Ziggo betalen voor vervangen horizon door Nextbox
Al zolang ik een abonnement heb bij Ziggo, heb ik al problemen met de Horizonbox. Blokken in beeld, in storing vallen van de box etc. Hierover ik verschillende keren melding gemaakt. Ik had weer een storing en Ziggo adviseert de box te vervangen door de NextBox (de opvolger van Horizonbox) maar:
1. Je moet 20,— administratie kosten betalen
2. Maandbedrag gaat met 0,50 per maand omhoog
3. Je abonnement wordt meteen beëindigd en je krijgt een nieuw jaar abonnement
Dit is belachelijk daar de Ziggo de Horizonbox niet goed werkend krijgt en daardoor niet de service levert waarvoor ik wel iedere maand betaal.
Mag dit zomaar? Wat kan ik hieraan doen?
Naar alle waarschijnlijkheid komen deze kosten omdat de omlooptijd van uw Horizonbox nog niet voorbij is en u dus eerder dan gepland/verwacht vervangende apparatuur krijgt/wil hebben.
Een nette, maar stevige en inhoudelijke dicussie met de klantenservice kan wel eens het door u gewenste effect hebben !
Er zijn nog wel meer nadelen aan die Next box. U kunt dan geen tweede mediabox hebben op de slaapkamer of zo.
Maar als dat oude ding niet goed te krijgen is, moet Ziggo gewoon een nieuwe leveren en al helemaal geen aansluitkosten berekenen of een nieuw contract.
Ziggo heeft een forum. Het schijnt dat als u daar uw klacht neerzet u vlugger geholpen wordt.
Extra Next mediabox is leverbaar.
Wil je op je extra televisie op dezelfde manier tv-kijken? Kies dan voor een Extra Mediabox Next. Met deze box bekijk je alle tv-zenders uit je abonnement ook op je slaapkamer of zolder.
Wil je op een andere tv Ziggo content zien, hang er een chromecast van een paar tientjes aan en gebruik de Ziggo GO app op telefoon of tablet. Scheelt weer energie.
Ziggo gaat de horizonbox vervangen door de horizonboxnext volgens deze site, nog maar even wachten.
https://tweakers.net/nieuws/153872/ziggo-start-levering-mediabox-next-aan-alle-complete-en-max-klanten.html
Dat artikel is oud. Ziggo is allang begonnen met uitleveren van de Next. Oude klanten krijgen dan een Next abonnement, moeten 19,95 betalen en raken eventuele korting op hun oude abonnement kwijt.
Dus het klopt wel van die 20 euro betalen.
Ja, dat wordt bij 'oude' klanten in rekening gebracht.
Hallo Emile S ,
Lees ook hier ,
https://www.totaaltv.nl/nieuws/het-is-eindelijk-zover-ziggo-levert-mediabox-next-aan-alle-klanten/
U hoeft de Next niet te nemen. U kunt ook vragen of ze een monteur sturen om de problemen met de Horizon te verhelpen.
Als het niet aan de bekabeling binnenshuis ligt, maar daadwerkelijk aan de Horizon box, dan vind ook ik het erg klantonvriendelijk dat de door u genoemde 3 punten worden gehanteerd. Tenslotte hoeft u ook niets te betalen als een verouderd modem de geest geeft en Ziggo deze vervangt door een nieuwer modem.
Ziggo heeft gewoon nu nog te zorgen dat u geen problemen heeft, zie o.a. https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/ en/of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder Zie m.b.t. het in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html waar van sprake is m.b.t. uw klacht.
TS haalt een aantal dingen door elkaar. De Nextbox is niet ingevoerd om de problemen met de Horizonbox te verhelpen. Horizon werkt over het algemeen prima (bij miljoenen klanten in meerdere landen) maar is al een product van zeker 8/9 jaar geleden. Nextbox is gewoon een opvolger die op veel gebieden is verbeterd en veranderd.
Ziggo levert gewoon een nieuwe mediaxl box als u dat wilt. De nextbox is alleen voor het duurste pakket en dus op aanvraag als het om vervangen gaat.
De next is dus een soort upgrade.
Zelf ook problemen gehad met de Horizon. Werd netjes geholpen door Ziggo.
Kreeg de mogelijkheid om zonder kosten de Horizon te laten vervangen door weer een Horizon of om te kiezen voor de Next, waar dan wel extra kosten mee gemoeid zijn.
Omdat abonnement hiervoor anders is ( andere voorwaarden ivm cloudomgeving e.d.) ga je wel een nieuw abo aan. Kosten idd 19,95 eenmalig en verhoging van 0,50 p.mnd.
Ik heb gekozen voor de next en dat werkt stukken sneller en menu’s e.d. zit gewoon veel beter in elkaar. Maar zeker de snelheid is perfect. De vehoging p.mnd. loont zich dan ook.
Minpunt zou kunnen zijn als je meerdere tv’s hebt, maar daar heb ik geen last van.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer