Ziggo
Waar kun je als klant van Ziggo terecht als je een echte klacht hebt? Wij hebben sinds januari 2012 alles-in-1 van Ziggo en hebben alleen maar problemen met onze telefoonlijn (om de haverklap valt deze compleet dood) en internetverbinding (ook steeds wegvallend). Na anderhalf jaar van bellen (helaas mobiel want de telefoonlijn werkt niet!), monteurbezoekjes, gesprekken met Service+ (en de daarbij behorende aanpassingen aan je instellingen die zij zelf doorvoeren via zo'n beeldschem-op-afstand), twee gerepareerde kabels c.q. eindversterkers in de kastjes langs de weg (de laatste was gisteren nog), wordt er nu met droge ogen door de klantenservice beweerd dat ons modem op het verkeerde kanaal ingesteld staat! Dit terwijl de enige wijzigingen door Ziggo zelf zijn doorgevoerd.......
Volgens de medewerker van de helpdesk ligt het aan de langslopende mensen met draadloze apparatuur, want het Ubee modem kan daar blijkbaar niet tegen en gooit dan de telefoon- en internetlijn op slot. Ten einde raad heb ik deze keer maar eens aangegeven nu toch wel een keer met iemand te willen praten die het op kan lossen voor ons, maar helaas, dat kan hij niet doen. Hij mag niet doorverbinden, maar kan wel zelf de klachtenservice bellen om te overleggen wat Ziggo voor zijn (betalende!) klant kan doen. Nou, de service is weergaloos, want ik ga terug gebeld worden door een medewerker die wel iets kan oplossen, maar helaas, dat duurt tot 7 werkdagen!
Wie o wie herkent zich in dit probleem en heeft wel een goed werkende oplossing kunnen vinden?
Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)
[quote=14peter schreef op dinsdag 3 sep 2013, 14:54]Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)
Dan bent u wel de uitzondering, Ik heb laatst ook trammelant gehad. Maar ik ben via de telefoon toch zo goed geholpen dat ik al weer heb wat er zijn moet. Wel bijna een uur met de persoon contact via de telefoon.De persoon was zeer technisch en geduldig.
Maar ja je moet maar een pechvogel zijn Maar echt ik ben zeer goed geholpen.
u zou toch die 7 dagen geduld moeten hebben om dat het via de telefoon niet opgelost kan worden.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 15:33][quote=14peter schreef op dinsdag 3 sep 2013, 14:54]Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)
Dan bent u wel de uitzondering, Ik heb laatst ook trammelant gehad. Maar ik ben via de telefoon toch zo goed geholpen dat ik al weer heb wat er zijn moet. Wel bijna een uur met de persoon contact via de telefoon.De persoon was zeer technisch en geduldig.
Maar ja je moet maar een pechvogel zijn Maar echt ik ben zeer goed geholpen.
u zou toch die 7 dagen geduld moeten hebben om dat het via de telefoon niet opgelost kan worden.
Kijk voor de aardigheid eens op klacht.nl; van ruim 400 klachten zijn er maar 12 opgelost. En dan ben ik de uitzondering???
Wanneer het werkt zit je goed bij Ziggo *klopt even af* werkt het niet heb je 'n groot probleem, zoals je al gemerkt hebt.. Enige wat je kunt doen is opzeggen, echter is er geen concurrent waar je naar over kunt stappen..
Klantenservice bij Ziggo is zeer waardeloos, voor de meest simpele dingen is het minimaal 3 keer nodig om contact met ze op te nemen. Niet zo gek dat ze daar vrijwel niemand fatsoenlijk geholpen krijgen..
Wat wel werkt is iedere dag (of 2 keer) via de site 'n klacht indienen, kost een hoop tijd iedere keer -onnodig- alle gegevens invullen, maar op een gegeven moment worden ze dit zo zat, dat ze je vanuit Ziggo zelf gaan bellen..
Sterk advies; blijf vriendelijk, ga niet sarcastisch/ironisch communiceren, uit geen kritiek en bovenal gebruik geen humor. Hier raakt de klantenservice van Ziggo nogal van slag..
Ik heb de ervaring dat je bij Ziggo de juiste persoon moet treffen en vooral ook zelf goed moet meewerken om die juiste persoon zijn werk te kunnen laten doen.
Blijf dus vooral netjes, doe precies wat er gevraagd wordt en steek ondertussen geen klaagzangen af.
Niet iedere medewerker blijkt echter even deskundig en geduldig, maar er zijn er wel een paar van. Sommige Ziggohelpdeskers maken zich er helaas te gemakkelijk vanaf of begrijpen zelf niet wat er mis kan zijn. Opnieuw bellen kan dan de oplossing zijn. Onthoud de naam van de Ziggomedewerker die je goed probeert te helpen.
Het is overigens goed mogelijk dat de nieuwe modems met hotspot functie nog teveel fouten in zich hebben en dat daardoor problemen kunnen ontstaan als iemand op straat gebruik maakt van de hotspot. HIER (klik) vind je meer informatie, zoals over het uitzetten van de hotspot via Mijn Ziggo.
[quote=gsm schreef op dinsdag 3 sep 2013, 21:49]Ik heb de ervaring dat je bij Ziggo de juiste persoon moet treffen en vooral ook zelf goed moet meewerken om die juiste persoon zijn werk te kunnen laten doen.
Blijf dus vooral netjes, doe precies wat er gevraagd wordt en steek ondertussen geen klaagzangen af.
Niet iedere medewerker blijkt echter even deskundig en geduldig, maar er zijn er wel een paar van. Sommige Ziggohelpdeskers maken zich er helaas te gemakkelijk vanaf of begrijpen zelf niet wat er mis kan zijn. Opnieuw bellen kan dan de oplossing zijn. Onthoud de naam van de Ziggomedewerker die je goed probeert te helpen.
Het is overigens goed mogelijk dat de nieuwe modems met hotspot functie nog teveel fouten in zich hebben en dat daardoor problemen kunnen ontstaan als iemand op straat gebruik maakt van de hotspot. HIER (klik) vind je meer informatie, zoals over het uitzetten van de hotspot via Mijn Ziggo.
Ik kan alleen maar ordelen over hoe ik ben geholpen.
Maar u mening kan dus ook de mijne zijn, dat je echt mee moet kunnen praten, en antwoorden. Daar zal wel een groot gedeelte, niet technisch genoeg zijn om dat te kunnen en vriendelijk blijven. Ik heb in elk geval in al die natuurlijk ook wel eens meer contact moeten zoeken is dat dan toevallig goed gegaan altijd oplosing voor problemen gevonden. Dus het zal wel een beetje aan de communicatie of de gevens liggen dat het niet altijd vlot kan gaan.
Dit is exact de reden waarom ik nog steeds huiverig ben om op een alles-in-1 pakket over te stappen. Als het mis gaat kun je helemaal niks meer, niet bellen, internetten of tv kijken. Ik bel via KPN, internet via XS4ALL en kijk tv via Ziggo. Kost wel wat meer, maar dat heb ik er voor over.
U kunt gewoon overstappen op all-in-one van XS4ALL. Wel even Ziggo opzeggen per de datum dat xs4all u kan aansluiten.
Ik heb ook alles in 1, in het begin enkele malen met de servicedesk gebeld omdat internet niet snel werkte en telefoon af en toe weigerde, na aandringen van mij is er een monteur gekomen met een verbeterde modem, en daarbij is het probleem volledig opgelost.
Bij Ziggo zijn ze niet echt snel om een beter (duurder) modem te installeren.
Heb dezelfde problemen gehad, tel.nr. 1200 gebeld, een dag later kwam monteur,o.a. binnenkomend signaal gecontroleerd en gerepareerd, probleem opgelost. Bedankt Ziggo
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer