el-zorro
door el-zorro Oct 14, 2014 om 19:32
Computers & telefonie

Zag de waarheid bij boosten legal over zwarte piet

we horen al maanden de discussie over zwarte piet en over slavernij

in 2007 had ik al het antwoord op deze op dit onderwerp

een uitleg voor de gene die de advocaten serie bosten legal niet kennen

in de eerste aflevering

werd er een auditie gehouden
over annie

er bleken op het eind twee kandidaten geschikt
te zijn een blanke en een Surinaams meisje

het donkere meisje was beter dan het blanken meisje

er werd toen letterlijk gezegd dat een donkere annie
niet past
die surinaams gezin namen een advocaat

bij de pleidooi zij de donkere advocaat tegen de rechter
letterlijk

wij willen ook wel is een zwarte spiderman of een zwarte superman het zijn altijd de blanken die een belangrijke rol hebben een blanke had nooit dit tegen een rechter gezegd

vond het ook een mooie uitspraak
ik had dit niet beter kunnen uitleggen

ik ben Nederlander

ik zie dingen altijd van meerderen kanten

als sinterklaas ook zwart was geweest was er niks aan de hand

als we mensen steeds in hokjes blijven plaatsen
blijven dit soort discussies terug komen
dus alle hokjes moeten gewoon verdwijnen

als een zwarte een belangrijke rol heeft en de blanken zijn de knechtjes zouden de blanken dat nooit geaccepteerd hebben

ik heb nog nooit een slaven film gezien waar alle blanken voor zwarte werken als knecht
bij de film Django vond wel dat ze daar te ver zijn gegaan dat alle zwarte alle zwarte onderling moeten haten en de blanken voor wie ze moeten werken als hun beste maatje moeten zien net of ze in de loop de jaren alle zwarte hebben gehersenspoeld zodat ze dachten dat dat normaal was

we moeten in Nederland hun ook zo behandelen en echt gaan accepteren en zelf behandeld wil worden op een eerlijke manier ook gelijke kansen bieden
doen we dat niet dan komen we weer bij de uitspraak van de advocaat tegen de rechter

op hoop dat er mensen zijn die hier begrip voor hebben
wat betreft de uitspraak advocaat naar de rechter

ik ben neutraal ik kies geen partij
ik zeg alleen de dingen zo als ik het zie
zorro lost dingen liefst zo op zoals het hoort

dat is altijd zijn taak geweest

h

1003 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kan Zorro ook hoofdletters en interpunctie gebruiken?

Dus in het vervolg een vrouwelijke, zwarte, gehandicapte, homoseksuele Sinterklaas!!

komsja
door komsja - Oct 15, 2014 om 16:52
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Of Bi,of een vrouw met een baard zoals bij het songfestival (de naam van hem/haar is me even ontschoten) Tjonge jonge wat een onzin zowel van tijger als van el-zorro
Er zijn legio films te noemen waar de donker gekleurde medemens een Hoofdrol of 1 van de hoofdrollen heeft zoals bijvoorbeeld Denzel of Eddy en zo kan ik nog wel effe doorgaan en dat zijn personage,s die allerminst neergezet worden als zijnde een knecht of slechterik.
En voor tijgertje HOU ER NOU EENS MEE OP OM MENSEN TE WIJZEN OP HET GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS OF PUNTEN.
Je hebt het verhaal toch goed kunnen lezen dus KAP NOU EENS MET DAT BELERENDE GEDOE

zoekster
door zoekster - Oct 15, 2014 om 18:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heel maf, ik keek heel vluchtig naar de onderwerpen van de discussies en las snel:

zag de waarheid bij borsten van zwarte piet.

Het eerste dat in me opkwam, was dat het iemand was met een jeugdtrauma die als kind had gezien dat Piet borsten had ;-)

el-zorro
door el-zorro - Oct 15, 2014 om 18:23
9 Antwoorden / 31 Vragen

laat ik even terug gaan in de tijd

in de jaren 60 hebben ze de grenzen open gemaakt
om arbeiders van buiten land naar Nederland te halen
omdat de Nederlanders in die tijd bepaalde werkzaamheden niet wilden doen omdat ze zich daar te min voor voelde
waren al die buitenlanders nooit naar Nederland gekomen

was dit nooit gebeurt was Nederland nooit een multicultureel land geworden
dan aten we waarschijnlijk altijd Hollandse pot

kon je nooit Italiaans ijs kopen of chinees of Surinaams kopen etc etc als dat er nooit was zou Nederland nooit zo geworden zijn als het nu is

en was de kans groot dat we sinterklaas nooit in Nederland hadden gevierd

hadden we ook nooit discussies over slavernij gehad als er alleen maar blanken in Nederland woonden

komsja
door komsja - Oct 15, 2014 om 18:59
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@el-zorro
Wat u nu zegt slaat echt helemaal nergens op en heeft niets met het zwarte piet gebeuren te maken
dat wat u zegt is een hele andere discussie,en een discussie die kant nog wal raakt

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2014 om 19:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@komsja

Niet schreeuwen.;-)

komsja
door komsja - Oct 15, 2014 om 19:21
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
SORRY

Cookies
door Cookies - Oct 16, 2014 om 00:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........zag de waarheid bij boosten legal......

Wat is boosten legal? Legale borsten???

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2014 om 00:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Boston Legal. Amerikaanse advocatenserie. ;-)

Cookies
door Cookies - Oct 16, 2014 om 00:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 16 okt 2014, 00:28]Boston Legal. Amerikaanse advocatenserie. ;-)

Erg leerzame serie blijkbaar. Misschien moet ik er toch eens naar gaan kijken;-)

el-zorro
door el-zorro - Nov 16, 2014 om 16:35
9 Antwoorden / 31 Vragen

ik zag dit zie site http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20131016/Witte-Pieten-zijn-ook-traditie
dit was toen normaal in 1935

waarom kan het nu opeens niet meer

de volwassen mensen nemen zich zelf in de maling
en verschuilen zich achter de kinderen terwijl ze zelf de boel opstoken

nu er aanpassingen worden gedaan

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2014 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.....
en eventueel ook nog klik hier....

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2014 om 23:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Captain Kirk speelt een hoofdrol in Boston Legal.

mebo
door mebo - Nov 17, 2014 om 11:35
153 Antwoorden / 40 Vragen

Vroeger zag je meestal alleen mensen met een (roet)bruine kleur van half november tot 5 december en we noemden hen zwarte Piet.
Op andere dagen van het jaar kwam je mensen met een donkere huidskleur zo goed als niet tegen en keek bijna iedereen ervan op als je er wel een zag.
Inmiddels zie je mensen met een natuurlijke bruine huid dagelijks in groten getale en ze hebben allemaal verschillende namen, maar geen enkele heet (zwarte) Piet.
Nu, als een duveltje uit een doosje, vinden veel mensen met een natuurlijke bruine huidskleur, dat de mensen, met alleen een kunstmatige roetbruine kleur tussen half november en 5 december, niet meer welkom zijn, en dit blijkbaar alleen omdat zij niet als de knecht van iemand met een natuurlijke witte huidskleur gezien willen worden !!

rots92
door rots92 - Nov 17, 2014 om 13:24
157 Antwoorden / 3 Vragen

http://nos.nl/artikel/720365-geboorte-van-zwarte-piet-in-rijks.html

1934:
Tijdens de eerste officiële intocht van Sinterklaas in Amsterdam wordt hij vergezeld door blanke Spaanse edellieden en zes Zwarte Pieten. De knechten zijn eigenlijk Surinaamse matrozen van een schip dat daar ook in de haven ligt. Het verhaal gaat dat ze het koud hadden en aan de Sint vroegen of ze mee mochten doen met de intocht. Sindsdien heeft Sinterklaas meerdere pieten.

komsja
door komsja - Nov 17, 2014 om 16:29
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zag op TV een item,met daarin Sinterklaas met Zwarte Pieten en een paar pieten die alleen maar een paar zwarte vegen op hun gezicht hadden,toen ze weer uit de schoorsteen terug kwamen werd er gezegd:Hey die piet is helemaal niet zwart,en toen zei Sinterklaas: Als die pieten 10 keer door de schoorsteen een presentje hebben gebracht zijn ze wel helemaal Zwart.
Oftewel onze piet word zwart door de schoorsteen en zo is het en niet anders.