Em
door Emile_s 18 aug. 2019 om 17:29
Computers & telefonie

Ziggo betalen voor vervangen horizon door Nextbox

Al zolang ik een abonnement heb bij Ziggo, heb ik al problemen met de Horizonbox. Blokken in beeld, in storing vallen van de box etc. Hierover ik verschillende keren melding gemaakt. Ik had weer een storing en Ziggo adviseert de box te vervangen door de NextBox (de opvolger van Horizonbox) maar:

1. Je moet 20,— administratie kosten betalen
2. Maandbedrag gaat met 0,50 per maand omhoog
3. Je abonnement wordt meteen beëindigd en je krijgt een nieuw jaar abonnement

Dit is belachelijk daar de Ziggo de Horizonbox niet goed werkend krijgt en daardoor niet de service levert waarvoor ik wel iedere maand betaal.

Mag dit zomaar? Wat kan ik hieraan doen?

8613 27 Rapporteer
door diumenge - 18 aug. 2019 om 17:31
10545 Antwoorden / 13 Vragen
3

Je kan ze in gebreke stellen, omdat ze niet leveren wat ze wel zouden moeten leveren. Wellicht kan je ze daarmee overtuigen om de Horizonbox gratis te vervangen.

me
door mein33 - 18 aug. 2019 om 17:43
4397 Antwoorden / 24 Vragen
3

Naar alle waarschijnlijkheid komen deze kosten omdat de omlooptijd van uw Horizonbox nog niet voorbij is en u dus eerder dan gepland/verwacht vervangende apparatuur krijgt/wil hebben.
Een nette, maar stevige en inhoudelijke dicussie met de klantenservice kan wel eens het door u gewenste effect hebben !

door tijger1 - 18 aug. 2019 om 17:56
38749 Antwoorden / 21 Vragen
2

Er zijn nog wel meer nadelen aan die Next box. U kunt dan geen tweede mediabox hebben op de slaapkamer of zo. 

Maar als dat oude ding niet goed te krijgen is, moet Ziggo gewoon een nieuwe leveren en al helemaal geen aansluitkosten berekenen of een nieuw contract.

Ziggo heeft een forum. Het schijnt dat als u daar uw klacht neerzet u vlugger geholpen wordt.

Gr
door Graspollen 18 aug. 2019 om 18:56
43 Antwoorden / Vragen

Extra Next mediabox is leverbaar.

ep
door epcot 18 aug. 2019 om 18:58
808 Antwoorden / 17 Vragen

Wil je op je extra televisie op dezelfde manier tv-kijken? Kies dan voor een Extra Mediabox Next. Met deze box bekijk je alle tv-zenders uit je abonnement ook op je slaapkamer of zolder.

jo
door jorisw 18 aug. 2019 om 21:34
4124 Antwoorden / 1 Vragen

Wil je op een andere tv Ziggo content zien, hang er een chromecast van een paar tientjes aan en gebruik de Ziggo GO app op telefoon of tablet. Scheelt weer energie.

door panter22 - 18 aug. 2019 om 18:03
2986 Antwoorden / Vragen
0

Ziggo gaat de horizonbox vervangen door de horizonboxnext volgens deze site, nog maar even wachten.
https://tweakers.net/nieuws/153872/ziggo-start-levering-mediabox-next-aan-alle-complete-en-max-klanten.html

Gr
door Graspollen 18 aug. 2019 om 18:54
43 Antwoorden / Vragen

Dat artikel is oud. Ziggo is allang begonnen met uitleveren van de Next. Oude klanten krijgen dan een Next abonnement,  moeten 19,95 betalen en raken eventuele korting op hun oude abonnement kwijt.

door panter22 18 aug. 2019 om 19:12
2986 Antwoorden / Vragen

Dus het klopt wel van die 20 euro betalen.

Gr
door Graspollen 18 aug. 2019 om 19:27
43 Antwoorden / Vragen

Ja, dat wordt bij 'oude' klanten in rekening gebracht.

Gr
door Graspollen - 18 aug. 2019 om 18:51
43 Antwoorden / Vragen
1

U hoeft de Next niet te nemen. U kunt ook vragen of ze een monteur sturen om de problemen met de Horizon te verhelpen. 

Als het niet aan de bekabeling binnenshuis ligt, maar daadwerkelijk aan de Horizon box, dan vind ook ik het erg klantonvriendelijk dat de door u genoemde 3 punten worden gehanteerd. Tenslotte hoeft u ook niets te betalen als een verouderd modem de geest geeft en Ziggo deze vervangt door een nieuwer modem.

door heremietkreeft - 18 aug. 2019 om 21:21
10035 Antwoorden / 160 Vragen
0

Ziggo heeft gewoon nu nog te zorgen dat u geen problemen heeft, zie o.a. https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/ en/of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder  Zie m.b.t. het in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html waar van sprake is m.b.t. uw klacht.

jo
door jorisw - 18 aug. 2019 om 21:36
4124 Antwoorden / 1 Vragen
1

TS haalt een aantal dingen door elkaar. De Nextbox is niet ingevoerd om de problemen met de Horizonbox te verhelpen. Horizon werkt over het algemeen prima (bij miljoenen klanten in meerdere landen) maar is al een product van zeker 8/9 jaar geleden. Nextbox is gewoon een opvolger die op veel gebieden is verbeterd en veranderd.

ju
door justmeagain - 19 aug. 2019 om 00:39
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ziggo levert gewoon een nieuwe mediaxl box als u dat wilt. De nextbox is alleen voor het duurste pakket en dus op aanvraag als het om vervangen gaat.
De next is dus een soort upgrade.

ja
door jansenp - 19 aug. 2019 om 13:50
5 Antwoorden / 0 Vragen
1

Zelf ook problemen gehad met de Horizon. Werd netjes geholpen door Ziggo.
Kreeg de mogelijkheid om zonder kosten de Horizon te laten vervangen door weer een Horizon of om te kiezen voor de Next, waar dan wel extra kosten mee gemoeid zijn.
Omdat abonnement hiervoor anders is ( andere voorwaarden ivm cloudomgeving e.d.) ga je wel een nieuw abo aan. Kosten idd 19,95 eenmalig en verhoging van 0,50 p.mnd.
Ik heb gekozen voor de next en dat werkt stukken sneller en menu’s e.d. zit gewoon veel beter in elkaar. Maar zeker de snelheid is perfect. De vehoging p.mnd. loont zich dan ook. 
Minpunt zou kunnen zijn als je meerdere tv’s hebt, maar daar heb ik geen last van.

dr
door drupi01 - 19 aug. 2019 om 14:11
11 Antwoorden / 5 Vragen
1

Na zeer goede ervaringen met het vervangen van de Horizon door de Next, heb ik ook een Next extra voor de slaapkamer geplaatst. Deze is met coax en WiFi verbonden. Tot nu toe geen enkele storing gehad. Deze extra box kost wél 5 euro per maand, maar dat heb ik er graag voor over.
De software van de Horizon was volgens mij te geavanceerd voor de hardware in de box.
Ik heb de Horizon overigens kosteloos kunnen vervangen.

co
door colorpc - 19 aug. 2019 om 14:23
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Schaf eens een nieuwe coaxkabel aan die geschikt is voor digitale doorgifte.  Sluit deze kabel rechtstreeks ( dus zonder spliters etc.) aan op de binnenkomende aansluiting en de ziggohorizon box. Kijk dan eens wat het resultaat is.  Gebruik ook altijd de goede connectors. Zelf gebruik ik F-connectors. Bij mij heeft deze oplossing goed geholpen.  Als je meerdere aansluitingen wil door het huis gebruik dan ook de  splitters met F-connector aansluitingen. Je moet er ook voor zorgen dat de buitenmantel van de coaxkabel goed contact maakt met de behuizing van van de F-connector

lo
door lovewinnie - 19 aug. 2019 om 14:32
643 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan vraagt u toch tijdelijk een oude horizon box tot de uwe gratis wordt vervangen? 
Er zijn er te veel die een 4k kastje willen maar er zijn er te weinig. Nieuwe klanten krijgen hem standaard. Oude klanten kunnen hem nu al krijgen met nieuw contract.
Ze kunnen u toch gewoon een oude horizon sturen? Dat is enige wat ze hoeven te doen. U wilt de next. Tja dat kost geld

hr
door hrschoevaart@kpnmail.nl - 19 aug. 2019 om 15:06
1 Antwoorden / Vragen
1

Heb ook problemen me Ziggo gehad, in 1 jaar tijd heb ik 7 nieuwe horizon boxen gehad , met nul resultaat. Ben sinds 1,5 jaar bij KPN en alles doet het nog steeds! (tv,internet, telefoon vast en mobiel). Misschien tijd om ook over te stappen?

door tijger1 19 aug. 2019 om 16:10
38749 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo gaat over de kabel, KPN over de telefoon lijn. Valt niet te vergelijken.

door Grunnen. - 19 aug. 2019 om 15:34
454 Antwoorden / Vragen
0

Waarom stap je niet over naar VDSL als het niet opgelost wordt..

re
door red1 - 19 aug. 2019 om 15:42
257 Antwoorden / 1 Vragen
0

O, wat ben ik blij dat ik die ellende van ZIGGO nooit wilde hebben en ook nooit za lik daar een abbonnement op wat dan ook nemen

door diumenge 19 aug. 2019 om 20:03
10545 Antwoorden / 13 Vragen

Fijn voor je.

wi
door wilcoagnes - 19 aug. 2019 om 16:01
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wij hadden zelfde probleem .opgebeld  kregen binnen 5 dagen  de next binnen  zonder extra kosten. Top service . Paar dagen later de retour box binnen gekregen  voor de horizon . Al met al alles perfect en kosteloos verlopen.

mo
door mof - 19 aug. 2019 om 17:30
1331 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nee dat mag niet zomaar. Je kunt vechten tegen de bierkaai of overstappen naar een andere aanbieder.

he
door hedibo - 19 aug. 2019 om 19:55
20 Antwoorden / 1 Vragen
0

Omdat ik zoveel problemen met de HB XL had heb ik de Next gratis gekregen. Gewoon effe zeuren.

door pk49 - 19 aug. 2019 om 22:04
225 Antwoorden / 2 Vragen
0

ik heb in het begin veel problemen gehad met de Horizonbox omdat ik de bestaande oude kabel gebruikte die in huis lag. Na vervanging van coaxkabels en pluggen was het probleem opgelost. 

nu
door nuisje - 20 aug. 2019 om 05:22
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

een tip overstappen naar een andere en vaak ook nog een goedkopere en laat ziggo in hun sop gaar koken.

ju
door justmeagain 22 aug. 2019 om 00:32
22 Antwoorden / 1 Vragen

Topadvies! Maar gebaseerd op niets.

he
door henkie.penkie - 20 aug. 2019 om 08:54
38 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blokkende beelden, zit in je binnenhuis bekabeling ! Om dit te verhelpen zijn de kosten voor je zelf, deze storingen komen niet van buiten af het kan zijn géén goede kwaliteit coax-kabel of in een aansluiting een flinterdun draadje van de afscherming om de hoofdader van de coax kabel endat kan je een hoop ellende bezorgen. Koop géén coax kabels bij de ACTION.

door tonny1946 - 20 aug. 2019 om 09:13
13 Antwoorden / 4 Vragen
0

hallo ik heb net contact gehad met ziggo en die zeggen dat het normaal is eenmalige kosten zijn, maar zelf denk i dat sinds ziggo over genomen is door een amerikaans bedrijf er alleen maar verhogingen zijn voor de vele pulp zenders die je krijgt voor 67,50 euro permaand ,het riek veel naar monopolisten helaas zijn er niet veel andere aanbieders want ze doen allemaal hetzelfde.

door koekeloer - 20 aug. 2019 om 10:01
395 Antwoorden / 17 Vragen
0

Zit het probleem niet in de kabel / het signaal? Ik neem aan dat U als U al zo lang problemen heeft ooit wel eens een nieuwe box heeft gekregen

Em
door Emile_s - 20 aug. 2019 om 20:39
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

UPDATE: Ziggo vergoed de administratie kosten en de verhoging voor 12 maanden. Oftewel bedankt Ziggo voor bieden van een goede oplossing

door audb - 21 aug. 2019 om 15:57
1433 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je abonnement stopzetten kan ook. 

Maar ik heb zelf ook de nieuwe box maar wel "gratis" gekregen maar de abonnement prijzen zijn wel omhoog gegaan.

Maar misschien lukt het wel met deze link https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-aanvragen-als-bestaande-klant-41564 

Zo heb ik hem zelf ook gekregen en ja de horizon box is een <Vloekken>  ding die door de warmte en software gewoon slecht is/was.

door ellencc - 21 aug. 2019 om 16:06
25 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik wilde ook de Nextbox, zag het bij mijn zoon en gaat allemaal veel sneller en je kan er tegen praten. Aangevraagd, eenmalige kosten €19,95 en een nieuw jaar abonnement.Je moet langer dan een jaar een abo hebben bij Ziggo.  Dat was allemaal geen probleem, maar het probleem kwam pas toen ik naar de tweede box vroeg. Dat ging niet, dus zou ik geen tv in een andere kamer kunnen kijken, tenzij ik weer een oude Humaxbox aan zou sluiten.
Dat ging mij te ver en laat het maar zitten tot die tweede box ook kan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
hehaha - 27 nov. 2018 om 12:33
Auto & vervoer

Rijden in automaat

ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer

Ja
Jabiswane - 17 sep. 2019 om 12:56
Auto & vervoer
Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Ben afgelopen vrijdag Vergeten parkeren stop te zetten of het stopzetten is niet gelukt in Amsterdam Centrum  waardoor de parkeerkosten bij Park mobiel behoorlijk zijn opgelopen. Krijg nu €15,- tegoed ter compensatie terwijl ik zeker €75,- teveel betaald hebt. Heb bewijs geleverd dat ik niet lang daarna heb getankt op de A2. Kan ik het teveel betaalde terug eisen van Park Mobiel?
[edit ... Lees meer

fo
folkertsbe - 17 sep. 2019 om 16:08
Geldzaken & recht

Caravanstalling kon op afgesroken tijd onze caravan niet vinden,wie is verantwoo

Op 15 augustus zouden wij onze gestalde caravan halen volgens afspraak.Echter was de caravan nergens te bekennen.Wie is verantwoordelijk?Wij betalen euro 250 voor bewaren en klaarzetten e.t.c.De stallinghouder zwijgt in alle talen.Ik heb zelf alles bij de politie moeten regelen ook bij de verzekering. Caravan op onverklaarbare wijze verdwenen uit stalling. Lees meer