fo
door foxxy Aug 15, 2008 om 00:19
Computers & telefonie

Windows mail & windows live mail

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan vertellen hoe je deze 2 kunt samenvoegen. Ik krijg berichten in windows mail en in windows live mail binnen en zou die liefst in 1 van de 2 ontvangen.

Systeem is Vista.

330 3 Rapporteer

birdies
door birdies - Aug 15, 2008 om 05:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Programma's samenvoegen kan natuurlijk niet, maar waarom gebruik je ze alle twee? Dat is dubbelop. Kies het programma dat je het prettigste/mooiste vindt (WLM heeft meer functies dan WM, maar WLM heeft nog geen Ned. spellingcontrole)

Met Windows Live Mail (WLM) kun je webmail (zoals Hotmail, Gmail en
Yahoo) lezen, online je contacten synchroniseren en emoticons
gebruiken. WLM biedt ook een uitgebreide beveiliging tegen spam.

Mijn advies: maak je toch geen gebruik van de spellingcontrole, gebruik dan voortaan alleen WLM. Dus WM gewoon 'links' laten liggen; eventueel kun je de emailaccount verwijderen, zodat hij geen mail binnen haalt als je er per ongeluk op klikt.
Gaat je voorkeur uit naar WM, dan gewoon geen WLM meer gebruiken.

Ik gebruik geen WLM, maar wellicht is er de functie aanwezig om alle mailtjes/contactpersonen te importeren vanuit WM.

gladdeharry
door gladdeharry - Aug 15, 2008 om 09:08
463 Antwoorden / 14 Vragen

Start WLM op.Klik dan bovenin op EXTRA en dan op OPTIES.In het tabblad ALGEMEEN kun je onderin WLM instellen als standaard e-mail programma.
Het handigst is dan om de snelkoppeling voor WM van het bureaublad te verwijderen , zodat je die ook niet meer per ongeluk kunt openen en daar weer mails binnenkrijgt.

edwardus
door edwardus - Aug 15, 2008 om 21:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je in beide hetzelfde email account hebt ingevoerd, dan kun je bij een van beide dus het account verwijderen.

Als je daarentegen bedoelt dat je in de een het ene email account hebt en in de ander een ander email account, voer dan een van beide accounts ook in het andere programma in en verwijder het uit het programma dat je niet meer gaat gebruiken.

Voor het importeren van de emails van de een naar de ander is er ook een oplossing.