hehahi
door hehahi Oct 12, 2018 om 10:28
Computers & telefonie

Windows Live Mail gevaarlijk in gebruik?

Ik gebruik sinds jaar en dag Windows Live Mail voor mijn inkomende mails op mijn pc. Nu las ik dat de ondersteuning sinds een jaar is gestopt door Microsoft. Loop ik als gebruiker concreet gevaar? En waar schuilt die in dan? Hoor 't graag.

7322 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2018 om 11:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ro
door ron503 - Oct 12, 2018 om 12:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De ondersteuning is een jaar geleden gestopt en daar komt u nu pas achter das wel een beetje achter de feiten aan lopen toch. Gevaar lopen doet u niet maar u zou de vervangende outlook versie kunnen gaan gebruiken.

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2018 om 12:13
7359 Antwoorden / 14 Vragen

De ondersteuning betreft voornamelijk softwarematig maar livemail is nog veilig. Belangrijk is dat u een goede virusscanner heeft, maar dat was voor die periode ook al van belang.

marita5
door marita5 - Oct 12, 2018 om 12:38
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hehahi ,

Lees deze informatie eens door , ( klik ook in dit artikel op de blauwe regels ) .

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/overstappen-van-windows-live-mail

ho
door honda98 - Oct 12, 2018 om 13:49
103 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon blijven gebruiken en je niet bang laten maken. ik gebruik het ook al jaren en ik laat het zo.
ze weten het allemaal zo mooi te brengen. zolang het goed werkt gewoon blijven gebruiken.
een goede virusscanner is natuurlijk heel belanrijk.

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2018 om 14:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De ondersteuning betreft voornamelijk softwarematig......

Logisch, WLM is software.

.......maar livemail is nog veilig.....

Bron?

Er is geen enkele reden om het niet meer ondersteunde WLM te blijven gebruiken. Er zijn meer dan genoeg goede, veilige, gratis e-mailprogramma's beschikbaar zoals bijv. Thunderbird https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/thunderbird-mailprogramma-pop3-imap

gerbera
door gerbera Oct 12, 2018 om 15:48
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Wel eens van beveiligingsupdates gehoord? dat gebeurt softwarematig maar nu dus niet meer bij LiveMail.

gsm
door gsm - Oct 14, 2018 om 20:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het grootste gevaar is dat WLM mogelijk ineens niet meer goed samenwerkt met Windows 10, nadat Windows 10 voor de zoveelste keer wordt veranderd.
De e-mail wordt door de provider al gescand (als het goed is ;-) en daarom lijkt mij de ingebouwde virusscanner Windows Defender van Microsoft in de meeste gevallen voldoende. Bovendien loop je met Windows Defender veel minder risico op het mislukken van de halfjaarlijkse upgrades, dan bij gebruik van uitgebreide AV-pakketten.

Gratis programma's en ook de gratis virusscanners hebben een "verdien model". Dat betekent dat deze programma's wellicht meer informatie verzamelen over het gebruik van je computer dan je voor mogelijk zou houden. Betaalde virusscanners zijn wat dit betreft waarschijnlijk ook niet altijd te vertrouwen en bieden vaak volkomen overbodige extra's, die zogenaamd de prestaties van de PC zouden moeten verbeteren.
Lees de Voorwaarden!

Zelf gebruik ik zonder enig probleem de afgelopen jaren Mozilla Thunderbird en de ingebouwde Windows Defender van Windows 10.