astoria
door astoria Jun 6, 2012 om 09:32
Computers & telefonie

Windows movie maker

Bezit op dit moment tientallen vakantie films ,
werkt prima via dvd op televisie . Nieuwe film gemaakt met Windows Movie maker . Hele procedure goed verlopen .Beeld , Overgangen
Geluid . Resultaat Prima . Maar ?? DVD speler werpt DVD+R uit . In contact met leverancier wordt de kreet DIV-X gebruikt ,ik snap dit niet
WIE o WIE wel ????

5261 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo astoria,

Met DivX wordt een bepaalde 'codec' bedoeld. Dat levert meestal een kleiner bestand op, maar dat moet je DVD-speler dan wel ondersteunen....

Wellicht dat het resultaat, van wat je gemaakt hebt, te groot is voor één DVD? Ik zou eerst eens 'het resultaat' in een map op de harde schijf opslaan. Dan kun je in ieder geval zien hoe groot het is geworden. Je kan dan overwegen om het resultaat b.v. te splitsen in twee delen en dat dan op twee DVD's branden.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je een verkeerde DVD hebt gebrand. Je opgenomen films zijn in een bepaald bestandsformaat. Met Movie Maker heb je nu 1 film gemaakt maar nog steeds in hetzelfde bestandsformaat. Deze computerfilmpjes zijn vaak slechts in een DVD speler te bekijken als je ze omzet naar DivX en brand als een SCVD video CD.
Eeen andere optie en mijns inziens beter is je filmpje te converteren naar DVD en dan branden.

Mocht je dit wel gedaan hebben dan kan gewoon je brandpoging mislukt zijn.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om niet meteen met moeilijke programma`s aan het werk te moeten kan u het eens proberen met Format Factory Format Fatory
Met dit gratis programma kan niet alleen films maar ook audio (muziek) en foto`s omgezet worden in andere formaten.
Wel geef ik daar bij het advies om eerst een copy van het bestand te maken en die om te zetten

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is een oplossing voor dit probleem
als u de film op slaat op de harde schijf
u moet even een progamma downloaden
Convertxtodvd4 dan is het een kwestie van de film
aanklikken dan op omzetten klikken
gelijk een dvd in de branden stoppen
en alles word omgezet en gebrand
dan kan hij in elke dvd speler af gespeeld worden

gr els

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya.
Nog steeds actief op kassa !! Hulde . Om te voorkomen dat de film te lang zou worden heb ik op voorhand de film in twee delen gemaakt . 2 x 16 minuten . Het gekke is dat dit de eerste keer is .
Alle vorige films zijn op de zelfde dvd gezet DVD+R (Verbatin)
en er zijn films met een langere speelduur ! RA RA
Groet Fred

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,
Nog steeds actief op Kassa Hulde !! . Wat jij voorstelt heb ik op voorhand gedaan 2 x 16 minuten 597 : 2 = 298 beelden per DVD
Er zijn films met een langere speelduur die dit probleem niet geven de ingebrachte muziek cd wordt wel geaccepteerd .
groet fred

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@astoria:

Voor 2 x 16 minuten zou één DVD al genoeg moeten zijn, dus ik denk dat er toch iets anders aan de hand is. Zoals gezegd, brand het resultaat eerst naar een map op de harde schijf zodat je in ieder geval weet dat de conversie goed gaat. Daarna kun je de grootte controleren (met b.v. de Windows Verkenner). En daarna kun je gaan branden met één of ander brandprogramma om het op een DVD te branden.

Freya

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

download hier..geachte astoria
voor dat probleem heb ik een progje draaien namelijk, convert x to dvd die pakt probleemloos je bestanden op en converteert die naar een bestand dat je op elke dvd player kunt spelen klik op bovenstaande link

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Alarm 1233
Bedoell je dat met dit programma de huidige bestanden ( Film) en op een andere DVD moet worden gebrand ???

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

al een gehoord van DUBBEL Layer DVD'S ?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

red1
DUBBEL Layer DVD'S Helaas nog niet graag wat meer info

Groet Fred

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbel Layer DVD's bestaan al enkele jaren, deze hebben de dubbele capiciteit van een gewone DVD , je moet alleen wel een brander hebben die deze aankunnen . Maar als je een wat modernere comp. hebt , moet deze er al ingebouwd zitten .

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijns inziens gaat het niet om de grootte van het resultaat. Het filmmateriaal is 'slechts' 2 x 16 minuten. Ik denk eerder dat er iets bij het converteren misgaat. Vandaar ook mijn advies om éérst het resultaat naar de harde schijf te laten schrijven. Je kan dan vaststellen of de conversie goed gaat en of het (eventueel) niet te groot is. Kortom, ik zou (nog) niet gaan investeren in dure 'dubble-layer' schijfjes.

Freya

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Freya.
Het eerste deel 16 minuten staat op de harde schijf . werkt goed
kan mijn scherm vergroten en de film wordt probleemloos af-
gespeeld . Heb nu een aanbod van mijn vaste PC reparateur om met mijn PC naar zijn zaak te komen. Hij stelt dat er met wat aan
passingen ?? het probleem opgelost zou kunnen worden . Maar als na de aanpassing dit inderdaad zo is ,wat als ik mijn oude films af wil spelen .Eigenlijk vind ik dit de omgedraaide wereld .
Niet een Pc kopen om DVD af te spelen maar met de DVD naar
de winkel gaan en de PC kopen die mijn nieuwe films aankan .
Groet Fred

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@astoria:

Je schrijft dat je de eerste 16 minuten op de harde schijf hebt staan. Kun je dan aangeven wát je precies op de harde schijf hebt staan? Wat is/zijn het voor bestanden? .vob? .avi? En hoe groot is het allemaal bij elkaar?

Freya

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien proberen met A Shampoo ?? deze zet alles outomaties om . is gratis te downloaden

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Freya, Wat staat er op de harde schijf ? In ieder geval nu ook deel 2 van de film en ook het afspelen ( op Pc gaat prima ) bestanden ?? ik zou het niet weten vob? .avi? En hoe groot is het allemaal bij elkaar hoe controleer ik e.e.a . Groet Fred

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Astoria,
met Freemake
http://www.freemake.com/nl/
kun je alles op een dvd branden.
Het programma zoekt zelf de hoogste kwaliteit uit.
Gaat zelfs tot 20 uur!
Dan is de kwaliteit relatief slecht, maar ik had dat gebruikt om voor de vakantie een hele serie z/w Laurel & Hardy filmpjes op één schijfje te zetten.
Je verwacht dan ook geen haarscherpe beelden.
Maar bij een 700MB filmbestand wordt de kwaliteit zelfs beter.

Belangrijk nadeel; het branden duurt net zo lang als wat je er opzet.
Bij een film van 1.5 uur geen probleem, maar bij het vullen van 20 uur wil je daar niet door verrast worden.
Overigens gebruik ik altijd dvd-rw, omdat je als het mis gaat de schijf opnieuw kunt gebruiken, en die schijven beter geschikt zijn voor langdurige opslag

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya.
Vandaag is gebleken dat er een fout is gemaakt met branden
het zou via het systeem MPEG moeten gebeuren . Mijn vraag is nu ? wat is de volgorde ,

Groet Fred