cees60
door cees60 Mar 10, 2015 om 19:15
Computers & telefonie

Windows 7 firewall geeft problemen

Heb op mijn Windows7 ult pc Windows 7 firewall control geïnstalleerd staan. Nu kreeg ik, net toen ik mijn belastingaangifte wilde versturen, de melding dat de forewall niet wilde meewerken. Is het verstandig om deze firewall te verwijderen en een andere te installeren? En zo ja, welke is simpel en toch goed? Krijg nu bij bijna elke handeling te maken met aanpassingen van disable naar enable.

1556 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 10, 2015 om 19:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cees60,

De Windows-7-firewall is net als bij Vista te vinden in het configuratiescherm. Een firewall is software die een computer of lokaal netwerk beschermt tegen ongewenste indringers. In sommige gevallen kan het noodzakelijk zijn de firewall tijdelijk uit te schakelen. Het is overigens wel aan te bevelen niet zonder firewall te werken!

De Windows-7-firewall uitschakelen:
Klik op Start [links onder]
Ga naar Configuratiescherm
Klik op Systeem en Beveiliging
Kies Windows Firewall
Hier kunt u Windows firewall in- of uitschakelen
Pas per type netwerklocatie de instellingen aan*
Klik op OK

*
Instellingen voor netwerklocatie thuis of bedrijf en instellingen voor netwerklocatie openbaar. Wilt u de firewall helemaal uitschakelen dan vinkt u beide opties aan.
(Bron:computerhandleiding.nl)

Gratis andere firewall, lees hier.

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2015 om 19:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dit een programma is wat u extra heeft geïnstalleerd zou u het kunnen verwijderen naar mijn mening en de firewall die standaard op de pc staat aan kunnen zetten/aan kunnen laten staan en zien of u dan de aangifte wel kunt versturen.

gompy2
door gompy2 - Mar 10, 2015 om 20:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3,

Het gaat over (klik->) Windows 7 Firewall Control
Een tooltje om de eigenlijke Firewall van Windows een beetje te manipuleren, maar het hele Windows Firewall gebeuren is helemaal niks.

Cees60 is continu bezig met allerlei frutsels en fratsels om zijn computer beter te beveiligen zoals hij denkt, maar weet van veel dingen de werking of gevolgen niet zo goed.

Jouw advies , de ZoneAlarm Firewall is al een hele verbetering ten opzichte van de native Firewall van Windows, maar er zijn wel betere en ook gratis Firewalls, alhoewel het instellen dan soms ook wat moeilijker kan worden als men het niet begrijpt.
Ik gebruik zelf PrivateFirewall, maar er zijn er nog meer die gratis zijn.

Dit zijn testen waar het Firewall gedeelte beoordeeld wordt van Security Suite's :

Klik-> Matousec.com Firewall Tests

edrick3
door edrick3 - Mar 10, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

Bedankt voor de aanvulling. Even te snel overheen gelezen. ;-)
Ging er niet van uit dat TS dat op z'n compu heeft staan (m.i. overbodig).

Aangezien TS schrijft: .... welke is simpel en toch goed? ..... leek me de verwijzing naar ZoneAlarm wel handig.
Menno Schoone geeft een duidelijke uiteenzetting.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Mar 10, 2015 om 20:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3,

Is prima, die werkt ook beter als die van Windows zelf en redelijk makkelijk in te stellen en bij Menno Schoone wordt het inderdaad goed uitgelegd.

cees60
door cees60 - Mar 11, 2015 om 19:31
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de tips en het kommentaar. Moet inderdaad toegeven dat de Windows 7 Firewall Control steeds weer vraagt om bepaalde toegangen toe te staan. Veel programmanamen staan er soms wel 20 keer in vermeld. Ik verwijder deze steeds maar ze komen regelmatig terug met de vraag om te worden toegestaan. Heb op dit moment geen problemen meer en heb mijn aangifte via mijn Windows 8 pc kunnen versturen. Echter wel via de Windows.exe module en niet de vooraf ingevulde aangifte. Een telefoontje naar de belastingdienst leverde als resultaat op dat de aangifte was binnengekomen. Dat is dus wel geregeld. Ga nog eens kijken naar een andere firewall maar heb gezien dat ook Windows Defender actief is. Mogelijk bijten die twee elkaar. Ben, gezien mijn leeftijd, niet zo goed op de pc als jongere personen maar heb tot nu toe zelf wel heel veel problemen kunnen oplossen. En als ik er niet uitkomen komt mijn vraag op deze site. Dus jullie allen dank voor de reakties.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 11, 2015 om 19:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=cees60 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:15]de melding dat de firewall niet wilde meewerken.
Dat is nu juist precies het hele idee van 'n firewall.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2015 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

.....maar heb gezien dat ook Windows Defender actief is.....
Ter info: klik hier.

Gompy2 heeft denk ik nog wel meer testresultaten. ;-)

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2015 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, weer eens een foute link.

Klik HIER.

cees60
door cees60 - Mar 12, 2015 om 19:40
362 Antwoorden / 216 Vragen

edrick3

Dank voor de link. Heb op mijn W7 een betaalde versie van Avast Internet Security. Deze geeft aan dat de firewall ingeschakeld is. Ik denk dat ik Windows Defender en de W7 firewall control maar uitzet en/of verwijder. Wat adviseer jij?

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

.....Ik denk dat ik Windows Defender en de W7 firewall control maar uitzet en/of verwijder.......
Lijkt me een goed idee. ;-)
Defender uitzetten en Firewall Controll verwijderen.
Avast is prima!

Met vr.gr.

door 1953 - Mar 12, 2015 om 20:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Firewall tijdelijk uitschakelen is ook een optie en daarna weer de firewall weer instellen.

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 08:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 11 mrt 2015, 20:26]@cees60,

.....maar heb gezien dat ook Windows Defender actief is.....
Ter info: klik hier.

Gompy2 heeft denk ik nog wel meer testresultaten. ;-)
Nou gelukkig ik niet alleen.
Ik schrijf al jaar en dag dat, aan hand van testresultaten van gerenommeerde internationale AV-testlabs waar ik ook naar link, dat de Windows beveiligingsproducten Windows Defender en Microsoft Security Essentials een schijnveiligheid geeft voor de hedendaagse malware.
Afgelopen zaterdag werd er een test in de uitzending van Kassa weergegeven die de Consumentenbond heeft gedaan, en waar ook nog eens duidelijk werd aangeven dat Windows Defender in feite ongeschikt is als beveiligingssoftware.
Klik-> Welke antivirusscanner is het best?

Uiteraard ben ik niet "mijn broeders hoeder", en moet iedereen voor zich zelf weten wat voor beveiligingssoftware men neemt, maar als ik hier geregeld lees dat personen durven te beweren dat Windows Defender of Microsoft Security Essentials prima beveiligingssoftware is "omdat men nog nergens last van heeft gehad" , dan denk ik dat men wel dagelijks van dat soort uitzendingen mag gaan doen wil het een beetje doordringen bij iedereen, en dan nog zal niet iedereen overtuigd zijn vrees ik.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2015 om 15:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 15 mrt 2015, 08:28]maar als ik hier geregeld lees dat personen durven te beweren dat Windows Defender of Microsoft Security Essentials prima beveiligingssoftware is "omdat men nog nergens last van heeft gehad", dan denk ik dat men wel dagelijks van dat soort uitzendingen mag gaan doen wil het een beetje doordringen bij iedereen, en dan nog zal niet iedereen overtuigd zijn vrees ik.
Dat Tweakers, althans de gebruikers, kun je ook niet meer serieus nemen.

Al vond ik aan de uitslag van de test, ook enkele vreemde punten zitten. Dat Norton het systeem niet noemenswaardig zou belasten en McAfee 'n derde plek.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 16:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:09]
Dat Tweakers, althans de gebruikers, kun je ook niet meer serieus nemen.

Al vond ik aan de uitslag van de test, ook enkele vreemde punten zitten. Dat Norton het systeem niet noemenswaardig zou belasten en McAfee 'n derde plek.
Ik heb die enquête toen gezien, klik hier-> Beste beveiligingssoftware

Het is bij veel lezers bij Tweakers al net zo als bij andere fora, de meesten roeptoeteren zo maar wat, de software die men zelf gebruikt is het beste, hun mening en oordeel is nergens op gebaseerd, en er zijn er maar weinig die refereren aan tetst die AV-Testlabs doen en daar een mening op baseren en alles een beetje rationeel beredeneren.
Het zij zo hoor...
Sommigen zal men nooit en te nimmer bereiken, anderen zien na het lezen van artikelen "het licht" en hoe de werkelijke feiten zijn . ;-)
En of het nu over AV-software gaat of over goede Firewalls of over fietsbellen, het roeptoeteren zonder enig vooronderzoek zal altijd blijven.
Die uitslag bij Tweakers is dus van nul en generlei waarde om het maar even deftig te zeggen.

Lees via de link hieronder maar verder en ga vandaar uit naar de uitslagen van de meest gerenommeerde AV-Test Labs.
Klik hier-> Uitleg

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2015 om 16:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 16:01]Lees via de link hieronder maar verder en ga vandaar uit naar de uitslagen van de meest gerenommeerde AV-Test Labs.
Klik hier-> Uitleg
Had ik al gezien, zeer interessant. Grappig dat ik de scanner die ik gebruik volgens Vendor qua prestatie top is en bij av-test compleet waardeloos (2/6).
Maar op het vlak van beveiliging wel oké (5/6), altijd beter dan die nul van Windows Defender :-).
Voor de rest zie ik zo'n scanner ook meer als 'n back-up, grootste gedeelte ligt toch aan de gebruiker zelf.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 16:39]
Maar op het vlak van beveiliging wel oké (5/6), altijd beter dan die nul van Windows Defender :-).
Voor de rest zie ik zo'n scanner ook meer als 'n back-up, grootste gedeelte ligt toch aan de gebruiker zelf.
Ik denk dat een goede scanner vandaag de dag onontbeerlijk is en dan heeft het niet altijd met de gebruiker te maken.
Ook al denkt men erg slim te zijn, men kan zo maar flink besmet raken, ook al bezoekt men een gerenommeerde nieuwssite's zoals NU.nl en ook andere site's zijn al slachtoffer geworden.
Men hoeft niet paranoïde te doen, maar te veel zelfoverschatting en het niet onderkennen van de gevaren is net zo desastreus.

Klik-> Nu.nl serveerde urenlang malware - update

Klik-> NU.nl verspreidde malware via geïnfecteerd advertentienetwerk