alfons
door alfons Nov 2, 2007 om 16:15
Computers & telefonie

XP Bureaublad achtergrond wijzigen

Sinds ik het progrmma Spyshredder verwijderd heb, kan ik de achtergrond van mijn bureaublad niet meer wijzigen (met rechts klikken op het bureaublad). Er wordt gevraagd om een .theme bestand. Ook de XP weergave (indeling) van de  schermen is niet meer moglijk. Wie weet raad? Bvd

906 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 2, 2007 om 20:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk is uw map, standaard in XP, met thema's per ongeluk geruimd. Probeer het eens andesom. Kies een foto uit uw bestand en maak daar uw bureau achtergrond van. Foto aanklikken en dan op het linker menu kiezen voor: als bureauachtergrond gebruiken. Soms werk dat wel.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Nov 2, 2007 om 23:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien staan de prestatie opties onjuist ingesteld.

1.    Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
2.    Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.

Zijn hier alle opties aangevinkt?

U kunt ook Zoeken op de  C: schijf naar bestanden met de naam *.theme.

Eventueel terug naar een herstelpunt!

Groet,
GSM

alfons
door alfons - Nov 2, 2007 om 23:17
22 Antwoorden / 6 Vragen

Met dank voor de reacties, helaas zat de oplossing er niet bij. *.theme zoeken gaf geen resultaat. Terug naar herstelpunt gaat niet, er zouden geen (??????)) mutaties geweest zijn!!! Zelfs niet bij een herstelpunt van maanden terug!!! Hier klopt dus iets niet. Foto via bv AcDc als achtergrond werkt wel. Nogmaals dank. Misschien volgt er nog een tip. Prettig weekend

alfons
door alfons - Nov 2, 2007 om 23:18
22 Antwoorden / 6 Vragen

Met dank voor de reacties, helaas zat de oplossing er niet bij. *.theme zoeken gaf geen resultaat. Terug naar herstelpunt gaat niet, er zouden geen (??????)) mutaties geweest zijn!!! Zelfs niet bij een herstelpunt van maanden terug!!! Hier klopt dus iets niet. Foto via bv AcDc als achtergrond werkt wel. Nogmaals dank. Misschien volgt er nog een tip. Prettig weekend

gsm
door gsm - Nov 2, 2007 om 23:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De functie kan uitgezet zijn in het register.

LET OP: Het maken van wijzigingen in het register is riskant en kan tot het niet functioneren van de PC leiden.
Maak eerst zelf een systeemherstelpunt.

Kijk naar onderstaande sleutel door intypen van REGEDIT in het vak bij Uitvoeren (Startmenu):

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Er mogen hier geen regels staan die instellingen voor het Bureaublad verhinderen.

Een ander idee bij problemen met het Bureaublad is misschien om de Videodriver geheel te verwijderen en deze na de reboot opnieuw te installeren.

Groet,
GSM

doctorwho1
door doctorwho1 - Nov 25, 2007 om 19:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

net als ik dacht: spyschredder is zelf spyware (http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-6574nl.html)
lees de site wat beter door voor een oplossing.
ik raad aan om eerst eens te kijken of anti-spyware niet enkel de concueren verweidert.
deze site heeft een lijst van alle slecht anti-spyware tot nu bekend.
gebruik CTRL + F om het programma wat makkelijkert te zoeken.
weer:http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm

alfons
door alfons - Nov 25, 2007 om 22:54
22 Antwoorden / 6 Vragen

Toevallig hedenmiddag de oplossing van GSM uitgeprobeert. Eerst een kopie gemaakt van REGEDIT en daarna zijn stappenplan uitgevoerd. Er bleken in de instelling van EXPLORER diverse regels te staan, die op een andere pc niet voorkwamen. Deze verwijdert en tot heden heb ik weer de instellingen zols ik van XP gwend was. Ik weer blij!!!! bedankt vor uw reaktie