aj
door ajvl Jul 31, 2015 om 17:15
Computers & telefonie

Windows 10 KEY

Hallo.
Bij de installatie van Windows 10 wordt er gevraagd naar de KEY (sleutel).
Weet iemand waar je die kan halen/
Ik wil een schone install. op een lege partitie en een op een andere PC over W8.1 heen zetten
Weet iemand mij te helpen?
Groet,
Ton.

14528 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2015 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ajvl schreef op vrijdag 31 jul 2015, 17:15]Hallo.
Bij de installatie van Windows 10 wordt er gevraagd naar de KEY (sleutel).
Weet iemand waar je die kan halen/
Ik wil een schone install. op een lege partitie en een op een andere PC over W8.1 heen zetten
Weet iemand mij te helpen?
Groet,
Ton.

Clean install kan niet bij de gratis Win 10 upgrade op een lege partitie. Bovendien kan je hem maar 1x installeren.

Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10.

• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

Bron en meer info hierover KLIK

ph
door philip36 - Jul 31, 2015 om 17:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om het verhaal kort te houden lees eens hoe en wat met Windows 10 op

http://www.computeridee.nl/workshop/windows-10-downloaden-en-installeren-2/

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2015 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees eens hier ter info.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 31, 2015 om 18:12
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 31 jul 2015, 17:41]• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.
Aanvulling; voor een echte schone installatie, zet de image van W10 op 'n usb-stick (kan met het tooltje van Microsoft zelf) en dan installeren (voor de extra extra duidelijk dus wat carola.83 ook al zegt enkel en alleen mogelijk nadat de upgrade uitgevoerd hebt, inderdaad dat is dubbelwerk).

En tijdens de installatie never nooit niet voor de expresinstellingen kiezen!

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 10:30
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Hier kun je Windows 10 downloaden (Iso).

Kies voor het installeren op usb of dvd.

Installeer daarna op de pc.

Met Produkey van Nirsoft kun je dan de Key achterhalen.

m.vr.gr.

ph
door philip36 - Aug 1, 2015 om 10:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=f.weele schreef op zaterdag 1 aug 2015, 10:30]Hier kun je Windows 10 downloaden (Iso).

Kies voor het installeren op usb of dvd.

Installeer daarna op de pc.

Met Produkey van Nirsoft kun je dan de Key achterhalen.

m.vr.gr.

Zo moet het dus niet.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 10:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

als je goed engels kunt lezen en begrijpen dan geeft deze site veel informatie over windows 10.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 10:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier nog wat informatie over het installeren van win 10

ph
door philip36 - Aug 1, 2015 om 11:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@f.weele

Als je de upgrade direct op een USB stick of DVD zet en daarvan Windows 10 installeert wordt de Windows-versie welke op de computer staat niet gezien en krijg je ook geen Windows10 key.
Dus eerst upgraden van geïnstalleerde Windows naar Windows10 en daarna pas op USB of DVD.

Als uw manier zou werken zou je ook een Windows Vista systeem kunnen upgraden naar Windows10.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 12:19
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ philip36; ik was met mijn eerste antwoord ingehaakt op de voorgaande reacties. Natuurlijk zal je eerst moeten upgraden.

Indien je nog geen melding hebt gehad van Microsoft en je kan niet wachten met installeren, kijk dan of je deze map kunt vinden; C:\$Windows.~BT. Is dit geïnstalleerd, dan kun je upgraden met een Iso op usb-stick of dvd.

m.vr.gr.

ph
door philip36 - Aug 1, 2015 om 12:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@f.weele

We zijn allebei niet volledig in onze info geweest.

Het ISO upgrade bestand kan op een DVD of USB gezet worden maar voor het gratis upgraden (Windows10 key) naar Windows10 mag je niet booten vanaf die DVD of USB.

Wat u schrijft: Installeer daarna op de PC, werkt maar dan wel de setup op de DVD of USB vanuit Windows starten.

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 12:52
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Hier nog wat informatie van ghacks m.b.t. het installeren van Win 10.

m.vr.gr.

alexishoop
door alexishoop - Aug 1, 2015 om 15:47
561 Antwoorden / 6 Vragen

@philip36

maar slim is het dan heb je tenminste een backup van alle microsoft keys

die kun je gebruiken om later weer een schone installatie te doen van versie 7 of 8 als je geen rolback wilt of kunt doen of je hebt zitten knoeien aan de verborgen F10/F12 oem herstelpartitie.

[url=http://www.howtogeek.com/186775/how-to-download-windows-7-8-and-8.1-installation-media-legally/]http://www.howtogeek.com[/url

https://en.wikipedia.org/wiki/System_Locked_Pre-installation

alexishoop
door alexishoop - Aug 1, 2015 om 15:56
561 Antwoorden / 6 Vragen

BTW je kan ook een schone installatie doen, dan kun je zelfs kiezen voor een nieuwe partitie (letwel windows boot daarna je gekozen partitie als c:\ op dus dualboot moet je zelf toevoegen) met een van deze generieke keys zolang windows10 je windows 7 of 8 bios key maar kan vinden, wordt je binnen een paar dagen geactiveerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2015 om 16:14
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=f.weele schreef op zaterdag 1 aug 2015, 10:30]Hier kun je Windows 10 downloaden (Iso).

Kies voor het installeren op usb of dvd.

Installeer daarna op de pc.

Met Produkey van Nirsoft kun je dan de Key achterhalen.

m.vr.gr.

Zoals anderen al melden: een schone installatie kan alleen met een versie waarvoor betaald wordt en een sleutel (product key) wordt verkregen!

f.weele
door f.weele - Aug 1, 2015 om 17:48
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@gerritaltena; wat ik bedoel, is het achterhalen van de productcode op een reeds geïnstalleerd OS.
Op de meeste pc's met windows 8 zit geen sticker met productcode (key).

m.vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 11:57
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=f.weele schreef op zaterdag 1 aug 2015, 17:48]@gerritaltena; wat ik bedoel, is het achterhalen van de productcode op een reeds geïnstalleerd OS.
Op de meeste pc's met windows 8 zit geen sticker met productcode (key).

m.vr.gr.

Ik weet nu even niet hoe maar de produktsleutel moet zichtbaar gemaakt kunnen worden. Het enige dat ik nu kan bedenken is navraag via een chatsessie met Microsoft. Echter: bij een schone separate installatie van windows 10 heeft u niets aan die sleutel. U heeft in dat geval een nieuwe nodig middels aankoop.

f.weele
door f.weele - Aug 2, 2015 om 12:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier wat informatie over het achterhalen van de productcode (HowToGeek).

m.vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 13:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

tip: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/help/genuine/productkey#T1=tab01 (let op T1 kan ook Ti zijn)

Met de top van f.weele moet je een binairecode lezer zijn)

door 1953 - Aug 2, 2015 om 17:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ik werd door Microsoft gebeld voor die key.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 17:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik het daarmee opgelost?