th
door thetrooper Oct 29, 2006 om 17:32
Computers & telefonie

Windows xp prof voor studenten doorgeven

Beste mensen,

Ik kan omdat ik student ben een versie van windows XP professional (single user) downloaden. Omdat ik zelf al windows xp op mijn pc heb staan zou ik graag deze versie willen doorgeven aan iemand in mijn familie (woont niet in het zelfde huis). weet iemand of dit legaal is omdat hij in eerste instantie voor een student bedoelt is

447 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad illegaal om deze door te geven. Jij hebt immers die speciale licentie verkregen omdat je student bent, en is dus niet overdraagbaar.

Maar ja, wie komt er achter als je hem door geeft?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat hier NIET om een oem versie. de retail versies zijn toch overdraagbaar?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je upgrade van de nu legale Home naar studenten Prof mag dat, en die oude licentie mag je altijd doorverkopen....

Je hebt dan 2 licentie's  de oude Home en Prof... dus het kan wel...

Als je hem echter meerdere keren gaat gebruiken is dat wel strafbaar, maar is die orginele XP een volle versie? of OEM... en dan lukt het meestal niet....!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het hier niet om de office versie van microsoft?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier om een gewone legale versie.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal hier hoogstwaarschijnlijk gaan om een XP Student versie.
Als degene die dat installeert geen student is, is die officieel illegaal bezig.
Maar inderdaad, wie komt erachter?
Of het moet zo zijn dat er een trucje is om XP  via de onderwijsinstelling te activeren waardoor het misschien niet werkt??

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

  • MS Windows XP Professional Upgrade with Service Pack 2 UK (alleen voor gebruik op pc's of werkstations binnen de campus van de RU!! Niet bedoeld voor prive- of thuisgebruik!!). Inclusief 2 CD-ROMs Multilingual User Interface.
  • MS Windows XP Professional Upgrade met Service Pack 2 NL (alleen voor gebruik op pc's of werkstations binnen de campus van de RU!! Niet bedoeld voor prive- of thuisgebruik!!).
  • MS Windows XP Professional Upgrade UK (alleen voor gebruik op pc's of werkstations binnen de campus van de RU!! Niet bedoeld voor prive- of thuisgebruik!!). Inclusief 2 CD-ROMs Multilingual User Interface.
  • MS Windows XP Professional Upgrade NL (alleen voor gebruik op pc's of werkstations binnen de campus van de RU!! Niet bedoeld voor prive- of thuisgebruik!!).
  • ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:00
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik geloof wel dat het hier om een gewone, legale versie gaat, maar de licensie is speciaal bedoeld voor studenten, omdat hij goedkoper is.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:01
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Eigenlijk zou de vraag moeten zijn of dit legaal is, En dat is het dus niet! Het zou kunnen werken maar de mogelijkheid dat deze ineens illigaal word verklaard is zeer zeker aanwezig.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:01
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Nee, het gaat hier om windows xp proffesional.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:06
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Goed lezen1

    de Home is de oude die hij al gekocht had! dus legale Cd!

    die mag verkocht worden!

    De XP prof die hij als student koopt is voordeliger, en die mag hij wel gebruiken, ik niet, maar mijn zoon weer wel, dus die is nog op school....!

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:06
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    dat is 't m juist. er staat nergens bij de download dat het om een studenten versie gaat zoals je kan zien bij http://msdn.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=gsu_cis&np1=112&p=72 . let wel op dat mij een optie download wordt aangeboden waarvoor je dus geen 15 dollar hoeft neer te leggen.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:13
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    http://www.cncz.science.ru.nl/ned/software/windows/

    Het zal gaan om bovenstaande software, ik snap de vraag niet helemaal want er staat duidelijk bij waar en wie het mag gebruiken.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:16
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    @binka

    het gaat niet om die link. maar om de link die ik gegeven heb.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:25
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik vermoed toch dat het om software gaat waarvoor de zelfde voorwaardes gelden.
    Deze software is niet overdraagbaar want je leent het.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:27
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Als je bij op die site een bij de Frequently Asked Questions kijkt, kun je daar lezen onder het kopje Can I install my software on two computers at once?:

    "Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website."

    Dus je mag het niet aan een familielid weggeven.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:29
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Beste Binka,

    Je gaat nu 2 webpagina's zomaar vergelijken. ik haal mijn software niet zomaar van school (site). ik haal het van msdn academic alliance software center dat van microsoft zelf is. ik leen niks.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:31
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    @ tijgertje
    bedankt zag het niet staan!

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:34
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Software van microsoft is nooit eigendom, je betaald voor gebruik.
    Wanneer jij software van hun gebruikt moet je een geldige licentie hebben.
    Gebruik je studentensoftware zonder dat je student bent dan is het gebruik illegaal. Aan de sleutel die gebruikt wordt kan men zien om wat voor soort versie gaat, dus dat hoeft niet ergens vermeld te worden.
    OEM versies horen bij een computer, dus deze software is ook niet overdraagbaar zonder de daar bij behorende computer.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:39
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Het is dus een buitenlandse versie, niet bedoeld voor nederlanders,maar er zijn wel voordeliger studerende versie's via scholen en universiteiten te koop, zowel binnen als buiten gelden verschillende prijzen, dus wel goedkoper, maar geen $15......

    De thuisversie die wel goedkoper is, word verkocht omdat vele studenten de regels zo goed kennen dat ze illegale gebruiken, en doorverkopen om bij te verdienen....!

    Daarom zijn er wel goedkopere, maar geen $15.... dus dit mag niet in NL gebruikt worden..

    De verkoop van de legale CD met licentie mag dus wel! Maar die studentenversie mag niet, maar dat is zijn probleem later als het fout gaat!

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:41
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    ik kan ook de nederlandse versie downloaden. Via mijn school kon ik me hiervoor aanmelden. het lijkt me sterk als het dan illegaal is. maar dankzij het antwoord van tijgertje weet ik wat wel en niet mag.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:41
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    ook gaat het hier om de volledige prof versie. niet speciaal voor studenten.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 18:55
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Gelijk downloaden, voor die $15, maar ik twijfel nog, maar dan horen wel later wel of het klopte...???

    vermoedelijk krijg je als NL buiten de campus een Euro tarief wat iets hoger is....

     maar dat weet je pas nadat je het probeerde, en geef dan maar antwoord!

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 19:31
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    downloaden is gratis: http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=fhi&np1=112&p=753 . en werkt prima (heb zelf visual basic.net er al vandaan gehaald). het enigste is dus dat ik het alleen officieel mag gebruiken zolang ik die les volg waarin het gebruikt wordt. ik mag dus niet windows server 2003 downloaden en gebruiken in een eigen bedrijf. dankzij tijgertje weet ik nu de goede link waar ook staat:

    "Students who are in a member
    department but are not currently enrolled in courses that lead to
    credit or a certificate are not eligible to obtain MSDNAA software for
    their personal computers."

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 19:34
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    omdat ik toch 3x windows xp prof kan downloaden (zonder sp, met sp1 en met sp2) dacht ik er 1tje te kunnen weggeven. maar dat mag dus niet.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 19:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Als je het vertaald precies de zelfde regels als die op de pagina staan van de RU.
    En ja je mag een versie weggeven alleen zal de sleutel maar eenmalig werken, geef je deze weg dan is de kans heel groot dat je je eigen versie niet meer kan activeren.

    ve
    door verwijderd - Oct 29, 2006 om 20:39
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik ben het best antwoord nog niet tegen gekomen. Microsoft licenties is een studie op zich (serieus!). Probeer het niet te snappen, het veranderd ook regelmatig door allerlei rechtzaken die Microsoft soms wint en soms verliest. Wil je echt weten of je te maken hebt met een legale licentie neem dan contact op met Microsoft Benelux.