ray1967
door ray1967 Apr 28, 2018 om 14:46
Computers & telefonie

Windows 10 mail app gedeeltelijk engels

De mail app van Windows 10 geeft na de laatste update Sent en Trash de rest is wel Nederlands.

Vraag is hoe verander ik Sent en Trash weer in Verzonden en Prullenbak..

Hoor het graag..

8113 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2018 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou de update eens verwijderen.

ray1967
door ray1967 - Apr 28, 2018 om 16:58
93 Antwoorden / 38 Vragen

Die update lift mee in een beveiligings update volgens mij kan hem namelijk niet apart terug vinden........

Ge
door Genee - Apr 28, 2018 om 18:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de ‘grote’ Spring update van windows 10 afwachten, deze zou komende maandag beschikbaar komen.
Wanneer u niet kunt wachten tot deze in uw te installeren updates komt, kunt u het iso-bestand ervan downloaden van de Microsoft site en op een dvd of usb stickzetten en daarvan installeren.

gsm
door gsm - Apr 29, 2018 om 21:59
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Niet iets om je druk over te maken lijkt mij.
Er worden in het dagelijks leven ook te pas en te onpas Engelse woorden gebruikt omdat die zo lekker kort zijn of zelfs moeilijk te vertalen. Enkele voorbeelden: Sale i.p.v. Uitverkoop, app i.p.v. programma of applicatie, toy i.p.v. speelgoed, WiFi i.p.v. Draadloze verbinding, enz.  De lijst is lang.
Het gekke is wel dat mijn hotmail account juist wel de Nederlandse termen gebruikt: Verzonden items en Verwijderde items.
De andere accounts vermelden wel Sent en Trash en een account ook de Nederlandse versies, wat dus feitelijk dubbel is, maar waarvan Sent en Trash niet worden gebruikt!
Persoonlijk vind ik Sent en Trash wel zo handig, vanwege de veel kortere woorden.

gsm
door gsm May 1, 2018 om 11:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Verzonden items en Verwijderde items is ook niet echt Nederlands. Het woord item staat voor ding of voorwerp.
Het zou dus eigenlijk Verzonden dingen en Verwijderde dingen, of Verzonden voorwerpen en Verwijderde voorwerpen moeten zijn.
Geef mij dan maar Sent en Trash, of anders Verstuurd en Afvalbak.

tijger1
door tijger1 May 3, 2018 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om over account en geaccepteerd maar te zwijgen.:-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 30, 2018 om 11:38
16815 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat er al meer vragen over zijn en dat betekent ook m.i. eerst even de eerstvolgende update afwachten

Ik heb overigens dat probleem niet bij Win 10 al gebruik ik normaliter win mail alleen bij uitzondering.

gsm
door gsm - May 1, 2018 om 11:08
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Moet Mail dan eigenlijk ook geen Post heten?
De vraag gaat hier dus eigenlijk om een Postbezorgingsprogramma met een geaccepteerde Engelse naam, waarin per ongeluk twee Engelse benamingen terecht zijn gekomen, die dan weer niet geaccepteerd worden. Dus waar gaat het eigenlijk om?

ray1967
door ray1967 - May 2, 2018 om 17:32
93 Antwoorden / 38 Vragen

Ik zoek een antwoord op mijn vraag via dit forum..
Op en aanmerkingen over het wel of niet accepteren van de engelse benaming lost dit probleem niet op..

Ge
door Genee May 2, 2018 om 17:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de windows10 April update al geinstalleerd?
Ikzelf heb gisteren deze update gedownload, op een usb stick gezet en geinstalleerd.
Had geen problemen met windows10 en na deze April update ook niet.
Dus ga aan de slag, misschien is met de April update uw probleem opgelost.

gsm
door gsm - May 2, 2018 om 18:11
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het antwoord op de vraag is waarschijnlijk dat je zult moeten leven met dit soort onvolledige vertalingen en dat het niet mee zal vallen om die namen aan te passen. Ik zou niet weten hoe in elk geval. Onderhuids is Windows helemaal in het Engels. De map Afbeeldingen heet in werkelijkheid gewoon Pictures.

Daar kom je achter wanneer je de Opdrachtprompt gebruikt. De Opdrachtpromt heeft de Engelse afkorting cmd.
Kilk op Start en toets in: cmd
Klik dan op Opdrachtprompt.

gsm
door gsm - May 2, 2018 om 22:19
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Na lang zoeken op de moeilijke manier blijkt het soms toch niet zo lastig te zijn.
Je kunt bij bepaalde mappen heel eenvoudig achteraf zelf een Nederlandse naam aan zo'n map geven.
Klik met de rechtse muisknop op de map (bijv op Trash) en kies dan Naam wijzigen.
Vul de naam in die je zelf het beste vindt, maar pas op voor dubbele namen.

ray1967
door ray1967 - May 3, 2018 om 17:50
93 Antwoorden / 38 Vragen

Naam wijzigen is grijs en valt niet te selecteren...

marita5
door marita5 May 3, 2018 om 17:56
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@ray1967 , ik heb windows 8.1 , bij mij is naam wijzigen ook grijs . Wat u wel kunt proberen , klik met rechts op verzonden items , maak een nieuwe submap aan , misschien werkt dit wel , doe hetzelfde bij prullenbak.