door 1953 Apr 20, 2014 om 12:39
Computers & telefonie

ZIGGO: de downloadsnelheid!

Heb sinds enkele dagen de hoogste snelheid van ZIGGO geïnstalleerd.

Theoretisch: Download: 150 Mb/s; Upload: 15 Mb/s.

Praktijk laptop ACER 8950G Wi-Fi transmissie:
Download: 71,04 Mb/s; Upload: 15,03 Mb/s.

Praktijk ACER desktop:
Douwload: 144,7 Mb/s; Upload: 15,10 Mb/s

In de ACER laptop zit een Asteriosantenne ingebouwd.

De modem UBEE EVW3200 geeft - ook na meerdere resetten - de juiste download/uploadsnelheden door.

Waarom kan de dowloadsnelheid op de laptop - ca. 1 meter vanaf de modem geplaatst - edoch ca. 48% van de aangeboden snelheid behalen?

26820 48 Rapporteer

door 1953 - Apr 20, 2014 om 12:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Net ook nog met UTP-5-bedraad geprobeerd op de laptop; de duwloadsnelheid was toen 146,84 Mb/s.

door 1953 - Apr 20, 2014 om 12:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 20 apr 2014, 12:49]De optimale snelheid wordt behaald als de pc aan een ethernet kabel hangt. Draadloos (wifi) zal nooit de optimale snelheid halen.

Behaalde wel met Wi-Fi met de vorige versie van ZIGGO maximaal 63 Mb/s download! Het kan dus wel.

Denk dat de ingebouwde antenne in ACER laptop de downloadsnelheid klaarblijkelijk niet aankan, terwijl wel de uploadsnelheid het wel aankan.

door 1953 - Apr 20, 2014 om 14:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=forever-nl schreef op zondag 20 apr 2014, 13:42]Ik heb even in de handleidingen gekeken welke Wi-Fi standaarden er door je apparatuur ondersteund worden. De adapter van de Acer laptop geeft ondersteuning tot 802.11n, en het router modem van ZIGGO 802.11g.

802.11n haalt tot 450 Mbps (Acer laptop)
802.11g haalt tot 108 Mbps (router modem)

De beperking zit hem dus in de Wi-Fi ondersteuning van het router modem. Van de 108 Mbps moet nog iets afgehaald worden omdat het een theoretische maximum snelheid betreft voor de combinatie download en upload.

Als je de maximale (internet) snelheid wilt halen dan zul je dus je router modem moeten vervangen. Overigens zijn er zowel voor bekabelde als draadloze netwerken allerlei standaarden. Dus je kunt niet per definitie zeggen dat kabels sneller zijn of andersom.

De laatste Wi-Fi standaard is 802.11ac en kan met 1,3 Gbps de veelgebruikte kabelnetwerken (cat 5e) overtreffen. Cat6 kabels echter kunnen weer een stuk meer aan, tot 10 Gbps en cat5 kabels slechts 100 mbps.

Bij mijn weten is de UBEE EVW3200 wel degelijk 802.11N.

Ga ook in de software het een en ander bekijken qua instellingen.

door 1953 - Apr 20, 2014 om 14:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 20 apr 2014, 13:44]Heeft u al met ziggo contact hier over gehad? Dat lijk mij dat u daar eerst mee moet praten waarom.

Neen, nog niet telefonisch gecontacteerd.

door 1953 - Apr 20, 2014 om 14:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 14:18]1. Staat gewoon op de site van Ziggo te lezen dat je ongeveer de helft kunt verwachten (Ziggo site werkt hier niet dus geen linkje).

2. In praktijk heb je niets aan deze snelheden, aangezien er simpelweg geen diensten voor zijn waarbij je dit nodig hebt, het goedkoopste abonnement 30/3 volstaat ruimschoots. Echter de upload zo ook gewoon 30 moeten zijn.

Bij de middenkeus van ZIGGO had ik maximaal downloadsnelheid 63 Mb/s (60 Mb/s).

En op het kanaal waarop de Wi-Fi transmissie plaatsvindt, dat is kanaal 9, zonder enige bedreiging van andere gebruikers uit mijn omgeving - controle middels Metageek inSSDer versie 3.x

door 1953 - Apr 20, 2014 om 15:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 14:32][quote=1953 schreef op zondag 20 apr 2014, 14:24]Bij de middenkeus van ZIGGO had ik maximaal downloadsnelheid 63 Mb/s (60 Mb/s).
Correct, als je er boven op zit is dit mogelijk, maar verder er vanaf haalde ook jij dat echt niet.

De laptop staat op dezelfde plaats als in de oude situatie.

Heb Ziggo al opdracht gegeven om weer terug te keren naar 60 Mb/s | 6 Mb/s. Dit kan pas per 1 mei a.s. worden gerealiseerd, het verhogen kan dagelijks gebeuren (ergens in de middag pas).

En als straks in mei 2014 de theoretische snelheden 90 Mb/s | 9 Mb/s niet wordt behaald, dan wordt het weer aangepast per 1 juni a.s. naar de laagste keus met twee e-mailaccounts.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2014 om 16:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk uit met al die wijzigingen bij Ziggo, althans bij mij loopt dat altijd verkeerd.

Theoretisch is de maximale snelheid 200 mbit, in praktijk komt het dus waarschijnlijk gewoon niet verder dan die 70, vrij aannemelijk. Mijn 'antieke' router is ook 100 mbit, praktijk ergens tussen de 27 en 30 (draad).

Verder als je zo dicht bij het modem/router zit kun je natuurlijk ook gewoon 'n draadje trekken. En ben je er per se zo op gebrand om die snelheid te halen (internetten gaat er echt niet sneller van), kun je natuurlijk ook gewoon zelf 'n fatsoenlijke router kopen.
Mogelijkerwijs stuit je dan weer op 'n ander probleem, aangezien Ziggo dit liever niet heeft.

door 1953 - Apr 20, 2014 om 16:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 16:31]Kijk uit met al die wijzigingen bij Ziggo, althans bij mij loopt dat altijd verkeerd.

Theoretisch is de maximale snelheid 200 mbit, in praktijk komt het dus waarschijnlijk gewoon niet verder dan die 70, vrij aannemelijk. Mijn 'antieke' router is ook 100 mbit, praktijk ergens tussen de 27 en 30 (draad).

Verder als je zo dicht bij het modem/router zit kun je natuurlijk ook gewoon 'n draadje trekken. En ben je er per se zo op gebrand om die snelheid te halen (internetten gaat er echt niet sneller van), kun je natuurlijk ook gewoon zelf 'n fatsoenlijke router kopen.
Mogelijkerwijs stuit je dan weer op 'n ander probleem, aangezien Ziggo dit liever niet heeft.

Terwijl bij de eerste keer downloadsnelheid al 99 Mb/s behaalde, daarna niet meer.

door 1953 - Apr 21, 2014 om 14:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zie ook mijn tip hierover bij TIPS

Het komt er op neer dat maximaal met Wi-Fi, op de hoogste snelheid 150 Mbps/190 Mbps, maximaal 90 Mbps kan worden behaald. Drukte door de velen Wi-Fi in de omgeving e.d.

Thans staat de modem op kanaal 7 en behaalde 72 Mbps download en upload 15 Mbps.

door 1953 - Apr 21, 2014 om 17:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 21 apr 2014, 14:30]Als wifi een openbaar netwerk betreft wel. Normaliter is wifi middels een wachtwoord beveiligd dat wil zeggen niemand kan zomaar gebruik maken van uw wifi verbinding. Zelfs als het modem wifi spots ondersteund gaat dat via een apart kanaal en is niet van invloed op de snelheid.

Wi-Fi spot staat uitgeschakeld; wordt wel in Metageek's inSSIDer weergegeven.

door 1953 - Apr 24, 2014 om 03:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb zojuist nog verschillende andere speedtesten Ookla gedaan bij UPC en KPN en deze twee gaven mij een realistischer downloadsnelheid aan van 84 Mbps (10 ms. ping) t.o.v. de speedtest van ZIGGO (ook van Ookla) 71 Mbps (15 ms. ping).

Zelfs één met een ping 9 ms. en een jitter van 2 ms.

door 1953 - Apr 24, 2014 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 21 apr 2014, 14:30]Als wifi een openbaar netwerk betreft wel. Normaliter is wifi middels een wachtwoord beveiligd dat wil zeggen niemand kan zomaar gebruik maken van uw wifi verbinding. Zelfs als het modem wifi spots ondersteund gaat dat via een apart kanaal en is niet van invloed op de snelheid.

Ja, Wi-Fi tablet e.d. Kan een eetcafé op ca. 125 meter ontvangen (2 balkjes) die gebruik maakt van 2 netwerken: één gesloten (bediening) en één open netwerk 'Fri-Wi', beiden op kanaal 5. Maak zelf (alleen)gebruik van kanaal 7!

door 1953 - Apr 24, 2014 om 03:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 21 apr 2014, 14:30]Als wifi een openbaar netwerk betreft wel. Normaliter is wifi middels een wachtwoord beveiligd dat wil zeggen niemand kan zomaar gebruik maken van uw wifi verbinding. Zelfs als het modem wifi spots ondersteund gaat dat via een apart kanaal en is niet van invloed op de snelheid.

Word 'Fri-Wi' genoemd.

ro
door ron530 - Apr 24, 2014 om 03:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als wifi een openbaar netwerk betreft wel. Normaliter is wifi middels een wachtwoord beveiligd dat wil zeggen niemand kan zomaar gebruik maken van uw wifi verbinding. Zelfs als het modem wifi spots ondersteund gaat dat via een apart kanaal en is niet van invloed op de snelheid.

door 1953 - Apr 24, 2014 om 23:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 24 apr 2014, 07:15]Begrijp totaal niet wat je zou willen bereiken met die gewenste hoge snelheid op je laptop. Surfen gaat niet sneller en je kan een film ook niet sneller kijken...

Daarom wordt de snelheid per 1 mei a.s. weer teruggebracht van alles-in-1 extra naar plus met 90 Mbps / 9 Mbps. En is dit dan ook niet realiseerbaar dan wordt alles-in-1 van plus naar basis (30 Mbps) verlaagd.

door 1953 - Apr 24, 2014 om 23:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 24 apr 2014, 08:04]Zelf geen problemen met de snelheden van ziggo, haal netjes de 17 MB p/s. Echter is dat draadloos altijd een ander verhaal, en zelfs bekabeld moet je router geschikt zijn voor gigabit netwerken. Houd daarbij ook rekening dat de firewall in je router en andere beveiliging de snelheid van een goedkope router omlaag halen, je kunt deze beveiliging dan uitschakelen en de beveiliging op je pc regelen. Als je toch alles bekabeld doet kun je de wifi module ook helemaal uitzetten, scheelt net dat beetje extra. Een leuke router van sitecom doet het eigenlijk altijd i.c.m. ziggo. Deze zijn ook lekker simpel maar kosten dan ook wel weer een euro of 120. Als je zelf veel wilt instellen dan moet je uitwijken naar een ander merk.

Overigens heb ik nog een "oud" ubee modem zonder router, en dat werkt veel beter. Heb mijn eigen router en mijn pc zorgt voor de beveiliging.

Overigens kan het soms ook zijn dat je té dichtbij de router bent, dan kunnen ze ook storen. Misschien eens een halve meter verder proberen ;)

De beveiliging en firewall wordt door Windows 8.1 uitgevoerd. Geen externe beveiliging!

Geen gebruik van andere router, alleen de ZIGGO modem Ubee EVW3200 gebruikmakend.

door 1953 - Apr 24, 2014 om 23:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 24 apr 2014, 11:51][quote=1953 schreef op donderdag 24 apr 2014, 03:48]Heb zojuist nog verschillende andere speedtesten Ookla gedaan bij UPC en KPN en deze twee gaven mij een realistischer downloadsnelheid aan van 84 Mbps (10 ms. ping) t.o.v. de speedtest van ZIGGO (ook van Ookla) 71 Mbps (15 ms. ping).

Zelfs één met een ping 9 ms. en een jitter van 2 ms.

Je kan het maar druk hebben.

Het is een feit dit probleem.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 25, 2014 om 00:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@iedereen.
Ik heb sinds een week of twee een nieuwe laptop voor mijn dochter in huis en bij het samenstellen ervan heb ik voor een wat duurdere wifikaart gekozen.
Ik heb een Ziggo 150/15 abonnement en in haar geval zit er ook nog 1 betonnen muur tussen laptop en router.
Wifi op 2,4 ghz haal ik rond 104 MB maar wifi op 5 Ghz tik ik 149,2 aan en dat keer op keer, dus geen toevalstreffers.
In veel laptops zitten gewoon goedkope wifikaarten waarmee met 60-75 MB de kous wel af is.
Wellicht (indien gewenst) kunt u ook zo'n betere kaart in uw laptop bouwen.

door 1953 - Apr 25, 2014 om 00:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diewilik schreef op donderdag 24 apr 2014, 20:21]@iedereen.
Ik heb sinds een week of twee een nieuwe laptop voor mijn dochter in huis en bij het samenstellen ervan heb ik voor een wat duurdere wifikaart gekozen.
Ik heb een Ziggo 150/15 abonnement en in haar geval zit er ook nog 1 betonnen muur tussen laptop en router.
Wifi op 2,4 ghz haal ik rond 104 MB maar wifi op 5 Ghz tik ik 149,2 aan en dat keer op keer, dus geen toevalstreffers.
In veel laptops zitten gewoon goedkope wifikaarten waarmee met 60-75 MB de kous wel af is.
Wellicht (indien gewenst) kunt u ook zo'n betere kaart in uw laptop bouwen.

Benieuwd naar het merk en type van die laptop?

In eerste instantie behaalde ik ook 94 Mbps en daarna niet meer. Verscheidene malen de Ubee EVW3200 gereset.

De optie 5 MHz ook al geprobeerd, lukte niet op mijn laptop en/of de modem.

door 1953 - Apr 25, 2014 om 05:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

GTI = Gedragscode Transparantie Internetsnelheden van de deelnemende partijen.

GTI

door 1953 - Apr 25, 2014 om 05:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 25 apr 2014, 03:28][quote=1953 schreef op donderdag 24 apr 2014, 23:51]Daarom wordt de snelheid per 1 mei a.s. weer teruggebracht van alles-in-1 extra naar plus met 90 Mbps / 9 Mbps. En is dit dan ook niet realiseerbaar dan wordt alles-in-1 van plus naar basis (30 Mbps) verlaagd.
Dus je krijgt wel de beloofde snelheid, maar als je die draadloos op je laptop niet hebt dan draai je alles weer terug. Kick je er op om die, verder zinloze, maximale snelheid op je laptop te halen ofzo? Nuttig bezig..

Kicken?! Neen! Eerder teleurstellend dat je per maand € 10,00 meer betaald voor in feite, wat Wi-Fi betreft, gebakken lucht.

door 1953 - Apr 25, 2014 om 20:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diewilik schreef op vrijdag 25 apr 2014, 15:37]@ 1953 de resultaten haal ik met de volgende wifi kaart
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth WLAN-7260AC

De laptop bevat een i5 met 8 GB Ram maar dat zal weinig met de snelheid te maken hebben.

Diewilik

Die van mij i7 met 12 Gb ram - Acer Aspire 8950G.

door 1953 - Apr 25, 2014 om 23:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 25 apr 2014, 20:40][quote=1953 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 20:32][quote=diewilik schreef op vrijdag 25 apr 2014, 15:37]@ 1953 de resultaten haal ik met de volgende wifi kaart
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth WLAN-7260AC

De laptop bevat een i5 met 8 GB Ram maar dat zal weinig met de snelheid te maken hebben.

Diewilik

Die van mij i7 met 12 Gb ram - Acer Aspire 8950G.

Die van mij 42,5 cm.

Waarvan acte!

door 1953 - May 4, 2014 om 01:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Afgelopen donderdag 1 mei jl. is de internetsnelheid van 150 Mbps naar de nieuwe internetsnelheid van 90 Mbps teruggebracht.

Behaal nu met Wi-Fi op 1 meter van de modem ca. 84 Mbps. Bedraad zelfs iets meer dan 90 Mbps.

Misschien de opstelling van de modem nog enige bijdrage van verbetering te weeg kan brengen door het tegen de muur te plaatsen en zodoende de ingebouwde antennes verbeterd?

zl
door zlobinski - May 4, 2014 om 16:42
6 Antwoorden / 2 Vragen

Probleem zit in de verliezen ook a 1 meter van het modem. Vaak is uw w-lan module slecht 150mbit ipv 300 of450 mbit. Dit daar U op de 2,4 Ghz band zit. En die zit vol!!
Wat een tip is, neem een 1750 AC Router die U separaat aannuw modem hangt. Deze hebben 100 megawatt antennes en zijn dualband. Als U op de 5 Ghz band gaat heeft U enorm veel minder interferenties.
De 2, 4 Ghz band zit gewoon te vol, tip: gebruik voor de UTP Kabels minimaal Cat 6 of Cat 7.

door 1953 - May 15, 2014 om 00:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 4 mei 2014, 08:27][quote=1953 schreef op zondag 4 mei 2014, 01:25]Afgelopen donderdag 1 mei jl. is de internetsnelheid van 150 Mbps naar de nieuwe internetsnelheid van 90 Mbps teruggebracht.

Behaal nu met Wi-Fi op 1 meter van de modem ca. 84 Mbps. Bedraad zelfs iets meer dan 90 Mbps.

Misschien de opstelling van de modem nog enige bijdrage van verbetering te weeg kan brengen door het tegen de muur te plaatsen en zodoende de ingebouwde antennes verbeterd?

Boeiend!

Vroeg het vorige week nog aan de Ziggo-monteur om de modem eventueel tegen de muur op te hangen, zou niets uitmaken en dat deed ook niet.

Behaal nu met alles-in-1 Plus (maximaal 90 Mbps) gemiddeld, met Wi-Fi, 86 Mbps.

ro
door ron530 - Jul 22, 2014 om 02:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De optimale snelheid wordt behaald als de pc aan een ethernet kabel hangt. Draadloos (wifi) zal nooit de optimale snelheid halen.

ro
door ron530 - Jul 22, 2014 om 02:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het zou goed kunnen dat de acer de snelheid niet aankan, maar toch 71 Mb is behoorlijk te noemen.

forever-nl
door forever-nl - Jul 22, 2014 om 02:07
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb even in de handleidingen gekeken welke Wi-Fi standaarden er door je apparatuur ondersteund worden. De adapter van de Acer laptop geeft ondersteuning tot 802.11n, en het router modem van ZIGGO 802.11g.

802.11n haalt tot 450 Mbps (Acer laptop)
802.11g haalt tot 108 Mbps (router modem)

De beperking zit hem dus in de Wi-Fi ondersteuning van het router modem. Van de 108 Mbps moet nog iets afgehaald worden omdat het een theoretische maximum snelheid betreft voor de combinatie download en upload.

Als je de maximale (internet) snelheid wilt halen dan zul je dus je router modem moeten vervangen. Overigens zijn er zowel voor bekabelde als draadloze netwerken allerlei standaarden. Dus je kunt niet per definitie zeggen dat kabels sneller zijn of andersom.

De laatste Wi-Fi standaard is 802.11ac en kan met 1,3 Gbps de veelgebruikte kabelnetwerken (cat 5e) overtreffen. Cat6 kabels echter kunnen weer een stuk meer aan, tot 10 Gbps en cat5 kabels slechts 100 mbps.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 20, 2015 om 01:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u al met ziggo contact hier over gehad? Dat lijk mij dat u daar eerst mee moet praten waarom.

ro
door ron530 - Jan 20, 2015 om 01:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom contact met Ziggo opnemen, de snelheid wordt bedraad wel behaald maar draadloos dan weer niet. Ik zie het probleem niet, en dan nog 71 Mb download is nu niet wat je zegt langzaam te noemen.

diumenge
door diumenge - Jan 20, 2015 om 01:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijp totaal niet wat je zou willen bereiken met die gewenste hoge snelheid op je laptop. Surfen gaat niet sneller en je kan een film ook niet sneller kijken...

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jan 20, 2015 om 01:11
937 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf geen problemen met de snelheden van ziggo, haal netjes de 17 MB p/s. Echter is dat draadloos altijd een ander verhaal, en zelfs bekabeld moet je router geschikt zijn voor gigabit netwerken. Houd daarbij ook rekening dat de firewall in je router en andere beveiliging de snelheid van een goedkope router omlaag halen, je kunt deze beveiliging dan uitschakelen en de beveiliging op je pc regelen. Als je toch alles bekabeld doet kun je de wifi module ook helemaal uitzetten, scheelt net dat beetje extra. Een leuke router van sitecom doet het eigenlijk altijd i.c.m. ziggo. Deze zijn ook lekker simpel maar kosten dan ook wel weer een euro of 120. Als je zelf veel wilt instellen dan moet je uitwijken naar een ander merk.

Overigens heb ik nog een "oud" ubee modem zonder router, en dat werkt veel beter. Heb mijn eigen router en mijn pc zorgt voor de beveiliging.

Overigens kan het soms ook zijn dat je té dichtbij de router bent, dan kunnen ze ook storen. Misschien eens een halve meter verder proberen ;)

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 20, 2015 om 01:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ 1953 de resultaten haal ik met de volgende wifi kaart
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth WLAN-7260AC

De laptop bevat een i5 met 8 GB Ram maar dat zal weinig met de snelheid te maken hebben.

Diewilik

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 25, 2015 om 13:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1. Staat gewoon op de site van Ziggo te lezen dat je ongeveer de helft kunt verwachten (Ziggo site werkt hier niet dus geen linkje).

2. In praktijk heb je niets aan deze snelheden, aangezien er simpelweg geen diensten voor zijn waarbij je dit nodig hebt, het goedkoopste abonnement 30/3 volstaat ruimschoots. Echter de upload zo ook gewoon 30 moeten zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 25, 2015 om 13:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 20 apr 2014, 14:24]Bij de middenkeus van ZIGGO had ik maximaal downloadsnelheid 63 Mb/s (60 Mb/s).
Correct, als je er boven op zit is dit mogelijk, maar verder er vanaf haalde ook jij dat echt niet.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 25, 2015 om 13:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 14:32][quote=1953 schreef op zondag 20 apr 2014, 14:24]Bij de middenkeus van ZIGGO had ik maximaal downloadsnelheid 63 Mb/s (60 Mb/s).
Correct, als je er boven op zit is dit mogelijk, maar verder er vanaf haalde ook jij dat echt niet.

Bij mij dat de normale snelheid (Alphen a/d Rijn

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 25, 2015 om 13:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 24 apr 2014, 09:06]Noem eens iets anders waarbij je wél die snelheid zou kunnen gebruiken?
Bij het downloaden van een blu-ray (25 gb) kan dit nuttig zijn* :-). Dat kan dan in 19 minuten i.p.v. (goedkoopste abonnement) 112 minuten. Dat voor slechts 20 euro extra in de maand. Das gewoon echt heel erg super nuttig dus!

Overigens ieder ander nuttige toepassing hoor ik ook graag.

*ja maar dat kan helemaal niet, nergens kun je netjes tegen betaling een blu-ray downloaden laat staan een DVD. Klopt, vandaar dat het maar op 'n ietsjes mindere nette manier moet, overigens bij de wet gewoon nog altijd toegestaan.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2015 om 13:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 24 apr 2014, 23:51]Daarom wordt de snelheid per 1 mei a.s. weer teruggebracht van alles-in-1 extra naar plus met 90 Mbps / 9 Mbps. En is dit dan ook niet realiseerbaar dan wordt alles-in-1 van plus naar basis (30 Mbps) verlaagd.
Dus je krijgt wel de beloofde snelheid, maar als je die draadloos op je laptop niet hebt dan draai je alles weer terug. Kick je er op om die, verder zinloze, maximale snelheid op je laptop te halen ofzo? Nuttig bezig..

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jan 25, 2015 om 14:00
937 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens is de Wifi bij ziggo een gratis extra dienst en gelden de snelheden alleen bekabeld zonder tussenkomst van andere apparatuur. Wifi heeft nu eenmaal zijn beperkingen.

pi
door pieterwolters - Mar 24, 2015 om 02:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 24 apr 2014, 07:15]Begrijp totaal niet wat je zou willen bereiken met die gewenste hoge snelheid op je laptop. Surfen gaat niet sneller en je kan een film ook niet sneller kijken...

Je kunt meer met een laptop dan passief over het web surfen en films kijken....

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2015 om 02:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 24 apr 2014, 07:44]

Je kunt meer met een laptop dan passief over het web surfen en films kijken....

Meen je dat nou joh? Noem eens iets anders waarbij je wél die snelheid zou kunnen gebruiken?

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2015 om 02:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 24 apr 2014, 03:48]Heb zojuist nog verschillende andere speedtesten Ookla gedaan bij UPC en KPN en deze twee gaven mij een realistischer downloadsnelheid aan van 84 Mbps (10 ms. ping) t.o.v. de speedtest van ZIGGO (ook van Ookla) 71 Mbps (15 ms. ping).

Zelfs één met een ping 9 ms. en een jitter van 2 ms.

Je kan het maar druk hebben.

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2015 om 02:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@lekkerisdat, geloof dat wij elkaar wel begrijpen ;-)

Een snelle internet verbinding voor bijvoorbeeld een (groot) gezin lijkt mij heel logisch, maar om kost wat het kost 150 Mb/s op die ene laptop te willen hebben.... Schiet mij maar lek.

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2015 om 02:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 05:05]

Kicken?! Neen! Eerder teleurstellend dat je per maand € 10,00 meer betaald voor in feite, wat Wi-Fi betreft, gebakken lucht.

Geen gebakken lucht! Je geeft het zelf notabene een topantwoord:

Ik heb sinds een week of twee een nieuwe laptop voor mijn dochter in huis en bij het samenstellen ervan heb ik voor een wat duurdere wifikaart gekozen.
Ik heb een Ziggo 150/15 abonnement en in haar geval zit er ook nog 1 betonnen muur tussen laptop en router.
Wifi op 2,4 ghz haal ik rond 104 MB maar wifi op 5 Ghz tik ik 149,2 aan en dat keer op keer.

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2015 om 02:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 05:05]

Kicken?! Neen! Eerder teleurstellend dat je per maand € 10,00 meer betaald voor in feite, wat Wi-Fi betreft, gebakken lucht.

Nogmaals, wat wil je met die snelheid?

Gooi anders binnen je interne netwerk eens een groot bestand over van PC naar laptop, zal je zien dat je die snelheid ook niet haalt. Ligt aan je apparatuur, niet aan Ziggo.

OT. Deze fascinatie met Ziggo doet met vermoeden dat Wendy-Claire terug is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 24, 2015 om 02:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 20:32][quote=diewilik schreef op vrijdag 25 apr 2014, 15:37]@ 1953 de resultaten haal ik met de volgende wifi kaart
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth WLAN-7260AC

De laptop bevat een i5 met 8 GB Ram maar dat zal weinig met de snelheid te maken hebben.

Diewilik

Die van mij i7 met 12 Gb ram - Acer Aspire 8950G.

Die van mij 42,5 cm.

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2015 om 02:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 4 mei 2014, 01:25]Afgelopen donderdag 1 mei jl. is de internetsnelheid van 150 Mbps naar de nieuwe internetsnelheid van 90 Mbps teruggebracht.

Behaal nu met Wi-Fi op 1 meter van de modem ca. 84 Mbps. Bedraad zelfs iets meer dan 90 Mbps.

Misschien de opstelling van de modem nog enige bijdrage van verbetering te weeg kan brengen door het tegen de muur te plaatsen en zodoende de ingebouwde antennes verbeterd?

Boeiend!