moment nog steeds gratis worden geïnstalleerd en geactiveerd. Aanschaf van een aparte licentie is niet noodzakelijk mits de geïnstalleerde Windows 7 legaal is. De gratis upgrade werkte vorige week nog tijdens het bijwerken van een Windows 7 systeem. Activatie gaat automatisch indien er een internet-verbinding actief is. Installatie media aanmaken middels de besproken tool en installatie starten vanuit het bureaublad van Windows 7, daarna kiezen om alles te behouden.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 29, 2017 om 13:34
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Cees60,
Upgraden naar W10 kan nog steeds.Kijk hier eens

Ge
door Genee Sep 29, 2017 om 13:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Upgraden via die site wel maar windows10 activeren zal niet lukken.

audb
door audb - Sep 29, 2017 om 14:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kopen is zelfs niet eens nodig :)

Nee dit is gewoon legaa https://www.heidoc.net/php/Windows%20ISO%20Downloader.exe of https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-iso-download-tool daarmee is windows 7 - 10 te downloaden http://wudt.codeplex.com/ en even op een usb stick zetten en dan installeren.
Maar rond 10 oktober komt er een grote update aan en dus is het verstandig om zo snel mogelijk w-10 te installeren anders is het een dagje downloaden geblazen.

toniokassa
door toniokassa - Sep 29, 2017 om 14:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Windows 7 is prima, ik wil die windows 10 niet te hebben,  destijds kon je upgraden naar windows 10 gratis,,,,,,,,,,,,,,,,dus niet

mvg tonio

diumenge
door diumenge Sep 29, 2017 om 16:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn Tonio, weten wij dat ook weer.

capteam
door capteam - Sep 29, 2017 om 23:11
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan. Je kunt met een geldige Windows 7 key nog steeds gratis updaten naar Windows 10. In uw geval van Windows 7 Ultimate naar Windows 10 Professional.