Ad
door Adriaan53#3214vc Nov 14, 2017 om 22:05
Computers & telefonie

Ziggo geeft geen gehoor aan opzegging en blijft factureren

Ondanks opzegging via de nieuwe provider en daarna nogmaals rechtstreeks blijft Ziggo weigeren om het contract op de datum van opzegging af te sluiten
Inmiddels nu met een grote rekening op de plank  van ruim € 350 hebben ze maanden later en een incasso procedure in gang het contract gestopt, ik neem er echter geen genoegen mee dat het contract nu pas is opgezegd en zeker niet met de opgevoerde kosten, Dit is een vorm van onrechtmatig verijking en dat is zelfs strafbaar als ik het goed heb
opzegdatum  12-6-2017
uiteindelijke datum door ziggo 4-10-2017
Inmiddels een sommatie verzonden met de eis om de einddatum aan te passen
Hoe nu verder als ze hier geen gehoor aan geven??

5578 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2017 om 22:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was uw contract wel uitgediend?

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2017 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel bewijs dat het tijdig en op de juiste wijze is opgezegd?

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2017 om 22:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb zomaar het zeer sterke vermoeden dat je nog vast zat aan een lopend contract. Had je de einddatum van het Ziggo contract in "mijn ziggo" wel gecheckt Voordat je op ging zeggen?

Ipv grote woorden als onrechtmatig en sommatie te gebruiken, lijkt het me verstandig eens met Ziggo te bellen en netjes uitleg te vragen.

Gr
door Grunn1 - Nov 14, 2017 om 23:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Over het algemeen is het geen probleem om Ziggo abonnementen op te zeggen. Het beste is om dit zelf te doen in mijn Ziggo en je ziet dan gelijk de eerst mogelijke datum om op te zeggen, bevestigen en klaar. Behalve.....als je nog en lopend contract hebt voor een bepaalde tijd en daar lijkt dit op en ja dan wordt het betalen.

ne
door neodutchio - Nov 15, 2017 om 08:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat geeft Ziggo aan als reaktie dat er toch nog betaald moet worden? Dat is namelijk stap 1 die je zou moeten zetten, Ziggo bellen. Helaas lees ik dat niet terug dat u dat gedaan heeft. Doet doet u dat eerst even en stel dan uw vraag opnieuw met het antwoord van Ziggo er bij zodat wij hier u van goed advies kunnen voorzien.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Nov 15, 2017 om 11:28
78 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelende situatie :( Gezien het verhaal, zou ik ook verwachten dat er sprake was van een jaarcontract. Zonder gegevens echter lastig te controleren ;) Je mag ons altijd een privébericht sturen met jouw (oude) klantnummer, adres en een verwijzing naar dit topic. Gaan we het voor je nakijken. Een privébericht kan je het beste sturen via Twitter (www.twitter.com/ziggowebcare) of Facebook (www.ziggo.nl/messenger). Hier namelijk niet mogelijk.

Groet, Ben
Ziggo Webcare

adriaan2
door adriaan2 - Nov 15, 2017 om 13:35
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo bellen heeft geen enkele zin. U heeft ook geen enkel bewijs. Meestal krijgt men een uitzendkracht/callcenter aan de lijn die op het scherm moet kijken en uiteindelijk een onzinnig antwoord geeft. Dat is mijn ervaring, dus meer als Ziggo tv komt er bij niet in. Vertrouw ze niet uit eigen ervaring. Ik heb destijds alles schriftelijk met Ziggo afgedaan en desondanks heeft het bijna een jaar geduurd voor Ziggo overstag ging. Sommige mensen hebben echt veel te veel vertrouwen in een nieuwe provider die beloofd alles te regelen. Zelfs al zit je bij Ziggo en je gaat naar de boys van Ziggo bij mediamarkt, die je ook van alles beloven maar als het niet dan zeggen ook niets aan kunnen doen.

kc
door kcdb Nov 15, 2017 om 13:59
113 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe negatief kun je zijn . . . .  Ja, ik zit ook bij Ziggo met een totaalpakket. En ja, ook ik heb wel eens een probleem ergens mee ervaren. Netjes met de klantenservice gebeld, altijd een keurig antwoord gekregen en de problemen zijn altijd opgelost.

Sorry misschien, maar als ik uw reactie lees vraag ik mij af hoe u de mensen die werken voor Ziggo, al dan niet via een callcenter, behandelt heeft. Zo te lezen heeft u niet zo'n hoge pet van die mensen op en behandelt u ze ook zo. Ik vind het dan niet zo gek als je ook niet zo goed terug behandelt wordt.

Ook bij een andere provider, waar het hier en op een collega-forum soms regent van de klachten, ben ik altijd netjes behandelt. Zelf ben ik wel, ook bij die provider, ook als het misschien wel eens moeilijk was, altijd netjes en "on speaking terms" gebleven.

Bedenkt u maar eens wat het woord wederkerigheid betekent. Wellicht als u hier iets beter op zou letten dat u minder moeite ervaart met mensen die u moeten helpen.

jan koops
door jan koops Nov 15, 2017 om 14:59
20 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaringen mer Ziggo zijn veel negatiever. Hoe beleefd, je ook bent.

ho
door holy53 Nov 15, 2017 om 15:55
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik sluit me aan dat Ziggo via klantenservice telefonisch van laag gehalte is. Bel je 4 x heb je grote kans dat je steeds ander antwoord krijgt.
Brief gericht aan directie doet wonderen bij deze firma.
Holy53
Zeer terleurgestelde ex Ziggoklant.

jo
door jorisw Nov 15, 2017 om 19:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De enkele keer dat ik met Ziggo customer care te maken heb gehad was het zeker niet slecht. Maar als de klant tekeer gaat tegen een agent zal de reactie ook niet zo vriendelijk zijn. Het zijn net mensen.

kc
door kcdb Nov 15, 2017 om 22:05
113 Antwoorden / 2 Vragen

Juist JORISW, dat is precies wat ik met dat woord wederkerigheid bedoelde.

En, als je al het gevoel hebt niet op een juiste manier door een medewerker behandelt te worden, dan beëindig je netjes en snel zo'n telefoongesprek. Bel vijf minuten later terug. Vrijwel is het gegarandeerd dat je dan een andere medewerker te spreken krijgt, die de problemen wel correct oplost. En waarom zou u het niet doen? Als u klant bent van Ziggo dan belt u gratis met het nummer 1200.

jan koops
door jan koops - Nov 15, 2017 om 14:56
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo is alleen maar goed, als je nieuwe apperatuur of een aansluiting wilt. Dan komen ze direct, maar als je, waar dan ook, ergens problemen mee hebt, geven ze niet thuis.
Allerlei smoezen en zelfs beloften komen ze niet na.

Het is de slechtste provider van heel Nederland.  Ongelooflijk veel klachten !!!!!!!

audb
door audb Nov 15, 2017 om 15:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even een verandering door geven en je krijgt een nieuw contract en dat kan je terug vinden in de gegevens op de website van ziggo.

En ja ze hebben veel klachten maar zijn dan ook de grootste provider maar de meeste klachten gaan wel over online die veel minder abbonees heeft.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2017 om 19:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Echt nooit problemen zowel zakelijk als privé heel tevreden. En de snelheid die je hoort te krijgen krijg je ook.
Helpdesk weleens gebeld, zeer technische vragen gesteld en in één telefoontje keurig beantwoord

jo
door jorisw Nov 15, 2017 om 19:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

What a load of bollocks. En als je zulke bewering doet: onderbouw het eens met cijfers.

he
door henkie.penkie Nov 15, 2017 om 19:51
149 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet je werkelijk eens afvragen hoeveel van deze klagers er zijn. Ik denk dat de meeste toch bij iedere andere provider problemen hebben en niet alleen bij Ziggo. Een ding weet ik zeker Ziggo lost samen met jou alle storingen en ook financiële problemen op. En als je het advies van ZIGGO opvolgt bij het aanleggen van je Cai en internet installatie in je huis wat overigens voor je eigen rekening is goed installeerd zul je beslist geen storingen en problemen ondervinden. Ik ben een zéér tevreden ZIGGO klant en heb mijn installatie in orde waar ik duurzame materialen voor heb gebruik en geen GAMMA/PRAXIS kwaliteit. en ook nog goedkoper dan bij deze reguliere bouwmarkten. Ik heb gebruik gemaakt van HIRSCHMANN materialen en de juiste geschikte verdelers en versterker omdat ik 5 tv aansluitingen in huis heb. En ondervind totaal geen storingen, ook in mijn (horizonbox) mediabox XL en de extra mediabox deze heb ik met een UTP-kabel Cat 6 met de mediabox XL doorverbonden. En al 2 jaar géén storingen gehad.
Door het gebruik van niet geschikte materialen krijg je van deze negatieve verhalen over ZIGGO en zulke kolder verhalen.

audb
door audb - Nov 15, 2017 om 15:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als u een aanpassing zoals een telefoon abbonement heeft door gegeven aan Ziggo dan is dat meteen een nieuw contract en zit u er een jaar aanvast en pas dan kan u het contract opzeggen mist er geen nieuwe aanpassing is gebeurt.\

Dit geld niet voor een abbonement op b.v. Film 1 of Netflix of een externe (sport) zender.

Ook had u zelf moeten controlleren of het contract optijd is opgezegt is dat niet door uw nieuwe provider gedaan dan moet u contact op nemen met de laast genoemde en vragen om een bewijs van opzegging incl de datum van opzegging.

Mocht het niet mogelijk zijn geweest voor een bepaalde datum het contract bij Ziggo op te zeggen dan hadden ze u daar van op de hoogte moeten stellen hebben ze dat niet gedaan dan zijn zij nalatig geweest en kan u hun voor de gemaakte kosten oplaten draaien.

Immers had u kunnen besluiten om evt het contract bij Ziggo uit te zitten zodat u geen extra kosten had gehad.

mo
door mof - Nov 15, 2017 om 15:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) wat zijn de contractvoorwaarden? Mag u zonder boete opzeggen pas tegen einde looptijd?
2) de datum waarop ziggo het contract ontbindt is niet relevant als u mocht opzeggen zonder boete. Wat van belang is is dat u kunt aantonen wanneer u heeft opgezegd, ws met een maand opzegtermijn of wat er in het contract staat.

als ziggo dan het contract niet afsluit zou u niet moeten betalen maar het uiteindelijk moeten laten voorkomen.

Gr
door Grunn1 Nov 15, 2017 om 16:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je online in mijn Ziggo je contract opzegt krijg je altijd een bevestiging per mail waarin je einddatum staat. Tevens weet je ook wanneer je je contract op zijn vroegst kan opzeggen. Hierover kan dus achteraf nooit een probleem ontstaan.
Heb zelf eens een aanvullend pakket opgezegd en bleef toch betalen, belletje naar Ziggo en het teveel betaalde werd bij de eerst volgende factuur keurig verrekend.

sn
door snagtor - Nov 16, 2017 om 00:07
17 Antwoorden / 1 Vragen

Er gebeuren meer gekke dingen bij Ziggo. Ik krijg nog steeds facturen voor mijn recent overleden echtgenoot van € 0,00!! Schokkend!!!

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 29, 2018 om 19:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Recent overleden, dus moet nog in administratie worden doorgevoerd, dat kan even duren.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar “schokkend” aan? Er moeten zaken administratief afgewerkt worden.

th
door theodorus_62943 - Jan 29, 2018 om 11:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo heeft een zeer stellige houding: "Ziggo doet NIETS verkeerd".   Adriaan: Stel Ziggo schriftelijk in gebreke !!!!! en geef daarin ook de juiste gang van zaken en de afwikkeling, inzake de overeenkomst met Ziggo.    Een kopie van de in gebreke stelling naar het incassobureau / instelling. Daarmee moet deze de incassoopdracht van Ziggo stoppen stoppen, doen zij dit niet, (dreigen met) een klacht bij de kamer van gerechtsdeurwaarders te Amsterdam.  Gr. Theo Arts [edit-redactie]

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2018 om 11:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Oh is dat zo?

r.kemperman
door r.kemperman Jan 29, 2018 om 18:40
423 Antwoorden / 4 Vragen

Meneer Arts komt gratis reclame maken, terwijl hij niet weet wat er verder speelt.

Cookies
door Cookies Jan 29, 2018 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zeg wish ga ergens anders lopen spammen! Bovendien slaat je antwoord NERGENS op.

wi
door wilhelmina59 - Jan 29, 2018 om 18:52
512 Antwoorden / 0 Vragen

"Ondanks opzegging via de nieuwe provider"

Dit zinnetje is voor mij al voldoende om alle alarmbellen af te laten gaan.
Altijd  ZELF opzeggen, nooit door een ander laten doen. Hoe makkelijk het ook klinkt.
Verder altijd eerst ruim van te voren opzeggen, is ie binnen, dan met de andere provider aan de gang om daar de boel op te starten.

Zou verder eerst alles zwart op wit willen hebben voordat u gaat klagen, procederen of andere juridische zaken gaat beginnen.
Verder is het niet betalen van de rekening niet erg handig, dit heeft meestal als resultaat dat u als wanbetaler te boek komt te staan
Dat stempeltje hebben is zo gebeurt er vanaf komen kost meer dan een beetje moeite.
Ben trouwens benieuwd hoe het TS is gegaan ondertussen.