al
door alyssaalyssa Aug 9, 2015 om 09:25
Computers & telefonie

Windows 10 - wachtwoord met opstarten

Hallo, Ik heb windows 10 en ik ben ingelogt met mijn mail voor de windows 10 store/apps. Maar telkens als ik mijn computer opstart dan moet ik inloggen met mijn hotmail wachtwoord..
Ik kan nergens vinden hoe ik dat weg kan halen zodat ik alleen ingelogt blijf voor de store/apps.

ik had iets op internet gezien dat je bij uitvoeren control userpasswords2 het vinkje uit moet zetten voor het wachtwoord maar dan geeft hij het bij mij nog steeds aan als ik mijn laptop opstart.

Iemand help?
Alvast bedankt!

17737 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2015 om 09:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wachtwoord helemaal uitschakelen is niet mogelijk als je gebruik maakt van een Microsoft account, maar je kan deze wel vervangen voor een pincode. Klik hier.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2015 om 10:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft deze procedure (via netplwiz) gevolgd?

klik HIER

Ik weet niet of dit hetzelfde is bij windows 10

Als u inderdaad al het vinkje via netplwiz heeft weggehaald, dan moet u zonder in te loggen kunnen opstarten.

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2015 om 10:08
1525 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt ook overschakelen naar een lokaal account, maar dan kunt u niets kopen in de Appstore.
Ga naar het actiecentrum rechtsbeneden->Alle Instellingen->Accounts->Uw account en kies daar voor een lokaal account ipv een MS-account.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2015 om 10:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als het is gelukt met netplwiz kunt u er nog wel 'last' van blijven hebben als u de pc uit slaapstand haalt/of gewoon even uitschakelt zonder echt af te sluiten.
Dan kunt u in energiebeheer ook dat uitschakelen.

WACHTWOORD BIJ ONTWAKEN UIT DE SLAAPSTAND

Het verplichte intypen van het wachtwoord (dat wordt gevraagd bij het ontwaken uit de slaapstand) kan worden uitgeschakeld via het configuratiescherm, onderdeel Energiebeheer, taak Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen, link Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn, optie Geen wachtwoord vereisen.

bron

ph
door philip36 - Aug 9, 2015 om 11:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ga onder Instellingen naar account en Aanmeldingsopties en daar hebt u de mogelijkheid om voor het inloggen bij Windows10 het Microsoft account te veranderen naar een lokaal account.

Het werkt dan zoals bij Windows 7 met een wachtwoord voor Administrator.
In plaats van een wachtwoord kun je voor het aanmelden ook kiezen voor een pincode.
Ook kun je daar instellen of er een wachtwoord vereist is bij het starten uit de slaapstand.

Onder Families en andere gebruikers zijn meerdere accounts aan te maken.

Als je voor deze andere gebruiker geen details wilt invoeren kun je
op de tekst De persoon die ik wil toevoegen, heeft geen e-mail adres
en in het volgende scherm op Gebruiker zonder Microsoft account toevoegen klikken.
In het volgende scherm kun je de gegevens voor dat account invoeren.

Boven in het startmenu staat de ingelogde gebruiker aangegeven.
Als je daarop klikt komt er een submenu met wat opties en de aangemaakte gebruikers.

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2015 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 9 aug 2015, 11:45]Ga onder Instellingen naar account en Aanmeldingsopties en daar hebt u de mogelijkheid om voor het inloggen bij Windows10 het Microsoft account te veranderen naar een lokaal account.

Lokaal account kan inderdaad, maar dan heb je geen toegang tot Windows Store.

ph
door philip36 - Aug 9, 2015 om 12:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola.83

Het lokaal account is, denk ik, gekoppeld aan het Microsoft account want ik kan met een lokaal account gewoon app's downloaden uit de Windows store.

ph
door philip36 - Aug 9, 2015 om 12:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen
zoekster
door zoekster - Aug 9, 2015 om 12:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 9 aug 2015, 12:45]Inloggen zonder wachtwoord

https://www.windows-helpdesk.nl/zonder-wachtwoord-inloggen/
Die verwijzing heb ik toch al eerder gegeven?

En @diumenge de pincode verwijzing.

ph
door philip36 - Aug 9, 2015 om 13:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 9 aug 2015, 12:55][quote=philip36 schreef op zondag 9 aug 2015, 12:45]Inloggen zonder wachtwoord

https://www.windows-helpdesk.nl/zonder-wachtwoord-inloggen/
Die verwijzing heb ik toch al eerder gegeven?

En @diumenge de pincode verwijzing.

Inderdaad, u heeft volkomen gelijk.