la
door laetitia_1 Oct 25, 2006 om 00:58
Computers & telefonie

Windows Firewall onbereikbaar

Mijn windows firewall is uitgeschakeld, hij knalde er plots uit toen ik een programma aan het downloaden/installeren was, helemaal precies weet ik het ook niet meer want ik werd onmiddelijk gebombardeerd met meldingen en ongewenste pop-ups e.d., de straf voor even niet goed opletten en onvoorzichtig zijn. Mijn probleem is nu dat ik de firewall niet opnieuw kan inschakelen. Wanneer ik het via configuratiescherm of het beveiligingscentrum van windows probeer krijg ik de melding dat door een onbekende fout de instellingen niet weergegeven kunnen worden. Hoe krijg ik nu mn firewall weer terug. Ik heb tijdelijk een andere geinstalleerd maar heb toch het liefste die van windows zelf.

567 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk programma heb je gedownload en geinstalleerd? Het lijkt me dat je met dit programma meteen spyware hebt binnen gehaald. Je moet dan in elk geval het programma zo snel mogelijk deinstalleren en alle verwijzingen naar dit programma verwijderen uit het register.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft duidelijk een trojan of wel virus binnen gehaald met het downloaden en installeren van het programma.
Start uw computer op in de safemode en deinstalleer alles wat er mee te maken kan hebben, scan uw computer met recente antivirussoftware en antispysoftware.
Doe dit allemaal in de veilige mode.
Hierna opstarten in de normale mode en controleren of alles wer normaal en optomaal werkt, en direct alle windowsupdates halen en een recente virusscanner laten meedraaien op de achtergrond.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zover was ik al. Ik heb verschillende spyware en virus-scanners er over heen gehaald al en registry mechanic dus dat moet wel goed zijn nu, ik kan  mssn nog hijacklog gebruiken maar het gaat me er nu om dat ik mn firewall weer ingeschakeld krijg

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u Windows XP + ServicePack 2 zoek dan naar "live-One-Care", een windowsprogramma dat overbodige bestanden verwijderd. Daarna op zoek gaat naar spyware e.d., dan de harde schijf defragmenteerd en tenslotte op zoek gaat naar de nieuwst updates.
Om het helemaal goed te doen heeft u ook een DVD-R brander nodig en een schone schijf waar Windows Live-One-Care backups op zet.

Is dat geheel; en dat kan wel een behoorlijke tijd in beslag nemen, eenmaal volledig gedraaid dan is er een zeer grote kans dat ook uw Windows firewall weer op "enable" ingeschakeld staat.

Heeft u die mogelijkheid niet dan wel met Start - Zoeken- en de naam van het desbetreffende bestand intikken, naar resten laten zoeken van dat foute bestand nadat u wel met "schijfopruiming ook de "temp"bestanden heeft verwijdert.
Is alles naar uw idee schoon dan pas met "systeemherstel"gaan naar de datum waarin u nog geen problemen had.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het configuratiescherm staat windowsfirewall, hier kunt u hem inschakelen.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, opa, GEEN systeemherstel, want daar zit dan ook het trojan of virus in!

Om je windows firewall weer te starten: config - systeembeheer - services - dubbelklik op windows firewall en deze starten.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klonk veelbelovend maar helaas kan ik de windows firewall niet in de lijst met services ontdekken (zowel tab standaard als uitgebreid), hij zal wel helemaal verwijderd zijn dan. Ik heb nog mn CD met Windows XP SP2, kan ik hem daarmee er opnieuw opzetten?

PS. Systeemherstel was toch geen optie geweest want mijn herstelpunten zijn ook verdwenen.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Download sp2 en installeer deze opnieuw, misschien dat het prbkeem dan is opgelost, en scheelt weer een complete installatie.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Draai in de allereerste plaats een goed antivirusprogramma en download ook Windows Defender.

Als dat niet helpt, dan kan het probleem, wellicht veroorzaakt zijn door een registersleutel die het virus heeft aangebracht, verholpen worden door deze sleutel weer te verwijderen.

Wees zeer voorzichtig met bewerkingen in het register en maak liever eerst zelf een herstelpunt, voordat wijzigingen worden aangebracht in het register!

Verwijder in het register onderstaande keys (als ze bestaan):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Polici­es\Microsoft\WindowsFirewall
\DomainProfile \EnableFirewall=0 (DWORD data
type)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Polici­es\Microsoft\WindowsFirewall
\StandardProfile \EnableFirewall=0 (DWORD data
type)

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees eventueel ook even dit artikel over het niet kunnen starten van de windows firewall:

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/892199

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer wordt er nu eens eindelijk GOED gelezen!
Potverdikkeme!
Ik gaf wel aan hoe je met een virus om moet gaan (als je in ieder geval voor het commentaar goed gelezen hebt.

Lees ik weer verder dan blijkt inderdaad er een probleem te zijn want naar mijn recente ervaring kun je, na eenmaal SP2 te hebben geinstalleerd niet zomaar met de Windows XP CD-Rom Windows opnieuw installeren.

Im mijn geval betekende dit alle persoonlijke bestenden op een D;\ partitie zetten en C:\  formatteren. Pas daarna kon ik weer alle gewenste programma's na het opnieuw installeren van Windows XP en SP2 op C:\ installeren.

Sterkte en succes.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

LEZEN SVP!

Dat betekend dus ook lezen dat ik systeemherstel adviseer NADAT alle virusaanwijzingen en verwijzingen zijn verwijdert.

Kortom, vraagsteller(ster), eerst alles doen om uw PC eerst "schoon"te krijgen, eventueel in veilige modus = F8 bij het opstarten en komt dan eerst de BIOS, dan even Esc en direct daarna weer F8 waarmee u in de Windows veilige modus komt.

Met Start - Zoeken kunt u alle verwijzingen naar een uw bekende naam van het virus opsporen en handmatig verwijderen.

Dan opnieuw opstarten en met een goede registercleaner alle foute verwijzingen laten verwijderen waarna de mogelijke verdere oplossing zit in Live-One-Care zoals door mij verder beschreven.

Dus....... slechte lezers! Ik noem geen systeemherstel voordat, maar nadien alle sporen van een virusinfectie zijn verwijderd!

Een pissige Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de services tab van systeembeheer staat als het goed is wel de Remote Procedure Call (RPC) als service. Onder de eigenschappen zou onder de tab afhankelijkheden ook Security Center moeten staan. Deze zou overigens ook als service aanwezig moeten zijn. Klopt dit tot nu toe.

Wat is het reultaat als je dit : C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs in een dos scherm uitvoerd ?

Kun nog wel firewall.cpl aanroepen vanuit start/uitvoeren ?

Wat zij de binding va je netwerk interfaces ?

De aanwezigheid van een firewall beschermd je trouwens niet tegen ongewenste virussen of spyware !!!!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

RPC heb ik kunnen vinden onder de services tab van systeembeheer inderdaad en heeft als status ?gestart?. Daaronder staat RPC Locator, geen status, dat moet handmatig ingesteld worden...

Firewall.cpl oproepen via start-uitvoeren werkt niet, krijg zelfde melding als hierboven beschreven wanneer ik toegang tot de firewall probeer te krijgen via conf.scherm.

Je overige twee opmerkingen begrijp ik niet helaas ...

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

RPC heb ik kunnen vinden onder de services tab van systeembeheer inderdaad en heeft als status ?gestart?. Daaronder staat RPC Locator, geen status, dat moet handmatig ingesteld worden...

Firewall.cpl oproepen via start-uitvoeren werkt niet, krijg zelfde melding als hierboven beschreven wanneer ik toegang tot de firewall probeer te krijgen via conf.scherm.

Je overige twee opmerkingen begrijp ik niet helaas ...

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 01:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem zal inderdaad in mijn register zitten denk ik. Heb met verschillende programma?s nu schoonmaak gehouden op mn laptop, hitman pro, windows defender en registry mechanic o.a en ik blijf nare dingen vinden. De genoemde registersleutels zijn niet aanwezig...

ve
door verwijderd - Nov 22, 2006 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze wil ik iedereen nog bedanken voor alle hulp, ondanks dat al jullie adviezen geen oplossong boden. Uiteindelijk heb ik mijn laptop maar geformatteerd en alle problemen zijn nu opgelost. Eén ding heb ik zeker geleerd, voortaan nog beter opletten tijdens het surfen en belangrijke data vastleggen op een externe schijf. Ben toch blij dat er hier op de site van kassa zo veel deskundige hulp bestaat die vlug en adequaat reageert. Nogmaals bedankt!