cees60
door cees60 Apr 4, 2020 om 10:42
Computers & telefonie

Windows 10 Microsoft Mail verwijderen

Ik wil in Windows 10 het Microsoft Mail programma verwijderen.
Nu heb ik gezien op de website van Microsoft dat dit mogelijk zou zijn zoals onderstaand vermeld :

Verwijderen van de Mail App

ls je de Mail App uit Windows verkenner verwijderd is het nog geïnstalleerd. Je zorgt er dan alleen voor dat de Mail App niet meer zichtbaar is in Windows verkenner.

Ter voorbereiding van het verwijderen van de Mail App, maak een systeemherstelpunt aan. Je kan je systeem hierna terugzetten mocht er onverhoopt iets misgaan.

Verwijder vervolgens de Mail App:

1. Druk op de Windows logo toets en de S toets waarmee het zoekveld open.

2. Druk met de rechtermuisknop op "Windows Powershell (Bureaublad-app)" en selecteer "Als administrator uitvoeren".

3. Kopieer en plak het volgende vetgedrukte commando in Powershell en druk op enter:

Get-AppxPackage *windowscommunicationsapps* | Remove-AppxPackage

4. Zodra het verwijderen is voltooid, start Windows opnieuw op en bekijk het resultaat.

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/windows-10-mail-verwijderen/81c770c5-04ac-4f2c-b5a2-5cd95801c614

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast dank voor elke reaktie.

1596 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 4, 2020 om 10:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cees60 ,

U kunt de app Mail ( of alle Windows Apps , die u niet gebruikt ) verwijderen met Revo Uninstaller .
Let op , de App Mail is gekoppeld aan de Agenda , dus deze wordt ook verwijderd .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/revo-uninstaller-freeware-werktuigen-de-installatie-software-verwijderen

Of de gemakkelijkste weg , rechtsklik op de App mail , kies verwijderen , start u laptop opnieuw op .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2020 om 10:54
16826 Antwoorden / 202 Vragen

De wijze die microsoft zelf aangeeft geeft het gewenste resultaat. De vraag is wel waarom u het zou willen verwijderen. U heeft er als u het benut geen hinder van en u kunt het ook nog zelf benutten en zie dan ook de reactie van @SHOPPIE waarin terecht wordt aangegeven dat uw microsoft accaunt er aan gekoppeld is. Als u hinder gheeft van de meldingen die via windows mail bij u binnenkomen zoals ook meldingen van microsoft zelf (rechts onder in het scherm) zijn die een voudig uit te zetten.

marita5
door marita5 Apr 4, 2020 om 11:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , de app Mail zit standaard in Windows 10 , wanneer je deze niet wilt moet je de App verwijderen . Wil je later toch weer de app Mail , moet je deze opnieuw downloaden via Microsoft Store . Ik gebruik de app Mail ook niet , gebruik Web Mail , vind ik persoonlijk beter .

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 4, 2020 om 11:21
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA, ik was kennelijk niet goed wakker  Ik heb het blauwe envelopje ook in de startbalk staan. Ik heb de reactiue aangepast.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 4, 2020 om 10:59
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Het opheffen van je Microsoft-account gaat veel verder dan je lokaal aanmelden bij Windows 10 via Start / Instellingen / Accounts / In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account. Je Microsoft-account is namelijk de 'rode draad' tussen allerlei diensten. Het verbindt Windows-apparaten en biedt toegang tot je bestanden, die je bijvoorbeeld bewaart in OneDrive. Door je Microsoft-account echt op te heffen, beëindig je alle diensten die hiermee samenhangen.

Kopieer eerst alles uit je OneDrive naar eigen opslag op je computer, dan heb je dat alvast binnen. Als je via de Windows Verkenner geen toegang hebt tot je OneDrive, dan kan dit ook via www.onedrive.com. Notities uit OneNote zijn ook gekoppeld aan je Microsoft-account.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/je-microsoft-account-verwijderen-in-3-stappen-69046/

edrick3
door edrick3 Apr 4, 2020 om 11:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Account? TS wil Mail verwijderen.

Donuts
door Donuts - Apr 4, 2020 om 11:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, ik heb daar geen ervaring mee, want de - ongebruikte - Mail app zit mij helemaal niet in de weg. U kunt de app via instellingen/apps en onderdelen verwijderen en ja, daarmee is de app inderdaad niet 100% volledig verwijderd van uw laptop.

Ik zou graag horen welke dringende reden u heeft om de app volledig te verwijderen, want ik zie werkelijk het probleem niet. Maar als u liever gaat rommelen en daarmee misschien andere problemen veroorzaakt, ga vooral uw gang.

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2020 om 16:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een onnozele wedervraag maar waarom bent u veelvuldig met uw computerprogramma's aan het kl...en. Welke hinder heeft u van de win-mail, koppel er gewoon geen account aan en u heeft er geen last van. Aan de andere kant is het wel handig deze als 2e mailbox te gebruiken en het mail-adres te gebruiken voor diegene waar u uw gebruikelijk adres aan niet wilt afgeven. Het wachten is maar weer op het volgende computerprobleem.

cees60
door cees60 - Apr 4, 2020 om 16:29
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de informatie. Zal het met een van de oplossingen gaan doen.
Het programma loopt me niet voor de voeten maar ik ben nu in de opschoonmodus gekomen.
Blijf allen gezond.